Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2012, 23:25   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Wel, breek gewoon je dak af, dat kan iedereen, zelfs die dat niet kunnen metsen, en slaap gezond in de frisse buitenlucht. D�*n doe je pas besparingen : licht vanaf de zon opgaat, en s'nachts de sterren en de maan. Gratis water als het regent, voor uw douche en den afwas. Geen ijskast meer nodig, uw voedselvoorraad blijft lekker fris en vers in de winter. In de zomer enkel vers voedsel eten, niets bijhouden.
Energiefactuur : 0 euro.
Hmm..nu nog mijn vrouw overtuigen.

Maar u ontwijkt mijn reizend licht theorie.
Bij deze dus; ik snap het niet.
Ik snap wel het idee er achter, maar ik snap niet dat dit licht dus ook licht blijft als het uit is.

Indien dit waar is kunnen we verwerpen met lichtbollen doen. In geavanceerde omgeving natuurlijk.

Ik zeg dat het niet kan.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 23:59   #42
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hmm..nu nog mijn vrouw overtuigen.

Maar u ontwijkt mijn reizend licht theorie.
Bij deze dus; ik snap het niet.
Ik snap wel het idee er achter, maar ik snap niet dat dit licht dus ook licht blijft als het uit is.

Indien dit waar is kunnen we verwerpen met lichtbollen doen. In geavanceerde omgeving natuurlijk.

Ik zeg dat het niet kan.
Het licht der sterren komt van zo ver, dat je het enkel duizenden jaren later ziet. Het licht reist door het heelal en heeft daarvoor tijd nodig. Het licht der sterren die je ziet, komt van sterren die ondertussen reeds dood zijn. En geen licht meer geven. Onze verre, verre nakomelingen ( als die er zijn ) zullen een andere sterrenhemel zien dan dewelke degene die wij bekijken.
Simpel toch. Vergelijk het met een steen, die ik naar uw kop gooi. Ik gooi de steen, hij is mijn hand uit, ik sta nu stil, de steen reist door de lucht gedurende zekere tijd vooraleer op uw kop te bonken. Op het moment van de " bonk " sta ik roerloos niks te doen.

Laatst gewijzigd door Aligator : 7 september 2012 om 23:59.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 00:17   #43
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het licht der sterren komt van zo ver, dat je het enkel duizenden jaren later ziet. Het licht reist door het heelal en heeft daarvoor tijd nodig. Het licht der sterren die je ziet, komt van sterren die ondertussen reeds dood zijn. En geen licht meer geven. Onze verre, verre nakomelingen ( als die er zijn ) zullen een andere sterrenhemel zien dan dewelke degene die wij bekijken.
Simpel toch. Vergelijk het met een steen, die ik naar uw kop gooi. Ik gooi de steen, hij is mijn hand uit, ik sta nu stil, de steen reist door de lucht gedurende zekere tijd vooraleer op uw kop te bonken. Op het moment van de " bonk " sta ik roerloos niks te doen.
Leuk.
Kunnen we nu aan lichtbollen werpen doen?

Ik denk van niet.

Maar in de juiste conversie; kan het wel.

Jij staat in Spanje en ik werp een lichtbol naar u.

Wat denk je?
Oud 8 september 2012, 01:39   #44
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Travel at the speed of light: http://www.youtube.com/watch?v=9EXxzfjwC1A
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 08:08   #45
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Travel at the speed of light: http://www.youtube.com/watch?v=9EXxzfjwC1A
Knap filmpke. Echt een aanrader voor de nurkers op allochtonen ....
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 08:55   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zullen de afzender ervan toch wel een zekere intelligentie toeschrijven, gezien er een gegraveerde plaat aan bevestigd is met schematische voorstellingen van ons zonnestelsel (een Google-maps avant la lettre) en van een waterstofatoom, niet direct dingen die spontaan verschijnen op een stuk rondvliegend titanium.

Best mogelijk dat het ding binnen 100.000 jaar ofzo terug in ons zonnestelsel beland.
Surpriiise !!
inderdaad

DAT is waarschijnlijk de zwaarste en grootste kemel die de mensheid ooit geschoten heeft.Tonen waar je zit terwijl je niet eens een ruimtemacht bent.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 08:56   #47
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Deze post kan meetellen voor de top 10 posts van 't jaar 2012....
²
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 10:14   #48
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Knap filmpke. Echt een aanrader voor de nurkers op allochtonen ....
Alleen spijtig dat we het lowlife-gedeelte ervan, niet met een welgemikte spacewarp naar de Andromedanevel kunnen sturen.
Oud 8 september 2012, 10:18   #49
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twigmuntus Bekijk bericht
Even een visuele voorstelling:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Als ik u begrijp dan moet de Voyager stilaan de zeilen gaan hijsen en in zigzag gaan varen ?
Dat is niet nodig nee

Aan de hand van de hoeveelheid weerstand die de voyager´s voelen, doet men uitspraken over wanneer precies ze zich in welke zone bevinden.
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 10:19   #50
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
inderdaad

DAT is waarschijnlijk de zwaarste en grootste kemel die de mensheid ooit geschoten heeft.Tonen waar je zit terwijl je niet eens een ruimtemacht bent.....
Héhé, een GPS avant la lettre met bestemming Aarde.
Voor 't zelfde geld laten z' ons hier links liggen, wegens nog niet ver genoeg geevolueerd ofzo.
Amoeben gaat men ook geen beschaving bijbrengen.
Oud 8 september 2012, 10:31   #51
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Voor wie een (<3 min.) video wil zien over de dynamiek in deze regio kan ik dit aanraden.

Had het zelf niet beter kunnen uitleggen...
Oud 8 september 2012, 10:51   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat jij simpel noemt.
De uitleg is wel simpel en die steen die zal echt wel kloppen. Maar dat licht?
Als licht op reis kan gaan als zijnde een materie op zichzelf, dan kunnen we het verzenden met de post. Ik geef licht in een doos en doe ze dicht en verstuur ze, jij ontvangt die doos en doet ze open en dat licht komt er terug uit.

Nu ik kan u met het grootste gemak aantonen dat dit dus niet kan.
Dus hoe simpel u ook allen deze theorie aanvaard, doch geen van u kan dat aantonen.
Oud 8 september 2012, 12:54   #53
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Onze verre, verre nakomelingen ( als die er zijn ) zullen een andere sterrenhemel zien dan dewelke degene die wij bekijken.
Een kleine aanvulling: na een tijdje (we kijken niet op een paar jaar en we negeren even dat de aarde er dan niet meer zal zijn) zal er zelfs helemaal niks meer te zien zijn.
Oud 8 september 2012, 16:02   #54
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wat jij simpel noemt.
De uitleg is wel simpel en die steen die zal echt wel kloppen. Maar dat licht?
Als licht op reis kan gaan als zijnde een materie op zichzelf, dan kunnen we het verzenden met de post. Ik geef licht in een doos en doe ze dicht en verstuur ze, jij ontvangt die doos en doet ze open en dat licht komt er terug uit.

Nu ik kan u met het grootste gemak aantonen dat dit dus niet kan.
Dus hoe simpel u ook allen deze theorie aanvaard, doch geen van u kan dat aantonen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtjaar
Citaat:
Lichtjaar
Een lichtjaar, symbool lj, (Engels: light-year, symbool: ly) is een lengtemaat die wordt gebruikt in de astronomie. Een lichtjaar is de afstand die licht in vacuüm aflegt in een periode van één jaar volgens de aardse kalender. Een lichtjaar is dus geen eenheid van tijd, zoals de naam suggereert.

Om precies te zijn is een lichtjaar gedefinieerd als de afstand die een foton zou afleggen in vrije ruimte, oneindig ver weg van elk zwaartekrachtsveld en magnetisch veld in één Juliaans jaar (365,25 dagen van elk 86 400 seconden). Doordat de lichtsnelheid in vacuüm per definitie exact gelijk is aan 299 792 458 m/s is een lichtjaar exact gelijk aan 9 460 730 472 580 800 m,[1] afgerond 9,46 × 1015 meter, 9,46 petameter of 9,46 biljoen kilometer. Een lichtjaar is ook ongeveer gelijk aan 63 241 astronomische eenheden (AE).

Het lichtjaar wordt vaak gebruikt om de afstand tot sterren, sterrenstelsels en andere objecten in het heelal aan te duiden. In de astronomie wordt voor zulke afstanden echter vaker de parsec gebruikt, die gedefinieerd is als de afstand op welke een object een parallax van één boogseconde genereert als het geobserveerde object zich één astronomische eenheid zou verplaatsen loodrecht op de zichtlijn van de waarnemer. Een parsec is ongeveer gelijk aan 3,26 lichtjaar. De voorkeur wordt gegeven aan de parsec omdat deze gemakkelijker kan worden afgeleid uit en vergeleken met gegevens uit observaties. Bij het algemene publiek buiten wetenschappelijke kringen wordt de eenheid lichtjaar echter vaker gebruikt.

Eenheden gerelateerd aan het lichtjaar zijn het lichtuur, de lichtminuut en lichtseconde, de afstand die het licht aflegt in vacuüm in respectievelijk een uur, een minuut en een seconde. Een lichtminuut is gelijk aan 17 987 547 480 meter, ofwel circa 18 miljoen kilometer. Een lichtseconde is (per definitie) 299 792 458 m.

[bewerken] Enkele feiten
De afstand tussen de aarde en de maan is ongeveer 1,3 lichtseconden.
De afstand van de zon naar de aarde is 8,3 lichtminuten.
De middellijn van de baan van de verste planeet, Neptunus, is ongeveer 8 lichtuur. Dat is niet de grens van het zonnestelsel, waarvan men veronderstelt dat het een middellijn van enkele lichtjaren heeft (zie Oortwolk).
Het ruimtevaartuig dat het verst van ons verwijderd is, Voyager 1, was 15 lichtuur (1,7 × 10-3 lichtjaar) van ons verwijderd in 2009. Dat is dus ongeveer vier keer de afstand naar Neptunus. De Voyager heeft er 32 jaar over gedaan om die afstand af te leggen.
De dichtstbijzijnde ster na onze zon, Proxima Centauri, is 4,22 lichtjaar van ons verwijderd.
Het centrum van ons sterrenstelsel, de Melkweg, is ongeveer 28 000 lichtjaar weg. De diameter van de Melkweg is ongeveer 100 000 lichtjaar.
Het dichtstbijzijnde andere grote melkwegstelsel, de Andromedanevel (M31) staat ongeveer 2,2 miljoen lichtjaar van ons af
De dichtstbijzijnde grote cluster buiten onze eigen Lokale Groep, de Virgocluster, is ongeveer 60 miljoen lichtjaar weg.
Het zichtbare deel van het heelal heeft een straal van ongeveer 46 miljard lichtjaar, hoewel het licht van de rand van het zichtbare deel van het heelal 13,7 miljard jaar geleden werd uitgezonden (de geschatte leeftijd van het heelal). De getallen verschillen doordat in de loop van de tijd het heelal is uitgedijd.
Kunt ge er een beetje aan uit ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 16:23   #55
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaan ze dan "De Toorn Der Goden" noemen en er boeken en filmen over maken, om er kinderen en goedgelovigen de stuipen mee op het puntkoppige lijf te jagen, al zal dit scenario nog wel even op zich laten wachten, gezien de afstand en de relatieve snelheid van zo'n sonde.

Hier alvast een mooie presentatie, over de wijdsheid van het ons (bekend) universum waarin we leven:

http://www.youtube.com/watch?v=17jymDn0W6U

Op 2.40 zien we hoe ver de eerste tv-uitzending van 1935 'nog maar' gevorderd is en dat is dan nog aan 300.000 km/sec tov de 30.000 km/per uur van die blikken doos.
Wees gerust, Marie, het zal nog even duren voor dat ding op ene zennen puntkop valt en een hele beschaving ontredderd.
Bedankt voor de geruststelling
Oud 8 september 2012, 16:23   #56
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Deze post kan meetellen voor de top 10 posts van 't jaar 2012....
Is dat een compliment?
Oud 8 september 2012, 16:26   #57
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar hoe weten ze dat die sterren dood zijn? Wie is dat komen vertellen?
Oud 8 september 2012, 16:32   #58
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik voorspel in ieder geval schokkende ontwikkelingen in onze ruimte-projecten als Howard Wolowitz naar het ISS gaat!
Oud 8 september 2012, 16:57   #59
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Héhé, een GPS avant la lettre met bestemming Aarde.
Voor 't zelfde geld laten z' ons hier links liggen, wegens nog niet ver genoeg geevolueerd ofzo.
Amoeben gaat men ook geen beschaving bijbrengen.

Misschien vinden "ze" ons wel lekker

Laatst gewijzigd door kelt : 8 september 2012 om 16:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 19:04   #60
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Misschien vinden "ze" ons wel lekker
De veganisten onder ons zullen dan als eerste worden verorberd, wegens de zuiverheid van hun lichaam.
Een iewat van de E-toevoegingen ea chemische suplementen stijfstaande inboorling, zal dan mss niet zo appetijtelijk geacht worden, rekening houdend met de ranzige bijsmaakskes dat een levenslang bulken van junkfood zoal kan meebrengen.
Als ze landen ga ik alle dagen naar de McDonald.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be