Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2012, 00:04   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O jawel, hoor. Daar flink over gezeurd en geklaagd, wat er ook voor zorgde dat een niet onaardig aantal mensen zonder plaatje reden of met een oud plaatje. Daarnaast werden er ook plaatjes aan de lopende band gestolen. Uiteindelijk bleek dat het geen werkbaar systeem was. Ook niet om te controleren. Daarnaast bracht het nauwelijks op, want er ging veel geld naar de administratie.
Mogelijks heb je daar een punt. Ze waren idd afgeschaft op een bepaald ogenblik.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 08:19   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vroeger hadden de fietsen ook een taksplaat. Ieder jaar een nieuwe.
Weet niet meer hoeveel dat kostste in die tijden, maar niemand zeurde daar over.

Ik denk niet dat er nu ook iemand zou zeuren over een 10tal euro per jaar.

Ach een hamburger en een cola kosten al bijna zoveel.
Ik heb zo nog een paar van mijn oude fietsplaten in mijn garage liggen als souvenir.
Ieder jaar een ander kleurke.

Hondenpenningen heb ik niet bijgehouden.

Die systemen zijn afgeschaft omdat de administratie en de kosten errond duurder waren dan de opbrengst voor de staat.

Ik herinner me nog wel dat de politie tegen de afschaffing was. Omdat een gestolen fiets die achtergelaten was, gemakkelijker aan de eigenaar terugbezorgd kon worden.

a.u.b. veel belastingen die de belasting op arbeid vervangen; maar wel 'slimme' belastingen. Die weinig kosten in verhouding tot de opbrengst; die niet kapot maken wat net aangemoedigd moet worden (fietsen ...) enz.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 08:49   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik herinner me nog wel dat de politie tegen de afschaffing was. Omdat een gestolen fiets die achtergelaten was, gemakkelijker aan de eigenaar terugbezorgd kon worden.
Ja en neen, want als de dief het plaatje verwijderde (wat een fluitje van een cent was...), was er geen enkel band meer met de oorspronkelijke eigenaar. In dat opzicht is het graveren veel doeltreffender.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 14:06   #44
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hiermee is eens te meer bewezen dat groentjes rare hersenkronkels hebben.
Rare hersenkronkels? Ik zie niet in wat er raar aan is. Iedereen betaalt ook om het OV te financieren, maar niet iedereen kan er gebruik van maken. Fietsen daarentegen kan iedereen.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 22:40   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Rare hersenkronkels? Ik zie niet in wat er raar aan is. Iedereen betaalt ook om het OV te financieren, maar niet iedereen kan er gebruik van maken. Fietsen daarentegen kan iedereen.
Inderdaad, net zoals we trouwens ook met z'n allen betalen voor veel aspecten van de sociale zekerheid waarop we nooit een beroep doen.
Oud 9 september 2012, 17:31   #46
Stingray
Banneling

Standaard

Registratieplaat voor fietsers en per overschrijving verplicht betalen per jaar. Idem voor de voetgangers, maar op basis iedere persoon die leeft.

Ze hebben toch geld tekort en jullie zijn fan van een grote overheid, dus dit mag absoluut geen probleem zijn.

Bovendien, boetes als je als fietser op de weg rijdt terwijl er een fietspad is, boetes voor fietsers die sneller rijden dan 25 km/u.

Iedereen gelijk voor de wet.

En als auto's per kilometer moeten betalen, dan plaatsen ze verplicht op je fiets ook maar een gps op batterijen en rekenen ze je ook maar af per km.

Laatst gewijzigd door Stingray : 9 september 2012 om 17:32.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 18:30   #47
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Registratieplaat voor fietsers en per overschrijving verplicht betalen per jaar. Idem voor de voetgangers, maar op basis iedere persoon die leeft.

Ze hebben toch geld tekort en jullie zijn fan van een grote overheid, dus dit mag absoluut geen probleem zijn.

Bovendien, boetes als je als fietser op de weg rijdt terwijl er een fietspad is, boetes voor fietsers die sneller rijden dan 25 km/u.

En als auto's per kilometer moeten betalen, dan plaatsen ze verplicht op je fiets ook maar een gps op batterijen en rekenen ze je ook maar af per km.
volledig mee akkoord
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 20:21   #48
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
volledig mee akkoord
Was het haast vergeten : ook extra CO2 belasting, want door fietsen verbruik je meer zuurstof en maak je meer CO2 dan normaal.

Het overheidstekort zal direct opgelost zijn
Oud 9 september 2012, 20:44   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is gewoon niet correct. Ook bij ons heft de provincie een dergelijke belasting, maar nergens staat of stond vermeld dat het hier ging om een verborgen fietsbelasting. Dat is het gewoon niet. Die belasting werd afgeschaft. Ook klopt het niet, want de verblijfstaks is vele malen hoger dan wat het plaatje ooit kostte en dus voor de provincie opbracht.
Het is wel degelijk correct.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 22:38   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bent u ergens gefrustreerd? 't Lijkt er toch veel op als ik bovenstaande tekst lees.

Waarom zou u een fietser beboeten die sneller rijdt dan 25 km/u? Als ik als fietser op een secundaire weg rijdt waar 70 km/u geldt, heb ik alle recht mijn snelheid op te drijven tot bijvoorbeeld 35 km/u.

En wist (schijnbaar niet), dat een fietser die niet op een verplicht fietspad rijdt ook nu al strafbaar is?
Oud 9 september 2012, 22:38   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het is wel degelijk correct.
Neen, het is niet correct.
Oud 9 september 2012, 22:39   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was het haast vergeten : ook extra CO2 belasting, want door fietsen verbruik je meer zuurstof en maak je meer CO2 dan normaal.
Maak dan eens de berekening... Zuurstofverbruik van een fietser versus zuurstofverbruik van auto + bestuurder.
Oud 10 september 2012, 19:57   #53
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent u ergens gefrustreerd? 't Lijkt er toch veel op als ik bovenstaande tekst lees.

Waarom zou u een fietser beboeten die sneller rijdt dan 25 km/u? Als ik als fietser op een secundaire weg rijdt waar 70 km/u geldt, heb ik alle recht mijn snelheid op te drijven tot bijvoorbeeld 35 km/u.

En wist (schijnbaar niet), dat een fietser die niet op een verplicht fietspad rijdt ook nu al strafbaar is?
Om dezelfde reden dat een bromfietser zonder helm maar 25 mag rijden.

Al eens een bende fietsterroristen zien rijden ?

Laatst gewijzigd door Stingray : 10 september 2012 om 19:58.
Oud 10 september 2012, 19:59   #54
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Maak dan eens de berekening... Zuurstofverbruik van een fietser versus zuurstofverbruik van auto + bestuurder.
That's not the issue. Ge verbruikt meer, dus moet ge ervoor betalen.
Oud 10 september 2012, 21:48   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
That's not the issue. Ge verbruikt meer, dus moet ge ervoor betalen.
U beweert dat. Toon mij de cijfers zoals ik u vroeg.
Oud 10 september 2012, 21:50   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om dezelfde reden dat een bromfietser zonder helm maar 25 mag rijden.

Al eens een bende fietsterroristen zien rijden ?
Uw reden is foutief, daar een fiets nu eenmaal geen gemotoriseerd voertuig is. Daarnaast is een fiets ook niet geijkt, niet gehomologeerd, waardoor er geen verplichte en geldende snelheidsmeter kan opzitten.

Als wielertoeristen snel willen rijden, dan is dat hun goed recht. Alleen echter in die omstandigheden waar het verantwoord is én waar ze geen gevaar betekenen voor de andere weggebruikers én waar de maximumsnelheid het ook toelaat.
Oud 11 september 2012, 13:13   #57
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
U beweert dat. Toon mij de cijfers zoals ik u vroeg.
Net zo min als U mij al ooit cijfers getoond heb toen ik ze vroeg.

Gemotoriseerd zijn of niet speelt geen rol. Ge maakt gebruik van de infrastructuur. Betaal er dan ook maar voor. Niet meer dan fair.

Laatst gewijzigd door Stingray : 11 september 2012 om 13:14.
Oud 11 september 2012, 17:43   #58
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw reden is foutief, daar een fiets nu eenmaal geen gemotoriseerd voertuig is. Daarnaast is een fiets ook niet geijkt, niet gehomologeerd, waardoor er geen verplichte en geldende snelheidsmeter kan opzitten.

Als wielertoeristen snel willen rijden, dan is dat hun goed recht. Alleen echter in die omstandigheden waar het verantwoord is én waar ze geen gevaar betekenen voor de andere weggebruikers én waar de maximumsnelheid het ook toelaat.
Geen slecht idee...
Een jaarlijks verplichte keuring voor fietsen (te betalen uiteraard.)

Als men ziet met wat voor vehikels ze durven rondrijden is het wel juist te stellen dat sommigen een gevaar in het verkeer zijn.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2012, 17:49   #59
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Geen slecht idee...
Een jaarlijks verplichte keuring voor fietsen (te betalen uiteraard.)

Als men ziet met wat voor vehikels ze durven rondrijden is het wel juist te stellen dat sommigen een gevaar in het verkeer zijn.
Vergelijk eens het aantal mensen dat vermoord wordt door automobilisten en vergelijk dat eens met het aantal dat omkomt door fietsers. Dit is een objectieve maatstaf. Het zal meteen duidelijk worden welke groep proritair moet aangepakt worden en wie aldus het hardst moet gecontroleerd en gestraft worden. Waar denkt u dan de naam autoterroristen vandaan komt?
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2012, 18:03   #60
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Vergelijk eens het aantal mensen dat vermoord wordt door automobilisten en vergelijk dat eens met het aantal dat omkomt door fietsers. Dit is een objectieve maatstaf. Het zal meteen duidelijk worden welke groep proritair moet aangepakt worden en wie aldus het hardst moet gecontroleerd en gestraft worden. Waar denkt u dan de naam autoterroristen vandaan komt?
Wielerterroristen zal u bedoelen...

Vergelijk eens het aantal mensen dat met één atoombom kan gedood worden met het aantal dat door één pistool kan vermoord worden, zelfde logica...

Auto's moeten langs de keuring (en de kassa), anders mogen ze niet in het verkeer.... Waarom mag een fiets zomaar het verkeer in ?
Lichten, remmen, noem maar op ... Toch mogen deze rijtuigen zonder enige vorm van controle de weg op.
Ja, hier en daar krijgt er eens iemand een reprimande omdat z'n licht niet werkt, maar voor de rest???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be