![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stemplicht is toch moreel verwerpelijk en in de praktijk vervolgd men het niet opkomen al even niet meer. Ik ben al 2 maal niet gaan stemmen, niks van gehoord nadien. Niks nieuws.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 11 oktober 2012 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als jij politieker was, en je won de verkiezingen met pakweg 30%, maar 50% kwam niet opdagen, ga je dan niet eens grondig nadenken over de aard van je programma en de overheid?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 11 oktober 2012 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk er alvast over na of ik de voorzitter van het stembureau tegelijkertijd ook een prullenmand cadeau dien te doen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 11 oktober 2012 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ga niet stemmen Восход-1, -Jo-, AnarchoChristophe, AsGardSGO, Brugge Veilig en Leefbaar, Dope, DucDEnghien, Effect, flamingant, Twigmuntus, Weezer Ik denk dat ik er nog een paar zou kunnen noemen die niet deelgenomen hebben aan de poll.
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk het niet. Ik denk trouwens ook niet dat die voorzitter gaat lachen met jouw brief. Hij is namelijk verplicht om die brief mee op te nemen in het proces-verbaal van de stemming. Je bezorgt die man (of vrouw) dus extra werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Leuk,kheb juist een discussie gehad op het ansaar forum.Een moslima die het schandalig vindt dat ze moet gaan stemmen.En die zich compleet slecht voelt
als ze haar gelaat niet mag bedekken.Een gevolg van mn draad,s4b stopt ermee. Tkomt erop neer dat alle Belgen moesten stemmen,maar moslimas niet.En nu geeft die Annemie haar nog gelijk ook. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ten andere bereid om bij dat extra werk een handje toe te steken, hoor.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de "legicisten" onder jullie: een Minister van Justitie heeft dat recht gezien zij verantwoordelijk is voor het strafrechtelijk beleid. Da's een. Ten tweede, als jij Minister van Justitie zou zijn, en een journalist vraagt u : "wat zal er gebeuren met degenen die niet komen stemmen"? Hoe zou jij dan antwoorden?
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, ik zit te wachten op een echt gesprek, dan.
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten tweede, ik zou antwoorden: "ze zullen met alle mogelijke middelen vervolgd worden". En dat had zij ook gekund.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw, een precedent? http://www.standaard.be/artikel/deta...MF12022010_002 De Clercq zei het al met zoveel woorden...
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 oktober 2012 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Want ja, je kunt toch niet van onze politici verwachten dat ze wetten beginnen te veranderen. Het zou te veel werk zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Er is in de praktijk al (heel) lang geen vervolgingsbeleid meer voor mensen die niet zijn komen kiezen. Enkel voor brossende bijzitters is er een vrij streng vervolgingsbeleid. Dat wil niet zeggen dat de opkomstplicht niet meer bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie hier een opportuniteit in.
Wat is de boete op niet opdagen in't stemhokje? Als veel mensen nu de oproep van Trutteboom volgen, is het een buitenkansje om de staatskas een boost te geven.
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Ik zie nergens een verwijzing van een minister die voor de verkiezingen zei dat niet kiezen ongestraft zal blijven. Een precedent ja.
![]() |