![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef die mensen één dag per maand specifieke bijscholing voor specifieke opdrachten, maar laat ze aub verder hun taak uitvoeren. Mijn moeder was bejaardenverzorgster in de tijd dat 1 bejaarde door 1 persoon gevoed werd. Ondertussen worden die mensen met een stuk of vijf op een rijtje gezet, waarna ieder om beurten een lepeltje in de mond gestopt krijgt. Bandvoeding zullen we maar zeggen. Moet men daarvoor een jaar extra naar school gaan, terwijl ze ondertussen dan maar tien mensen op het rijtje zet die dan misschien ieder vijf schepjes gekregen hebben?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nichtje van mij is werkzaam als bejaardenhelpster en is bezig met zo een opleiding te volgen, samen met enkele van haar collega's. Ze werken gewoon 4 dagen per week en krijgen 1 dag per week les en behouden hun volwaardig loon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat met een beperkte bijscholing, ze dit wel in orde gekregen zouden hebben. Maar in afwachting was het leuker om niet te investeren in opleiding, waar ze naast 1000 andere dinges ook aanleren welke symptomen er allemaal zijn om aan te geven dat meetje aan het uitdrogen is, en ondertussen wel de kassa te laten rinkelen. Daarbij hebben de tsjeefse directies ook jarenlang de tijd gehad om aan hun tsjeefse ministers van welzijn en oude dinges, wijs te maken dat de wetgeving te streng was en aangepast moest worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je krijgt dit zelfs nog niet gedaan bij mensen die een technische job uitvoeren en zelf op de werkvloer ondervinden dat ze steeds minder mee kunnen met hun beter geschoolde collega's. Laat staan dat je dit verkocht krijgt aan kuisvrouwen, je krijgt daarvan gewoon te horen dat ze reeds hun hele leven lang kuisen en mensen eten geven, ze hebben daar dus geen opleiding voor nodig volgens hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verschillende malen heb ik reeds gezien dat het eten op de plateau in de kamer wordt gebracht en een uurtje later onaangeroerd terug wordt meegenomen. Zo kende ik iemand die bijna een hele week geen hap door de keel had gekregen, tot zijn dochter alarm sloeg! maar nee, laat ze maar hun vrijwilligers verplichten om daarvoor eerst een JAAR op de schoolbanken te gaan zitten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerstens, de verzorgenden in ziekenhuizen moeten eens in een soort van onafhankelijke scholing aangeleerd worden wat ze verondersteld worden te doen, eerstens als een patiënt niet eet; en tweedens als de rest van het personeel zich daar geen teelbal van aantrekt. Tweedens, het een en het ander mag ondersteund worden door vrijwilligers, maar er mag niet gerekend worden op uitsluitend vrijwilligers. Derdens, wie spreekt van een vol jaar (jaar in hoofdletters dan nog) ? Vierdens, we kunnen ook blijven tevreden zijn met het niveau van een ziekenhuis/bejaardenhuis uit Rabat, Side of Dakar. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot hun taken behoort ook het verschonen van verbanden en reinigen van wonden. Ik geraak hier eigenlijk steeds meer verbaast over de houding van sommige hier. Ze willen dat een ambulancier evenveel kent en kan als een arts, terwijl die enkel moet zorgen dat de zieke/gewonde zo snel mogelijk op een spoedafdeling geraakt en dus eigenlijk een opleiding van stuntpiloot nodig heeft, maar verklaren hier dan dat de nazorg mag toegediend worden door iedereen die maar wil. Veel paramedici zijn vrijwilligers van het rode kruis en hebben in hun vrije tijd een opleiding van meer dan 2 jaar doorlopen voor ze mochten meerijden met een ziekenwagen en moeten zich daarna om de 2 jaar bijscholen, of ze hebben gedaan met meerijden. Maar van de mensen die daarna de zorg moeten overnemen van deze vrijwilligers, mag men volgens sommige hier niet een minimum aan basiskennis verlangen. Geef de ambulanciers dan verdomme direct een pistool mee, zodat ze de zwaar gewonden en zieken direct kunnen afknallen en niet eerst een lijdensweg moeten laten doorlopen, omdat een verzorgster de verkeerde ontsmetting heeft gebruikt om de kamer te kuisen of omdat ze niet weet dat ze aan de verpleegkundigen moeten melden dat een patient zijn bord al enkele maaltijden niet heeft aangeraakt. Het is trouwens enkel in Europa dat de familie niet instaat voor het voeden van bejaarden en zieken, zelfs in de VS moet de familie daar voor zorgen of extra betalen om iemand die taak te laten overnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kunnen we eigenlijk eens stoppen met vergelijkingen maken met beroepen die medische handelingen uitoefenen, waarvoor altijd al een geschikt diploma vereist is? Ook 20 jaar geleden. Iemand zonder diploma verpleegkunde, raakt geen medicijn of spuit aan. Vroeger niet, en nu ook niet. Het gaat over mensen die een beroep uitoefenen zoals bejaardenheilpter of sanitair helpster, waarvan toen ze begonnen geen opleiding bestond of vereist was. Anders zouden die mensen zonder opleiding daar ook nooit gewerkt hebben. Zij hebben dus hun beroep geleerd op de werkvloer. Ze voeren opdrachten uit van leidinggevend personeel, die hen opvolgt, die in de meeste gevallen een opleiding paramedische/verpleegkunde gevolgd heeft. Laatst gewijzigd door giserke : 29 augustus 2012 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
och gij? meent ge dat? blijkbaar ben ik chinees aan het spreken: het voederen van patienten is een tijdrovende bezigheid waar het GESCHOOLD VERPLEGEND PERSONEEL geen tijd voor heeft blijkbaar. Daarom doet men soms beroep op ONGESCHOOLDE vrijwilligers of personeel. Om iemand te voederen hoeft men m.i. geen specifiek diploma te hebben, een rustige inwerking is voldoende. en ja, de lakens worden verschoond, de wonden verzorgd, als de familie erop toeziet zullen ze ook wel eens een pedicure laten komen voor ingegroeide teennagels: allemaal dingen die een opleiding vereisen (behalve die lakens) Moet men volgens U ook een universitaire opleiding hebben om de plateaus met eten aan te brengen en te verwijderen? Of hoeveel jaren denk je dat men daarvoor moet studeren? Want dat behoort normaliter ook tot de taken van de verpleegkundigen, misschien zouden ze daar ook vrijwilligers voor kunnen inschakelen.... (na hun universitaire opleiding uiteraard). Citaat:
is er nu niemand meer die nog een verschil ziet tussen het voederen van mensen, een washandje over hun gezicht wrijven en het uitvoeren van een open hart operatie of zo? Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2012 om 11:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De opleiding van een sanitair helpster gaat er over hoe een patiënt optillen zonder deze of zichzelf te verwonden. Hoe iemand te voeden zonder zichzelf in gevaar te brengen. Hoe de kamer te betreden en kuisen van een dementerende. Hoe een dementerende te wassen en kleden zonder deze of zichzelf in gevaar te brengen. Hoe de moderne hulpwerktuigen te bedienen zonder iemand in gevaar te brengen. De tijd dat een sanitair helpster enkel moest kunnen kuisen is reeds lang voorbij. Vandaag hebben die weldegelijk een opleiding nodig om alles te kennen en kunnen wat ze als taken moeten uitvoeren. Het gaat dan trouwens over een opleiding op BSO niveau en niet op universitair niveau. Zelfs een arts moet die opleiding volgen als hij/zij als sanitair helpster wil werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een opleiding om erkend te worden als verzorgkundige kan men betaald volgen. http://www.fe-bi.org/nl/ouderenzorg/vorming/zorgkundige |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het gaat net NIET over verzorgkundigen die meer is dan een veredelde huishoudhulp. Het gaan NET over die mensen die de zijdelingse taken opnemen waarvoor vroeger geen opleiding voor vereist was en die na twintig jaar bedden maken nu EEN JAAR naar school moeten om te leren hoe ze een bed moeten opmaken, en OK hoe ze een poep moeten afkuisen... ik ken verschillende vrijwilligers die met mensen in hun rolstoel rondrijden zodat ze naar buiten kunnen.... hoeveel jaar moeten die daarvoor les gaan volgen? oops... daarvoor hebben ze maar 1.1/2 uur opleiding nodig na twintig jaar: Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2012 om 13:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De link die U geeft gaat over 120 uren, die volgens mij gerust kunnen genomen worden tijdens het werk, wat een heel ander beeld schetst. ik raak alvast geen rolstoel meer aan zonder dat ik de onderdelen ervan kan bespreken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag kuist men vloeren met totaal andere producten. En het is juist kennis over die producten die noodzakelijk is geworden. Bij verkeerd gebruik van die producten kan men zelfs een explosie veroorzaken. Daarnaast waren de werktuigen van een poetsvrouw vroeger emmer en dweil, vandaag zijn dat machines. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zo'n bijkomende cursussen zijn echt wel noodzakelijk hoor. toen ik nog werkte had ik een poetsvrouw/sanitaire helpster die op cursus was geweest waar ze geleerd had dat ze bij ouderen de medicamentendoos moesten nakijken en de vervalen medicamenten IN DE VUILBAK moesten gooien. Ik kwam thuis : amper gepoetst. Mevrouw had (ongevraagd) mijn medicamentendoos uitgekuist en daar een uurtje mee beziggeweest (waar ik voor moest betalen). Ik heb haar toen gezegd dat ik nog steeds zèlf kon lezen en steeds naar de vervaldatum keek alvorens iets in te pakken... dat duurde 1(één) minuut om uit te leggen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2012 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |