Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat het Vlaams Blok zijn naam én zijn vreemdelingenprogramma moet behouden ?
ja 29 80,56%
neen 7 19,44%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 22 juli 2004, 19:21   #41
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk is dat frusterend. Daarom heet ie ook Vlaamse "furie".
Oud 22 juli 2004, 19:30   #42
Peedy
Vreemdeling

Peedy's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Peedy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
... Welke haar alleen sterker heeft gemaakt en meer kiezers opleverde.
Frustrerend hé?
En zo zal het trouwens blijven gaan. Desnoods nog jaren aan een stuk.
En ik elke keer maar lachen.
Wat kan mij dat nu schelen dat ze NU nog niet mogen meedoen? Ze worden er alleen slapend groot van.
Zou jij niet lachen als je veel krijgt en niks moet doen of laten zien?

De huidige politieke kaste wil het maar niet snappen. Als ze het Blok weg willen, zijn er maar 2 manieren:

- Ofwel de partij veroordelen met als gevolg -laten we zeggen- 100 000? extra kiezers en een leuke nieuwe naam.
- Ofwel het Blok laten meeregeren en hen afrekenen op verwezelijkingen (of juist niet)

Steek dat argument "nooit met het Blok" toch weg man. Je beseft goed genoeg dat die partij nooit zal verdwijnen zolang ze de kans niet krijgt om te laten zien wat ze waard is.
min of meer moet ik u gelijk geven, als het Blok niet mag meeregeren, voeren ze harde oppositie en blijven ze groeien. Laat ze meeregen, ik weet niet of ze het gaan aankunnen, maar als ze aan hun basisprincipes vasthouden, kan het de langverwachte ommekeer betekenen in een langzaam rottend Vlaanderen. --Geen enkele partij heeft een concrete oplossing voor het niet te ontkennen vreemdelingenprobleem, VB wel.
-Geen enkele partij heeft een oplossing voor problemen als splitsing B-H-V, voor het stoppen van de miljardendiefstal van Vlaanderen door Wallonie. het VB wél.

Ze hebben de plannen, laat ze die uitvoeren, want geen enkele andere partij heeft er een oplossing voor. Ik kan niet garanderen dat ze de macht aankunnen, maar ik hoop in ieder geval van wel.
Oud 22 juli 2004, 21:58   #43
*M@g!C*
Burger

*M@g!C*'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar *M@g!C*
Standaard

Persoonlijk vind ik dat IEDERE partij zich aan zijn programma moet houden. Nu ben ik wel bereid te begrijpen dat de partijprogramma's na geruime tijd wel bijgestuurd mogen worden indien ze niet meer passen in de nieuwe samenleving. Maar in dit geval is het programma van het blok nog steeds zéér rendabel, zodus vind ik dat er geen enkele reden is voor deze partij om het programma te veranderen.

-- Never change a winning team-- Dit geldt voor iedere partij.
*M@g!C* is offline  
Oud 23 juli 2004, 00:34   #44
Löwe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peedy
min of meer moet ik u gelijk geven, als het Blok niet mag meeregeren, voeren ze harde oppositie en blijven ze groeien. Laat ze meeregen, ik weet niet of ze het gaan aankunnen, maar als ze aan hun basisprincipes vasthouden, kan het de langverwachte ommekeer betekenen in een langzaam rottend Vlaanderen. --Geen enkele partij heeft een concrete oplossing voor het niet te ontkennen vreemdelingenprobleem, VB wel.
-Geen enkele partij heeft een oplossing voor problemen als splitsing B-H-V, voor het stoppen van de miljardendiefstal van Vlaanderen door Wallonie. het VB wél.

Ze hebben de plannen, laat ze die uitvoeren, want geen enkele andere partij heeft er een oplossing voor. Ik kan niet garanderen dat ze de macht aankunnen, maar ik hoop in ieder geval van wel.
Exact!
En eigenlijk is het niet meer dan logisch en waarschijnlijk is het hier al 10 X gezegd maar dit is het gewoon.
Ik hoef die onderzoeken naar verzuring, antipolitiek en al die verdomde rotzooi niet.
Waar hebben ze toch zo'n schrik van?
Denk ook eens na:

Stél dat het Blok mee mag regeren. Dit is waar al die duizenden mensen zo benieuwd naar zijn (ik ook hoor ) MAAR eveneens zeer sceptisch tegenover staan. Of dacht je dat die 1 000 000 mensen onvoorwaardelijke Blokkers zijn?
Meer dan ooit zal het Blok zich dan moeten bewijzen en als ze DAN 1 (zware) misstap doen, liggen ze er bij de volgende verkiezingen ZO HARD uit.

Maar inderdaad, zoals je zegt: ALS ze het nu wél goed doen dan zijn we vertrokken voor een nieuwe en leuke tijd.

En trouwens, er zijn altijd zaken waar ik -los van een bepaalde partij- zal voor blijven ijveren: Een onafhankelijk Vlaanderen, een staalharde aanpak van de criminaliteit en de onmiddelijke uitwijzing van elke criminele vreemdeling.
Löwe is offline  
Oud 23 juli 2004, 10:28   #45
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Of het VB nu verandert of niet, het maakt voor mij weinig tot geen verschil! Voor mij heeft die partij al meer dan genoeg bewezen dat ze ronduit SLECHT is! Helaas trappen er wel 1.000.000 mensen in... En die mensen die nu in hun leugens geloven, die zullen dat ook doen als ze aan de macht zijn.
Als de partij aan de macht komt en ze maken een fout, dan zullen ze de schuld evenzeer als nu leggen bij ALLE andere partijen, maar zeker NOOIT bij zichzelf! Waarom zouden de mensen dat DAN NIET geloven, en NU WEL??

Ik ben er vast van overtuigd dat het VB nooit 10% zou halen als al haar kiezers het volledige programma zouden kennen, open zouden staan voor kritiek daarop, en niet zomaar geloven wat de partij zegt...
tigerpants is offline  
Oud 23 juli 2004, 10:41   #46
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Ik ben er vast van overtuigd dat het VB nooit 10% zou halen als al haar kiezers het volledige programma zouden kennen, open zouden staan voor kritiek daarop, en niet zomaar geloven wat de partij zegt...
Je zou je wel eens kunnen vergissen vrees ik.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 23 juli 2004, 11:01   #47
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Je zou je wel eens kunnen vergissen vrees ik.

Paulus.
Eveneens zoals jij je ook wel eens zou kunnen vergissen he...

Wel... Regelmatig begint er wel één of andere Blokker met mij te discussiëren! (Meestal als ik mijn B.U.B. T-Shirt aan heb ) Als je dan beziet hoe vaak ze zichzelf tegenspreken, en hoe vaak hun argumenten 100% de kop zijn in te drukken...
tigerpants is offline  
Oud 23 juli 2004, 11:44   #48
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Ik zei het al eerder.

Campagnes die gebouwd zijn op basis van haat, zijn slechte campagnes. Ik ga er van uit dat we het daarover eens zijn.

Daarom is het ook verkeerd om het Vlaams Blok met haat te benaderen.

Heel zelden heeft iemand het volledig bij het juiste eind, nog minder vaak heeft iemand volledig gelijk. De waarheid ligt meestal ergens tussenin.

Beide partijen, ik bedoel dan voor- en tegenstanders van het Blokprogramma, moeten inbinden willen we samen aan die haat ook gaan werken. Alleen dan zal Vlaanderen er wel bij varen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 23 juli 2004, 12:48   #49
luc broes

Standaard

Citaat:
Eveneens zoals jij je ook wel eens zou kunnen vergissen he...
Wel... Regelmatig begint er wel één of andere Blokker met mij te discussiëren! (Meestal als ik mijn B.U.B. T-Shirt aan heb ) Als je dan beziet hoe vaak ze zichzelf tegenspreken, en hoe vaak hun argumenten 100% de kop zijn in te drukken...
Tigerpants, wees nu toch eens realistisch: jouw partij haalt enkele duizenden stemmen. Het VB 1.000.000, hoe kan dat zonder goede argumenten?
luc broes is offline  
Oud 23 juli 2004, 14:31   #50
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse furie
De meeste leden kennen het partijprogramma niet (idem dito wat het migrantenstandpunt betreft).
Zij nemen geen vrede met het huidig beleid.
De meerderheid ( 80%) zijn mensen met een haat tegen vreemdelingen.
Zij hebben een afkeer van deze mensen, doch wanneer je hen confronteerd met de vraag waarom zij deze mensen niet tollereren binnen HUN VLAANDEREN??.
Hoe weet gij dat toch allemaal, wat er omgaat in de gemiddelde Vlaams Blok-kiezer? Kunt ge dat bewijzen? Neen natuurlijk niet, het is dan ook dik gelul.
Wat een pretentie om te beweren dat gij andermans gedachten kunt lezen...
Attiladehun is offline  
Oud 23 juli 2004, 14:40   #51
Löwe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Tja, maar wat heb je eraan als ze bij de volgende verkiezingen tóch op die partij stemmen? (Misschien omdat er geen alternatief is)
Niks. Alle onderzoeken, verklaringen en stigmatiseringen ten spijt, als de kiezer het bolletje kleurt, is het gebakken hé.
Löwe is offline  
Oud 24 juli 2004, 04:45   #52
Tacitus
Lokaal Raadslid

Tacitus's schermafbeelding

Standaard

Het blok zal inderdaad ongetwijfeld het blok blijven. Ook onder een andere naam. Een rechtgeaarde democraat (en geen scheve, want ook blokkers noemen zich "democraten") zal dus nooit met die mensen kunnen samenwerken. Een partij van holle slogans is immers misschien een electoraal monster, maar niet echt een garantie op goed bestuur. Goed bestuur is overigens bestuur in het belang van ALLE mensen. Groepen stigmatiseren en uitsluiten of pesten kan dus niet.
Goed bestuur is tot slot wat de mensen nodig hebben.
Oud 24 juli 2004, 08:19   #53
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Het blok zal inderdaad ongetwijfeld het blok blijven. Ook onder een andere naam. Een rechtgeaarde democraat (en geen scheve, want ook blokkers noemen zich "democraten") zal dus nooit met die mensen kunnen samenwerken. Een partij van holle slogans is immers misschien een electoraal monster, maar niet echt een garantie op goed bestuur. Goed bestuur is overigens bestuur in het belang van ALLE mensen. Groepen stigmatiseren en uitsluiten of pesten kan dus niet.
Goed bestuur zoals in Antwerpen?
Frauderen zoals Willy Claes?
fernand is offline  
Oud 24 juli 2004, 08:53   #54
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Laat ons inderdaad hopen dat het VB steeds het VB blijft en steeds meer het vertrouwen wint van ALLE Vlamingen (oude en nieuwe).
"nooit met die mensen" zoals 'democraat' Tacitus zegt, daar doen we niet aan mee.
luc broes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be