Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 8 november 2012, 09:18   #41
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dan maakt hij zich pas onsterfelijk belachelijk. Herinner u het "debat" met De Wever, Beke en nog een pippo, waarin Termont zegt dat burgemeesterschap en voorzitterschap niet te combineren zijn.
en iemand repliceerde dat burgemeesterschap en 23 andere postjes wel te combineren zijn? Was het dat debat? Jaja.

Laatst gewijzigd door fonne : 8 november 2012 om 09:22.
fonne is offline  
Oud 8 november 2012, 09:21   #42
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
I plead guilty... ...

natuurlijk doe ik dit om een beetje te provoceren. mag toch ? Men mag toch ook niet verwachten dat 90% van het forum hier rond n-va draait hee ?
Als het van jou afhangt gaat het snel richting 100%. Maar ja, onlogisch is dat niet: er is maar een relevante partij meer, en maar een betekenisvol politicus in Vlaanderen.

De rest moet rekenen op de goodwill van de Noord-Belgische regimepers om ook nog eens in beeld te komen.
fonne is offline  
Oud 8 november 2012, 09:24   #43
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
en iemand repliceerde dat burgemeesterschap en 23 andere postjes wel te combineren zijn? Was het dat debat? Jaja.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 8 november 2012, 09:25   #44
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Sossen hebben een zeer kort geheugen.
Tja, wat gewist moet worden, gooien ze in het vuur. Om de kwade geesten en demonen te verdrijven. Zoals vroeger en nu nog op sommige plaatsen gebeurt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 8 november 2012, 09:26   #45
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het van jou afhangt gaat het snel richting 100%. Maar ja, onlogisch is dat niet: er is maar een relevante partij meer, en maar een betekenisvol politicus in Vlaanderen.

De rest moet rekenen op de goodwill van de Noord-Belgische regimepers om ook nog eens in beeld te komen.
Zeg jij nu dat de N-VA een eenpersoonspartij is?

Nu ben ik toch geen fan van N-VA, maar de waarheid heeft haar rechten, ik vind dat N-VA genoeg kwalitatief volk in huis heeft (naast al het lijstvulsel van 14 oktober).
Vito is offline  
Oud 8 november 2012, 09:26   #46
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Zeg jij nu dat de N-VA een eenpersoonspartij is?

Nu ben ik toch geen fan van N-VA, maar de waarheid heeft haar rechten, ik vind dat N-VA genoeg kwalitatief volk in huis heeft (naast al het lijstvulsel van 14 oktober).
Vind ik ook. Alleen zie of hoor je die nauwelijks.
Txiki is offline  
Oud 8 november 2012, 09:36   #47
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind ik ook. Alleen zie of hoor je die nauwelijks.
Wat verwacht je van de Noord-Belgische regimepers eigenlijk?
Over N-VA wordt maar geschreven als er ergens iets negatiefs aan verboden kan worden om de mensen schrik aan te jagen.
fonne is offline  
Oud 8 november 2012, 10:24   #48
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Voor wie geen Gentenaar is valt dat misschien moeilijk te begrijpen. Maar Termont is zowat de god van Gent. Hij kan in de ogen van veel mensen niks mis doen en heeft zowat heel de allochtone bevolking compleet achter hem.

Ik heb dan wel niet voor SP.A gestemd, met Termont weet ik dat ik goed zit als Gentenaar. Die man werkt voor zijn volk en doet dat goed.

Dat modderslingeren met Siegfried Bracké in enkele interviews voor de verkiezingen was totaal onnoodzakelijk. Hij zou hoe dan ook gewonnen hebben. Da's het enige slechte dat ik over Termont op te merken heb. Zo af en toe doet hij aan wat modderslingeren, en dat komt nooit overtuigend over. Het druipt er zo af dat dat op vraag van zijn partij is.

Termont is de man van Gent. Dat hij bij de SP.A zit is bijzaak.

"Ochja, Termont zit bij de SP.A dacht ik? Juist, juist, nu herinner ik het mij."

Het kan niemand echt schelen bij welke partij Termont zit, iedereen is zo super tevreden over zijn beleid dat mensen het zich niet eens meer afvragen buiten verkiezingstijd.
Had er in Gent ook iemand rondgelopen van het kaliber Bart De Wever, dan had het met Termont hetzelfde afgelopen als met Patrick Janssens, me dunkt.

Janssens was ook de man van Antwerpen, die boven de partijen stond, waarvan het bijzaak was dat hij bij de SP.A zat en waarvan het modderslingeren zelden overtuigend overkwam. Tot de avond van 14 oktober natuurlijk...
Le Téméraire is offline  
Oud 8 november 2012, 10:50   #49
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Je mist de pointe. Hij moest helemaal niets. Hij had even goed plat cynisch kunnen zeggen tegen o-vld dat ze mochten meespelen en één schepen kregen. Ze zouden niet anders hebben kunnen doen dan knasetandend ja zeggen. Neen, termont heeft een andere keuze gemaakt.
Net zoals in Aalst waar de sp.a niet nodig was, is hier ook geopteerd om de O VLD mee te nemen omdat je anders een meerderheid hebt met 1 zetel op overschot. Bovendien maakt je vijanden van je lange regeerpartner... Hij moest dit effectief niet maar elk verstandig individu weet dat dat een erg slecht idee zou geweest zijn. Ik denk dat elke sp.a'er VLd erbij genomen had. Nu doet O VLD niet moeilijk + houden ze groen in check. En er is geen grote rechtse oppositie.
Athelas is offline  
Oud 8 november 2012, 10:52   #50
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Had er in Gent ook iemand rondgelopen van het kaliber Bart De Wever, dan had het met Termont hetzelfde afgelopen als met Patrick Janssens, me dunkt.

Janssens was ook de man van Antwerpen, die boven de partijen stond, waarvan het bijzaak was dat hij bij de SP.A zat en waarvan het modderslingeren zelden overtuigend overkwam. Tot de avond van 14 oktober natuurlijk...
Idd het is veel makkelijker om sereen te zijn en je gevoelens in check te houden als je weet dat je geen tegenstand hebt.
Athelas is offline  
Oud 8 november 2012, 10:54   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Net zoals in Aalst waar de sp.a niet nodig was, is hier ook geopteerd om de O VLD mee te nemen omdat je anders een meerderheid hebt met 1 zetel op overschot. Bovendien maakt je vijanden van je lange regeerpartner... Hij moest dit effectief niet maar elk verstandig individu weet dat dat een erg slecht idee zou geweest zijn. Ik denk dat elke sp.a'er VLd erbij genomen had. Nu doet O VLD niet moeilijk + houden ze groen in check. En er is geen grote rechtse oppositie.
de SPa zit in Gent nu in een zetel, ze kunnen Groen! en OVLD tegen elkaar uitspelen zonder er zelf averij bij op te lopen.
Oud 8 november 2012, 12:26   #52
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat verwacht je van de Noord-Belgische regimepers eigenlijk?
Over N-VA wordt maar geschreven als er ergens iets negatiefs aan verboden kan worden om de mensen schrik aan te jagen.
Van de regimepers verwacht ik dat ze op dieet gaat. Die N-VA'ers moeten zélf naar buiten komen en niet wachten tot als ze met hun koppen in de gazetten mogen staan.
Txiki is offline  
Oud 8 november 2012, 12:28   #53
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van de regimepers verwacht ik dat ze op dieet gaat. Die N-VA'ers moeten zélf naar buiten komen en niet wachten tot als ze met hun koppen in de gazetten mogen staan.
Ze zouden inderdaad beter eens wat minder tijd steken in goed proberen te besturen en wat meer in mediagenieke stunts. Dat laatste is inderdaad veel lonender.
fonne is offline  
Oud 8 november 2012, 12:29   #54
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de SPa zit in Gent nu in een zetel, ze kunnen Groen! en OVLD tegen elkaar uitspelen zonder er zelf averij bij op te lopen.
Alleen gaan ze hun eigen achterban tegen de haren in moeten strijken.
giserke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be