![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 oktober 2012 om 08:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik had niet anders verwacht van u, dubbele maatstaven hanteren... President Citaat:
Dus de Venezolanen zelf hebben het laatste woord. Wat jij tegen dat democratisch principe hebt is me een raadsel. Citaat:
Tijdens de 2de referendum kwamen veel meer mensen opdagen. Ge geeft me dus gelijk als ik stel dat door de opkomst de resultaten veel beter weergeven wat de echte mening is van de Venezolaan. Nogmaals, wat gij tegen dat democratisch principe hebt is me een raadsel. Citaat:
Nogmaals, wat gij tegen het democratisch principe hebt, is me een raadsel. De Venezolaan heeft het laatste woord. Nogmaals, wat gij tegen het democratisch principe hebt, is me een raadsel. De Venezolaan heeft het laatste woord.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De herziening van de grondwet via referendum is democratisch en voorzien in de grondwet zelf. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 oktober 2012 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 oktober 2012 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En maar al te dikwijls verwoestend voor democratieën , door usurpatie. Zie de Afrikaanse eeuwige Presidenten-dictatoren. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 oktober 2012 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen is 'eindeloos aanblijven' niet hetzelfde als 'continu herkiesbaar blijven'. Het gaat niet om de afschaffing van verkiezingen hé. Daarbij is die continue herverkiesbaarheid ook in Europa voorzien in vele grondwetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Wat je er gemakshalve vergeet bij te zeggen is dat in de overgrote meerderheid van de Europese landen het staatshoofd niets te zeggen heeft. Ik snap trouwens niet hoe ze aan die cijfers komen, om te beginnen: er zijn maar 20 republieken in de Europese Unie. En als ik Wikipedia mag geloven is er maar één van die 20 waar het staatshoofd onbeperkt herkozen kan worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een hemelsbreed verschil tussen een presidentieel regime en een president als ornament. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zich is er niets ondemocratisch aan de mogelijkheid tot onbeperkte herverkiezing te voorzien. Je legt de beslissing bij het volk. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 oktober 2012 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ben ik ook voorstander van een verdeling van macht. Maar macht kan zowel in private als overheidshanden gecumuleerd zijn. Van belang is sociale controle daarop. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 oktober 2012 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 10 oktober 2012 om 11:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarvoor dienen verkiezingen o.a. En je kan niet zeggen dat er onder Chavez een gebrek daaraan geweest is. Zeker vanuit de Belgische realiteit bekeken is kritiek daarop nogal vlug een splinter en balk situatie.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 oktober 2012 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Alsnog vraag ik me af wat er gebeurt als de voorraden op geraken, maar op zijn minst heeft Chavez het niet allemaal verbrast maar geinvesteerd in de samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is verkozen en hij heeft nog niemand aangevallen buiten Venezuela.
I rest My Case |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toch zie je aan buurland Colombia, dat ondanks geplaagd door de FARC, en Narco syndicaten hun criminaliteit sinds 2000 structueel hebben weten te verlagen, op industrieel niveau redelijk self supporting zijn, en oa in de muziek vaak de trendstetter in Latijns Amerika zijn. Ook kunnen Colombianen mooie dingen maken, bv van Curacao weet ik dat Colombianen de mooiste villa's kunnen laten ontwerpen/bouwen op datzelfde eiland. Van Venezuelanen, weet ik dat ze enkel boodschappen komen doen op Curacao om bv merkkleding als Lacoste en Hilfiger in te slaan. Chavez heeft de Venezuelaanse bevolking hun ambitie afgenomen, of nu ik dit schrijf, wellicht zit er geen ambitie in de Venezuelaan, verwend /afgestompt geworden door 80 jaar olieproductie. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 10 oktober 2012 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ze hebben wel onderwijs en zo gekregen (in tegenstelling tot de woestijnlanden waar de armen gewoon nog steeds de facto slaven zijn). Zo denkt de venezolaanse bevolking er blijkbaar niet over, ze lijken tevreden en voor mij is chavez een democratisch verkozen president. Dat hij af en toe eens een rare uitspraak doet of de amerikanen schoffeert tot daar aan toe, hij heeft nog nooit gedreigd met aanvallen of zo voor zover ik weet. En de amerikanen zoeken dat ook voor een stuk zelf door hun economische sancties, ze zijn gewoon electoraal interessant om "tegen" te zijn daarzo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 10 oktober 2012 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Zoals alle sossen in een onderontwikkeld land wil men kiesvee kweken door sinterklaas te spelen met staatsinkomsten ipv een duurzame ontwikkeling voor te staan...
Ontwikkelde landgenoten met een bepaalde levensstandaard stemmen namelijk niet voor totalitiare paternalisten.. En hou eens op met dat puberaal linkiewinkie gedoe door steevast kritiek op chavez in een mediasamenzweringshoekje te duwen... |
![]() |
![]() |