Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2012, 14:48   #41
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik las gisteren in de krant dat 5 jongens een andere jongen het ziekenhuis in getrapt hebben (heeft die overleefd). Tegenwoordig lees je steeds vaker over de herkomst van de daders: 4 zijn Rotterdammer en eentje woont in Schiedam.

In Duitsland is men op jacht naar een "Niederländische Sadist" . De barbaar heeft stukjes afgesneden van zijn vriendin (die heeft het overleefd).
Zo iets geef Nederland een slechte naam. De naam van de griezel is vrij gegeven: Omid Ramadani (45) (vluchteling uit Irak).
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 15:47   #42
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik las gisteren in de krant dat 5 jongens een andere jongen het ziekenhuis in getrapt hebben (heeft die overleefd). Tegenwoordig lees je steeds vaker over de herkomst van de daders: 4 zijn Rotterdammer en eentje woont in Schiedam.

In Duitsland is men op jacht naar een "Niederländische Sadist" . De barbaar heeft stukjes afgesneden van zijn vriendin (die heeft het overleefd).
Zo iets geef Nederland een slechte naam. De naam van de griezel is vrij gegeven: Omid Ramadani (45) (vluchteling uit Irak).
" Rotterdammers" zegt toch niet over herkomst? Enkel over Nationaliteit maar over origine weet je dan niets.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 15:59   #43
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Weet je, niemand belet u om zelf achter de informatie te zoeken... Zeker dat er nu zoiets bestaat als het Internet, dat ding waar je momenteel opzit...
99% van wat op Internet staat is onbetrouwbaar. Een leek als ik weet dat ondertussen. Als ik een bron van info voor waar wil aannemen, check ik toch regelmatig of er geen andere bronnen zijn die hetzelfde zeggen, en dan kijk ik nog eens of de ene de info niet heeft overgenomen van de andere. Dat kan je niet systematisch doen, slechts af en toe.
Of je kijkt naar het profiel van de site waar je de info op leest. Is de site vrij onafhankelijk of eerder gepolariseerd.

En neen, ik als burger moet niet achter die informatie aan. Dat is de taak van de journalist.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2012, 19:30   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik heb er problemen mee , omdat het nogal irrelevant is. Het gaat erom, dat wij de slachtoffers zo veel mogelijk hulp bieden.

Speculatie over of de dader wel eens een allochtoon zou kunnen zijn, is een bezigheid voor zolderkamer-autisten zonder empathie.
Hulp bieden aan slachtoffers zijn vijgen na pasen.
We moeten zorgen dat er zo weinig mogelijk slachtoffers vallen, dan hebben ze geen nood aan uw hulp. Als je aan preventie wilt doen moet je de problemen durven benoemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 01:24   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
.

Ik neem aan dat je die gedachtengang kunt motiveren met uitspraken die ik doe, maar ik ga er eerder vanuit dat jij een voorbeeld bent van extreem links gedachtengoed, omdat er allochtonen mee gemoeid zijn mag je het probleem niet benoemen en doe je dit wel dan ben je fout.
.
Dat is inderdaad dé reden dat we geen cijfers mogen weten!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 01:26   #46
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Juist, als de kraan open staat kun je wel dweilen en de slachtoffers helpen maar uiteindelijk moet die kraan dicht of je kunt voor de rest van je dagen blijven dweilen.
Inderdaad!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 13:25   #47
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Het is en blijft een hallucinant getal.
En mensen die een beetje in de sector zitten, weten wie er voornamelijk voor deze feiten verantwoordelijk is.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 15:21   #48
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Het is en blijft een hallucinant getal.
En mensen die een beetje in de sector zitten, weten wie er voornamelijk voor deze feiten verantwoordelijk is.
Mensen die in de sector zitten wennen er ook aan, beeld ik me in.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 20:38   #49
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaan we weer?
Kinderarbeid en lijfeigenen bestaan ook al sinds de middeleeuwen, er is hard gevochten om daarin verandering te brengen, idem voor vrouwen en holebirechten, en die strijd moeten we niet overdoen, omdat we achterlijkheid helaas ook importeren!
Verkrachting gebeurt overal, binnen iedere sociale klasse, in iedere cultuur, volkomen waar. Maar wanneer daders vooral situeren binnen bepaalde groepen, zijn oplossingen aan de orde, niet de zoveelste veralgemening over middeleeuwen om oogkleppen wat strakker te krijgen.
Zegt u dat tegen slachtoffers? Ze zullen vast begrijpend knikken!
Voor dat je naar de oplossingen zoekt, is het misschien goed eerst naar de oorzaken van het probleem te kijken.

Als groepsverkrachtingen in de Middeleeuwen bestonden, in de jaren '50, nu, eigenlijk van alle tijden zijn en ongeveer overal gebeuren, waar ga je dan naar kijken? Naar de gemeenschappelijke kenmerken van al de daders door de eeuwen en plaatsen heen, of enkel naar de kenmerken van de "laatste" groep?

Trouwens, er wordt nergens aangetoond dat Moslims, Congolezen of Amerikaanse studenten de hoofdverantwoordelijken zijn voor de groepsverkrachtingen in ons land... Wel integendeel.
Oud 12 november 2012, 21:15   #50
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Lijkt me eerder dat operatie potje-toe onverminderd verder gaat.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 23:07   #51
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor dat je naar de oplossingen zoekt, is het misschien goed eerst naar de oorzaken van het probleem te kijken.

Als groepsverkrachtingen in de Middeleeuwen bestonden, in de jaren '50, nu, eigenlijk van alle tijden zijn en ongeveer overal gebeuren, waar ga je dan naar kijken? Naar de gemeenschappelijke kenmerken van al de daders door de eeuwen en plaatsen heen, of enkel naar de kenmerken van de "laatste" groep?

Trouwens, er wordt nergens aangetoond dat Moslims, Congolezen of Amerikaanse studenten de hoofdverantwoordelijken zijn voor de groepsverkrachtingen in ons land... Wel integendeel.
Er worden geen gegevens op basis van origine vrijgegeven dus " nergens aangetoond" is onjuist.
De Middeleeuwen, duurden die tot 1950?
U wilt graag minimaliseren, maar in de jaren 50 konden vrouwen gewoon over straat lopen en werden ze niet lastig gevallen zoals " famme de la rue" liet zien.
Ik heb met veel moslims gewerkt en kreeg zelf ook te maken met seksuele intimidatie, net zoals andere vrouwelijke collega's.
En nee, niets gaf enige aanleiding, je hoort er maar voor te zorgen dat je niet alleen met hen bent, of nog over straat loopt.
Ik loop met dochters over straat en ook zij worden lastig gevallen, steeds door jonge allochtonen.
Maar vertelt u nog iets over de Middeleeuwen, dan begrijpen we het vast!
Wanneer gegevens op basis van origine worden vrijgegeven betreffende seksuele intimidatie/ geweld,, ben ik er zeker van dat moslims en / of allochtonen oververtegenwoordigd zullen zijn tegenover andere groepen.

Daarom zitten hun vrouwen ook masaal in vluchthuizen, het geweld treft iedere vrouw die volgens de opvatting van de man zich niet " gedragen zoals het moet".
Want dit wordt vergeten, het geweld treft evengoed allochtone vrouwen, maar dan vaak achter de voordeur.
Doe uw blinddoek af, niet iedere hypothese die nader onderzoek rechtvaardigt is vreemdelingenhaat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2012, 23:36   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies.
En dan is het helemaal geen excuus dat het reeds in de middeleeuwen gebeurde.
Tenzij ge vindt dat middeleeuwers dat wel mogen.
Oud 13 november 2012, 09:13   #53
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Precies.
En dan is het helemaal geen excuus dat het reeds in de middeleeuwen gebeurde.
Tenzij ge vindt dat middeleeuwers dat wel mogen.
Als je de oorzaak van iets opzoekt, dan zoek je eigenlijk naar een excuus?

Ok ja, waarom niet.
Oud 13 november 2012, 10:47   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de oorzaak van iets opzoekt, dan zoek je eigenlijk naar een excuus?

Ok ja, waarom niet.
Jij blijkbaar wel.
Oud 13 november 2012, 13:56   #55
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij blijkbaar wel.
Allé dan.
Oud 13 november 2012, 14:15   #56
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er worden geen gegevens op basis van origine vrijgegeven dus " nergens aangetoond" is onjuist.
De Middeleeuwen, duurden die tot 1950?
U wilt graag minimaliseren, maar in de jaren 50 konden vrouwen gewoon over straat lopen en werden ze niet lastig gevallen zoals " famme de la rue" liet zien.
Ik heb met veel moslims gewerkt en kreeg zelf ook te maken met seksuele intimidatie, net zoals andere vrouwelijke collega's.
En nee, niets gaf enige aanleiding, je hoort er maar voor te zorgen dat je niet alleen met hen bent, of nog over straat loopt.
Ik loop met dochters over straat en ook zij worden lastig gevallen, steeds door jonge allochtonen.
Maar vertelt u nog iets over de Middeleeuwen, dan begrijpen we het vast!
Wanneer gegevens op basis van origine worden vrijgegeven betreffende seksuele intimidatie/ geweld,, ben ik er zeker van dat moslims en / of allochtonen oververtegenwoordigd zullen zijn tegenover andere groepen.

Daarom zitten hun vrouwen ook masaal in vluchthuizen, het geweld treft iedere vrouw die volgens de opvatting van de man zich niet " gedragen zoals het moet".
Want dit wordt vergeten, het geweld treft evengoed allochtone vrouwen, maar dan vaak achter de voordeur.
Doe uw blinddoek af, niet iedere hypothese die nader onderzoek rechtvaardigt is vreemdelingenhaat.
Misschien eerst twee zaken:
- ik reageerde oorspronkelijk op een quote dat groepsverkrachtingen "geen deel uitmaken" van onze normen en waarden, quod non, zoals aangetoond.
- ik moet wel mijn ongelijk toegeven: er bestaan voldoende recente onderzoeken die aantonen dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn binnen de daders groepsverkrachtingen.

Dit gezegd zijnde:
Ik hoop dat je weet dat er niet echt veel onderzoek naar het fenomeen is geleverd, maar dat het wel bestaat. Ik zal braaf zijn en verwijzen naar een onderzoek in het NL, van het WODC
http://www.wodc.nl/onderzoeksdatabas...ing-jeugd.aspx
daarin staat onder andere de zin: "Groepszedendelicten zijn van alle tijden. Historisch onderzoek laat zien dat ook in de Renaissance en in de twintigste eeuw groepszedendelicten voorkwamen, en dat de prevalentie, de kenmerken van de delicten en de jeugdige daders zoals toen beschreven niet veel afwijken van wat heden ten dage gevonden wordt. Groepszedendelicten, door jongeren of volwassenen, zijn niet aan een specifieke cultuur gebonden."

Dus ja, nu mijn vraag: wat is het verschil tussen allochtone groepsverkrachters en de andere categorieën van groepsverkrachters?

Om u te helpen, en citaat uit 1966, in het Frans, over de "blousons noirs" (dus geen allochtonen) "Le bilan du premier semestre 1966 - une soixantaine de procès - révèle une nouvelle poussée du fléau. Un garçon drague, ‘lève’ une fille. Généralement dans une fête foraine, un club de jeunes. Il offre le déplacement motorisé vers un second lieu de plaisir. Parfois, c’est sa petite amie qu’il immole ainsi �* la bande. Dans un square, un bois. Dans une résidence secondaire de banlieue. Le plus souvent, une cave d’un grand ensemble. [...] Les violences qui suivent confondent. Tantôt l’acte se déroule en communauté, tantôt la bande fait passer isolément chaque partenaire près de la victime. Les voyeurs se dissimulent aux alentours. Presque toujours les scènes sont enregistrées au magnétophone. Fréquemment, l’avilissement de la ‘bécasse’, du ‘boudin’, termes employés par les jeunes crapules, s’accompagne de véritables tortures."
Echt verschillend van wat nu gebeurt, hé?
http://lmsi.net/Les-tournantes-mythes-et-realites

Misschien is het eens tijd voor u om de oogkleppen af te laten, en te zoeken naar de echte oorzaken, en dus naar de echte oplossingen. Dat is wat de maatschappij en de toekomstige slachtoffers zouden moeten verwachten.
Oud 13 november 2012, 15:43   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien eerst twee zaken:
- ik reageerde oorspronkelijk op een quote dat groepsverkrachtingen "geen deel uitmaken" van onze normen en waarden, quod non, zoals aangetoond.
Daar zie ik helemaal geen bewijs in dat het tot onze normen en waarden zou behoren.
Wel dat er toen blijkbaar niet streng genoeg tegen opgetreden werd.
Of gaat ge ook heksenverbrandingen en duivelsuitdrijvingen verdedigen omdat het hier in de middeleeuwen ook gebeurd is?
Oud 13 november 2012, 15:48   #58
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zie ik helemaal geen bewijs in dat het tot onze normen en waarden zou behoren.
Wel dat er toen blijkbaar niet streng genoeg tegen opgetreden werd.
Of gaat ge ook heksenverbrandingen en duivelsuitdrijvingen verdedigen omdat het hier in de middeleeuwen ook gebeurd is?
Leg mij eens uit waar ik dat verdedig?
Oud 13 november 2012, 15:53   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ja, nu mijn vraag: wat is het verschil tussen allochtone groepsverkrachters en de andere categorieën van groepsverkrachters?
Als ik u mag geloven :
Citaat:
- ik moet wel mijn ongelijk toegeven: er bestaan voldoende recente onderzoeken die aantonen dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn binnen de daders groepsverkrachtingen.
Als dat zo is kunt ge dus best daar de oorzaken zoeken in plaats van met de middeleeuwen te beginnen vergelijken.
Oud 13 november 2012, 16:00   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg mij eens uit waar ik dat verdedig?
Leg ons eens uit waar uw verwijzing naar de middeleeuwen anders goed voor was.
Ok, verdedigen was misschien niet het juiste woord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be