Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 12 oktober 2012, 11:57   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Eigenlijk vind ik dit wel goed nieuws.

Ik ben namelijk van plan in het stembureau een brief aan de voorzitter af te geven waarin ik uitgebreid motiveer waarom ik niet wens te stemmen (voor diegenen die het willen weten: ik weiger de 'stemcomputer' te legitimeren door er gebruik van te maken).

Dat ik daarbij geen risico op bestraffing loop, komt mij wel goed uit.
Mocht ik voorzitter zijn, ik zou geen brieven aanvaarden.
Ik ben geen postbode tussen kiezers en hogere instanties; ik zit daar evenmin om brieven van wie dan ook te lezen, afijn, ge moet mij daar niet meer ambeteren dan dat waarvoor ik daar zit.
En als ge een papierke achterlaat zonder meer, dan geef ik het door aan de flikken, met de boodschap dat er iemand vuilnis achtergelaten heeft in mijn bureautje; kunt ge u nog verwachten aan een gas-boete.

Werkt uw frustratie uit op wie verantwoordelijk is, en laat mij daarbij gerust.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 oktober 2012, 12:16   #42
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

ik zou een goede voorzitter zijn van het kiesbureau: ik zou de burger al wat helpen de stembrieven op voorhand al wat inkleuren.
vrijevlaming is offline  
Oud 12 oktober 2012, 13:28   #43
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die voorzitter zal eens goed lachen, omdat ge daarvoor uit uw bed gekropen zijt.
Wacht maar tot u kleine mannen heeft, dan zal u zondag ook om 06u00 wakker zijn.
Vito is offline  
Oud 12 oktober 2012, 13:43   #44
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht ik voorzitter zijn, ik zou geen brieven aanvaarden.
Ik ben geen postbode tussen kiezers en hogere instanties; ik zit daar evenmin om brieven van wie dan ook te lezen, afijn, ge moet mij daar niet meer ambeteren dan dat waarvoor ik daar zit.

Werkt uw frustratie uit op wie verantwoordelijk is, en laat mij daarbij gerust.
Inderdaad, ik ben gedurende de laatste zes jaar telkens opgeroepen geweest als voorzitter van een stembureau (deze keer niet: YAY!!) en ik zou ook dergelijke cirque niet aanvaarden... dat stropt immers de rij op en ik ben inderdaad geen postbode. Stuur die brief naar de beleidsmensen, dien een verozkschrift in bij het parlement, maar ambeteer daarmee niet de voorzitter en bijzitters (die immers ook gevorderd zijn) en de andere kiezers.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 12 oktober 2012, 13:46   #45
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Inderdaad, ik ben gedurende de laatste zes jaar telkens opgeroepen geweest als voorzitter van een stembureau (deze keer niet: YAY!!) en ik zou ook dergelijke cirque niet aanvaarden... dat stropt immers de rij op en ik ben inderdaad geen postbode. Stuur die brief naar de beleidsmensen, dien een verozkschrift in bij het parlement, maar ambeteer daarmee niet de voorzitter en bijzitters (die immers ook gevorderd zijn) en de andere kiezers.
+1

Ik zou zo'n fantasietjes allemaal doorsturen naar de dienst bevolking, die is op dat moment ook open.
Als voorzitter zit je daar ook niet als vertegenwoordiger van wat dan ook, maar er zijn altijd wat vrolijke plezanten die denken van wel natuurlijk.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 12 oktober 2012, 14:31   #46
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Die brief afgeven is geen probleem, maar ik zou toch niet zomaar mijn stem wegsmijten.
Die brief afgeven is wel een probleem. Je moet in het stemhokje gaan of je wordt genoteerd als afwezig. Kan je evengoed in je bed blijven liggen.
Vito is offline  
Oud 13 oktober 2012, 13:28   #47
johan001
Vreemdeling

Standaard kiesplicht

wettelijk moet iedereen gaan stemmen , en kan geen enkele minister het tegendeel verkondigen .
zolang er geen nieuwe wet de stemplicht omzet in stemrecht , is het aan het gemeentebestuur de niet stemmers aan te geven bij het parket .
en besluiten ze daar om de mensen toch een boete te geven of te straffen , is er geen wet die hun zal tegenhouden .
ze doen namelijk hun werk .
persoonlijk ga ik voor de eerste keer niet stemmen , omdat ik zaterdag 12 uur snachts werk , en zondag ook .
dit wil zeggen dat ik voor mijn stem , geen nachtrust krijg .
ik heb uiteraard een papier van het werk voor iemand men volmacht te geven , en ik heb zo niemand gevonden .
persoonlijk vind ik het jammer men stem niet mee te laten tellen , en zou het dan ook nog veel erger vinden om een straf te krijgen .
ik vind stemmen belangerijk , men nachtrust nog meer ( in dit geval dagrust )
het is meschien geen slecht idee , om de openingstijden van de stemlocaties te verbreden , niet van 8 tot 13 uur , maar van 6 tot 17 uur .
johan001 is offline  
Oud 13 oktober 2012, 13:28   #48
johan001
Vreemdeling

Standaard kiesplicht

wettelijk moet iedereen gaan stemmen , en kan geen enkele minister het tegendeel verkondigen .
zolang er geen nieuwe wet de stemplicht omzet in stemrecht , is het aan het gemeentebestuur de niet stemmers aan te geven bij het parket .
en besluiten ze daar om de mensen toch een boete te geven of te straffen , is er geen wet die hun zal tegenhouden .
ze doen namelijk hun werk .
persoonlijk ga ik voor de eerste keer niet stemmen , omdat ik zaterdag 12 uur snachts werk , en zondag ook .
dit wil zeggen dat ik voor mijn stem , geen nachtrust krijg .
ik heb uiteraard een papier van het werk voor iemand men volmacht te geven , en ik heb zo niemand gevonden .
persoonlijk vind ik het jammer men stem niet mee te laten tellen , en zou het dan ook nog veel erger vinden om een straf te krijgen .
het is meschien geen slecht idee , om de openingstijden van de stemlocaties te verbreden , niet van 8 tot 13 uur , maar van 6 tot 17 uur .
johan001 is offline  
Oud 13 oktober 2012, 14:26   #49
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan001 Bekijk bericht
u vindt nachtrust belangrijk, maar u gaat de nachtrust van de tellers wel naar de kloten helpen
vrijevlaming is offline  
Oud 13 oktober 2012, 15:26   #50
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Die brief afgeven is wel een probleem. Je moet in het stemhokje gaan of je wordt genoteerd als afwezig. Kan je evengoed in je bed blijven liggen.
Hij kan toch gewoon die brief afgeven én stemmen?
Vlaanderen Boven is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be