Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2012, 19:58   #41
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
jaja, , en Hitler's "Mein Kampf" is immers ook gelijkaardig aan andere boeken, enkel het onderwerp is verschillend
Weet jij nu echt van toeten noch blazen?
Het lijkt wel of je geen flauw benul hebt van de inhoud van de islam en nog nooit in contact bent gekomen met humor, spot en satire.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 20:00   #42
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
het wordt meer en meer duidelijk dat moslims hun eigen koran verzen niet kennen
nee, het wordt meer en meer duidelijk dat ze de interpretaties, door zelfverklaarde islamgeleerden zoals circe en jij, niet kennen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 26 september 2012 om 20:01.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 21:56   #43
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
en u weet dat omdat u helderziende bent ?

het filmpje is vrijelijk toegankelijk op youtube, en nee ik heb het niet volledig uitgezien..

cut the crap dude
Ik weet dat omdat er gewoon geen fucking volledige versie is, alleen maar trailers. Als ge een link naar een volledige versie kent, wees vrij om hem te posten, indien niet, begin eens te zoeken naar de motieven voor deze fake film.

See through the crap dude

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 26 september 2012 om 21:57.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 22:00   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, het wordt meer en meer duidelijk dat ze de interpretaties, door zelfverklaarde islamgeleerden zoals circe en jij, niet kennen.
wat is er te interpreteren aan het verhaal van Umm Qirfa?

kijk zelf eens, de arabische teksten staan erbij:

http://www.youtube.com/watch?v=wmfR08Bh2JA

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2012, 23:31   #45
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je kan ze nochtans zo van het net plukken van ECHTE islamgeleerden iets wat jij dus duidelijk niet bent
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 05:18   #46
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Ik weet dat omdat er gewoon geen fucking volledige versie is, alleen maar trailers. Als ge een link naar een volledige versie kent, wees vrij om hem te posten, indien niet, begin eens te zoeken naar de motieven voor deze fake film.

See through the crap dude
http://www.youtube.com/watch?v=6ySE-yYeelE

en zelfs de trailers waarvan u spreekt duren 14 minuten, méér dan lang genoeg om een goed beeld te vormen...

Diegene die hoogstwaarschijnlijk de film nooit gezien hebben zijn de moslimrelschoppers
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 05:21   #47
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zegt iemand wiens bijdrage een persoonlijke aanval is. Als je de VS bekritiseert ben je blijkbaar een basher en een communist in uw ogen. Fan van McCarthy lijkt het wel.
Uw bijdrages beperken zich tot het herleiden van alle ellende in de wereld tot de schuld van de VS...iets waar alleen neo-communisten zich bezig mee houden...

Als er rotzooi gebeurt in het midden-oosten /elders ben jij er als de kippen bij om de VS aan te duiden als oorzaak...dat ze zelf een middeleeuws gedachtengoed hebben over geweld en verdraagzaamheid met de nodige gevolgen, stoort je blijkbaar niet..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 27 september 2012 om 05:26.
Oud 27 september 2012, 05:24   #48
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
zegt iemand die zelf constant off-topic gaat
reageer eens liever op het feit dat de vertegenwoordigers van minstens 1 miljard moslims, de grondwetten van het vrije westen willen aangepast zien naar hun wensen...

'freedom of speach is NOT absolute'
Oud 27 september 2012, 06:50   #49
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rekenen is niet je sterkste kant? pak een rekenmachine

Hoe kom je eigenlijk aan die 0.001 % ?
Ik hoor net Hirsi Ali op radio 1 dat het over een grote groep moslims gaat.
0.001% is geen grote groep
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 09:07   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw bijdrages beperken zich tot het herleiden van alle ellende in de wereld tot de schuld van de VS...iets waar alleen neo-communisten zich bezig mee houden...
Ik ben geen communist. Ik verdedig op dit forum zelfs meer de persoonlijke vrijheden dan velen die de overreglementering van de maatschappij blijkbaar niet kan schelen, en steeds maar roepen om bijkomende verplichtingen.
Citaat:
Als er rotzooi gebeurt in het midden-oosten /elders ben jij er als de kippen bij om de VS aan te duiden als oorzaak
Het probleen is dat ze er meestal ook mee te maken hebben. Bekijk het aantal militaire invasies van de VS sinds WO2...het lijkt wel alsof de Duitsers gewonnen hebben vanop een afstand.

En hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Als je de wereld wil veroveren met geweld dan kan je je aan protest verwachten van mensen die een meer rechtvaardige maatschappij willen. Dat is in essentie zelfs een christelijke visie zou men kunnen zeggen.

Merk ook dat mijn kritiek meestal gericht is tegen de mediapropaganda waaronder we gebukt gaan. Om dit probleem in haar ernst te herkennen kan het goed zijn om de wereld te kunnen bekijken vanuit een niet westers perspectief. Ik begrijp dat dat niet gemakkelijk is vanuit het westen zelf, waar men vanaf kinds af aan een verwrongen wereldbeeld ingelepeld krijgt dat uitgaat van een morele superioriteit van de westerse mens. Dit is een illusie.

Merk ook dat ik de VS zelden bekritiseer mbt hun intern beleid. Je zal me niet horen zeggen dat de VS cultureel inferieur zou zijn aan Europa bv, want dat geloof ik niet. Ik bekritiseer voornamelijk hun buitenlandse politiek en de morele hypocrisie waarmee die gepaard gaat.

Merk ook dat mijn kritiek meestal uitgaat van feitenmateriaal. Dat is iets anders dan bashen en beledigen.

En uiteindelijk heb ik nog steeds respect voor de VS. Een ander met een even groot militair overwicht zou eveneens die macht misbruiken. Dat is des mensen.

Laf zou het zijn de misdaden van de machtigste natie ter wereld door de vingers te zien, even laf als het is om de drugs te gaan kopen voor je verslaafde vriend, ook al weet je dat het niet goed voor hem is.

Op China en anderen valt ook veel te zeggen, maar die hebben momenteel niet zo'n agressief buitenlands beleid als de VS en daarbij krijg je die kritiek wel gemakkelijk te horen in de mainstream media. Dat hoef ik dus niet te herhalen.

De waarheid komt uiteindelijk boven drijven geloofde Gandhi. Zelfbedrog en leugens doorprikken lijkt me een nobel doel.

Citaat:
...dat ze zelf een middeleeuws gedachtegoed hebben over geweld en verdraagzaamheid met de nodige gevolgen, stoort je blijkbaar niet..
Dat stoort me wel* en dat zeg ik ook regelmatig. U wil dat blijkbaar niet zien, waarschijnlijk omdat u geplaagd bent door een 'wie niet voor ons is is tegen ons' wereldbeeld...het soort van gedachtegoed dat in tijden van oorlog nogal veel voorkomt.

Maar goed, ik val in herhaling. Ik zal moeten leren leven met persoonlijke aanvallen en valse beschuldigingen op dit forum.

*'middeleeuws' hoeft nochtans niet negatief te zijn perse. Een meer middeleeuws tijdsconcept zou de overleving van de mens op aarde wel eens ten goede kunnen komen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 september 2012 om 09:16.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 09:25   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik ben geen communist. Ik verdedig op dit forum zelfs meer de persoonlijke vrijheden dan velen die de overreglementering van de maatschappij blijkbaar niet kan schelen, en steeds maar roepen om bijkomende verplichtingen.
Sorry, maar ik blijk ergens toch een hoop van uw postings gemist te hebben.

Citaat:
Het probleen is dat ze er meestal ook mee te maken hebben. Bekijk het aantal militaire invasies van de VS sinds WO2...het lijkt wel alsof de Duitsers gewonnen hebben vanop een afstand.
Ze hebben gewonnen, de nazi's. iedereen een auto, een Europese eenheidsmunt, etc etc...
Citaat:
En hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Als je de wereld wil veroveren met geweld dan kan je je aan protest verwachten van mensen die een meer rechtvaardige maatschappij willen. Dat is in essentie zelfs een christelijke visie zou men kunnen zeggen.
Dar-el-harb, minaretten als raketten, baarmoeders om nieuwe strijders voort te brengen.
Citaat:
Merk ook dat mijn kritiek meestal gericht is tegen de mediapropaganda waaronder we gebukt gaan. Om dit probleem in haar ernst te herkennen kan het goed zijn om de wereld te kunnen bekijken vanuit een niet westers perspectief. Ik begrijp dat dat niet gemakkelijk is vanuit het westen zelf, waar men vanaf kinds af aan een verwrongen wereldbeeld ingelepeld krijgt dat uitgaat van een morele superioriteit van de westerse mens. Dit is een illusie.
Oh, U zit in Zuid Amerika. Als U mag kiezen tussen een ziekenhuis in de buurt van een doorsnee gemeente in België, of een vergelijkbare bevolkingkern in fungistan...
Oud 27 september 2012, 09:42   #52
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en zelfs de trailers waarvan u spreekt duren 14 minuten, méér dan lang genoeg om een goed beeld te vormen...

Diegene die hoogstwaarschijnlijk de film nooit gezien hebben zijn de moslimrelschoppers
Dat is gewoon de trailer een stuk of 5-6 keer aan elkaar geplakt, man.

De film zelf bestaat niet.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 09:55   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het probleem is natuurlijk dat de INHOUD van het "naieve" filmpje gewoon gebaseerd is op een aantal koranverzen en op een aantal ahadith.
In die zien volgen dus �*lle moslims hetgeen in de film wordt getoond.
jammer maar helaas voor de analfabeten onder hen, die zelf niet weten wat in hun heilige boekskes staat.
aangezien ze niet weten wat er in dat heilig boekske staat, kunnen het toch geen echte moslims zijn?
Oud 27 september 2012, 10:05   #54
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat jij een wasknijper op je neus zet dat het potje niet meer stink.
Bepaalde woorden vallen niet anders te interpreteren, je kan ze negeren, ontkennen, van niets weten of in een bepaalde tijd plaatsen.
Het veranderd echter absoluut niks aan het schokkende karakter van de mening geuit in de islamitische geschriften.
Eigenlijk is het best wel jammer dat het naïeve beeld dat je handhaaft niet strook met de harde realiteit, op enkele dagen tijd zouden al onze problemen met de islam opgelost zijn.
Geen problemen meer met de erkenning van de vrijheid van godsdienst, vrijheid van partner keuze of vrijheid van meningsuiting.
Wat denk je, iets meer tijd nemen en een compleet nieuwe wereld tegen januari 2013?
Succes.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 10:45   #55
K.Alf
Banneling

Standaard

Rickard Dawkins verwoordt het perfect.
Citaat:
Somebody in New Zealand insulted Thor. Quick, burn the Peruvian embassy and behead the Italian ambassador
https://twitter.com/RichardDawkins/s...77613258330112
K.Alf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 10:47   #56
K.Alf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Hoe kom je eigenlijk aan die 0.001 % ?
Ik hoor net Hirsi Ali op radio 1 dat het over een grote groep moslims gaat.
0.001% is geen grote groep
Subjectieve begrippen.
Als je alleen op straat loopt, is 20 man een grote groep.

Blijven idioten. Inherent aan religie

Laatst gewijzigd door K.Alf : 27 september 2012 om 10:47.
K.Alf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 10:48   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...20926_00312953
Oud 27 september 2012, 11:17   #58
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
reageer eens liever op het feit dat de vertegenwoordigers van minstens 1 miljard moslims, de grondwetten van het vrije westen willen aangepast zien naar hun wensen...

'freedom of speach is NOT absolute'
Dat is andersom net zo goed, nee sterker nog wij komen die nieuwe wetten zelfs met behulp van interventies afdwingen.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 11:22   #59
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
150.000 zijn dat er .
Dat zijn er eigenlijk nog maar weinig gezien de verschrikkelijke resultaten van Westerse terreur in landen met een hoog percentage moslims.
Ook dat klopt niet !

0.001% - 0.007% van 1.500.000.000 = (5 nullen weglaten !) 15.000 - 105.000.

Wereldwijd zou dit dus het aantal moslims geweest zijn dat tegen het filmpje geprotesteerd heeft. Beetje schamel niet ? Dus ook ongeloofwaardig...

Al helemaal als je het naar Belgische normen gaat transponeren :

0.001% - 0.007% van 500.000 = 5 - 35 ! Er zijn er alleen al 10x meer opgepakt...

Dus, Sywen, benieuwd vanwaar je die cijfers hebt ? Niet uit de media waarschijnlijk, want die zwegen hier volgens jou in alle toonaarden over... 't Zal toch geen gekleurde bron geweest zijn zeker ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 11:24   #60
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kotom , de film is niet de werkelijke reden voor hun protest.

Velen in moslim landen geloven in een Westers complot dat er op gericht is hun cultuur te vernietigen en hun landen te Amerikaniseren.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be