Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 11 november 2012, 23:08   #41
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een mars plannen.

Poeh,

"in de hypothese dat we de grootste partij worden, dan zou ik naar het stadhuis gaan, waar de andere partijen ook reeds zijn, om een speechke te geven".

"Gaan we met de tram of met de auto ?"

"Ja, hé zeg, zo ver is 't nu ook niet hé".

Verder ernstig:

als je een journalist, en zeker een journalist uit "de andere kant" zo toelaat in je politieke leven, dan ben je 100 procent overtuigd dat je een open boek bent.
Niets te verbergen. Alleen parler vrai.
Sterk !

.
Dat denk ik ook. Deze openheid heeft hem reeds enkele keren in de problemen gebracht. Zijn nota voor Antwerpen is ook zo een voorbeeld. Hij weet dat zij onmiddellijk in de pers komt en toch neemt hij het risico om buitenkamers aan politiek te doen. Hij weet dat openheid loont en het is zo eenvoudig als je geen leugens moet onthouden.
Oud 11 november 2012, 23:12   #42
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Dat denk ik ook. Deze openheid heeft hem reeds enkele keren in de problemen gebracht. Zijn nota voor Antwerpen is ook zo een voorbeeld. Hij weet dat zij onmiddellijk in de pers komt en toch neemt hij het risico om buitenkamers aan politiek te doen. Hij weet dat openheid loont en het is zo eenvoudig als je geen leugens moet onthouden.
Schitterende opmerking!
'XIII' is offline  
Oud 12 november 2012, 09:20   #43
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De Wever is een genie, met geen enkele andere politieker te vergelijken.
Daarom slaagt hij er keer op keer in mensen te verenigen, he. Oh nee, wacht, hij heeft nog helemaal niets voor elkaar gekregen. Een genie, kom zeg.
Oud 12 november 2012, 09:23   #44
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Haal de antwoorden op de vragen van KNACK er eens bij. Het grappige is dat hij voortdurend de schuld afschuift op anderen. Hij doet niet wat hij van burgers eist, de verantwoordelijkheid nemen. Ik pas uw zin even aan:Hij weet dat anderen bruuskeren loont en het is zo eenvoudig als je zelf niet bestuurt.
Oud 12 november 2012, 09:24   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een mars plannen.

Poeh,

"in de hypothese dat we de grootste partij worden, dan zou ik naar het stadhuis gaan, waar de andere partijen ook reeds zijn, om een speechke te geven".

"Gaan we met de tram of met de auto ?"

"Ja, hé zeg, zo ver is 't nu ook niet hé".

Verder ernstig:

als je een journalist, en zeker een journalist uit "de andere kant" zo toelaat in je politieke leven, dan ben je 100 procent overtuigd dat je een open boek bent.
Niets te verbergen. Alleen parler vrai.
Sterk !

.
Waarop baseer jij jezelf om te stellen dat die journalist uit "de andere kant" is ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 november 2012, 09:33   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Daarom slaagt hij er keer op keer in mensen te verenigen, he. Oh nee, wacht, hij heeft nog helemaal niets voor elkaar gekregen. Een genie, kom zeg.
in Antwerpen heeft hij toch veel mensen verenigd hoor.

en is politiek enkel dat, mensen verenigen? of mag dat ook gaan over idealen verwezenlijken? over standpunten innemen en in discussie gaan met anderen daarover?
Oud 12 november 2012, 09:34   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat toch met die pastoorsmentaliteit om mensen te verenigen.

Ik moet niet verenigd worden. Ik moet alleen maar een efficiënt staatsbestuur en voor de rest zal ik zelf wel zorgen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 november 2012, 09:38   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haal de antwoorden op de vragen van KNACK er eens bij. Het grappige is dat hij voortdurend de schuld afschuift op anderen. Hij doet niet wat hij van burgers eist, de verantwoordelijkheid nemen. Ik pas uw zin even aan:Hij weet dat anderen bruuskeren loont en het is zo eenvoudig als je zelf niet bestuurt.
Grappig ? Ik vind dat doodsernstig.

Ik heb niet op de oude machtspartijen gestemd omdat zij gezorgd hebben voor onze zogenaamde justitie, torenhoge staatsschuld, diepzee-lage pensioenen, Londen-smog-achtige geldstromen van de staat, "rijke" immigratie en integratie ....

ik heb op hen niet gestemd, omdat ik hen daarvan de schuld geef.

Ge raadt het: ik heb op het Weverke (zijn partij) gestemd, en ik ga dat nog doen.

En toch kunt ge me nog overtuigen om de volgende keer op een andere partij te stemmen !! Ja ja !!!
Maar dan gaat ge met andere argumenten moeten komen dan dat ik tot hiertoe van jou en de jouwen gehoord heb.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 november 2012 om 09:40.
De schoofzak is offline  
Oud 12 november 2012, 09:41   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarop baseer jij jezelf om te stellen dat die journalist uit "de andere kant" is ?
3° zin van de openingspost.

Ge moet niet alleen letters herkennen en woordjes lezen.
Ge moet ook nog iet of wat kunnen onthouden wat je gelezen hebt.

.

De schoofzak is offline  
Oud 12 november 2012, 09:46   #50
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu voor de anderen is het niet zo moeilijk: daarvoor ligt de schuld altijd bij de N-VA. En toch is er iets dat steeds meer en meer Vlamingen ervan overtuigt dat die anderen ongelijk hebben. Wat zou dat kunnen zijn? Wacht ik zal helpen: het zich niet bedrogen voelen door De Wever. En hoe komt dat? Omdat het voor De Wever eenvoudig is omdat hij geen leugens ùoet onthouden.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 12 november 2012 om 09:52.
'XIII' is offline  
Oud 12 november 2012, 09:53   #51
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Nu voor de anderen is het niet zo moeilijk: daarvoor ligt de schuld altijd bij de N-VA. En toch is er iets dat steeds meer en meer Vlamingen ervan overtuigt dat die anderen ongelijk hebben. Wat zou dat kunnen zijn? Wacht ik zal helpen: het zich niet bedrogen voelen door De Wever. En hoe komt dat? Omdat het voor De Wever eenvoudig is omdat hij geen leugens ùoet onthouden.
Aangezien hij nog niet aan de macht is geweest kan hij ook niemand bedriegen, snapt u dat niet?
Oud 12 november 2012, 09:56   #52
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien hij nog niet aan de macht is geweest kan hij ook niemand bedriegen, snapt u dat niet?
de N-VA zit al een tijdje in de Vlaamse regering en in tal van gemeenteraden hoor. nu trouwens in nog wat meer gemeenteraden, vaak zelfs als grootste partij en dus met de burgemeester.

Steden zoals Aalst of Sint-Niklaas zijn toch geen klein bier hé?
Oud 12 november 2012, 09:58   #53
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de N-VA zit al een tijdje in de Vlaamse regering en in tal van gemeenteraden hoor. nu trouwens in nog wat meer gemeenteraden, vaak zelfs als grootste partij en dus met de burgemeester.

Steden zoals Aalst of Sint-Niklaas zijn toch geen klein bier hé?
Ik had het specifiek over De Wever zelf. En wordt u echt wild van wat ze al gepresteerd hebben op Vlaams niveau?
Oud 12 november 2012, 10:01   #54
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Je had nog een zinnetje verder moeten lezen, Tommm; En niet als een uitgehongerde hond op het eerste het beste stukje vlees vliegen. Ik hEn hoe komt dat? ik herhaal dus: "En hoe komt dat? Omdat het voor De Wever eenvoudig is omdat hij geen leugens moet onthouden."
'XIII' is offline  
Oud 12 november 2012, 10:02   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het specifiek over De Wever zelf. En wordt u echt wild van wat ze al gepresteerd hebben op Vlaams niveau?
tuurlijk zijn er zaken die beter kunnen op Vlaams niveau, vooral op het vlak van regelgeving. Maar ze zijn daar niet de grootste en het zijn daar ook mensen, ze kunnen dus ook fouten maken.

er is in ieder geval meer cohesie op dat vlak dan op federaal vlak, waar ze alweer weken nodig hebben om een begroting op te maken.

Je kan dat die mensen daar trouwens ook niet verwijten, ze moeten 2 totaal verschillende democratieën met totaal verschillende sociaal-economische toestanden met elkaar verzoenen. Dat kan niemand, je kan nooit goed voor beiden.
Oud 12 november 2012, 10:03   #56
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Je had nog een zinnetje verder moeten lezen, Tommm; En niet als een uitgehongerde hond op het eerste het beste stukje vlees vliegen. Ik hEn hoe komt dat? ik herhaal dus: "En hoe komt dat? Omdat het voor De Wever eenvoudig is omdat hij geen leugens moet onthouden."
Hele mooie zin, ik zie dat u er fier op bent...
Blijft het feit dat hij nog niet bestuurd heeft.
Oud 12 november 2012, 10:06   #57
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb nu eens wat geduld man, binnen een dikke maand krijg je eindelijk je zin.
Oud 12 november 2012, 10:18   #58
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Hahaha, zielig hoe je NVA in slecht daglicht probeert te stellen maar faalt. De Wever zijn beide nota's hadden als kiezersbedrog kunnen uitdraaien. Hij had zijn kiezers kunnen bedriegen door met Di Rupo een slecht akkoord te sluiten zoals de CD&V, SP.a en O. VLD. Hij heeft dit expliciet NIET gedaan. Sta jij wat zever uit te kramen. Hij houdt in Antwerpen ook vast aan het akkoord van de Vlareg itt Groen en SP.a die groen erbij wilt...
Athelas is offline  
Oud 12 november 2012, 10:27   #59
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Geduld, Tommm, geduld. Vanaf 1 januari 2013 wordt aan je verzuchting tegemoet gekomen en vanaf juni 2014 al helemaal. Er wachten je dus nog mooie tijden.
'XIII' is offline  
Oud 12 november 2012, 10:33   #60
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Hahaha, zielig hoe je NVA in slecht daglicht probeert te stellen maar faalt. De Wever zijn beide nota's hadden als kiezersbedrog kunnen uitdraaien. Hij had zijn kiezers kunnen bedriegen door met Di Rupo een slecht akkoord te sluiten zoals de CD&V, SP.a en O. VLD. Hij heeft dit expliciet NIET gedaan. Sta jij wat zever uit te kramen. Hij houdt in Antwerpen ook vast aan het akkoord van de Vlareg itt Groen en SP.a die groen erbij wilt...
Je vergeet er nog bij te zeggen dat De Wever zijn nota open en bloot aan iedereen kenbaar maakte zodat de goegemeente er kon over oordelen, net zoals bij zijn nota nu in Antwerpen. Wat Beke bijvoorbeeld ooit daarna voorgelegd heeft als koninklijk onderhandelaar daar heeft de man in de straat het raden naar. Die mocht dat niet weten, om eventueel gekonkel achteraf mogelijk te maken.
'XIII' is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be