Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 19 oktober 2012, 12:14   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Ik heb zondag nochtans op dit meiske gestemd:
https://www.facebook.com/sheilacheungpolitica
Met alle Chinezen maar niet met de dezen. Maak dat de kat van 't Schoon verdiep wijs.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 19 oktober 2012, 16:10   #42
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Met alle Chinezen maar niet met de dezen. Maak dat de kat van 't Schoon verdiep wijs.
Ik ben blijkbaar 1 van die 252 die er heeft op gestemd.
E. Migrant is offline  
Oud 19 oktober 2012, 16:20   #43
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
het zijn geen "VB-kiezers" als ze kiezen voor een andere partij
²

leg dat eens uit...het VB verliest kiezers aan de NV-A en daarom moet het NV-A ofwel het VB ofwel haar programma mee in het bestuur krijgen ?
Eigenzinnig is offline  
Oud 19 oktober 2012, 16:31   #44
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

De NVA wordt (weeral) zwaar genaaid door de traditio's en imo verdienen ze dat ook.
Als VB-stemmer is hierbij enige freude schmerz me niet vreemd, driewerf helaas, maar het zal ze verdomme leren om geen lessen te trekken uit het Belgo-verleden.

De Wever zal ofwel met VB moeten praten om hem minstens gedoogsteun te leveren, ofwel zich voorbereiden op de afgang van zijn partij, als hij zich laat vangen in een coalitie met de traditionele Vlamenhaters.

Een andere optie is er niet.
Make up your mind, Bart, 't is al kwart na twaalf.
Diego Raga is offline  
Oud 19 oktober 2012, 16:36   #45
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De NVA wordt (weeral) zwaar genaaid door de traditio's en imo verdienen ze dat ook.
Als VB-stemmer is hierbij enige freude schmerz me niet vreemd, driewerf helaas, maar het zal ze verdomme leren om geen lessen te trekken uit het Belgo-verleden.

De Wever zal ofwel met VB moeten praten om hem minstens gedoogsteun te leveren, ofwel zich voorbereiden op de afgang van zijn partij, als hij zich laat vangen in een coalitie met de traditionele Vlamenhaters.

Heb je het nu nog niet door vriend, dat deze praat jullie kop gekost heeft bij het VB?
giserke is offline  
Oud 19 oktober 2012, 16:38   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Ik ben blijkbaar 1 van die 252 die er heeft op gestemd.
1 van 208. Jij maakt dus deel uit van alle Chinezen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 19 oktober 2012, 16:55   #47
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik ben al jaaaaren op dit forum mijn gal aan het spuien over de afschuwelijke en establishmentgestuurde democratische fraude via de vierde macht.
Ikzelf ben VB sympathisant...kan u zich één ogenblik voorstellen hoe frustrerend de afgelopen twintig jaar zijn geweest voor sympathisanten van een ideologie die door iedereen, ja hoor: ook de NVA, op de meest antidemocratische wijze werd geperverteerd?
Antidemocratisch omdat er in geen enkele media ruimte werd gelaten voor een eerlijke discussie van woorde en tegenwoord als antwoord op de nooit aflatende stroom hele leugens, halve waarheden en beschadigende allusies.

Ik ga er van uit dat u bekend bent met het cordon sanitair? Het cordon mediatique?....

Welnu: zelfs vandaag, nu de NVA in het oog van de mediastorm staat, is het de NVA onmogelijk om samen met het VB een vuist te maken en een gedeelte van het medialandschap op te eisen.
Deze onvergeeflijke fout draagt in zich de virus die de NVA langzaam zal verteren.
Enkel echte en objectieve historici kunnen de toekomst voorspellen aan de hand van het recente verleden.
En dat, beste Munglik, neem ik Bart De Wever kwalijk.
Naar mijn onbescheiden mening is één van beide besluiten fout. Als het eerste besluit juist is moet je BDW helemaal niets kwalijk nemen. Integendeel, je moet hem feliciteren.

Laatst gewijzigd door robert t : 19 oktober 2012 om 16:55.
robert t is offline  
Oud 19 oktober 2012, 16:58   #48
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Heb je het nu nog niet door vriend, dat deze praat jullie kop gekost heeft bij het VB?
Ah ? Nochtans, de vorte praat van de poco's tegen de NVA zal jullie de kop kosten, maar blijkbaar snap je dat niet.
Komt nog wel en sneller dan je zal denken.
Diego Raga is offline  
Oud 19 oktober 2012, 17:03   #49
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja Gies...nu begrijp ik u...ik had dat eerst niet door...maar als ik de ranzigheid, het racisme en de fascistische ondertoon hoor van deze tussenkomst...man man...nu zet ge hier het ganse VB toch wel in zijn blootje hoor met hun haatdragend discours...tjonge tjonge toch

Ter illustratie zet ik hier die afschuwelijke en schabouwelijke racistische kotskramp nog eens even in de schijnwerpers zodat iedereen duidelijk kan zien waarom het VB langs de kant wordt gezet...

Bedankt trouwsens om mij mijn ogen te openen Gies...ik zal u eeuwig dankbaar zijn...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga

Oud 19 oktober 2012, 17:10   #50
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Naar mijn onbescheiden mening is één van beide besluiten fout. Als het eerste besluit juist is moet je BDW helemaal niets kwalijk nemen. Integendeel, je moet hem feliciteren.
Volgens u moet ik BDW feliciteren omdat hij het NVA, een vlaams nationalistische partij van bijna 30%, naar de kloten helpt?
Of begrijp ik u verkeerd Robert?

Ik weet dat BDW shadenfreude heeft bij het vaststellen dat hij een andere vlaams nationalistische familie uit het democratische gebeuren heeft weten te houden.
Wij daarentegen redeneren heel anders hé.
Van ons mag de NVA zo groot mogelijk worden...het enige waar wij pijn van hebben is dat ze dat voorlopig vooral met onze kiezers doen...wij zouden veel liever hebben dat zij de kiezers van de traditio's afpakken zoals wij dat de afgelopen decennia hebben gedaan...begrijpt u?
Oud 19 oktober 2012, 17:20   #51
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Overal blijken grote percentages van het VB naar de NVA te gaan, toch zegt BDW in zijn speech dat er nu een einde komt aan de bakermat van extreem rechts...
Beetje ondankbaar tegenover de mensen die hem hun vertrouwen gegeven hebben.
Mocht ik in A'pen wonen en nu op nva gestemd hebben ipv het VB zou ik zeggen: wablief? Dat was dan ook de laatste keer!

Of ben ik de enige met dit gevoel?
ik kan niet zeggen deelachtig te zijn aan dat unieke gevoel ooit voor het blok gestemd te hebben (noch op meneer Dewever). Was u inderdaad maar de enige met 'dat' gevoel.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 19 oktober 2012, 17:35   #52
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Volgens u moet ik BDW feliciteren omdat hij het NVA, een vlaams nationalistische partij van bijna 30%, naar de kloten helpt?
Of begrijp ik u verkeerd Robert?

Ik weet dat BDW shadenfreude heeft bij het vaststellen dat hij een andere vlaams nationalistische familie uit het democratische gebeuren heeft weten te houden.
Wij daarentegen redeneren heel anders hé.
Van ons mag de NVA zo groot mogelijk worden...het enige waar wij pijn van hebben is dat ze dat voorlopig vooral met onze kiezers doen...wij zouden veel liever hebben dat zij de kiezers van de traditio's afpakken zoals wij dat de afgelopen decennia hebben gedaan...begrijpt u?
in de grote mensenwereld zegt men wel eens vaak,de ene zijn dood is de andere zijn brood..
Nvalid is offline  
Oud 19 oktober 2012, 17:39   #53
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ik denk dat de grootste ondankbaarheid wel eens zou kunnen komen uit de coalitiegesprekken...
Eens zien of er echt verandering kan komen of dat hij er terug van dezelfde bij haalt...
Voila, 't VB moet al geen tweede keer terugkomen om te praten...

De verandering zal dus...niet doorgaan.
manta is offline  
Oud 19 oktober 2012, 18:27   #54
Randa
Burgemeester

Standaard

ik woon niet in Antwerpen, dus kon ik niet voor De Wever stemmen, maar ook hier, dacht ik het origineel is beter dan de copie, en ik ben er van overtuigd dat De Wever geen burgemeester wordt. desnoods komt Albert wel tussen, en Di Rupo is in Europa al bezig om de NV-A te veroordelen.
En als De Wever in 2014 al de stemmen van het VB terug wil verliezen, dan moet hij maar verder gaan om te loochenen dat veel VB ers voor hem gestemd hebben.
Randa is offline  
Oud 19 oktober 2012, 19:14   #55
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Btw Giserke, in Vl-Brabant is de NVA al deftig genaaid door de poco's van dienst:

"Groen vindt het flauw dat N-VA van leer trekt tegen de coalitie van CD&V, sp.a, Open Vld en Groen in Vlaams Brabant. "Het is geen coalitie van verliezers, wij zijn sterk gestegen", zegt Vlaams parlementslid Hermes Sanctorum, die voor Groen de onderhandelingen voerde. "Vlaams-Brabant is de groenste provincie."

Waarom houdt men überhaupt nog verkiezingen?", vroegen N-VA-Kamerleden Ben Weyts en Theo Francken vandaag. "Vier partijen vormen een coalitie van verliezers tegen de winnaars van de verkiezingen. Blijkbaar is men nergens nog beschaamd voor."

"N-VA komt bijzonder ongeloofwaardig over als het een strategie tegen hen ziet", zegt Hermes Sanctorum. "Francken wordt zelf burgemeester."

Volgens Sanctorum heeft Groen inhoudelijke partners gezocht. "We hebben elkaar gevonden, het is zelfs snel gegaan. Een coalitie met enkel winnaars (N-VA en Groen, red.) was nu eenmaal niet mogelijk."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...is-flauw.dhtml

Nu A'pen nog...
Zonder rancune mijnentwege hoor, maar heb je 't nu nog steeds niet door dat VB het énige alternatief is, als NVA haar beloofde 'verandering' wil realiseren ?
Of laten Niveanen zich graag droog naaien ?
Diego Raga is offline  
Oud 22 oktober 2012, 09:57   #56
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Btw Giserke, in Vl-Brabant is de NVA al deftig genaaid door de poco's van dienst:

"Groen vindt het flauw dat N-VA van leer trekt tegen de coalitie van CD&V, sp.a, Open Vld en Groen in Vlaams Brabant. "Het is geen coalitie van verliezers, wij zijn sterk gestegen", zegt Vlaams parlementslid Hermes Sanctorum, die voor Groen de onderhandelingen voerde. "Vlaams-Brabant is de groenste provincie."

Waarom houdt men überhaupt nog verkiezingen?", vroegen N-VA-Kamerleden Ben Weyts en Theo Francken vandaag. "Vier partijen vormen een coalitie van verliezers tegen de winnaars van de verkiezingen. Blijkbaar is men nergens nog beschaamd voor."

"N-VA komt bijzonder ongeloofwaardig over als het een strategie tegen hen ziet", zegt Hermes Sanctorum. "Francken wordt zelf burgemeester."

Volgens Sanctorum heeft Groen inhoudelijke partners gezocht. "We hebben elkaar gevonden, het is zelfs snel gegaan. Een coalitie met enkel winnaars (N-VA en Groen, red.) was nu eenmaal niet mogelijk."

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...is-flauw.dhtml

Nu A'pen nog...
Zonder rancune mijnentwege hoor, maar heb je 't nu nog steeds niet door dat VB het énige alternatief is, als NVA haar beloofde 'verandering' wil realiseren ?
Of laten Niveanen zich graag droog naaien ?
Het is eigenlijk héél erg trietstig.
Meer en meer mensen zeggen, waarom nog stemmen? Misschien is dat wel wat ze willen.
Oud 22 oktober 2012, 10:22   #57
giserke
Banneling

Standaard

Het zal zijn tijd maar duren, tot het ontploft.
giserke is offline  
Oud 22 oktober 2012, 18:47   #58
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Het is eigenlijk héél erg trietstig.
Meer en meer mensen zeggen, waarom nog stemmen? Misschien is dat wel wat ze willen.
Wsl, maar ik denk dat ze daar juist een omgekeerd effect mee bereiken.
En weeral prijs:

"SP.A-voorzitter Bruno Tobback stelt zijn veto tegen de benoeming van Karim Van Overmeire als schepen voor Vlaamse Aangelegenheden. Zijn partij vormt in Aalst straks een coalitie met N-VA.

'Ik zie dat niet zitten,' zegt hij in De Morgen. 'Dit is niet één brug te ver voor ons, dit is alle mogelijke bruggen te ver."

http://www.knack.be/nieuws/belgie/to...0197047799.htm

Die rode fascist gaat andere partijen even opleggen, wie ze wel of niet mogen benoemen.
Maar hey, voor een echte 'democraat' als hij, is dat ntl géén brug te ver.
Agent provocateur 1-ste klas, en NVA mag zich nog aan dergelijke provcaties verwachten, Belgique kennende...
Diego Raga is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be