Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2012, 10:26   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat het om minderjarigen gaat is eigenlijk nog erger. Ze groeien hier dus als extremisten op en jij gaat dat gebruiken als minimaliserend argument. Te gek voor woorden. En honderden moslims die worden opgepakt, neen dat is geen minderheid meer. Het feit dat jij honderden moslims als minderheid als minimaliserend argument gaat gebruiken is trouwens nog erger.

Dat jij met uitgestreken gezicht dergelijke onzin kan blijven verkondigen gaat er bij niet meer in. De situatie is extreem ernstig en jij wil het gewoon niet zien.
De extremisten (die van Sharia4Belgium) waren met hooguit enkele tientallen. De minderjarigen zijn gewoon meelopers die zelfs niet weten waarover het gaat, dus daar maak ik mij idd niet echt druk over. Die kan je bezwaarlijk als extremisten bestempelen.

Grappig wel dat je mijn vraag over waar je - buiten de clowns van sharia4belgium - moslims de rellen hebt horen goedkeuren, hebt genegeerd toen bleek dat de reacties unaniem veroordelend waren.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 10:29   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De extremisten (die van Sharia4Belgium) waren met hooguit enkele tientallen. De minderjarigen zijn gewoon meelopers die zelfs niet weten waarover het gaat, dus daar maak ik mij idd niet echt druk over. Die kan je bezwaarlijk als extremisten bestempelen.

Grappig wel dat je mijn vraag over waar je - buiten de clowns van sharia4belgium - moslims de rellen hebt horen goedkeuren, hebt genegeerd toen bleek dat de reacties unaniem veroordelend waren.
De reacties zijn niet unaniem veroordelend. Check er anders een de fora op na. Wat grappig is dat jij je ogen sluit voor de realiteit en de realiteit is dat er honderden jongeren werden opgepakt in Antwerpen naar aanleiding van een amateurfilmpje van 15 minuten dat gemaakt werd door een Amerikaan.

Maar sluit je oogjes maar verder, types zoals jij zullen het toch nooit begrijpen. Gelukkig zijn er nog genoeg andere mensen die het wel langzaamaan beu worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 10:30   #43
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo? Was jij aanwezig in Borgerhout zaterdag? Heb jij daar met gematigde moslims gesproken? Luister je soms naar de radio? Lees je kranten? Heb je eigenlijk - buiten de clowns van Sharia4Belgium en wat minderjarige meelopertjes - al één moslim die rellen horen verdedigen?
Vraag1;neen
vraag2,er bestaan geen gematigde moslims,anders zijn het ex-moslims vraag3;ja,en kheb geen moslim horen zeggen dat mohamed grapjes leuk zijn.
vraag4;ja,ik lees dat er wereldwijd duizenden mensen sterven,vermoord door moslims.
vraag5;neen,maar kheb er ook nog geen één gehoord die de haatpassages in de koran verwerpt.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 10:31   #44
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Elke partij die ooit de meerderheid heeft gesteund in zijn asielbeleid is medeverantwoordelijk.
Elke partij die de hervormingen bij justitie tegenhoud is medeverantwoordelijk.
Elke politicus die zijn stem geeft aan het pamperbeleid van de PS is verantwoordelijk voor de huidige toestanden.

De enige juiste houding hier is afstand nemen van dat beleid en toegeven dat hij/zij en zijn/haar partij fouten heeft gemaakt en daarna de fouten recht zetten.

Groen! moet dus stoppen met achter macht en beleidsdeelname te lopen en eindelijk eens opkomen voor anders gaan leven. De oprichter van die partij is verdomme een priester en geen imam.
Zijn partij zou de moslims dus moeten verketteren en niet aanbidden.
Je ziet wat er van komt om deze godsdienst te tolereren en zijn aanhangers te aanbidden.
Het probleem is wel wat complexer dan hoe jij het beschrijft. Het is alles behalve een nationaal probleem. Het enige waar ik het met je over eens
ben is dat Groen moet stoppen met beleidsdeelname te ambiëren als kleine partij, dat is al lang mijn kritiek. Een kleine partij bereikt meer in de oppositie dan door deel te nemen aan het beleid. En sowieso wordt een beleid in belangrijke mate bepaald door de oppositie. Dat weet een partij als het VB bijvoorbeeld zeer goed.
Oud 17 september 2012, 10:37   #45
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reacties zijn niet unaniem veroordelend. Check er anders een de fora op na. Wat grappig is dat jij je ogen sluit voor de realiteit en de realiteit is dat er honderden jongeren werden opgepakt in Antwerpen naar aanleiding van een amateurfilmpje van 15 minuten dat gemaakt werd door een Amerikaan.

Maar sluit je oogjes maar verder, types zoals jij zullen het toch nooit begrijpen. Gelukkig zijn er nog genoeg andere mensen die het wel langzaamaan beu worden.
Laat me nu echt niet lachen hé! Straks ga je nog beweren dat fora representatief zijn voor wat er leeft onder de bevolking. Eerst is er het verwijt dat de moslims de rellen niet veroordelen (omdat er geen gematigde moslims zouden bestaan of omdat die bang zouden zijn om dat te doen). En als dan blijkt dat in het openbaar zowat iedere moslim dat wel afkeurt, dan moeten we opeens baseren op wat anonieme reacties op dubieuze fora. Denk jij nu echt dat je vanonder de kerktoren een kijk krijgt op de realiteit dankzij het internet?
Oud 17 september 2012, 10:38   #46
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Om amok te maken lopen ze wel mee.

Gaan werken en zich nuttig maken is wat anders.
Oud 17 september 2012, 10:41   #47
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het spreken van "gematigede islam" is een belediging voor moslims. Voor alle moslims.

Allez...
het gematigde nazisme: doen die maar de helft Joden, homo's, zigeuners en andersdenkende dood?
het gematigde communisme: zijn die maar aansprakelijk voor de helft van de oorspronkelijke honderd miljoen doden? Doen die maar de helft van hun genocides?
Allez we zijn dus allebei tegen het gematigde neonazisme waarmee Wilders en Dewinter dwepen?
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 10:56   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat me nu echt niet lachen hé! Straks ga je nog beweren dat fora representatief zijn voor wat er leeft onder de bevolking. Eerst is er het verwijt dat de moslims de rellen niet veroordelen (omdat er geen gematigde moslims zouden bestaan of omdat die bang zouden zijn om dat te doen). En als dan blijkt dat in het openbaar zowat iedere moslim dat wel afkeurt, dan moeten we opeens baseren op wat anonieme reacties op dubieuze fora. Denk jij nu echt dat je vanonder de kerktoren een kijk krijgt op de realiteit dankzij het internet?
In Afghanistan waren ze ook tegen de Taliban, doch toen de NATO-troepen hen verdreven, begon de bevolking tegen de Nato-troepen de ageren.
Afgelopen weekend hebben de Afghaanse troepen zelfs NATO-soldaten die hen aan het opleiden waren vermoord.

Hun redenering, de Nato-troepen hebben medemoslims gedood en jagen nog steeds op medemoslims en dat is voor hen niet aanvaarbaar.
En dat is wel representatief voor alle moslims over heel de wereld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 11:06   #49
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dat representatief. Dat lijkt me duidelijk.

En natuurlijk bestaat er niet zoiets als een gematigd moslim. Je bent dat of je bent dat niet. Een tussenweg is er niet. Aangezien ik gedoopt ben zal ik in uw boekje waarschijnlijk ook een gematigd Christen zijn, terwijl ik simpelweg niet gelovig ben. Je bent het of je bent het niet. Al dat gezwans over gematigdheid is een drogreden van knuffelaartjes.

Jij verwijt me kerktorenmentaliteit terwijl het net jij bent die aan tunnelvisie en kerktorenmentaliteit leidt. In plaats van eens wat verder te denken raak je niet verder dan wat clichés omtrent minderheden en gematigdheden.

Als honderden moslims opgepakt worden in Borgerhout, dan is dat geen gevolg van minderheden of gematigdheden, maar van een razend gevaarlijke onderstroom binnen de Moslimgemeenschap. En het is niet alleen in Borgerhout, het wordt bewezen overal ter wereld en het feit dat kinderen die zelfs niet opgroeien in Islamitische landen nu reeds meedoen met dergelijke baldadigheden en mee oproepen tot het beknotten van onze vrijheden zou toch stilaan ook bij u vragen moeten oproepen. Maar nee, je blijft ze knuffelen en verdedigen. Tot de dag dat je je huis niet meer buiten mag zonder je haar te bedekken. Doe zo verder.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 september 2012 om 11:07.
Oud 17 september 2012, 11:31   #50
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dat representatief. Dat lijkt me duidelijk.

En natuurlijk bestaat er niet zoiets als een gematigd moslim. Je bent dat of je bent dat niet. Een tussenweg is er niet. Aangezien ik gedoopt ben zal ik in uw boekje waarschijnlijk ook een gematigd Christen zijn, terwijl ik simpelweg niet gelovig ben. Je bent het of je bent het niet. Al dat gezwans over gematigdheid is een drogreden van knuffelaartjes.

Jij verwijt me kerktorenmentaliteit terwijl het net jij bent die aan tunnelvisie en kerktorenmentaliteit leidt. In plaats van eens wat verder te denken raak je niet verder dan wat clichés omtrent minderheden en gematigdheden.

Als honderden moslims opgepakt worden in Borgerhout, dan is dat geen gevolg van minderheden of gematigdheden, maar van een razend gevaarlijke onderstroom binnen de Moslimgemeenschap. En het is niet alleen in Borgerhout, het wordt bewezen overal ter wereld en het feit dat kinderen die zelfs niet opgroeien in Islamitische landen nu reeds meedoen met dergelijke baldadigheden en mee oproepen tot het beknotten van onze vrijheden zou toch stilaan ook bij u vragen moeten oproepen. Maar nee, je blijft ze knuffelen en verdedigen. Tot de dag dat je je huis niet meer buiten mag zonder je haar te bedekken. Doe zo verder.
Bekijkt toch es niet alles zo zwart-wit. Er zijn zat gematigde christenen die alle gevaarlijke onzin negeren, hetzelfde geldt voor gematigde moslims. In deze wereld bestaat ook grijs. Het verhaaltje van "je bent het of je bent het niet" gaat echt niet op in het geval van godsdiensten. Zelfs toen ik nog gelovig katholiek was, negeerde ik al een berg belachelijke regels. Ik heb dan ook niks tegen gematigde gelovigen, ik heb vooral een probleem met extremistische priesters/imams die de massa net iets te makkelijk kunnen opjutten.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 11:41   #51
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De minderjarigen zijn gewoon meelopers die zelfs niet weten waarover het gaat, dus daar maak ik mij idd niet echt druk over. Die kan je bezwaarlijk als extremisten bestempelen.

Ik hoor ze anders letterlijk zeggen in het filmpje: 'We moeten onze profeet verdedigen'.
Het lijkt me dus dat die minderjarigen zeer goed weten waarover het gaat.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 11:52   #52
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
al één moslim die rellen horen verdedigen?
nope maar ook geen enkele die er schande van sprak de VRT ging nochtans op zoek maar vond ze niet!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 11:57   #53
Zenit
Banneling

Standaard

Laten we met het oog op de verkiezingen vooral niet vergeten dat Groen de verstrenging van de snel-belg-wet tegenhoudt zodat moslimextremiste Almaci (voorstanderster van het gescheiden sharia-zwemmen) nog meer haatbaardbroeders en ingepakte zusters, volgelingen van de gewelddadige imbecielenreligie, kan invoeren.

Denk er aan in het stemhokje!

Hoog tijd voor een sanitair cordon rond de achterlijke islam en haar slippendragers van Groen en Spa!
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 11:57   #54
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wouter Van Besien leeft niet alleen "ergens in de buurt", hij is er ook districtvoorzitter. Het is nogal onnozel om vanonder de kerktoren te beweren dat je weet wat er leeft onder de mensen daar.
onlang heb ik een open brief van een Groenlid van Borgerhout gezet in de topic waarom... over het doodrijden van een autochtoon door een 'jongere'
hij weet blijkaar niet eens wat er leeft onder zijn autochtone kiezers
Oud 17 september 2012, 11:59   #55
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

230 opgepakten is geen klein groepje.

De moslims keuren de rellen af, opvallend genoeg steeds na lang gezaag en aandringen van radio-of TV journalisten. Spontaan doen ze dat nooit.
Oud 17 september 2012, 12:01   #56
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overgrote meerderheid waren minderjarigen, beste fox! heb je enig idee hoeveel moslims en in Borgerhout (en bij uitbreiding Antwerpen) wonen? En ga je dan echt met een uitgestreken gezicht beweren dat dit niet om een minderheid gaat? Komaan zeg!
blijven goedpraten go!
Oud 17 september 2012, 12:10   #57
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
blijven goedpraten go!
Inderdaad en dan nog met het argument "de traditionele partijen hebben er een miljoen geimporteerd en het zijn er maar een paar honderden die de boel in de fik steken en de rest zwijgt gewoon"

Wel Edina, hier in Belgie wonen 9 miljoen Christenen en er is er geen 1 die de boel in de fik steekt omdat er een Amerikaan met kinneke Jezus lacht.

Laatst gewijzigd door fox : 17 september 2012 om 12:11.
Oud 17 september 2012, 12:11   #58
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
blijven goedpraten go!
Ik hoor ze al afkomen met haar afgezaagde linkse argumentjes over de netelige sociaal-economische positie van die relschoppers, hun werkloosheid, het feit dat ze geen werk vinden en gediescrimineerd worden door al die Vlaamse racisten.

Alsof dat 12/13/14/15/16/17-jarig islamitisch addergebroed actief werkzoekend is.

Hoeveel van die haatbaarden in soepjurken zouden 'groene' werkgevers trouwens zelf al aangeworven hebben? Wie wil er nu religieuze gekken op de werkvloer?
Oud 17 september 2012, 12:23   #59
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Allez we zijn dus allebei tegen het gematigde neonazisme waarmee Wilders en Dewinter dwepen?
Aha...eindelijk iemand die mij het neonazisme van FDW of Geert eens uit de doeken gaat doen zie...

Laat u maar eens goed gaan Effekes....ik ga uw studie en besluiten onmiddellijk doormailen naar justitie, CGKR en de pers...want die hebben het VB en Geert pas vrijgesproken van hetgeen gij hier ligt te brallen.....nu is hun kans....
Oud 17 september 2012, 12:27   #60
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weeral een draadje van mensen die itt Wouter Van Besien oordelen over zaken die ver van hun bed gebeuren.

Wat Wouter Van Besien zegt, klopt nochtans volledig. Het ging inderdaad om een kleine groep amokmakers die jongeren hebben opgehitst. En die jongeren die werden opgehitst zijn ook al een kleine groep van de moslims uit Borgerhout.

Tezelfdertijd waren er veel moslims die deelnamen aan de reuzenstoet, de braderij en het volksfeest. En die waren ook niet opgezet met de rellen. Je moet er natuurlijk wel aanwezig zijn om dat te weten.

Wouter Van Besien deinsde er dan ook niet voor terug om ook op het volksfeest er zich al tegen uit te spreken en hij kreeg daar een applaus voor, ook van de aanwezige moslims.

Misschien helpt het wel dat iemand als Wouter Van Besien niet zoals anderen denkt in termen van "stemvee" (zoals een PDW die denkt door zijn radicale koers het VB terug op de rails te krijgen).

Nu op één vlak moet ik PDW gelijk geven. De politie had beter eerder opgetreden tegen de clowns van Sharia4Belgium en hen niet de gelegenheid moeten geven om de jongeren op te hitsen. Maar misschien was nét dat laatste wel de bedoeling...

Het is door sujetten zoals Van Besien dat wij hier in België met een miljoen cultuurvreemde achterlijken zitten....
Van Besien is even schuldig als dat andere xenofiele krapuul dat hier wegens electorale redenen een miljoen mensen in ghetto's opsluit en daarna komt janken dat zijn multiculurele waanzin mislukt is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be