![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mag de doodstraf ingevoerd worden voor misdadigers di een moord hebben begaan? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
67 | 36,22% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
118 | 63,78% |
Aantal stemmers: 185. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Een volk dat haar kinderen weigert te beschermen is niet waard om te blijven voortbestaan, en zover zijn we heden!!! Wij gaan 'kapot' aan onze eigen 'menselijkheid' .
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() De doodstraf kan voor mij NOOIT worden uitgevoerd.
Dit is een barbaarse straf. Hiermee verlaag jeje tot het zelfde niveau dan die misdadiger. Er zijn talloze bewijzen genoeg uit de VS dat daar gemiddeld 35% onschuldige worden ter dood veroordeeld. De doodstraf is onomkeerbaar. Ook hebben ze in de VS vastgesteld dat de doodstraf geen enkele invloed heeft op het misdaadcijfer. Het neemt zelfs toe, in staten waar de doodstraf is heringevoerd. Ook hebben ze berekend dat een halgenproces 10 keer meer kost dan iemand effectief levenslang opsluiten. De doodstraf brengt niks bij, alleen aan het gevoel van de wraak van sommigen. Ook moet je weten dat de doodstraf niet de zwaarste straf is. Effectief Levenslange dwangarbeid is veel zwaarder om dragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U zegt verder dat de doodstraf barbaars is en levenslang veel zwaarder om dragen...wie is dan de 'menselijkste' van ons twee??????
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Ik zou veel liever pleiten voor effectief levenslang. Als iemand achteraf onschuldig zou blijken, dan kan je hem nog vrijzetten. Anderzijds is effectief levenslang misschien wel strenger dan de doodstraf
![]() |
#47 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() wie akkoord gaat met de doodstraf gaat ook akkoord met de talloze executies van onschuldigen door juridische fouten, valse getuigenissen, corrupte magistraten etc...
ik ben dus tégen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen waren die "onschuldigen" wel dood. 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
of het er nu 1000, 20 of 3 zijn. Persoonlijk ben ik geen voorstander van de doodstraf. Langdurige celstraffen, tot effectief levenslang, aan een hard regime zijn voor mij niet per se not done. Maar om even de filosofische toer op te gaan; sommige mensen zijn niet toerekeningsvatbaar, deze discussie kan zeer ver leiden,daarom hou ik het beknopt. Ik laat een moment van zinsverbijstering even buiten beschouwing. Maar wanneer er geen abnormale omstandigheden een moord kunnen verklaren (ik zeg niet goedpraten) denk ik dat de 'moordenaar' sowieso niet toerekeningsvatbaar verklaard kan worden. Cru gezegd: een kink in de kabel, die kan gebaseerd zijn in een verstoorde funcite van de hersenen, familiaal ,genetisch of op nog een andere manier bepaald. Om een lang verhaal kort te maken: dat soort mensen reageert en functioneert niet op een normale manier. de wijze waarop wij tot een oordeel van 'doodstraf' zouden komen, steunt op een ander soort logica, die zij niet noodzakelijk kunnen volgen. zij zijn ziek in hun hoofd, en kunnen hier niets aan doen. wat dan wel? geen doodstraf wat mij betreft, maar levenslange, grondige opsluiting op de meest menselijke manier. ook iemand als dutroux, die zeer sluw en uitgekookt is valt volgens mij onder die definitie. wat hij heeft gedaan valt op geen enkele logische manier uit te leggen. ziek in de kop. ook hier : opsluiten, minimum aan privileges. Geen tv , geen luxe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Vreemdeling
|
![]() Al die gevallen waar veroordeelden onschuldig bleken te zijn waren op basis van DNA-profielen. Dus voor de doodstraf mag worden uitgevoerd moet het bewijsmateriaal echt sluitend zijn, lees DNA-profiel + bvb zoals nu Dutroux en Fourniret die niet enkel bekennen maar ook nog eens de graven aanwijzen. [/quote]
Hier wil ik toch graag aan toevoegen dat ook DNA onderzoek NOOIT 100% sluitend is. NOOIT Dat kan geen enkele wetenschapper ooit garanderden. Zie de rechtszaak in groot-britannie (?) waar de gehele mannelijke bevolking van een dorp aan een dna test werd onderworpen om een sexueel misdrijf op te lossen. Als daar een fout in sluipt, al is het maar 1 foutje op 100 000, dan betekent dit dat jij, je vader of je broer plots van een verkrachting met moord beschuldigd kan worden. Op dezelfde manier kan een moordenaar ook vrijgesproken worden omdat z'n dna niet matcht met het gevonden staal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Vreemdeling
|
![]() In geval de dader bekend en het dna klopt zie ik geen reden om niet de doodstraf uit te spreken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() AL dat gedoe over onschuldige veroordeelden. Er werd eerder gezegd dat het er niet toe doet hoeveel dat er zijn, ik vind dus juist van wel.
Misschien heel asociaal van mij, maar als het dient om de maatschappij en de bevolking te beschermen, dan vind ik het relatief kleine risico dat een onschuldige ter dood wordt veroordeeld aanvaardbaar. Vergeleken met (100 min aantal onschuldigen) percentage dat vrijkomt en nog wie weet hoeveel onschuldige slachtoffers maakt, zijn die enkelingen een aanvaardbare opoffering. Wreed maar wiskundig correct. Beter 5 onschuldigen onterecht ter dood veroordeeld dan 20 onschuldigen vermoord door een vrijgelaten moordenaar!
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
8) Tja, als je nu absoluut een "cyanide-spuitje" wil. Wie ben ik , om je tegen te houden 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() men zou beter de eugenetica toepassen om de criminaliteit tegen te gaan.
criminaliteit is immers grotendeels het gevolg van genetisch bepaalde gedragsstoornissen. |
![]() |
![]() |