Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2012, 07:56   #41
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Nochtans druipt de allochtoonsheid van uw posts af, en kan je je afvragen waarom je in het defensief gaat als het over allochtonen gaat.
Vergeet het maar hoor, je bent wel degelijk een allochtoon.

Het woord allochtoon is in der tijd uitgevonden om net niet stigatiserend te zijn. Het feit dat dit nu wel is, daar hebben de allochtonen zelf voor gezorgd.
alle allochtonen hebben er voor gezorgd?
Oud 20 september 2012, 08:00   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Zopas hadden ze in het nieuws over de Ghanese Belg, zo doen dan?

Turkse Belg, Marokkaanse Belg, Vlaamse Belg, Waalse Belg ...
volgens mij mag dat niet als het over Marokkaanse of Turkse belgen gaat wegens te stigmatizerend.

Vlaamse belgen worden al lang zo genoemd, net nadat ze een stamboomonderzoek hebben uitgevoerd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 september 2012 om 08:01.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 08:05   #43
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik ben gewoon BELG, en de rest is bijzaak. Dat mijn ouders Marokkanen zijn betekent niet dat ik me ook zo voel. Ik ga om de 2-4 jaar 3 weken op vakantie in Marokko, that's it. Trek je de lijn door, dan zijn de meeste Belgen Benidormers zeker?

Als men hier in België nu eens begint met bepaalde woorden zoals "allochtoon" weg te laten, dan gaat iedereen zich Belg voelen.

Ik spreek hier namens de inwoners die hier al heel lang verblijven. Er zijn ook nog de nieuwkomers, maar die hebben niet hetzelfde gevoel als wat ik omschrijf.
Daarom dat de federale overheid zulke lakse immigratiewetten in stand gehouden heeft voor jaaaren. Zeker in vergelijking met de buurlanden. Ze wouden méér Belgen en minder Vlamingen. Nu nog steeds trouwens.

Laatst gewijzigd door Snerror : 20 september 2012 om 08:08.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 08:43   #44
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik denk niet dat, als iemand 't hier over allochtonen heeft, dat daarmee gedoeld wordt op mensen die al decennialang geïntegreerd zijn, Italianen, Spanjaarden, Grieken, Polen e.d. die al 3 of 4 generaties in België wonen, aangepast, geïntegreerd zijn, worden bij mijn weten geen 'allochtonen' genoemd.

Wèl mensen die niet kunnen loslaten, willen invoeren waarvan ze gevlucht of achtergelaten hebben.
Maak je geen illusies. Ook Marokkanen die perfect geïntegreerd zijn worden door een groot deel van de publieke opinie als 'allochtonen' gepercipieerd.

En daar zit 'm inderdaad een probleem, want waar gaat die publieke opinie dan op af om mensen een 'allochtoon' label te geven? Dat zijn toch primair fysieke, fenotypische kenmerken, vrees ik.

In administratieve databaken en sociaal-wetenschappelijk onderzoek zul je honderd en één definties aantreffen van 'allochtoon'. Het is dan ook altijd van belang goed voor ogen te houden wat de gebruiker van het begrip er juist onder verstaat.

Het schrappen van dat begrip, zoals De Morgen doet, is dan ook geen noodzaak. Het zou echter een geweldige stap vooruit zijn mocht er eensgezindheid bestaan over de definitie van dat begrip. Al vrees ik dat er altijd een spanning zal bestaan tussen die definitie en 'populaire' (impliciet gehanteerde) definities.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 08:53   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Maak je geen illusies. Ook Marokkanen die perfect geïntegreerd zijn worden door een groot deel van de publieke opinie als 'allochtonen' gepercipieerd.

En daar zit 'm inderdaad een probleem, want waar gaat die publieke opinie dan op af om mensen een 'allochtoon' label te geven? Dat zijn toch primair fysieke, fenotypische kenmerken, vrees ik.

In administratieve databaken en sociaal-wetenschappelijk onderzoek zul je honderd en één definties aantreffen van 'allochtoon'. Het is dan ook altijd van belang goed voor ogen te houden wat de gebruiker van het begrip er juist onder verstaat.

Het schrappen van dat begrip, zoals De Morgen doet, is dan ook geen noodzaak. Het zou echter een geweldige stap vooruit zijn mocht er eensgezindheid bestaan over de definitie van dat begrip. Al vrees ik dat er altijd een spanning zal bestaan tussen die definitie en 'populaire' (impliciet gehanteerde) definities.
Er bestaat zo'n Nederlands spreekwoord voor.

Een donkere italiaan of griek ziet er exact hetzelfde uit als een donkere noordafrikaan. Zelfs een donker type vlaming ziet er exact hetzelfde uit, om het dan nog maar niet over "polen" te hebben.

Men wil gewoon de negatieve connotatie die rond het woord hangt afschaffen, dat ligt dan enkel aan degenen die deze negatieve connotatie veroorzaken zou ik zeggen.

Wat is de volgende stap? Een 5 of 6000 blanke witte blonde criminelen uit Zweden importeren om de "gevangeniskleur" minder "allochtoons" te maken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 september 2012, 09:01   #46
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Sire, er zijn geen allochtonen meer.
Oud 20 september 2012, 09:02   #47
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Sire, er zijn geen allochtonen meer.
Alleen nog verrijkers
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 09:35   #48
eno2
Banneling

Standaard

Ongepaste zelfcensuur en op de journalisten van de Morgen: regelrechte censuur. Ik ben ook tegen het gebruik van het woord allochtonen maar je kan dat gebruik zomaar niet verbieden aan je medewerkers. De Morgen assumeert de rol van Big Brother...

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2012 om 09:36.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 09:45   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het is dat het ineens wel racistisch wordt (verwijzing naar huidskleur), maar zou "gekleurde medemens" voor DM een alternatief kunnen zijn?

Oud 20 september 2012, 09:48   #50
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ongepaste zelfcensuur en op de journalisten van de Morgen: regelrechte censuur. Ik ben ook tegen het gebruik van het woord allochtonen maar je kan dat gebruik zomaar niet verbieden aan je medewerkers. De Morgen assumeert de rol van Big Brother...
Ik vond allochtonen een heel goeie oplossing om nog meer miserie te vermijden: allochtonen die perfect geïntegreerd zijn en leven zoals de romeinen in Rome, die worden niet langer allochtoon genoemd.
Zij die echter niet wensen te integreren en die proberen ons hun willetjes, grilletjes en culturele miserie op te leggen, gaan binnenkort 'de bezetter' genoemd worden en dan zijn er gerechterlijke wegen die wij kunnen volgen om van de koloniseerder op een wettelijke manier af te geraken. Mét de hulp van blauwhelmen.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 10:31   #51
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Misschien is de aanduiding 'allahtonen' bruikbaar ter vervanging van het 'allochtonen' woord dat niet meer is (oorspronkelijk) dan 'iemand uit het buitenland een potjes-latijnse aanduiding geven'.

Burgers leren in Nederland steeds beter tussen de regels door te lezen. Het lijkt Commie-Rusland wel.
Wat is het verschil tussen:
"er zijn 2 Arnhemmers gearresteerd' en "er zijn 2 inwoners van Arnhem opgepakt"? .
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 10:33   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik vond allochtonen een heel goeie oplossing om nog meer miserie te vermijden: allochtonen die perfect geïntegreerd zijn en leven zoals de romeinen in Rome, die worden niet langer allochtoon genoemd.
Zij die echter niet wensen te integreren en die proberen ons hun willetjes, grilletjes en culturele miserie op te leggen, gaan binnenkort 'de bezetter' genoemd worden en dan zijn er gerechterlijke wegen die wij kunnen volgen om van de koloniseerder op een wettelijke manier af te geraken. Mét de hulp van blauwhelmen.
dat is net het probleem. Ook zij die hier geboren zijn en perfect geïntegreerd zijn maar toevallig de verkeerde huidskleur hebben, worden ook als allochtoon benoemd.
Oud 20 september 2012, 10:40   #53
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is net het probleem. Ook zij die hier geboren zijn en perfect geïntegreerd zijn maar toevallig de verkeerde huidskleur hebben, worden ook als allochtoon benoemd.
Niet door mij in elk geval.

Als ze gelijk de romeinen in Rome leven, zijn het belgen voor mij.
Oud 20 september 2012, 10:46   #54
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet door mij in elk geval.

Als ze gelijk de romeinen in Rome leven, zijn het belgen voor mij.
maar door de overgrote meerderheid van Vlamingen wel.

zeker als het een moslim is, dan kunnen ze blijkbaar nooit geïntegreerd zijn voor sommigen.
Oud 20 september 2012, 10:49   #55
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Die laatste bewering van u is inderdaad - en spijtig genoeg - waar.

Moslims leven meestal niet zoals romeinen in Rome, die leven zoals islamieten in hun thuisland.

Moslims en westerlingen trekken zelden aan hetzelfde zeel. Plus hun koloniserend trekje en minachting voor onze grondwet steekt menig vlaming/westerling tegen.
Dat is waarom het nooit zal lukken met hen.
Oud 20 september 2012, 10:51   #56
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die laatste bewering van u is inderdaad - en spijtig genoeg - waar.

Moslims leven meestal niet zoals romeinen in Rome, die leven zoals islamieten in hun thuisland.

Moslims en westerlingen trekken zelden aan hetzelfde zeel. Plus hun koloniserend trekje en minachting voor onze grondwet steekt menig vlaming/westerling tegen.
Dat is waarom het nooit zal lukken met hen.
ik ken toch moslims die helemaal geen koloniserend trekje hebben of minachting voelen voor onze grondwet. wat doen we daarmee?
Oud 20 september 2012, 11:07   #57
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ken toch moslims die helemaal geen koloniserend trekje hebben of minachting voelen voor onze grondwet. wat doen we daarmee?
Document laten tekenen dat ze de Belgische wet hoger achten dan wat de Koran voorschrijft. Dán mogen ze blijven.
Ik denk niet dat er veel zullen tekenen...

Laatst gewijzigd door Snerror : 20 september 2012 om 11:08.
Oud 20 september 2012, 11:25   #58
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Document laten tekenen dat ze de Belgische wet hoger achten dan wat de Koran voorschrijft. Dán mogen ze blijven.
nooit van takiyya gehoord?
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 11:37   #59
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
nooit van takiyya gehoord?
Nee, maar het was eigenlijk wel te verwachten...de dubbele tong van de moslims is al langer bekend.

Laatst gewijzigd door Snerror : 20 september 2012 om 11:39.
Oud 20 september 2012, 11:52   #60
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
waarom zouden zij dat wel moeten doen en anderen niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be