![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ik gebruik het woord "Allochtoon" ook NOOIT meer ! | |||
Uitstekend initiatief! |
![]() ![]() ![]() |
16 | 18,39% |
Ben je gek! Ik schrijf wat ik wil. |
![]() ![]() ![]() |
71 | 81,61% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Autochtoon ook afschaffen dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Morgen heeft voor één keertje groot gelijk.
Allochtoon was vroeger: Citaat:
En wat hebben die allochtonen van de emotionele inhoud van dat woord gemaakt? Citaat:
Een generatie lang heeft men geprobeerd om de culturele eigenschappen van die groep mensen te verzwijgen, onder de mat te vegen, te vergoelijken, te fantaseren enz enz... (Een prachtig voorbeeld hiervan is het uitvinden van het uiterst beledigende oximoron "gematigde islam") Diegenen die die culturele eigenschappen wél benoemden werden gedemoniseerd, vervolgd en uitgesloten. Door de anti-discriminatiewetten, enkel bedoeld om die klokkenluiders te veroordelen, hebben de allochtonen een generatie lang de tijd gekregen om ongestoord hun perfide socio-culturele weerzinwekkendheid te etaleren. Ondanks hun ongebroken mediamonopolie en de daaruit voortvloeiende verstikking van de politieke korrektheid slaagt pocolinkieland er steeds moeilijker in om hun allochtoon electoraat in een goed daglicht te huichelen. Het lukt pocolinkieland derhalve steeds minder om die groep te verschonene van hun eigen karakteristieken. Wat ik raar vind is dat de Morgen als bijhuisje van de VRT daar nu pas mee komt. De VRT gebruikt toch al jaaaaaren de term "jongeren" als het over allochtonen gaat? De vraag rijst: Gaat de zoveelst semantische oplichterij hetzelfde effect genereren als hun aantoonbare en sosm hilarische fraude met de terminologie "racisme", "democratie", "jongeren", "solidariteit", enz
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tenzij je wilt dat de lezers een bepaalde perceptie krijgen, is er geen probleem. Is het dan zo erg dat de zaken op een neutrale manier, zonder 'vervuilde woorden', gelezen kunnen worden? Bovendien is het niet enkel bij kranten zo dat de werknemers niet gewoon hun goesting mogen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij zullen het woord 'allochtonen' wel blijven gebruiken. Uw lezers kunnen dan gewoon naar politics.be komen voor ongecensureerde en onomfloerste duiding en opinies. Groeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet-autochtonen is een goed alternatief.
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst waren het "gastarbeiders", toen ging men over naar "vreemdelingen" vanwege de slechte connotatie van het woord "gastarbeiders". Daarna vond men "vreemdeling" niet meer netjes, vooral omdat ze Belgische passen toegegooid kregen, en werden het "allochtonen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och het behoort tot hetzelfde soort wollig gezever als "andersvaliden", "andersbegaafden", "andersgeörienteerden" enz. Bedacht door erg principiële zuiveren in de leer. Die elke morgen in hun loft hun alternatief ontbijt nemen, dan hun voeten in geitenwollen sokken en daarna in sandalen schuiven, hun bakfiets uithalen, de kinderen van hun wedersamengesteld gezin erin plaatsen en er mee naar de Steiner- of Freinetschool peddelen.
We zullen nog wel meer van die "leuke dingen voor de mensen" te horen krijgen. ![]()
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Het kennen van jonge boefjes kan op het forum bijdragen tot het sneller verbannen worden. Zie mijn onderschrift en de in dat verband verdwenen KASUMI.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat we terugkeren naar hoe we ze vroeger noemden, gastarbeiders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gastarbeider? dat zijn mensen die hier geboren zijn, hier wonen, hier werken, hier hun vrienden hebben. waar zie jij het verband met gastarbeider?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vreemdelingenzaken zij ook niet gezien zij meestal de Belgische nationaliteit hebben Allochtonen zijn zij ook niet, weer eens omdat zij hier meestal geboren zijn, en dus "van hier" zijn. Ik weet niet goed waarom het woord "Belg", of "Vlaming", of "Brusselaar"/"Antwerpenaar"/"vulmaarinnaar" niet gebruikt zou kunnen worden...
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 20 september 2012 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() alle moslims?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar, die zijn van aziatische afkomst en die zien er ook zo uit, zoals die mensen die net zoals wij zijn maar toch een Noord-Afrikaans voorkomen hebben. |
|
![]() |
![]() |