Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2012, 22:18   #41
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Ik heb al eens ondervonden dat lampen makkelijk springen als er stress en veel drukte in huis is.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 22:21   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Kan zijn, maar het valt op werkelijk geen enkele manier te verifiëren.
Uiteraard niet, dat klopt, maar dat maakt het niet minder waar. En ik weet als er iemand me zo'n verhaal zou vertellen ik ook op zijn minst sceptisch er tegenover zou staan.

Maar ik heb ze ondertussen verschillende keren mensen hun dood weten voorspellen waarbij ze mensen bij naam noemde die dan twee dagen later dood waren.

Maar daarstraks verschoot ik toch nog toen ze antwoordde op een vraag die ik me in mijn hoofd stelde. En ik ben er me van bewust hoe ongeloofwaardig dit klinkt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 22:23   #43
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard niet, dat klopt, maar dat maakt het niet minder waar. En ik weet als er iemand me zo'n verhaal zou vertellen ik ook op zijn minst sceptisch er tegenover zou staan.

Maar ik heb ze ondertussen verschillende keren mensen hun dood weten voorspellen waarbij ze mensen bij naam noemde die dan twee dagen later dood waren.

Maar daarstraks verschoot ik toch nog toen ze antwoordde op een vraag die ik me in mijn hoofd stelde. En ik ben er me van bewust hoe ongeloofwaardig dit klinkt.
Kan ze dat op bestelling voorspellen ook? Ik denk zo aan een paar politiekers om eens te testen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 22:24   #44
Vlanin
Banneling

Standaard

lampen die springen kan wijzen op een geest in huis
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 22:25   #45
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Mocht ik een verklaring hebben was het niet onverklaarbaar.
Ik zou hier ook graag een antwoord op krijgen. Ik kan alleen maar vaststellen hetgeen er gebeurde = lampen sprongen stuk.
Ik heb zon sterk vermoeden dat je het antwoord of verklaring hiervoor zelf al weet
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 22:25   #46
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je elkaar heel goed kent, is het niet zo moeilijk te raden waar de ander over piekert of welke gedachten er in zijn of haar hoofd spelen.

Je partner mag dat eens proberen met iemand die ze van haar noch pluimen kent.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 22:27   #47
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlanin Bekijk bericht
lampen die springen kan wijzen op een geest in huis
- ofwel betreft het een onsterfelijke geest in huis die zich ermee amuseert om de lampen te laten springen

- offwel betreft het goedkope lampen van de Gamma

Hmm, wat zou Ockham zeggen ?
Oud 20 oktober 2012, 22:29   #48
Vlanin
Banneling

Standaard

geluid van een radio dat op en neer gaat is een geest in huis
Oud 20 oktober 2012, 22:34   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je elkaar heel goed kent, is het niet zo moeilijk te raden waar de ander over piekert of welke gedachten er in zijn of haar hoofd spelen.

Je partner mag dat eens proberen met iemand die ze van haar noch pluimen kent.
Ja, dat kan zijn, maar dan denk ik dat zoiets regelmatig zou voorkomen als het zo eenvoudig was, wat natuurlijk niet zo is. In feite heb ik nog nooit iemand dat weten doen.

En dan blijven natuurlijk die doodsvoorspellingen nog over, dat heb ik ook nog nooit iemand weten doen.
Oud 20 oktober 2012, 22:44   #50
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat kan zijn, maar dan denk ik dat zoiets regelmatig zou voorkomen als het zo eenvoudig was, wat natuurlijk niet zo is. In feite heb ik nog nooit iemand dat weten doen.

En dan blijven natuurlijk die doodsvoorspellingen nog over, dat heb ik ook nog nooit iemand weten doen.
Zonder het te beseffen toon je net aan wat ik beweer, want nu spreek je plotseling over een heuse doodsvoospelling, terwijl je toen je het de eerste keer te sprake bracht, schreef dat "ze moest opletten want er kon iets gebeuren."

M.a.w. je maakt van een verhaal inzake een vaag gevoel van ongerustheid een verhaal waarin de dood van iemand voorspeld werd.

Elke keer dat die verhalen naverteld worden, worden ze altijd iets sterker en straffer.
Oud 20 oktober 2012, 22:46   #51
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Uiteindelijk is het een kwestie van geloof, niet van feiten.

Wie denkt dat homeopathie soelaas brengt, denkt al snel dat hij zich beter voelt, ook al is het al tot in den treure bewezen dat homeopathie kwakzalverij is.
Oud 20 oktober 2012, 22:49   #52
Vlanin
Banneling

Standaard

of placeboterapi
Oud 20 oktober 2012, 22:51   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder het te beseffen toon je net aan wat ik beweer, want nu spreek je plotseling over een heuse doodsvoospelling, terwijl je toen je het de eerste keer te sprake bracht, schreef dat "ze moest opletten want er kon iets gebeuren."

M.a.w. je maakt van een verhaal inzake een vaag gevoel van ongerustheid een verhaal waarin de dood van iemand voorspeld werd.

Elke keer dat die verhalen naverteld worden, worden ze altijd iets sterker en straffer.
Neen, dat klopt niet. Want toen die van ons naar haar zuster belde is ze inderdaad verongelukt twee dagen later, en heeft ze zo'n acht maand in het gasthuis gelegen in het HAMC Amsterdam. Dit gebeuren speelde zich af vorig jaar en die zuster is twee maand geleden thuis overleden, twee dagen nadat - u raad het, die van ons het me voorspeld had.

Nu, er waren nog mensen waarvan ze de dood voorspeld had, dus een toevallige gelukstreffer, als we het zo kunnen noemen, kunnen we uitsluiten, want daarvoor heb ik het haar net te dikwijls weten doen.

Maar goed, ik begrijp uw scepsis, ik zou het waarschijnlijk zelf ook niet geloven als je het me vertelde.

Begrijp me ook niet verkeerd, het is niet iets dat ze op bestelling doet, het gebeurt gewoon.
Oud 20 oktober 2012, 22:54   #54
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat klopt niet. Want toen die van ons naar haar zuster belde is ze inderdaad verongelukt twee dagen later, en heeft ze zo'n acht maand in het gasthuis gelegen in het HAMC Amsterdam. Dit gebeuren speelde zich af vorig jaar en die zuster is twee maand geleden thuis overleden, twee dagen nadat - u raad het, die van ons het me voorspeld had.
Nogmaals, je schreef dat ze een gevoel van ongerustheid had. Dat zal ik zeker niet ontkennen, maar dat is toch lang niet hetzelfde als de dood van iemand voorspellen ?
Oud 20 oktober 2012, 23:00   #55
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie denkt dat homeopathie soelaas brengt, denkt al snel dat hij zich beter voelt, ook al is het al tot in den treure bewezen dat homeopathie kwakzalverij is.
Ik ben tegen alle vormen van kwakzalverij maar er zijn genoeg voorbeelden van mensen die geholpen zijn met homeopathie.

Ik ken een persoon die last had van vermoeidheid. De huisdokter kon die persoon niet helpen. Maar wat suikerbolletjes van de homeopaat en alles ging opeens goed. Dat het puur psychologisch is maakt voor mij niet echt uit, het is vooral belangrijk dat die persoon geholpen is, ook voor zijn of haar omgeving.

Wat ik echt hilarisch vond is dat de homeopaat diagnoses kon doen via de telefoon. Even bellen, vertellen wat je probleem is, en ze sturen je de bolletjes op. Hilarisch.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 23:00   #56
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, je schreef dat ze een gevoel van ongerustheid had. Dat zal ik zeker niet ontkennen, maar dat is toch lang niet hetzelfde als de dood van iemand voorspellen ?
nee daarvoor ben ik een cynicus
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 23:05   #57
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik ben tegen alle vormen van kwakzalverij maar er zijn genoeg voorbeelden van mensen die geholpen zijn met homeopathie.

Ik ken een persoon die last had van vermoeidheid. De huisdokter kon die persoon niet helpen. Maar wat suikerbolletjes van de homeopaat en alles ging opeens goed. Dat het puur psychologisch is maakt voor mij niet echt uit, het is vooral belangrijk dat die persoon geholpen is, ook voor zijn of haar omgeving.

Wat ik echt hilarisch vond is dat de homeopaat diagnoses kon doen via de telefoon. Even bellen, vertellen wat je probleem is, en ze sturen je de bolletjes op. Hilarisch.
Homeopathie is niets...
Gewoon enkele oude boeken over kruiden nakijken en je zal zien dat er voor de meeste kwaaltjes en toestandjes wel iets te vinden is. En daar ga je meer baat bij hebben dan verwaterde spullen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2012, 23:06   #58
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht

Een homeopathische suikerbol ? Dat lijkt me niet echt homeopathisch, integendeel.

Extra levensles: verwar homeopathie niet met fytotherapie of voedingssupplementen. Fytotherapie en voedingssupplementen hebben hun waarde, daar is geen discussie over.

Homeopathie evenwel niet. Het probleem is dat veel homeopaten ook fytotherapeutische middelen en voedingssupplementen verkopen als zijnde homeopathische producten, terwijl deze absoluut niets met homeotherapie te maken hebben. Veel mensen lopen daar in.

Hoogstwaarschijnlijk heeft jouw kennis ofwel iets fytotherapeutisch genomen, ofwel een voedingssupplement. Maar zeker geen homeopathisch middel.
Oud 20 oktober 2012, 23:07   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad niet hetzelfde.
Toen ze haar zuster belde om te zeggen dat er iets te gebeuren stond was dat inderdaad vaag, er was over een doodsvoorspelling geen sprake. Twee dagen later verongelukt ze, met acht maand ziekenhuis tot gevolg.

Nu, een detail in het verhaal waarvan nog geen sprake was eerder, die zuster is een heroinejunkie, de reden waardoor ze in ambras uiteen zijn gegaan. Door het accident komen ze terug bij elkaar, de zuster kicked af met methadon tijdens de acht maand in het hospitaal.

De dag dat ze terug naar huis gaat begint ze terug te spuiten, die van ons bitter teleurgesteld verbreekt terug het contact.

Twee maand geleden, die van ons ziek van miserie, maagpijn braken hoofdpijn, voorspeld de dood van haar zuster. Twee dagen later om 04.00 in de morgen telefoon uit Nederland, zuster overleden.
Oud 20 oktober 2012, 23:07   #60
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Ik ben ooit eens voor de gein met een paar klasgenoten naar een paranormale beurs getrokken, ik dacht ergens in het Leuvense. Een van onze kliek was zo'n echte zweefteef, met van die tarotkaarten en zwarte magie, een gothic/emo avant la lettre. Dus meer om die een plezier te doen dan uit nieuwsgierigheid zijn we daar naartoe gegaan.

In een hele zaal vol waarzeggers (wel een stuk of 50), zijn we ergens gewoon bij een vrouw gaan zitten die vrij was op dat moment.

Er was in ons groepje 1 gast voor wie de voorspellingen minder rooskleurig waren. Ondanks zijn zeer sociaal en zachtaardig karakter beweerde die waarzegster dat hij "in de toekomst nog vaak met de politie in aanraking zou komen..." Ze zag althans veel smurfen in z'n toekomst.

Wij vonden dat nogal zwaar naar de kwestie, aangezien die gast eigenlijk de grootste nerd en de meest rechtgeaarde van de hoop was.

6 jaren verstrijken zonder meer. Totdat die klasgenoot met foto's en camerabeelden op de Peter R. Devries show (NL-misdaad) verschijnt aangaande zware fraude.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be