![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In antwerpen en brussel ist naar het schijnt gemakkellijker om aan de bak te komen, uit de prive, maar als er een dozijn pas afgestudeerde regenten en aggregaten soliciteren op een open positie, moet gij als ervaren rot uit de private sector nogal forse papieren hebben om de job te krijgen. Vaak ketsen ze af op dat idiote GPB. En dit is dom want als ik bijvoorbeeld naar onderwijs overstap pak ik tonnen ervaring en kennis mee die een leerkracht nooit of te nimmer zal hebben. En ik ben er vrij zeker van dat mijn niveau wiskunde, fysica en scheikunde hoger is als dat van een aggregaat of regent wiskunde, fysica of scheikunde.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het vrijgekomen geld mag enkel belegd worden in privé bedrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() BTW er zijn wel gelukkigen die dit, of gedeelten hiervan hebben. Daarentegen zijn er dan weer ambtenaren die niet alleen een firmawagen hebben, doch ook nog ne chauffeur erbij. En uiteindelijk zijn de echte sukkelaars, zij die in de privé heel hun leven hard gewerkt hebben, van al deze voordelen niets of praktisch niets hebben gehad, en het later zullen moeten stellen met een zeer schamel pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Die vinden de kunstmatig in het leven geroepen opdeling in ambtenaren, bedienden, arbeiders en kaderleden zo wie zo een totaal voorbij gestreefde indeling en met recht.
Schoof en andere bezorgde N-Va-ers, nog steeds aan het nadenken over jullie 100 € bijdragen van jullie pensioen om onze economie te redden? Zal ik het nog gemakkelijker maken, enkel pensioenen boven 1500 € mogen die 100€ per maand afstaan, om onze bedrijven en de pensioenen van onze nakomelingen te redden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mijne grote teen zegt mij, dat het dweilen met de kraan open is. Maw als hier stucturele maatregelen tegenover staan, die ons hoop op beterschap geven, met plezier. Maar als het de zoveelste storting in een bodemloze put is, dan niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er uiteindelijk weinig mee te maken. Het verandert alleen de vraag : is iedereen met een pensioen van meer dan 1500€/maand vrijwillig bereid om hiervan 100€/maand af te staan, als nva mee regeert ?
We kunnen eens een enquete houden. Maar heeft weinig te maken met de oplossing van de problematiek. Daar is trouwens wel wat meer voor nodig. Laatst gewijzigd door Bob : 29 oktober 2012 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
En waarom heeft het niets te maken met de problematiek? N-VA zal ook veel centen moeten vinden om hun programma uit te voeren. En 1.200 € per jaar van alle gepensioneerden, die meer dan 1.500 hebben zou toch een aardig duitje in je geliefde bedrijven pompen. Of zouden er toch niet zoveel pensioenen boven 1.500 € zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
maar van mij mag iedereen een hoger pensioen hebben, daarvoor moet men niet de ambtenarenpensioenen laten dalen. Het is, dacht ik, toch algemeen geweten dat het gemiddeld pensioen in Belgie 1 van de laagste in EU is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gij krijgt evenveel pensioen als de gemiddelde werkmens aan loon.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de overheid die het probleem gecreeerd heeft, en die het zal moeten oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat is nu juist het probleem. Het geld is op. De arbeiders/bedienden worden afgescheept met de laagste pensioenen (alhoewel de meeste er dik voor hebben mogen betalen), en kijken afgunstig naar de ambtenaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat zou er mis zijn dat ikzelf mijn eigen geld zou kunnen beleggen in bedrijven die ikzelf uitkies? Dat zou veel efficiënter zijn dan het te doen via de overheid. Ik ben voorstander om naast dat pensioensparen iets te voorzien dat gelijkaardig is aan destijds de wet Cooreman De Clercq. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zit wel veel op het net, en redelijk veel op dit forum, maar ik heb nog wel een paar andere levens ook te leven. En ge zoudt denken dat ik 'bezig' ben omdat ik genoteerd sta als on line, maar dat betekent enkel dat ik mijn laptopke niet afgezet heb. Ga dus maar gauw voor een ander hol gaan keffen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ben ik onvoldoende vertrouwd met het onderwijs, en weet dus niet wat dat GPB is. Maar ik denk te weten dat je gelijk hebt. In de manier waarop de politiek het onderwijs bepaalt, zou je om wiskunde, fysica of scheikunde te geven, eerst wat gezwans over zaken die er helemaal niets mee te maken hebben moeten ondergaan. Liefst gedurende een zo lange tijd, dat ge goed zot zoudt moeten zijn om er aan te beginnen. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die beloofden zelfs in een van hun verkiezingspamfletten/leugens dat ze de pensioenen met 250 euro gingen optrekken. ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 29 oktober 2012 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
In plaats van subsidies te bedelen van de staat krijgt een privé bedrijf dit geld op dezelfde wijze als van een aandeelhouder en jouw bijdrage krijgt ook de zelfde winstdeling. Alleen de winst word gebruikt om weer een volgend bedrijf van de nodige subsidies te voorzien. De "overheid" is dus van de bedrijf subsidies verlost. Alleen een gewone aandeelhouder kan zijn winst gewoon jaarlijks opstrijken, maar jij ziet jouw geld enkel dienen, om ze eeuwig verder te gebruiken om bedrijven te helpen en je nakomelingen van werk te voorzien. Nu zul je zeggen, ja maar waarom krijgt die aandeelhouder zijn winst wel en wij niet. Dat is nu net het punt dat ik je duidelijk wil maken. Jij bent aandeelhouder door die subsidies, maar ziet er nooit iets van terug. De "overheid" mag dus melkkoe spelen en daar houd het op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |