![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus wilde dieren mogen opgesloten worden omdat het nu eenmaal geen mensen zijn? Terwijl ze in sé ongeschikt zijn om op kleine ruimtes te leven, in tegenstelling tot de mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zit dus helemaal nergens een tegenspraak, ik heb namelijk nergens beweert, dat de vrijheid van dierentuin-dieren absoluut is. Ik vind de vrijheid alleen goed genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het argument om mij in een kooi te zetten, zodat ik in praktijk kan ervaren hoe dat is, is het vermenselijken van dieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben laatst met mijn petekind naar Nausicaa geweest in Boulogne Sur Mere De indruk die kinderen hebben van dieren wa ze in real live mee in contakt komen is veel groter dan een iedere reportage. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens jou hebben dieren geen gevoelens en geen enkele vorm van bewustzijn? En geen rechten? Weet je eigenlijk wat opkomen tegen dierenmishandeling is? Een vorm van vermenselijken van dieren, zeker?: Net zoals het begrip dierenmishandeling zelf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Nee, ik ben ook tegen dierenmishandeling, ik vind alleen dat dieren in een dierentuin houden, geen dierenmishandeling is. Dit is een morele discussie, mijn moraal is anders dan dat van jouw. Wat jij dierenmishandeling vind, vind ik misschien wel heel normaal en omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is ook een intuïtieve zaak. Orca's in een zwembad houden, voor het vermaak van het publiek, dat is toch weerzinwekkend? Business as usual... En dat is met alle dierentuinen evengoed een business, grotendeels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Orka,s in een zwembad houden, kan ik inderdaad weerzinwekkend vinden, het is maar net hoe groot dat zwembad is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die beesten zwemmen normaliter de wereldbol rond Straks gaan ze ze ook nog beginnen castreren Laatst gewijzigd door eno2 : 6 oktober 2012 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hetzelfde met konijnen, die mensen thuis in kleine hokjes houden. Ik vond dat eerst ook heel zielig, maar toen kwam ik erachter, dat die konijnen daar letterlijk voor gemaakt zijn. Het zijn geen wilde konijnen, maar tamme huisdier-konijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een dier mist de vrije-natuur niet, als hij die niet kent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gevangen wilde dieren zijn gewelddadig gedenatureerd Laatst gewijzigd door eno2 : 6 oktober 2012 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wie zegt dat die beesten dat niet hebben in dierentuinen? Wij mensen zijn nog altijd degene, die beweren dat ze het daar niet goed hebben, het is slechts een aanname eh. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net alsof het nijlpaard Lambikske stond te mijmeren over zijn mooie dagen in het Afrikaanse steppeland alwaar zijn drie broerkes en zuskes voordien reeds door den leeuw werden verscheurd. ik heb net nog een fotooke gevonden van mijn gekweekte raskat die voordat ik ze adopteerde nooit buitenkwam en bij mij flarden van haar "natuur" tevoorschijn zag komen. Op de foto zit hij bovenop de zetel, verstopt achter de hangplant die erachter stond, door de raam te turen naar de vogelkes. zo'n beetje van ... "ik sluip en verstop me achter de boskes".
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 oktober 2012 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien wel, misschien niet, wij mensen weten dat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Dierentuinen mogen gesloten worden. Via moderne communicatiemiddelen en evt. reizen kun je kinderen laten kennismaken met wilde dieren. Dan zien ze hoe deze dieren in hun natuurlijke omgeving leven. Dat is veel boeiender. dat was vroeger niet mogelijk.
Een opgesloten dier verliest zijn authenticiteit. zeker als het gefokt is. Dat beest wordt een neuroot, niet wetend hoe het in de natuur zou kunnen leven, draait het rond in een kooi. Het is hebzucht van de mens om dieren te willen bezitten. een dier is van zichzelf, en kan een eigen leven leiden in de natuur. Mensen denken niet na over het willen bezitten en opsluiten van dieren. Het dier heeft levenslang en heeft geen verweer. Wat een saai en vreselijk leven in een kooi, met alsmaar die glurende mensengezichten. Je kunt, op afstand, van het kijken naar dieren in de natuur genieten, maar je hoeft ze niet te bezitten. laat ze met rust. Fokprogramma’s kun je beter in de natuurlijke omgeving opzetten en de dieren vervolgens vrijlaten. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 oktober 2012 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enno, je geeft het zelf toe, zo,n beest heeft geen weet van de natuur, hij weet niet hoe het is om in de natuur te leven.
Wat niet weet wat niet deert, wat is nu juist het probleem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Jouw onbegrip en ongevoeligheid en jouw verdediging van het denatureren van wilde dieren door ze op te sluiten, Nietske. (en dat van zovele anderen)
Laatst gewijzigd door eno2 : 7 oktober 2012 om 11:58. |
![]() |
![]() |