Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2012, 22:20   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Idd. Aan een rond punt met fietspad hebben de fietsers meestal haaientanden. Of j, als je daar passeert, 50, 30, 20, of 10/u rijd is allemaal eender. Als je als automobilist daar niet stopt heb je er minstens van de 10 keer, 8 keer een fietser op je motorkap liggen.
Er zijn talloze rotondes waar het anders is. Juist dit is zo verwarrend voor alle weggebruikers. Ofwel is de regel dat fietsers op de rotondes voorrang hebben ofwel de fietsers. Jammer genoeg is er nu geen enkele eenduidigheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 22:26   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Ik zie het nog voor me. Een tijdje geleden reed er een rode ligier tegen 30 per uur door onze straat. Toen hij passeerde zag ik dat hij de fles sterke drank naar zijn mond bracht en er een paar ferme slokken van nam.
En? Heeft dat iets met de Ligier te maken? Neen, want ik zou niet echt al degenen de kost willen geven die dronken achter het stuur van een wagen zitten of tijdens de rit een blik bier naar binnen kappen. Niet de wagen is van tel, wel het wangedrag van de bestuurder.
Oud 12 september 2012, 22:42   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erwin boydens Bekijk bericht
Reeds enkele jaren geleden mijn laatste wagen verkocht.

Amuseer mij steeds te zien hoe een wagen voor veel mensen 'het statussymbool' is.

Blijkbaar beseft men nog niet dat mensheid zo niet verder kan. We zullen onze maatschappij en onze transportsystemen moeten aanpassen of ten onder gaan.
1500 kilo plastiek en staal in beweging brengen om om 1 persoon naar zijn werk te brengen en pistoletjes af te halen bij de bakker is niet houdbaar.

Het is jammer te zien hoe iedereen aan het miereneuken is over zaken als snelheid, gordel, verbruik, tax, verkeersborden, ... terwijl een grondige wijziging van de samenleving nodig.

Meer stad, minder fermette.
Meer openbaar transport, minder SUV.
Meer fruit en groenten als beplanting, minder siergras.
Meer vakantie in eigen land, minder uitlaatgassen.
Meer samen, minder "ik"

Meeste mensen echter lijken me zeer kortzichtig en zitten meer in met hoe ze 5 minuten sneller door de file raken. Jammer.
Geen Suv? Wat moeten de mensen dan doen die die suv regelmatig nodig hebben om zware lasten te trekken? Voor iedere verplaatsing een aangepast voertuig kopen, of hun markt wagens, paardentrailers, aanhangwagens of caravans achter hun rolschaatsen trekken?

Men zou beter wat strenger zijn op gebied van lasten te trekken met gewone autootje, zo van het type overmaatse dinkytois. Dat is pas echt onveilig, als we het dan toch over veiligheid hebben.

Openbaar vervoer? Dat is om te lachen, of beter om mee te huilen. Zie je een vertegenwoordiger al met al zijn stalen met de tram of de bus zijn klanten bezoeken, beleveren, of marktkramers hun wagens achter de tram hangen?

Bovendien hebben we hier in België, en vooral in Vlaanderen, lintbebouwing. Openbaar vervoer is hier niet eens voldoende accuraat om kinderen mee naar 't school te laten gaan.

BASF last zelfs autobussen in om het eigen personeel G R A T I S op te halen, G R A T I S hé. Ze hebben daar twee grote parkings en het kaderpersoneel rijd zelfs binnen tot aan de bedrijfsafdelingen zelf. desalniettemin staan iedere dag beide parkings over vol en staan daarbuiten lange rijen auto's geparkeerd op de Scheldelaan. Dat is zeker omdat openbaar vervoer zo fantastisch werkt.

Wie hier openbaar vervoer wil promoten heeft zijn verstand in zijn tenen zitten.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 september 2012 om 23:03.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 23:08   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Auto's verbieden, dan gaan de mensen van niks dood. Traag rijden betekent ook niet dat je een goede chauffeur bent, wel integendeel.
Heel dikwijls een bange chauffeur, en niets is zo gev
Oud 12 september 2012, 23:09   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Auto's verbieden, dan gaan de mensen van niks dood. Traag rijden betekent ook niet dat je een goede chauffeur bent, wel integendeel.
Groot gelijk, heel dikwijls een bange chauffeur, en niets is zo gevaarlijk als juist bange en onzekere chauffeurs.
Oud 12 september 2012, 23:12   #46
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
hoe identificiëren ze die ?
Als 't zo van die randdebielen zijn met zo een apenpakje aan met een nummer op hun rug en haar op hun benen waar ge tresjes in kunt leggen, zou het misschien nog mogelijk zijn ook
Oud 12 september 2012, 23:13   #47
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

70 hier - 90 daar
nee niet te snel
let op de flitspaal
(x4)

Allo, Anciaux, merci voor 't cadeau
maar nee serieus ik geef minder gas
want anders kan ik betalen

Allo, Allo, lieve Bert, awel chapeau
geen zware voet omdat het moet
vanaf nu doe ik het goed

Kijk maar kijk maar
ze staan overal
ze staan overal
ze staan overal
Hier een flitspaal
daar een camera
ja de politie staat overal
(x2)

Allo, oh-oh, ik sta weer op de foto
vanaf nu neem ik de trein
in plaats van de auto

Allo, hallo, bebouwde kom
u rijdt te snel
ik mag maar 30 per uur
ik val in slaap achter m'n stuur

Kijk maar kijk maar
ze staan overal
ze staan overal
ze staan overal
Hier een flitspaal
daar een camera
(x2)

70 hier - 90 daar
nee niet te snel
let op de flitspaal
(x4)

Kijk maar kijk maar
ze staan overal
ze staan overal
ze staan overal
Hier een flitspaal
daar een camera
(x3) "
http://www.youtube.com/watch?v=zvwgU3az1_g
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 23:17   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er zijn talloze rotondes waar het anders is. Juist dit is zo verwarrend voor alle weggebruikers. Ofwel is de regel dat fietsers op de rotondes voorrang hebben ofwel de fietsers. Jammer genoeg is er nu geen enkele eenduidigheid.
Is dat een pleidooi voor de fietsers dat ze de reglementering niet moeten naleven. Je klinkt wel als een Italiaan. Daar maken ze de reglementen om ze te kunnen overtreden en wegmarkeringen zijn daar kerstmisversiering, of zoiets.
Oud 12 september 2012, 23:18   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Openbaar vervoer? Dat is om te lachen, of beter om mee te huilen. Zie je een vertegenwoordiger al met al zijn stalen met de tram of de bus zijn klanten bezoeken, beleveren, of marktkramers hun wagens achter de tram hangen?

Bovendien hebben we hier in België, en vooral in Vlaanderen, lintbebouwing. Openbaar vervoer is hier niet eens voldoende accuraat om kinderen mee naar 't school te laten gaan.

BASF last zelfs autobussen in om het eigen personeel G R A T I S op te halen, G R A T I S hé. Ze hebben daar twee grote parkings en het kaderpersoneel rijd zelfs binnen tot aan de bedrijfsafdelingen zelf. desalniettemin staan iedere dag beide parkings over vol en staan daarbuiten lange rijen auto's geparkeerd op de Scheldelaan. Dat is zeker omdat openbaar vervoer zo fantastisch werkt.

Wie hier openbaar vervoer wil promoten heeft zijn verstand in zijn tenen zitten.
In bepaalde gevallen is het openbaar vervoer te verkiezen boven het individueel; in een aantal andere gevallen omgekeerd. U kijkt er evenwel bijzonder eenzijdig tegenaan.
Oud 12 september 2012, 23:19   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat een pleidooi voor de fietsers dat ze de reglementering niet moeten naleven. Je klinkt wel als een Italiaan. Daar maken ze de reglementen om ze te kunnen overtreden en wegmarkeringen zijn daar kerstmisversiering, of zoiets.
Leer lezen wat er staat.
Oud 12 september 2012, 23:25   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
70 hier - 90 daar
nee niet te snel
let op de flitspaal
(x4)

Allo, Anciaux, merci voor 't cadeau
maar nee serieus ik geef minder gas
want anders kan ik betalen

Allo, Allo, lieve Bert, awel chapeau
geen zware voet omdat het moet
vanaf nu doe ik het goed

Kijk maar kijk maar
ze staan overal
ze staan overal
ze staan overal
Hier een flitspaal
daar een camera
(x2)

Allo, oh-oh, ik sta weer op de foto
vanaf nu neem ik de trein
in plaats van de auto

Allo, hallo, bebouwde kom
u rijdt te snel
ik mag maar 30 per uur
ik val in slaap achter m'n stuur

Kijk maar kijk maar
ze staan overal
ze staan overal
ze staan overal
Hier een flitspaal
daar een camera
(x2)

70 hier - 90 daar
nee niet te snel
let op de flitspaal
(x4)

Kijk maar kijk maar
ze staan overal
ze staan overal
ze staan overal
Hier een flitspaal
daar een camera
(x3) "
http://www.youtube.com/watch?v=zvwgU3az1_g
't Is gewoon al zo erg geworden dat er nu een hele boel kloefkaffers op de baan zijn die maar halfseklote de reglementering kennen en die niet eens meer weten waar ze al dan niet 70 of 90 mogen rijden, en die uit schrik, om niet geflitst te worden, dan maar overal 50 �* 60 rijden, als ge het nog rijden kunt noemen.

Wanneer komen de flitspalen voor hen te flitsen die door te langzaam rijden het verkeer hinderen, wat ook een overtreding is maar waar schijnbaar niemand van de overheid over wakker ligt. 't Zou nochtans ook aardig het potteke vullen .
Oud 12 september 2012, 23:28   #52
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In bepaalde gevallen is het openbaar vervoer te verkiezen boven het individueel; in een aantal andere gevallen omgekeerd. U kijkt er evenwel bijzonder eenzijdig tegenaan.
Ik kijk er tegenaan dat, binnen de steden openbaar vervoer kan functioneel zijn, maar het zelfs niet altijd is, en buiten de steden openbaar vervoer kompleet ontoereikend is.
Oud 12 september 2012, 23:29   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is gewoon al zo erg geworden dat er nu een hele boel kloefkaffers op de baan zijn die maar halfseklote de reglementering kennen en die niet eens meer weten waar ze al dan niet 70 of 90 mogen rijden, en die uit schrik, om niet geflitst te worden, dan maar overal 50 �* 60 rijden, als ge het nog rijden kunt noemen.

Wanneer komen de flitspalen voor hen te flitsen die door te langzaam rijden het verkeer hinderen, wat ook een overtreding is maar waar schijnbaar niemand van de overheid over wakker ligt. 't Zou nochtans ook aardig het potteke vullen .
Jaarlijks worden er meer dan vijfhonderd boetes uitgeschreven omwille van die overtreding.
Oud 12 september 2012, 23:30   #54
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer lezen wat er staat.
Lees het zelf maar een keer dan zul je merken dat ge moet leren schrijven.
Oud 12 september 2012, 23:30   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kijk er tegenaan dat, binnen de steden openbaar vervoer kan functioneel zijn, maar het zelfs niet altijd is, en buiten de steden openbaar vervoer kompleet ontoereikend is.
'n Dergelijke lijn valt er niet te trekken, wel integendeel.
Oud 12 september 2012, 23:34   #56
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En? Heeft dat iets met de Ligier te maken? Neen, want ik zou niet echt al degenen de kost willen geven die dronken achter het stuur van een wagen zitten of tijdens de rit een blik bier naar binnen kappen. Niet de wagen is van tel, wel het wangedrag van de bestuurder.
Idd, daar heb je gelijk in. Zie je van vrachtwagenchauffeurs ook regelmatig doen.
Oud 12 september 2012, 23:40   #57
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'n Dergelijke lijn valt er niet te trekken, wel integendeel.
Jan, geef toe dat gene stoef is hé. In steden zoals Parijs en Londen met een degelijk metronet kan het allemaal misschien nog vlot lopen maar anders is het een hopeloze situatie. En verder is het openbaar vervoer sowieso niet voor iedereen toegankelijk. Neem gewoon maar eens een slecht te been zijnde iemand.
Die ligt op zijn gat voor dat die een zitplaatjse heeft kunnen bemachtigen, als er al een vrij is. Rechtopstaand kan die het sowieso wel schudden.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 september 2012 om 23:42.
Oud 12 september 2012, 23:46   #58
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaarlijks worden er meer dan vijfhonderd boetes uitgeschreven omwille van die overtreding.
Vijfhonderd? Wauw, dat moet ge in de gazet publiceren. En hoeveel andere staan daar tegenover? Heb je daar ook een cijfer van?

't Jongens, vijfhonderd per jaar, 't is wat. Ik zie er zo vijfhonderd per dag.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 september 2012 om 23:48.
Oud 13 september 2012, 07:58   #59
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik geef toe dat ik buiten de autostrades zondermeer mijn cruisecontrol op 70 plaats en nog enkel let op de zones 50/bebouwde kom en hem dan op 50 plaats. Inderdaad redelijk frustrerend, maar wel effectief als middel tegen boetes.

Dit verkeersbeleid defeats its own purpose

Laatst gewijzigd door Stingray : 13 september 2012 om 07:59.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 08:42   #60
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik geef toe dat ik buiten de autostrades zondermeer mijn cruisecontrol op 70 plaats en nog enkel let op de zones 50/bebouwde kom en hem dan op 50 plaats. Inderdaad redelijk frustrerend, maar wel effectief als middel tegen boetes.

Dit verkeersbeleid defeats its own purpose
Letten op de verkeersborden en de wegcode kennen en respecteren zou misschien ook een efficiënt middel zijn tegen boetes.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 september 2012 om 08:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be