Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 21 oktober 2012, 11:18   #41
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde

(petitio principii)'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
NVA gaat voor geloofwaardig aan politiek te doen.
Ik zou nog (graag zelfs) willen geloven dat de n-va aan geloofwaardige politiek wil doen.

Ik kan echter niet naast de dubbele moraal kijken waarmee gij flaneert. De n-va stapt zelf in 'coalities van de verliezers'. Ze hebben dezelfde stront aan hun handen die gij een ander verwijt.
(petitio principii) is offline  
Oud 21 oktober 2012, 11:27   #42
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii) Bekijk bericht
Ik zou nog (graag zelfs) willen geloven dat de n-va aan geloofwaardige politiek wil doen.

Ik kan echter niet naast de dubbele moraal kijken waarmee gij flaneert. De n-va stapt zelf in 'coalities van de verliezers'. Ze hebben dezelfde stront aan hun handen die gij een ander verwijt.
En ze hebben groot gelijk. Ik heb het ook niet voor die verliezerscoalities, maar de N-VA zou gewoon gatachterlijk zijn als ze het niet zouden doen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 21 oktober 2012, 12:01   #43
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In een coalitie stap je als je gevraagd wordt om er in te zitten. In Kortrijk kwam de vraag aan N-VA van Van Quickenborne en niet van Stefaan de Clerck. Stefaan had maar rapper moeten zijn. Maar dus: het is niet N-VA die deze coalitie op poten heeft gezet.
Het is wel de CD&V van Wouter Beke die vanuit het partijhoofdkwartier via rechtstreekse ingrepen in de coalitievorming in de gemeenten de coalities tegen N-VA heeft gearrangeerd. In Halle, in Beveren, in zovele andere gemeenten. Dat is toch een klein nuance-verschil denk ik.
fonne is offline  
Oud 21 oktober 2012, 12:07   #44
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
In een coalitie stap je als je gevraagd wordt om er in te zitten. In Kortrijk kwam de vraag aan N-VA van Van Quickenborne en niet van Stefaan de Clerck. Stefaan had maar rapper moeten zijn. Maar dus: het is niet N-VA die deze coalitie op poten heeft gezet.
Het is wel de CD&V van Wouter Beke die vanuit het partijhoofdkwartier via rechtstreekse ingrepen in de coalitievorming in de gemeenten de coalities tegen N-VA heeft gearrangeerd. In Halle, in Beveren, in zovele andere gemeenten. Dat is toch een klein nuance-verschil denk ik.
Er zijn trouwens meer anti-cd&v coalities op poten gezet dan anti-nva.
matthias999 is offline  
Oud 23 oktober 2012, 18:18   #45
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
En ze hebben groot gelijk. Ik heb het ook niet voor die verliezerscoalities, maar de N-VA zou gewoon gatachterlijk zijn als ze het niet zouden doen.
Volledig met u akkoord.

Maar dan moeten ze niet zo schijnheilig klagen. Of drogreden zoeken zoals den deze:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het is precies over dat 'rapper zijn' dat jullie n-va'ers zo kermen.

Bijna elke (grote) partij heeft wel ergens een winnaar die 'gepakt' is door de rapte van een verliezers-coalitie. Niet enkel de n-va.
Oud 23 oktober 2012, 19:21   #46
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verki...-Brabant.dhtml

Nva in 3 provincieraden de grootste, maar word toch weeral eens opzij gezet in Vlaams Brabant! Hoe de traditionele verliezers al de restjes van hun overgebleven machtbastions bijeen rapen om toch maar die grote boze nva buiten te houden en te kunnen blijven profiteren van hun anti-vlaams profitariaat!! Gewoonweg kotsmisselijk word ik hiervan!!

Waarom geen Cordon Sanitairke rond deze "anti-belgische" partij? Dat moet toch kunnen??

Waarom keur je dat gedrag van de NVA wel goed? Beetje hypocriet, niet?
Oud 23 oktober 2012, 21:30   #47
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig met u akkoord.

Maar dan moeten ze niet zo schijnheilig klagen. Of drogreden zoeken zoals den deze:

Iedere politicus die op die manier een mandaat aan zijn neus voorbij ziet gaan, klaagt daarover, terwijl hun partijen er vrolijk aan meewerken. Waarom jij hier uitsluitend de N-VA viseert, is mij een raadsel.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 23 oktober 2012 om 21:30.
van Maerlant is offline  
Oud 23 oktober 2012, 22:15   #48
(petitio principii)
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Iedere politicus die op die manier een mandaat aan zijn neus voorbij ziet gaan, klaagt daarover, terwijl hun partijen er vrolijk aan meewerken. Waarom jij hier uitsluitend de N-VA viseert, is mij een raadsel.
Grappig. Gij hebt slechts 1 zinnetje gelezen. Luie opinie.
Oud 24 oktober 2012, 11:08   #49
Vlanin
Banneling

Standaard

ieder vecht voor zijn kas
Vlanin is offline  
Oud 3 november 2012, 21:31   #50
Vlanin
Banneling

Standaard

Over stemmen: Moet wie ontstemd is ook gaan stemmen? Wie liever stemmen in zijn hoofd heeft dan zondag te gaan stemmen, maakt beter nu een afspraak bij de psychiater.

Over Groen!: Als zij in de regering zit is hun eerste voorstel: wiens adem stinkt of wie teveel scheten laat moet een milieubelasting betalen.

Over CD&V: Wie nu nog op CD&V stemt moet wel heel gelovig zijn.....of een ezel.
Vlanin is offline  
Oud 4 november 2012, 21:10   #51
Stef007
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlanin Bekijk bericht
Over stemmen: Moet wie ontstemd is ook gaan stemmen?
Het is misschien wel eens goed dat sommigen eens om de zoveel tijd eens nadenken over de politiek.
Stef007 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be