Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2012, 17:31   #41
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ah ja, 'eigen volk eerst' .. waar hebben we dat nog gehoord?
Gelukkig dat de moslims die houding niet aannemen !
We lopen verkeerdelijk met de gedachte rond dat alle "niet-gelovigen" varkens zijn waarvan de kop mag afgehakt worden.
Een socialer volkje kun je niet vinden op onze planeet nietwaar?

Laatst gewijzigd door andev : 18 september 2012 om 17:31.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 11:09   #42
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@alice

Met alle respect voor je affectie voor de N-VA maar al die punten die je aanhaalt zijn niet terug te vinden bij de N-VA. N-VA is juist een groot voorstander van de integratie-industrie door hun inburgeringsbeleid. Het Vlaams Belang kaart terecht aan dat hier geen examen bij hoort. De N-VA is uitgesproken Europees, net als de CD&V en de Open VLD.

Wat de Sp.a betreft, ( en de ACW vleugel bij de CD&V) die zijn ronduit hypocriet. Kort samengevat is het daar "eigen solidariteit eerst" als ze daar praten over koopkracht en behoud van welvaart. Voor het gebrek aan deze buiten de Belux sluiten ze hun ogen.

Het is echt bewonderenswaardig om zelf zo'n uitgewerkte visie te hebben. Er gaat echter niets van gerealiseerd worden als die visie geen aansluiting vindt bij de politieke partijen.

Wat het Vlaams Belang betreft, die zijn zo danig verketterd door de media en de politiek dat het politiek correct is om een antipathie voor deze partij te koesteren. Het loont toch de moeite om eens hun programma te lezen en hun visie te horen. Je zal er veel raakpunten met jouw visie terugvinden.
Ik zeg niet dat ik een inburgeringscursus verkeerd vind, maar volgens mij is dat lang niet genoeg. Mensen in eigen taal leuk laten zitten wezen in een klasje leidt helemaal niet tot integratie, je moet echt verplichten tot het leren van de taal, het leren van enige vakkennis,actieve deelname aan de arbeidsmarkt afdwingen, en vooral duidelijk maken dat grondrechten geen shopgedrag toelaten, je kunt geen vrijheid van religie eisen, en ondertussen vanuit dezelfde religie vrouwen geen zelfbeschikkingsrecht geven, of homo's onacceptabel vinden. Het moet glashelder zijn dat onze wetgeving boven eender religieus aspect staat en daar moeten mensen voor kiezen,doen ze dit niet, om welke reden ook dan hebben ze hier geen toekomst.
Dat betekent niet dat je niet gelovig mag zijn, de vijf pijlers van Islam bijvoorbeeld zijn nergens in strijd met onze wetgeving, je kunt dus gerust moslim zijn en actief deelnemen aan de samenleving.
Pas wanneer mensen meedraaien kun je een E of Fkaart geven en geen dag eerder. Laat daar gerust examen voor worden afgelegd, wie niet kan lezen of schrijven, geen Nederlands spreekt,niet als laaggeschoolde plaatsbaar zou zijn op een arbeidsmarkt en geen inspanningen deed bij geboden kansen, krijgt gewoon geen recht op verblijf.
Het is een totaal pakket en daarmee uit.

Het Vlaams belang is tegen abortus, ik ben voor, tegen authanasie, ik ben voor, zij vinden dat integratie gelijk moet staan aan assimilatie, daar denk ik persoonlijk een pak genuanceerder over.
Het gaat dus niet over antipahie, maar over hun politiek programma wat me echt niet aanspreekt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 11:23   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Het is waar dat het Vlaams Belang conservatief is wat abortus en levensbeëindiging betreft. Dit wordt echter te veel als een cliché gehanteerd. Het Vlaamse Belang is hier niet conservatiever in de de CVP die toch ook mee de abortus- en euthanasiewet er door hebben gekregen.

De jongere generatie van het Vlaams Belang is hier minder conservatief en ook de oude garde zal hier zich pragmatisch opstellen in het licht van de vooruitgang in de medische wetenschap.

Al dan niet examen af leggen na een inburgering is een zéér belangrijk punt. Er zal altijd een deel zijn die jarenlang blijft cursussen volgen als ze worden opgelegd of hiervoor worden aangespoord zonder deftige vooruitgang.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 11:33   #44
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat mensen die sigarettenpeuken op de grond gooien, hun honden uitwerpselen laten dponeren in mijn voortuin e.d. als personen die hun verantwoordleijkheid niet nemen en geen waqardige bewoners van "het stad " zéijn - deportatie naar "over het water" is hier absolute noodzaak.

Verder lees ik in de N-VA propaganda die mijn brievenbus beroert dat men de "vermortseling" van Deurne moet tegengaan. Maw het beleid van "voorrang voor zwakke weggebruikers en openbaar vervoer" zou dringend moeten plaats maken voor het meer toegankelijk maken van de stad ten voordele van "koning auto" (en waarschijnlijk moet dit vervoermiddel ook nog wat lminder "melkkoe van de fiscus" worden).

In en artikel van de hand van Dirk Holemans lees ik hoe Groningen, Zürich en Kopenhagen (onder meer)de leefbaarheid van hun respectieve steden hebben kunnen verhogen - en overigens ook niet alleen de steden maar ook de "suburbia" en het plate land dat hier te lande eigenlijk met dank aan koning auto en de lintbebouwing niet meer bestaat.

N-VA : partij voor een volgebouwd met auto's volgestouwd onafhankelijk Vlaanderen....

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 19 september 2012 om 11:42.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 12:14   #45
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is waar dat het Vlaams Belang conservatief is wat abortus en levensbeëindiging betreft. Dit wordt echter te veel als een cliché gehanteerd. Het Vlaamse Belang is hier niet conservatiever in de de CVP die toch ook mee de abortus- en euthanasiewet er door hebben gekregen.

De jongere generatie van het Vlaams Belang is hier minder conservatief en ook de oude garde zal hier zich pragmatisch opstellen in het licht van de vooruitgang in de medische wetenschap.

Al dan niet examen af leggen na een inburgering is een zéér belangrijk punt. Er zal altijd een deel zijn die jarenlang blijft cursussen volgen als ze worden opgelegd of hiervoor worden aangespoord zonder deftige vooruitgang.
Voor mij is die ingurgering pas afgelopen wanneer je kunt lezen en schrijven, de taal verstaat en kunt spreken en klaar bent voor de arbeidsmarkt.
Dan pas zou je een E of F kaart moeten geven en niet eerder.
Maar evengoed Belgen die niet aan deze voorwaarden voldoen, moet je verplichten om die opleidingen te volgen, het zijn gewoon minimale voorwaarden om actief deel te nemen, zonder dit blijf je hangen in het vangnet wat niet bedoeld is als loopbaan voor het leven.
Oud 19 september 2012, 12:16   #46
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik vind dat mensen die sigarettenpeuken op de grond gooien, hun honden uitwerpselen laten dponeren in mijn voortuin e.d. als personen die hun verantwoordleijkheid niet nemen en geen waqardige bewoners van "het stad " zéijn - deportatie naar "over het water" is hier absolute noodzaak.

Verder lees ik in de N-VA propaganda die mijn brievenbus beroert dat men de "vermortseling" van Deurne moet tegengaan. Maw het beleid van "voorrang voor zwakke weggebruikers en openbaar vervoer" zou dringend moeten plaats maken voor het meer toegankelijk maken van de stad ten voordele van "koning auto" (en waarschijnlijk moet dit vervoermiddel ook nog wat lminder "melkkoe van de fiscus" worden).

In en artikel van de hand van Dirk Holemans lees ik hoe Groningen, Zürich en Kopenhagen (onder meer)de leefbaarheid van hun respectieve steden hebben kunnen verhogen - en overigens ook niet alleen de steden maar ook de "suburbia" en het plate land dat hier te lande eigenlijk met dank aan koning auto en de lintbebouwing niet meer bestaat.

N-VA : partij voor een volgebouwd met auto's volgestouwd onafhankelijk Vlaanderen....
Ja hoor, sterke redenering.
Geen Nederlands spreken, niet kunnen lezen of schrijven, geen vaardigheden hebben om ingeschakeld te worden op de arbeidsmarkt is gelijk aan sigarettenpeuk of hondendrol!

Laatst gewijzigd door alice : 19 september 2012 om 12:17.
Oud 19 september 2012, 12:36   #47
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor mij is die ingurgering pas afgelopen wanneer je kunt lezen en schrijven, de taal verstaat en kunt spreken en klaar bent voor de arbeidsmarkt.
Dan pas zou je een E of F kaart moeten geven en niet eerder.
Maar evengoed Belgen die niet aan deze voorwaarden voldoen, moet je verplichten om die opleidingen te volgen, het zijn gewoon minimale voorwaarden om actief deel te nemen, zonder dit blijf je hangen in het vangnet wat niet bedoeld is als loopbaan voor het leven.
Zonder opleidingen kun je nu al niet meer blijven hangen in het "vangnet" van werkloosheidsvergoeding en zelfs OCMW steun.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 13:51   #48
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder opleidingen kun je nu al niet meer blijven hangen in het "vangnet" van werkloosheidsvergoeding en zelfs OCMW steun.
Denkt u dat? je kunt nochtans jezelf inschrijven bij neef A in Spanje, en vervolgens nadat je daar een poos gewerkt hebt, hier één dag werken en daarna kom je in aanmerking voor een werkloosheidsuitkering. Herinnert u zich die discussies niet over Marokkanen die uit Spanje afzakten naar Belgie?
Je kunt binnen via gezinshereniging, en wanneer je het niet meer zit zitten ga je na de verplichte samenwoonst voor F kaart naar het ocmw om een uitkering aan te vragen.
Je wordt geregulariseerd en komt op het ocmw terecht...
Je komt uit nederland, vraagt bijlage 19 aan bij de gemeente en schrijft jezelf in als werkloze, je solliciteert maar wordt nergens aangenomen als laaggeschoolde, na drie maanden kun je een E kaart krijgen; want je kunt aantonen gesolliciteerd te hebben. De beperking dat je geen onredelijke belasting mag vormen heb ik nog niet toegepast gezien.

Je komt binnen met gezinshereniging met Belg en na een jaar inschrijving in het bevolkingsregister kun je invaliditeit aanvragen; omwille van gebreken die je al had voordat je via gezinshereniging binnenkwam.

Je werkt en hebt behalve kinderen hier bij mevrouw 1 ook kinderen bij mevrouw 2 in Marokko, dan hebben die kinderen ook recht op kindergeld in Marokko.Van dat bedrag kun je het hele gezin 2 onderhouden.

Je bent illegaal, gaat wettelijk samenwonen en verwekt een kind, en zo krijg je papieren en recht op uitkering wanneer je eenmaal de papieren in orde zijn op een ander adres jezelf inschrijft bij de bevolkingregisters.

Je hebt een eigendom in Marokko maar dat wordt niet gecontroleerd omdat Marokko niet meewerkt, jij krijgt een sociale woning, de Belg met eigendom uiteraard niet.Zo woon je goedkoop en kun je twee maand per jaar in je huis in Marokko zitten wat je omdat je huurvoordelen hebt, gerust kunt afbetalen.

Je gaat in mei op ziekenkas, met een depressie, rugpijn of zo, je wacht tot je de arts van de mutualiteit hebt gezien, laat je betalen met geld van de ziekenkas, en gaat op vakantie in Marokko, je geeft dit niet aan bij de mutualiteit of werkgever, wanneer je opnieuw moet gaan werken neem je je vakantie nog eens op, of stuurt een verlening van ziekte naar je werkgever vanuit het buitenland. Wanneer je werkgever de mutualiteit niet inlicht over je verblijf in het buitenland, kraait er geen haan naar en veel werkgevers doen dit niet, omdat de werknemer dit hoort te doen.

Trouwens, er zijn ook Belgen die het systeem uitmelken hoor, evengoed moet je die misbruiken aanpakken.

Voorbeelden genoeg!
Oud 20 september 2012, 00:00   #49
E. Migrant
Banneling

Standaard

Ik wil in ieder geval niet langer van "A" zijn.

Ze mogen hun strontstad houden.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 22:47   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze dat echt menen is dat toch nog altijd eerlijker dan Mie Vogels die in het parlement de auto verkettert maar tegelijkertijd een pagina grote reklame maakt voor Volvo.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 23:09   #51
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groot gelijk, Roger.
Laten we beginnen met elke VB-er of iemand die wat islamkritische noten durft te uiten, deporteren naar "over het water".
Kunnen sujetten als jij zich volledig dhimmiseren aan het mohammedaanse Herrenvolk, dezelfden die jou het liefst van al "over het water" zouden sturen, als je niet op hun 'uitnodigingen' ingaat.
Goe bezig dus...

Ik dacht altijd dat wijsheid met de jaren kwam, maar zoals steeds bevestigen uitzonderingen die regel.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 13:38   #52
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Franse minister van Binnenlandse Zaken, Manuel Valls, zal ‘niet aarzelen’ om de mensen, die in naam van de islam de orde verstoren, te laten uitwijzen. Dat heeft Valls donderdag in Straatsburg gezegd bij de inhuldiging van de Grote Moskee in de stad.

‘De haatpredikers, de aanhangers van het obscurantisme en de integristen zijn niet welkom in de Republiek’, aldus Valls. En ook ‘de mensen die onze waarden en instituten niet respecteren en die de vrouwenrechten negeren’ horen volgens de minister niet thuis in Frankrijk.
uit DS online vandaag
Is het zo moeilijk voor bepaalde van onze politiekers om er dezelfde vanzelfsprekende ideeën op na te houden ivm "'t Stad is van iedereen!"???
Te gek voor woorden dat gedoe, gezien de situaties waarmee we nu te maken hebben!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be