Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2012, 09:12   #41
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Ik zie de steunbetuigingen zelfs hier op dit forum spectaculair stijgen.Doe maar verder,maar hoop voor de steuners dat "HUN "kinderen niets overkomt..............!!!!!!!!
Eens zien als ze dan nog de "RK"kliek en "dader" steunen.
Zoals ik schreef.....RAAR LANDJE HIER !
Op zich is er niets verkeerd met steun aan die nonnen in dat klooster, die nonnen zijn niet het probleem. Ik ga geen steun uitspreken aan die nonnen omdat die me geen reet interesseren maar ik neem hen ook niets kwalijk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 10:13   #42
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht
Jongens jongens toch, vergeet de nonnen, vergeet de pedokliekjes.

MM is veroordeeld en bestraft door justitie
Justitie oordeelt dat MM voldoende gestraft is

Fin.

LOL!
Met andere woorden blind vertrouwen hebben in justitie, die aangesteld is door die corrupte politieke kliek van ons, die zo goed hun werk doen?
LOL!
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 10:15   #43
beestenboel
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
LOL!
Met andere woorden blind vertrouwen hebben in justitie, die aangesteld is door die corrupte politieke kliek van ons, die zo goed hun werk doen?
LOL!
U bent blijkbaar nogal gemakkelijk geamuseerd. Nergens spreek ik over blind vertrouwen. Ik stel alleen maar vast dat alles volgens de regels is verlopen. Misschien moeten we dan eerder nadenken over de regels en waar die vandaan komen...

Laatst gewijzigd door beestenboel : 5 september 2012 om 10:16.
beestenboel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 10:45   #44
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht
U bent blijkbaar nogal gemakkelijk geamuseerd. Nergens spreek ik over blind vertrouwen. Ik stel alleen maar vast dat alles volgens de regels is verlopen. Misschien moeten we dan eerder nadenken over de regels en waar die vandaan komen...
Kijk, in mijn ogen is heel onze politiek corrupt. D�*t is toch al duidelijk en meermaals aangetoond he?
Daarom moeten we �*l wat ze doen onder de loep nemen.
Ze zijn verantwoordelijk voor de wetten waaronder we moeten leven als voor de prioriteiten die politie en justitie stellen.
Dat ons justitieel systeem zo'n ramp is, is niet zozeer te wijten aan de politiemensen of de magistratuur, maar helemaal aan onze politieke kaste.
Maar ja, die mensen hebben andere, belangrijker zaken te doen dan het land goed te besturen he?!
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 11:15   #45
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hugh Mannity Bekijk bericht
Jij hangt gewoon graag de rebel uit. Het is geen schande om akkoord te zijn met de massa hoor. Je betuigt liever steun aan de Arme Klaren omdat dat minder mainstream is dan een steunbetuiging aan slachtoffers? Het is echt niet stoer om het op te nemen voor criminelen of de underdog. Dat is een zwakke poging om aandacht te vragen. Een steunbetuiging aan slachtoffers is juist een empathisch gevoel van medeleven en verdriet. Een steunbetuiging aan de Arme Klaren is echter zeer makkelijk om te doen. Hier heb je namelijk geen moraal besef voor nodig en het getuigt van een gebrek aan primaire reflexen of enig sentiment. Gelukkig zijn deze mensen in de minderheid (700+).
Jij stuurt zeker ook een steunbetuiging aan de arme mensen die het zo moeilijk hebben met de kritiek die ze te verwerken krijgen door opvang te verlenen aan de crimineel die jouw kind heeft mishandeld en vermoord?
Een steunbetuiging aan de Arme Klaren heeft niets te maken met een gebrek aan moreel besef. Wel integendeel. Het gaat hier immers niet om een impliciete of expliciete goedkeuring van wat Martin heeft gedaan. Het gaat evenmin om een pesterij jegens de slachtoffers of hun nabestaanden. Het gaat om een appreciatie van de wijze waarop de Klaren met mensen als Martin omgaan. Die omgang getuigt van een aantal essentiële inzichten:
a) dat ieder mens feilbaar is en dat, daarom, deemoed past
b) dat ieder mens veranderlijk is
c) dat een mens niet gereduceerd kan of mag worden tot de daden waarvoor hij veroordeeld is
d) dat wraak van niemand ooit een beter mens heeft gemaakt
e) dat een mens slechts leert wat het goede is als hij het zelf ondergaat

Met de steun aan de Arme Klaren wordt weinig méér gedaan dan die inzichten onderschrijven. Dat dit in deze tijden een daad van rebellie heet, is niet mijn keuze, noch mijn wens. Maar als het moet, dan moet het maar.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 11:34   #46
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Mmm... Meeleven met slachtoffers is een beetje te mainstream of zo.. Daarom moet je het omgekeerde doen.
Steun betuigen aan de Arme Klaren is niet het omgekeerde van meeleven met de slachtoffers...

Uiteraard, als dat medeleven er slechts in bestaat de opvattingen van de slachtoffers over de keuze van de Arme Klaren te delen - niet alle slachtoffers hebben zich daar zo fel over uitgesproken trouwens - dan heb je gelijk. Maar voor mij staat het medeleven voor het invoelen van hun pijn wegens het verlies van een kind. Niet meer, maar ook niet minder. Hoe men met die pijn omgaat en in hoeverre die pijn een richtlijn kan zijn voor onze omgang met de dader, is een heel andere kwestie.

Citaat:
Een beetje verzuurd de laatste tijd jij hé.
Dat is waar, maar zonder verzuring was dit forum zo dood als een pier.
Oud 5 september 2012, 11:41   #47
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een steunbetuiging aan de Arme Klaren heeft niets te maken met een gebrek aan moreel besef. Wel integendeel. Het gaat hier immers niet om een impliciete of expliciete goedkeuring van wat Martin heeft gedaan. Het gaat evenmin om een pesterij jegens de slachtoffers of hun nabestaanden. Het gaat om een appreciatie van de wijze waarop de Klaren met mensen als Martin omgaan. Die omgang getuigt van een aantal essentiële inzichten:
a) dat ieder mens feilbaar is en dat, daarom, deemoed past
b) dat ieder mens veranderlijk is
c) dat een mens niet gereduceerd kan of mag worden tot de daden waarvoor hij veroordeeld is
d) dat wraak van niemand ooit een beter mens heeft gemaakt
e) dat een mens slechts leert wat het goede is als hij het zelf ondergaat
Ik neem aan dat je die nobele inzichten met evenveel hartstocht verdedigt wanneer het mensen als A. Breivik of Van Temsche betreft.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 11:45   #48
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Ik neem aan dat je die nobele inzichten met evenveel hartstocht verdedigt wanneer het mensen als A. Breivik of Van Temsche betreft.
Inderdaad.
Oud 5 september 2012, 11:53   #49
stuyckp
Banneling

Standaard

Een steunbetuiging aan de nonnen omdat ze Martin hebben opgenomen is een steunbetuiging aan Martin zelf. Impliciet keur je haar vervroegde vrijlating daarmee goed. Voor zulke feiten kan van vervroegde vrijlating geen sprake zijn.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 11:55   #50
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Dat is hier op het forum even goedkoop als het sentiment dat de ouders van vermoorde kinderen ontvangen omdat u zich verschuilt achter uw nick.
Ik zal wel nadenken om zo'n zever naar buiten te brengen zoals u hier nu doet.
Oud 5 september 2012, 11:58   #51
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Een steunbetuiging aan de nonnen omdat ze Martin hebben opgenomen is een steunbetuiging aan Martin zelf. Impliciet keur je haar vervroegde vrijlating daarmee goed. Voor zulke feiten kan van vervroegde vrijlating geen sprake zijn.
Je maakt er zoals het plebs een compleet amalgaam van.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 12:09   #52
stuyckp
Banneling

Standaard

/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Je maakt er zoals het plebs een compleet malgaam van.
Wat dit betreft ben ik recht door zee. Voor zulke feiten moet de straf volledig uitgezeten worden. Je denkt toch niet dat ze niet in staat zou zijn dezelfde feiten opnieuw te plegen ? In die zin is het zo slecht nog niet dat ze naar een nieuwe gevangenis gaat.

Tussen haakjes, ik vind dat jullie er een lachtertje van maken terwijl het een ernstige zaak is. Verschuilend achter jullie nickskes. Durf je uw steun te betuigen in uw echte naam ? Stuur maar een lezersbrief naar een of ander dagblad, ik ben benieuwd hoeveel ik er ga tellen. Ik gok op geen enkele.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 september 2012 om 12:12.
Oud 5 september 2012, 12:12   #53
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dit betreft ben ik recht door zee. Voor zulke feiten moet de straf volledig uitgezeten worden. Je denkt toch niet dat ze niet in staat zou zijn dezelfde feiten opnieuw te plegen ? In die zin is het zo slecht nog niet dat ze naar een nieuwe gevangenis gaat.
Wel één die ons een pak meer kost
Oud 5 september 2012, 12:13   #54
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Wel één die ons een pak meer kost
Een gevangenis is op zich ook al niet goedkoop.
Oud 5 september 2012, 12:14   #55
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Een steunbetuiging aan de nonnen omdat ze Martin hebben opgenomen is een steunbetuiging aan Martin zelf. Impliciet keur je haar vervroegde vrijlating daarmee goed.
Niet noodzakelijk.

Citaat:
Voor zulke feiten kan van vervroegde vrijlating geen sprake zijn.
Dat is een mening als een andere...

Citaat:
Dat is hier op het forum even goedkoop als het sentiment dat de ouders van vermoorde kinderen ontvangen omdat u zich verschuilt achter uw nick.
Kunt u dit vertalen naar iets verstaanbaars? Wat is er met mijn nick?

Citaat:
Ik zal wel nadenken om zo'n zever naar buiten te brengen zoals u hier nu doet.
Geen zorgen. Er is over nagedacht.
Oud 5 september 2012, 12:18   #56
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik zal wat offensiever zijn dan...

Ik vind al die steunbetuigingen aan de ouders en de nabestaanden van vermoorde, vermiste en verhongerde kinders een vorm van goedkope kitsch. Het is geen kunst met die mensen mee te leven. Niets is makkelijker. Het is zelfs zo'n evidentie dat je je afvraagt waarom men zich toch zo op de borst klopt: alsof het om een dapper statement gaat, alsof er werkelijk tegen een stroom moeten worden ingeroeid van hardvochtige nonnen, rechters en politici. Gaat dit eigenlijk nog wel over het leed van de ouders? Of gaat dit om het eigen blazoen? "Ik, meneer, ik ben goed, kijk mijn hart hoe het van goud is, want ik sta aan de kant van de slachtoffers!" Ik word daar misselijk van. Het meeleven met slachtoffers is een ritueel van zelfverheerlijking geworden.

Een steunbetuiging aan de Arme Klaren daarentegen is verre van een evidentie. Het getuigt van een inzicht dat verder reikt dan primaire reflexen of goedkoop sentiment. Het zijn er slechts zevenhonderd, maar ze zijn voor onze beschaving misschien duizend keer belangrijker dan de miljoenen steunbetuigingen aan de ouders.
Jij kent de beweegredenen van zowel de steunbetuigers van de nonnen als die van de slachtoffers niet. Zowel bij de beide partijen zitten er componenten met slechte of gratuite bedoelingen.

Ik kan begrijpen dat je het ook in een ander perspectief wil plaatsen, maar nu om alle steunbetuigingen aan de slachtoffers zo voor te stellen?

Volgens mij probeer je idd gewoon het omgekeerde te doen zoals hier al gesuggereerd wordt. Al dan niet door verzuring.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2012, 12:18   #57
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ik schat de kans laag in. Niet veel hoger dan dat een willekeurig iemand zijn eerste moord begaat eigenlijk. Maar ik geef toe: ik sta niet dicht genoeg bij Martin om daarover te oordelen. Jij hebt vast veel uitvoeriger met haar gecorrespondeerd.

Citaat:
Tussen haakjes, ik vind dat jullie er een lachtertje van maken terwijl het een ernstige zaak is. Verschuilend achter jullie nickskes. Durf je uw steun te betuigen in uw echte naam ? Stuur maar een lezersbrief naar een of ander dagblad, ik ben benieuwd hoeveel ik er ga tellen. Ik gok op geen enkele.
Vrije meningsuiting is inderdaad een relatief begrip in een halfbeschaafd land als het onze. Gelukkig zijn er nog nicks om haar alsnog mogelijk te maken.
Oud 5 september 2012, 12:21   #58
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk.

Dat is een mening als een andere...

Kunt u dit vertalen naar iets verstaanbaars? Wat is er met mijn nick?

Geen zorgen. Er is over nagedacht.
Neen, u heeft helemaal niet nagedacht.
Ik ben verstaanbaar genoeg. Dat u het niet wilt begrijpen maakt u alleen maar een hele grote hypocriet. Een steunbetuiging doe je in uw echte naam, anders is het gewoon laf en goedkoop.
Oud 5 september 2012, 12:23   #59
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Vrije meningsuiting is inderdaad een relatief begrip in een halfbeschaafd land als het onze. Gelukkig zijn er nog nicks om haar alsnog mogelijk te maken.
Een echte pantoffelheld. Een medaille voor u voor uw moedig optreden.
Oud 5 september 2012, 12:24   #60
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een gevangenis is op zich ook al niet goedkoop.
klopt maar daar zitten meerdere cipiers voor meerdere gedetineerden, bij MM is het net omgekeerd ze heeft blijkbaar een heel cipiersteam nodig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be