Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2012, 18:33   #41
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
... behalve als ze de verkeerde huidskleur of religie hebben. Dan mogen ze creperen.
Neen iedere Afrikaan moet een pensioen krijgen, hier ooit bijgedragen of niet maakt niet uit, hier te lande of niet ook niet. Kallikles trakteert!

En als ze dat niet krijgen is het andere uiterste creperen, want volgens jou bestaat er dus geen andere mogelijkheid voor de mensen in andere sociale organisaties.

Waarom zit je niet al lang in het buitenland, de miserie en armoede daar wat verzachten om te voorkomen dat er sukkeltjes naar hier moeten komen van de ellende of daar verhongeren, omdat ze het zelfs niet tot hier halen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 november 2012 om 18:33.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 18:34   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... behalve als ze de verkeerde huidskleur of religie hebben. Dan mogen ze creperen.
Die kunnen altijd naar moslimlanden gaan.
Daar worden ze wel opgevangen in sociale woningen .
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 18:40   #43
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Een laptop is geen levensbehoefte, een pint bier is dat wel.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 18:41   #44
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Wie van de forummers zou bereid zijn om 10 euro bij te leggen zodat we Marie van de Koster een laptop kunnen schenken? Ik ben alvast kandidaat.
Veel kleintjes maken een groot toch?
Let wel: dit is alleen maar een vraag. Zou je wel/niet bereid zijn om 10 euro daarvoor samen te leggen?
Wat is het probleem met Marie ? heeft ze geen Pc meer ? en kan ze er geen kopen ?

Graag wat meer uitleg .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 19:05   #45
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je kunt morgen gewoon als schoonmaakster aan de slag. Vacatures genoeg. Wat is daar mis mee?

Kennelijk laat je dat werk aan ''moslims'' over en profiteer je liever van de belastingbetaler en besteed je je tijd aan het uitschelden van ''immigranten''.
Een 63-jarige vrouw die nog nooit in haar leven uit poetsen ging, zou zo opeens alle poetswerk (let wel, IK WEIGER IN HET ZWART TE WERKEN! Ik weiger te profiteren van achterdeurtjes en weet ik veel!) aangeboden krijgen terwijl zoveel jongere mensen dat zogezegd niet aangeboden krijgen. Wat een vreemde logica!
Oud 15 november 2012, 19:06   #46
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
²
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Mevrouw is in eerste instantie werkloos geworden ten gevolge van het vallen van het Ijzeren Gordijn. Mevrouw werkte nl voor Oost-Duitsland. Mevrouw heeft een herscholingscursus gevolgd en de gekste interims aangenomen om toch maar aan het werk te kunnen blijven. Mevrouw is dank zij haar inspanningen zo'n 7 jaar met tijdelijke contracten aan het werk kunnen blijven maar toen vond men mevrouw toch wat oud worden. Mevrouw is dan begonnen met vrijwilligerswerk en een PWA-job maar is toch blijven solliciteren. Mevrouw kreeg een interim van 3 weken en heeft op die korte tijd toch zo'n goede indruk gemaakt dat ze 2 jaar in dienst mocht blijven. Toen kwam de crisis die dat bedrijf zwaar getroffen heeft en mevrouw moest samen met vele anderen gaan. Mevrouw was toen al bijna 62 en heeft toch nog enkele korte interims kunnen versieren maar sinds haar 63ste lukt het echt niet meer.
Nu doet mevrouw 3 soorten vrijwilligerswerk waar ze druk mee bezig is en hoopt verder de lotto te winnen.
Bijkomend probleem is dat mevrouw in de jaren '70 meer dan 8 jaar thuisgebleven is (zonder te doppen!) om zelf haar kindjes groot te trekken en daardoor niet aan haar vereiste loopbaanjaren komt en dus moet wachten tot haar 65ste om met pensioen te kunnen.
De groetjes van mevrouw aan Eberhard!
Vriendelijk verzoek om deze post even te lezen voor u een laatdunkend 2-tje post.
Oud 15 november 2012, 19:07   #47
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
²
Citaat:
Een 63-jarige vrouw die nog nooit in haar leven uit poetsen ging, zou zo opeens alle poetswerk (let wel, IK WEIGER IN HET ZWART TE WERKEN! Ik weiger te profiteren van achterdeurtjes en weet ik veel!) aangeboden krijgen terwijl zoveel jongere mensen dat zogezegd niet aangeboden krijgen. Wat een vreemde logica!
Vriendelijk verzoek ook deze post even te lezen voor u een laatdunkend 2-tje post.
Oud 15 november 2012, 19:08   #48
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ Kallikles : u zou toch nooit meer op dit forum verschijnen? U hebt toch heel dramatisch afscheid genomen?
Een man van uw woord bent u beslist niet!
Oud 15 november 2012, 19:08   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je kunt morgen gewoon als schoonmaakster aan de slag. Vacatures genoeg. Wat is daar mis mee?

Kennelijk laat je dat werk aan ''moslims'' over en profiteer je liever van de belastingbetaler en besteed je je tijd aan het uitschelden van ''immigranten''.
2
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 19:09   #50
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik vind het zeer solidair en een idee dat ik alleen maar kan toejuichen, dat de armeren op dit forum geholpen worden om zo in hun levensbehoeften te voorzien.

Moest ik de middelen hebben, zou ik zeker bijleggen. Helaas moet ik zelf momenteel iedere eurocent zeven maal omdraaien en overal gaan aankloppen voor financiële hulp.

Succes Marie, ik hoop dat het goedkomt!

Zie ook mijn topic met spaartips en met vacatures als je wil, zodat we mekaar kunnen helpen en uit deze moeilijke situatie kunnen komen!
Merci voor de lieve woorden, Groentje. Ik weet best dat u het veel zwaarder hebt dan ik.
Oud 15 november 2012, 19:11   #51
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ai.
Oudere mensen die kou of honger lijden vind ik heel ernstig. Zeker nadat ze een leven lang hebben bijgedragen.

Ben je niet uitkeringsgerechtigd nu dan? En het ocmw? Normaal moeten ze een menswaardig leven garanderen en zou je dus een leefloon kunnen krijgen. Het lijkt me dat ze er niet veel tegen in zouden kunnen brengen.
Nu ben ik inderdaad uitkeringsgerechtigd, gelukkig maar.
Oud 15 november 2012, 19:11   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het zeer solidair en een idee dat ik alleen maar kan toejuichen, dat de armeren op dit forum geholpen worden om zo in hun levensbehoeften te voorzien.

Moest ik de middelen hebben, zou ik zeker bijleggen. Helaas moet ik zelf momenteel iedere eurocent zeven maal omdraaien en overal gaan aankloppen voor financiële hulp.

Succes Marie, ik hoop dat het goedkomt!

Zie ook mijn topic met spaartips en met vacatures als je wil, zodat we mekaar kunnen helpen en uit deze moeilijke situatie kunnen komen!
Ze wil alleen een nieuwe laptop, ze gaat niet dood aan hongersnood, hoor.
Oud 15 november 2012, 19:11   #53
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Mijn volkswagen T5 heeft 350.000km

Willen jullie ook bijleggen?
Met plezier, ik heb nog ergens 5 cent te veel
Oud 15 november 2012, 19:13   #54
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou u niet beter op het subforum over integratie en immigratie uw gal gaan spuwen. Problemen van gewone alledaagse Belgische autochtone burgers mogen echt niet meer besproken worden of de immigratieproblematiek wordt er met de haren bijgesleurd.
Denkt u nu echt dat enkel immigranten problemen hebben? Dan bent u nog kortzichtiger dan ik al dacht!
Oud 15 november 2012, 19:17   #55
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
2
Citaat:
Mevrouw is in eerste instantie werkloos geworden ten gevolge van het vallen van het Ijzeren Gordijn. Mevrouw werkte nl voor Oost-Duitsland. Mevrouw heeft een herscholingscursus gevolgd en de gekste interims aangenomen om toch maar aan het werk te kunnen blijven. Mevrouw is dank zij haar inspanningen zo'n 7 jaar met tijdelijke contracten aan het werk kunnen blijven maar toen vond men mevrouw toch wat oud worden. Mevrouw is dan begonnen met vrijwilligerswerk en een PWA-job maar is toch blijven solliciteren. Mevrouw kreeg een interim van 3 weken en heeft op die korte tijd toch zo'n goede indruk gemaakt dat ze 2 jaar in dienst mocht blijven. Toen kwam de crisis die dat bedrijf zwaar getroffen heeft en mevrouw moest samen met vele anderen gaan. Mevrouw was toen al bijna 62 en heeft toch nog enkele korte interims kunnen versieren maar sinds haar 63ste lukt het echt niet meer.
Nu doet mevrouw 3 soorten vrijwilligerswerk waar ze druk mee bezig is en hoopt verder de lotto te winnen.
Bijkomend probleem is dat mevrouw in de jaren '70 meer dan 8 jaar thuisgebleven is (zonder te doppen!) om zelf haar kindjes groot te trekken en daardoor niet aan haar vereiste loopbaanjaren komt en dus moet wachten tot haar 65ste om met pensioen te kunnen.
De groetjes van mevrouw aan Eberhard!

Vriendelijk verzoek even deze post te lezen voor u een laatdunkend (en in uw geval weer erg naïef) 2-tje post.
Oud 15 november 2012, 19:18   #56
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vriendelijk verzoek even deze post te lezen voor u een laatdunkend (en in uw geval weer erg naïef) 2-tje post.
Dat had ik al gelezen.
Oud 15 november 2012, 19:20   #57
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ze wil alleen een nieuwe laptop, ze gaat niet dood aan hongersnood, hoor.
Best wel gappig, anders. Eerst ons de huid volschelden en dan bij ons komen bedelen om een nieuwe laptop. Er zijn hier bedelaars die geen eten hebben, maar mevrouw wil een laptop. En daar moeten wij daar nog voor opdraaien, terwijl zij de mensen die het wel verdienen de hele tijd uitscheldt.

Er zijn toch echt wel mensen zonder enige schaamte of eergevoel.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 november 2012 om 19:20.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 19:22   #58
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Best wel gappig, anders. Eerst ons de huid volschelden en dan bij ons komen bedelen om een nieuwe laptop. Er zijn hier bedelaars die geen eten hebben, maar mevrouw wil een laptop. En daar moeten wij daar nog voor opdraaien, terwijl zij de mensen die het wel verdienen de hele tijd uitscheldt.

Het was NieuwNoors die de draad gestart heeft, niet Marie.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 19:24   #59
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid...meneerke-ik-ga-weg-en-kom-nooit-meer-terug..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 19:24   #60
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Wat is het probleem met Marie ? heeft ze geen Pc meer ? en kan ze er geen kopen ?

Graag wat meer uitleg .
Citaat:
Nee, ik zal u efkes vertellen hoe dat zit. Ik ben secretaris van een ouderlingenvereniging en doe al dat administratieve werk in mijn eentje omdat er niemand anders bij ons met een pc kan werken. Ik heb een onnoemelijk aantal documenten bij elkaar gekregen op de iets meer dan twee jaar dat ik dat doe, ook foto's. Nu vragen de mensen mij voortdurend alle mogelijke en onmogelijke zaken en verlangen direct antwoord. Een laptop zou ik kunnen gebruiken om al die documentjes op te zetten, mee te sleuren naar de vergaderingen en andere bijeenkomsten en als ze dan iets vragen het direct te kunnen opzoeken. Ook zou ik dan tijdens een bijeenkomst de foto's eens kunnen schijnen (een andere vereniging wil mij hun beamer lenen hebben ze beloofd). Ik werk ook aan de website en ik denk dat ik kan surfen via een hotspot in het lokaal waar we vergaderen en dan zou ik die mensen ook de website kunnen laten zien.
Verder wil ik mij voorbereiden op Windows 8 en Office 2013 zonder zelf aan mijn pc veel te veranderen want ik werk veel met de pc maar zelf iets installeren, downloaden en zo daar ben ik echt bang voor (een beetje belachelijk ik weet het).
Maar uiteindelijk is die vraag van NiNo heel lief en goedbedoeld maar u moet dat echt niet ernstig nemen
Deze historie begon eigenlijk als een grapje in de draad over voornamen van Forummers, we zouden een prijs winnen als we juist raden. Toen besloot NieuwNoors om eens te testen wat voor reacties er op zouden komen als ze deze vraag stelde in een ander forum.
De eigenlijke reden waarom ik een nieuwe laptop erg zou kunnen gebruiken, leest u in de post hierboven.
Het is wel vreemd dat op een goedbedoelde luchthartige vraag van NiNo door sommige mensen (en geloof me daarmee bedoel ik u echt niet! maar lees even de reacties van Eberhard, Kallikles en Nietzsche) zo haatdragend wordt gereageerd. Forummers die beweren zelf sociaal en weet ik veel wat allemaal te zijn, beschuldigen mij ervan een profiteur te zijn, te schelden op migranten en moslims enzovoort. Merkwaardig!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be