Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2012, 09:19   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het is amper te geloven, en toch ....
CGKR: "Wie anti-islamfilmpje online zet is strafbaar"
Ik veroordeel dit filmpje ook. Net zoals ik elke moedwillig kwetsende uitlating i.v.m. een religie ongepast vind. Wat niet wil zeggen dat dat ik ermee akkoord ga dat de verantwoordelijken dan maar de keel moeten overgesneden worden. En uitgerekend daaromtrent mis ik in de boodschap van het CGKR iets essentieels: waar lees ik ergens dat het schijnheilige CGKR het geweld van de moslims veroordeelt? Of is er iets fout aan mijn ogen?

Laatst gewijzigd door quercus : 19 september 2012 om 09:20.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 09:22   #42
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Het CGKR verspreid weer haat - tegen zichzelf.

...

Nu ze dekken zich een beetje in door te zeggen 'met een haatdragende boodschap', maar ze kiezen weer openlijk partij voor Moslims.

...
Is van in het begin waar te nemen. Het CGKR heeft niets anders gedaan dan de moslims verdedigen en de haatdragende moslims uit de wind te houden, en tegelijkertijf de Vlaming te pesten en te dreigen.

What else is new?
Oud 19 september 2012, 09:23   #43
giserke
Banneling

Standaard

Zij handelen als inquisiteur en rechter.
Grauwe fascisten zijn het bij CGKR.

Laatst gewijzigd door giserke : 19 september 2012 om 09:23.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 09:24   #44
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

is dat clubke nu nog niet opgedoekt ?
trouwens volgens NRC Handelsblad zijn het 0,0006% van de moslims die protesteren .. iets minder incest en het wordt 0,0005% in de toekomst
Oud 19 september 2012, 09:26   #45
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het is amper te geloven, en toch ....

CGKR: "Wie anti-islamfilmpje online zet is strafbaar"

.
Ik roep op dat we dat met een paar miljoen mensen allemaal gelijk doen ,

hoe gaan ze dat aanpakken ?

Ik ben dat gepamper van een bevolking die ons aan het overrompelen is geheel beu .

Het CGKR neemt nooit beslissingen als er een kristen wordt aangevallen door de moslims . ze zijn geheel niet onpartijdig en de pot op met die klote organisatie .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 09:40   #46
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Wie 'The Temptation of Christ' online zet, dat kan hen niet schelen.
BREIN is het hier niet mee eens.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 09:40   #47
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Vanaf morgen verspreid ik het filmpje naar zo veel mogelijk mensen, met mijn commentaar. Youssouf kan de boom in!
Waarom wachten tot morgen? Ik heb dit reeds verspreid onder mijn contacten (en die beperken zich niet tot Vlaanderen)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 19 september 2012, 09:41   #48
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik veroordeel dit filmpje ook. Net zoals ik elke moedwillig kwetsende uitlating i.v.m. een religie ongepast vind. Wat niet wil zeggen dat dat ik ermee akkoord ga dat de verantwoordelijken dan maar de keel moeten overgesneden worden. En uitgerekend daaromtrent mis ik in de boodschap van het CGKR iets essentieels: waar lees ik ergens dat het schijnheilige CGKR het geweld van de moslims veroordeelt? Of is er iets fout aan mijn ogen?
Spotten en moedwillig kwetsende uitlating i.v.m. een religie, hoort dat niet bij de westerse cultuur? Gaat echt al eeuwen terug. Als je daar niet tegen kan, dan denk ik niet dat het vrije westen iets voor jou is.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 09:41   #49
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En sedert wanneer is het centrum bevoegd om in godsdienstige zaken een standpunt in te nemen? Als ik kritiek wil geven op de islam, heb ik daar als burger volledig recht op.
ASCII Mohammed is het hier niet mee eens.
[[[|:->= <<< Mohammed
Oud 19 september 2012, 09:45   #50
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Het cgkr is opgericht voor en door moslims en hun sympathisanten. Het cgkr volgt de wetten van de koran.
Oud 19 september 2012, 09:57   #51
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De enige die religie moet respecteren is de gelovige.
Oud 19 september 2012, 10:02   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is je goed recht om bepaalde dingen ongepast te vinden, maar iedereen heeft het recht om een religie door het slijk te halen. Wanneer je dergelijke dingen begint te verbieden dan moet je verbieden dat iemand gelijk wat door het slijk haalt. Personen, politieke partijen, economische stromingen, voetbalploegen. Etc etc etc.

Als ik morgen RSC Anderlecht door het slijk wil halen en hen bestempel als omkopers, kazakkendraaiers, geldwolven enz enz, dan is dat mijn goed recht. Als Michael Moore weer eens Bush wil aanpakken met suggestieve beelden, halve waarheden en uit de context gerukt quotes dan is dat zijn goed recht. Dergelijke zaken zijn schering en inslag en behalve een verontwaardigde reactie hier en daar gebeurt daar verder niks mee. Maar van zodra een Amerikaan Mohammed in zijn hemd zet wordt de wereld in brand gestoken.

Iedereen die niet beseft dat er dan iets fundamenteels fout zit in die religie dwaalt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 10:12   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het "lachen met" het christendom en het jodendom heeft ons maatschappelijk weefsel veel, héél veel, goed gedaan.
Dat "lachen met" heeft de fundamentalisten, van welke strekking dan ook, de meest gevaarlijke en onderdrukkende wapens uit handen genomen.
Dikke vette 2.
Oud 19 september 2012, 10:15   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik ging nog even kijken naar het betreffende artikel op de CGKR site zelf :

Citaat:
Wanneer dit filmpje in België zou gebruikt worden door bepaalde groepen of organisaties om aan te zetten tot haat, geweld of discriminatie (al dan niet tegen moslims), dan kunnen deze groepen wel vervolgd worden voor inbreuk op de antidiscriminatiewetgeving. Het is met name strafbaar om de verspreiding van dit filmpje (door het in een zaal te vertonen of via het internet te verspreiden) te koppelen aan haatdragende boodschappen of elke vorm van geweld. Het Centrum zal vanzelfsprekend waakzaam blijven voor dergelijke voorvallen en in juridische stappen ondernemen wanneer nodig.
Heb ik iets gemist? de ENIGEN die WERELDWIJD aangezet hebben tot haat, geweld en discriminatie met betrekking tot dit filmpje w�*ren toch moslims?
moet het dan niet zijn

"Wanneer dit filmpje in België zou gebruikt worden door bepaalde groepen of organisaties om aan te zetten tot haat, geweld of discriminatie (al dan niet tegen niet-moslims)"

Zouden we het CGKR niet moeten verwittigen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 10:21   #55
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Christen krijgt in het zopas opgerichte kalifaat in Egypte zes jaar cel voor het beledigen van de islam
http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstan...Facebook.dhtml

Cgkr & sharia/kalifaat. Wie ziet het verschil ?
Oud 19 september 2012, 10:26   #56
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ging nog even kijken naar het betreffende artikel op de CGKR site zelf :

Heb ik iets gemist? de ENIGEN die WERELDWIJD aangezet hebben tot haat, geweld en discriminatie met betrekking tot dit filmpje w�*ren toch moslims?
moet het dan niet zijn

"Wanneer dit filmpje in België zou gebruikt worden door bepaalde groepen of organisaties om aan te zetten tot haat, geweld of discriminatie (al dan niet tegen niet-moslims)"

Zouden we het CGKR niet moeten verwittigen?
Ge verstaat het verkeerd, dat filmke zelf wekt haat op tegenover de moslims. Niet de reacties van de moslims.
Oud 19 september 2012, 10:32   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ge verstaat het verkeerd, dat filmke zelf wekt haat op tegenover de moslims. Niet de reacties van de moslims.
ha ja? wie slaat er dan aan het rellen? toch niet de christenen?

en waarom mogen de handelingen van Mohammed niet verfilmd worden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 10:37   #58
Lapooh
Vreemdeling

Lapooh's schermafbeelding

Standaard

Nu bedreigen ze zelfs hun eigen iman.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...Imams_Bedreigd
Lapooh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 10:45   #59
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist, ik wilde het schrijven maar ge zijt mij voor:

http://www.francetvinfo.fr/charlie-h...et_142907.html

De hoofdredacteur van Charlie-hebdo is een van de weinigen die openbaar het juiste punt maakt:

Het ware mooi geweest indien een paar staatsmannen dat ook durfden zeggen.
Het probleem met staatsmannen is dat als er rellen zijn of terroristische aanslagen zij politiek verantwoordelijk worden geacht. Om die reden zijn die gemakkelijk manipuleerbaar en eerder bereidt om aan chantage en bedreigingen toe te geven. Daarom moet er vanuit de civiel society een krachtig signaal komen dat we eerder bereidt zijn om terreuraanslagen te ondergaan dan dat de fundamenten van onze burgerdemocratie worden aangetast.
Een grote bravo voor Charlie-hebdo en Google.
Het gaat niet over respect voor religie
Oud 19 september 2012, 10:49   #60
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Het CGKR wil de autochtone Vlaming het dhimmi-schap opleggen.
Verzet hiertegen is de enige juiste reactie voor wie zijn vrijheid liefheeft.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be