Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2012, 20:14   #41
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
was mijn antwoord te lang?
rechtse uitbuiter?
Pot / ketel .....

Wanneer gaat dat kortzichtig gedoe eens ophouden . te veel naar de vakbond geluistert ?

Hoe hoger de sociale bescherming en hoe ruimer het hulpprogramma , hoe groter de sociale hangmat , hoe aantrekkelijker het is om er in te gaan liggen .

Hoe meer mensen er beroep op doen , hoe minder er kunnen voor bijdragen , en dat komt nu uit evenwicht en niet langer haalbaar , je moet niet links of rechts zijn om dat te begrijpen , enkel realistisch .

Als je met twinig mensen bent, en je wil met de kar ergens heen , dan zetten beschaafde mensen , ouderen , kinderen en zwangere vrouwen op de kar , en de rest tracht ook wat te duwen , op de huidige kar zit er inmiddels al 15 man en zijn er nog maar 5 aan het duwen , en opvallend , de gezonde leeggangers die op de kar zitten , nodigen er nog paar extra bij uit van over de grens , maar de 5 mensen die duwen blijven met 5 , gevolg de tocht gaat langzamer en moeizamer , kunt U deze eenvoudige uitleg nog volgen ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 20:16   #42
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Wat kan je verwachten van iemand die voor 10.00 bath een vrouw is gaan kopen in Thailand. Ocharme dat mens. Die moet nogal afzien.
Ik heb haar niet gekocht en ook niet in Thailand ., maar bij U mag je dat voor nieks vragen aan je kennisen en de vrouw heeft geen inspraak in je achterbakse cultuur .

praat over feiten , en niet over persoonlijke kwestie , of ben je jaloers ?
Oud 12 september 2012, 20:21   #43
jump in the box
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Nee, want dat was ca. 30 jaar later.

Enfin ik ga nog een voorbeeldje geven van een maat van mij die een B&B heeft in Z.Africa en recent nog op TV was. Hij heeft zijn woning daar laten verbouwen door een Z.Afrikaanse aannemer. Op een gegeven moment moest er een trap in gewapend beton afgebroken worden. Hij heeft een Z.Afrikaanse aannemer in dienst genomen, die een groep zwarten aan het werk had. Die werden aan het werk gezet met hamer en beitel. Was ongeveer vergelijkbaar met wat ik hiervoor beschreef, al zingend en dansend...Toen mjn maat hem vroeg waarom hij hen geen pneumatische breekhamer gaf, antwoordde die aannemer dat de Z.Afrikaanse breekhamer goedkoper was. Enig idee waarom die zo goedkoop is ?

Tip : de zwarten zwaaien daar nu de plak.
Wat voor zware arbeid verrichtten jouw ouders in Afrika... en wat was hun bijdrage?
jump in the box is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 20:28   #44
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Enfin ik ga nog een voorbeeldje geven van een maat van mij die een B&B heeft in Z.Africa en recent nog op TV was. Hij heeft zijn woning daar laten verbouwen door een Z.Afrikaanse aannemer. Op een gegeven moment moest er een trap in gewapend beton afgebroken worden. Hij heeft een Z.Afrikaanse aannemer in dienst genomen, die een groep zwarten aan het werk had. Die werden aan het werk gezet met hamer en beitel. Was ongeveer vergelijkbaar met wat ik hiervoor beschreef, al zingend en dansend...Toen mjn maat hem vroeg waarom hij hen geen pneumatische breekhamer gaf, antwoordde die aannemer dat de Z.Afrikaanse breekhamer goedkoper was. Enig idee waarom die zo goedkoop is ?

de blanke moet niet meer betaald worden
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 20:28   #45
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet alleen in zuid Afrika de uitbuiting van personeel door blanken ligt in het verleden , maar vandaag bij ons is er nog steeds uitbuiting , door wie , door de linkse bureaucratie die zoveel wetten hebben gemaakt dat er meer misbruik is dan nut .

Vorige week nog op een groep Bulgaren gestuit die hier aan het werken waren aan 6 € per uur en met 12 in een oud huisje verbleven .

Weet je wie hun baas was ? Een Turk , die die gasten wat documenten had laten tekeken en ze waren dus zogezegt allen zelfstandig , maar de Turk ontving wel 32 € op faktuur voor de gasten . en wat bleek , hij betaalde de sociale bijdragn en de belasting niet voor de vennootschap waarvan de gasten niet wisten hoe het moet , gevolg die jongens werkten voor 6 € en ontvingen nu de gerechtsdeurwaarder met een verzoekschriftje van 12000 € voor achterstallen van belasting en sociale bijdragen voor de laatste 4 jaar . en de Turk ontving alles en feest nu rustig verder .

NIET één blanke ondernemer doet nog zo iets anno 2012 , 1 niet omwille van zijn moraliteit en twee , hij is gescreent en gevold , en als hij dit zou doen speelt hij alles kwijt en zit morgen in de bak
Oud 12 september 2012, 20:31   #46
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zit op iets te kakken waar je geen moer van af weet makker .

populistische praatjes en zelf nooit een initiatief nemen , dat soort ben jij .
Oud 12 september 2012, 20:31   #47
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Niet alleen " The american dream " maar de droom van de blanke mens verdwijnt .

Mogen we aannemen dat de droom van de blanke mens kan omschreven worden als ....
vrijheid waardigheid ,
vrijheid om te werken en te consumeren ,
vrijheid van oorlog en geweld

Ook deze morgen een gesprek op radio 1 over de Amerikaanse droom die voorbij blijkt te zijn .
Blanken zijn naar Amerika gegaan om te doen en te laten wat ze wilden in alle vrijheid , en daar ging hard werken en veel geld verdienen en rijkelijk leven echt mee samen .

Vandaag wordt het blanke ras , overspoelt door de gekleurde medemens , die het liefst wat rustiger aan doet maar wel de geneugten en consumptie van de welvaard op het zelfde niveau wil beleven , maar dan zonder te werken , Bleek daar nu een buffer voor te zijn om dat financieel tijdelijk een beetje op te vangen , dat is dan nu voorbij, niet aleen in Amerika maar ook in Europa .

De vrijheid van de blanke liberale mens om hard te werken en in comfort te leven , in een vrij land met vrede en zonder haat blijkt over .

de muliculturele samenleving heeft de armere landen nog niet geholpen maar de rijke wel de dieperik in gesleurt .

Amerika kan haar wegen , bruggen en infrastuctuur niet meer onderhouden , ze scakelt nu over om de non productieve kleurling een leefloon te geven zonder te werken en de infrastuctuur blijft verwaarloost achter .

Nee ik ben geen voorstaander van slavernij , maar de werkende groep is veel te klein aan het worden omde kosten van het feest te blijven dragen , zelfs het dak van de feestzaal staat op instorten .
Hoe zit het met de slavernij? Kolonisering?

De enorme en enorme schatten die uit Afrika werden gehaald?????

De Miljoenen en Miljoenen zwarten die bijgedragen hebben aan de Amerikaanse volk

Muziekgenres die allen uitgevonden werden door de zwarten zoals RAP, JAZZ, BLUES, REGGAE, R & b? Zelfs Hardrock heeft zwarte roots????????????????????????????????????????????? ???
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 20:33   #48
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:

zwarte kak
Oud 12 september 2012, 20:33   #49
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Rassenhaat is niet mijn bedoeling .

Wat mijn bekommernis is , is de toekomst van ons maatschappij , ons samenleving , onze welvaart in Europa .

De toekomst van het blanke ras dat duidelijk in de minderheid raakt en de welvaard die we kwijt spelen .

Amerika heeft had oorspronkelijk niet tot doel oorlogsbaas van de wereld te worden , althans de blanke amerikaan niet , het wou werken en werlvaard opbouwen , nu ligt het in puin ? en moeten ze hun laatste cent aan oorlog voeren geven om zich te verdedigen , maar ook dat zal eindigen in laatste stuiptrekingen .

En de kleurling heeft niet de ingesteldheid om hard te werken en er in vrede boven op te komen .

Als je kijkt wat de wereldoorlogen hebben veroorzaakt en hoe na 1945 de blanke Europeaan gewerkt heeft om er in 20 jaar pakweg tot 65 /70 boven op te komen , en nu laten ze zich inpakken door het verloren gaan van de mentaliteit om te werken en vooruit te komen .

Blijkbaar vraagt het mens DOM om oorlog , het moet altijd in se shit zitten om te kunnen knokken terwijl het HO zo makkelijk zou kunnen gaan .

en dan komt er nog de verarming van door de sociale tolerantie om onze rijkdom te laten leegroven , IPV te helpen ander arme gebieden en mensen te verbeteren laten we onze eigen welvaard maatschappij ondermijnen .

Maar ja , ben ik daarom een doemdenker ?

Uw samenleving laten ophitsen en nieuwe problemen laten ontketenen is even schuldig als volkeren moord zelf . de linkse hypocrieten ten top .

Wie heeft van Amerika een puinhoop gemaakt?

BUSH

George Clinton had zijn termijn afgesloten met een overschot dus alstublieft beste mensen gebruik jullie verstand, haat is een slechte raadgever

Ik haat niet-Moslims niet, ik haat Joden niet, Ik haat homo's niet, haat vertroebelt jouw verstand, haat vertroebelt jouw inteligentie,

bekijk de zaken van verschillende oogpunten en perspectieven,
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 20:34   #50
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
de vrouw heeft geen inspraak in je achterbakse cultuur .
Is dat hoe jij de vlaamse cultuur ziet? Een beetje meer respect, allochtoon!
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 20:36   #51
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
of ben je jaloers ?
Jaloers op wat ofzo?
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 20:36   #52
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jump in the box Bekijk bericht
Wat voor zware arbeid verrichtten jouw ouders in Afrika... en wat was hun bijdrage?
Ik zie niet in wat dat voor verband heeft met hetgeen ik als voorbeeld gegeven heb. Maar je zal het me vast en zeker kunnen uitleggen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 20:37   #53
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
m.a.w. je weet er dus geen reet vanaf.
Oud 12 september 2012, 20:38   #54
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:

de zwarte soort, een probleem mee?
Oud 12 september 2012, 20:40   #55
jump in the box
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw antwoord is te kort om inhoud te hebben .

Bovendien blijkt dat we nooit eens in de spiegel mogen kijken waar we achteruit gaan ? of bent U van de andere kant . Linkse uitzuigers ?
Mijn antwoord heeft m.i. zeer veel inhoud.
Oud 12 september 2012, 20:46   #56
jump in the box
Banneling

Standaard

De rijkste vrouw heeft schijnbaar dezelfde opvattingen als klarekijk:

Citaat:
De Australische krant The Age berekende dat Rinehart vorig jaar 52 miljoen dollar per dag verdiende (zie kader).
“Afrikaanse werknemers willen werken voor minder dan twee dollar per dag. Zulke statistieken maken mij bezorgd om de toekomst van ons land. We worden een natie van hoge kosten en hoge risico’s voor beleggers,” zei ze.
Rinehart voert actieve oppositie tegen de voorgestelde mijnbouwbelasting en belastingen op CO2-uitstoot, waardoor ze diametraal tegenover de Gillard-regering komt te staan. Ze wil ook dat mijnwerkers uit het buitenland toegelaten worden om te werken in Australië.
Eerste minister Gillard van de ALP (Australian Labor Party), heeft harde kritiek op Rineharts uitspraken en beweert dat de Australische grondstoffensector het erg goed doet: “Het is niet the Australian way om mensen twee dollar te geven en een hele werkdag te eisen. Wij steunen deftige Australische lonen en goede werkomstandigheden.”
Het is niet de eerste maal dat Rinehart kritiek heeft op de Australische overheid. Vorige week publiceerde ze nog een artikel waarin ze Australiërs opriep om minder te klagen en meer te werken:
“Er zijn geen monopolies op het miljonair worden. Als je jaloers bent op mensen met meer geld, klaag dan niet en blijf niet bij de pakken zitten. Spendeer minder tijd aan drinken, roken en praten en meer aan werken.”
http://www.express.be/money/nl/wealt...-op/176272.htm

“Er zijn geen monopolies op het miljonair worden. Als je jaloers bent op mensen met meer geld, klaag dan niet en blijf niet bij de pakken zitten. Spendeer minder tijd aan drinken, roken en praten en meer aan werken.”[/quote]

Vraag; hoelang moet men werken (en leven) om met 2 dollar per maand miljonair te worden?

Klarekijk zal hier wel een klare kijk op hebben...

Laatst gewijzigd door jump in the box : 12 september 2012 om 20:47.
Oud 12 september 2012, 20:47   #57
jump in the box
Banneling

Standaard

Citaat:
De rijkste vrouw heeft schijnbaar dezelfde opvattingen als klarekijk:

http://www.express.be/money/nl/wealt...-op/176272.htm

“Er zijn geen monopolies op het miljonair worden. Als je jaloers bent op mensen met meer geld, klaag dan niet en blijf niet bij de pakken zitten. Spendeer minder tijd aan drinken, roken en praten en meer aan werken.”

Vraag; hoelang moet men werken (en leven) om met 2 dollar per maand miljonair te worden?

Klarekijk zal hier wel een klare kijk op hebben...
Oud 12 september 2012, 20:50   #58
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn antwoord heeft m.i. zeer veel inhoud.
het minste wat dan gezegd kan worden is dat je een functioneel probleem hebt met schrijven.
Oud 12 september 2012, 20:52   #59
jump in the box
Banneling

Standaard

Citaat:
het minste wat dan gezegd kan worden is dat je een functioneel probleem hebt met schrijven.
Jij natuurlijk niet...
Oud 12 september 2012, 20:54   #60
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
weet geen antwoord, zal de persoon maar aanvallen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be