![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=-Jo-;6387449]????
De grootkapitalisten van Ford gooien duizenden mensen buiten en "de vakbonden" krijgen de schuld? Best dat zot zijn geen zeer doet. rare jongens, die kleinburgerlijke rechtsen. Ieder mens met gezond verstand weet dat door de krisis er véél minder auto's verkocht worden. Wie heeft de krisis veroorzaakt ? Juist: de superkapitalisten in de VS. (Zouden die lid zijn v.e. vakbond ?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 26 oktober 2012 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de vakbonden moeten de arbeiders helpen. allemaal, ook mensen vd onderaannemers en kleine gelieerde kmo's
ze moeten meewerken en zoeken naar jobs voor de buitengegooiden en ze hebben 2j tijd na 1 dag al brugpensioen staan roepen doet hun reputatie niet goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Waalse & Vlaamse sossenvakbonden trekken aan één touw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja ik ben ook 50+ inmiddels en ook nog aan het werk. Ik vind het niet kunnen dat ze al die mensen van 50 jaar zomaar een prepensioen aanbieden. Die gaan van hun leven geen klap meer uitvoeren tenzij in het zwart. Ik zou dat ook doen. Maar dit mag stoppen. Het is aan de bonden om te zorgen dat ze kunnen gaan werken. Dat is de bond hun reden van bestaan, werkzekerheid bieden. Niet werkloosheid bieden. De Croo is met 10 punten in mijn achting gestegen hiermee. En dat is veel naar mijn normen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan u het anderen kwalijk nemen dat zij als ze de kans krijgen daarop volmondig ingaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn vader is ook ver in de 50 en hij komt nog met veel mensen in contact, ook van zijn leeftijd en daar hoor ik toch heel andere winden waaien dan jij en anderen hier altijd laten waaien! Maar ik hoor je al afkomen; als je wil werken dan werk je en de werkloze is de enigste die schuld heeft aan zijn werkloosheid. En in die eindeloze zever heb ik geen zin meer. Ik weet precies hoe de vork in de steel zit en daar zullen geen 1000 leugens, waarheidsinterpretaties of meningen nog iets aan kunnen veranderen dus spaar u de moeite. On topic: Die mensen die niet meer aan de bak zullen raken die mogen gerust op pre-pensioen en een dikke ontslagpremie houden. De gelukkigen die nog werk vinden kunnen rustig verder wroeten of werken tot ze normaal op pensioen kunnen. Als je geen rekening kunt houden met de realiteit van het huidige economische slagveld en niet aflatende nachtmerrie dan verdien je geen respect of stem. Die De Croo is al een even grote windbuil als de rest en het enige dat ie krijgt van mij is het lopende schijt in zijn bek ipv een greintje respect.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar werkten 25 mensen, waarvan 10 boven de 50 en zelfs 6 boven de 52. Deze mensen staan nu op straat en moeten opzoek naar ander werk. Daar het een bedrijf was met minder dan 50 werknemers, was er geen vakbond aanwezig binnen het bedrijf. Toen deze mensen bij hun vakbondsafdeling gingen horen of er brugpensioen kon bekomen worden, kregen zij te horen dat ze volgens hun CAO pas op hun 58ste op brugpensioen konden gaan als ze een loopbaan van 40 jaar hebben. Geen 58 met een loopbaan van 40 jaar, betekend gaan doppen en ander werk zoeken. Wij, als vakbonden kunnen niet gaan pleiten om voor jullie een uitzondering te maken. Denk maar eens aan die tienduizenden andere werknemers van +52 die moeten werken tot hun 58ste en sommige zelfs tot hun 65ste omdat het zo in hun CAO staat. Zij krijgen geen ontslagpremie van enkele tienduizenden Euro's na een loopbaan van 30 jaar bij het bedrijf, want het bedrijf heeft daar geen geld voor. Nu mogen deze mensen nog eens slikken dat diezelfde vakbond wel staat te roepen dat arbeiders van Ford Genk wel op brugpensioen zouden moeten kunnen gaan. Laatst gewijzigd door Jantje : 27 oktober 2012 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter nog, ik werk in loondienst en in werk als zelfstandige in bijberoep. Ik zou graag zien dat de centen die de overheid steelt van mij, niet meer gebruikt worden om een pamperbeleid te voeren. Ik zit er niets mee in dat iemand die werkloos word een tussenkomst van de overheid krijgt, maar ik zou wel graag zien, dat men mensen jonger dan mij, aan het werk houd. Men kan de loonlast niet verlagen, als werknemers van 50 en 52 jaar op brugpensioen gaan. A. De Croo heeft dus gelijk, als men werkgelegenheid wil behouden in Belgie en Vlaanderen kan men mensen pas vanaf hun 58ste op brugpensioen laten gaan als ze een loopbaan van 40 jaar hebben. En daar mogen geen uitzonderingen op gemaakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, als je op je 20ste de schoolbanken verlaat en daarna te lui bent om je te blijven bijscholen en enkel nog banwerk kan uitvoeren in één bepaald fabriek, dan ben je op je 45ste inderdaad afgeschreven voor de arbeidsmarkt. NIET omdat je te oud bent, maar omdat je kennis ontoereikend is voor de bedrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je...alles wat ik ooit gedaan of niet gedaan heb lag altijd in het verlengde van waar ik mee bezig ben/was. En zo kom je ergens. Toen ik 50 was begon ik nog aan een avondcursus. Bij het einde vroeg de jury mij of ik geen belangstelling had om les te komen geven. Ik zal wel iets goed doen dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent duidelijk geen 45 + er in een regio waar net 10K mensen ontslagen zijn.. Ook hier speelt weer duidelijk de 'afgunst'..in de praktijk is er weinig verschil tussen een bruggepensioneerde en een werkloze 50+ er, ze kosten de staat evenveel en hebben evenveel kans om terug aan het werk te geraken.. Bruggepensioneerden moeten zich sinds het gneratiepact ook ter beschikking houden van de arbeidsmarkt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |