Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2012, 11:40   #41
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Daarnaast betekent de loonmatiging dat loontrekkenden minder geld kunnen uitgeven en dus ook minder gaan kopen. Zoiets zorgt niet meteen voor de heropleving van de economie.
vergeef me voor deze domme vraag, maar ik vraag mij af: als mijn baas mij in de privé een loonsverhoging zou willen geven, wie is di rupo dan om dat tegen te houden?
ray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 11:46   #42
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ray Bekijk bericht
vergeef me voor deze domme vraag, maar ik vraag mij af: als mijn baas mij in de privé een loonsverhoging zou willen geven, wie is di rupo dan om dat tegen te houden?
Niets.

Dit gaat over de grote sectorale akkoorden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 11:59   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niets.

En ik vraag me trouwens af wat de regering te zeggen heeft over de besprekingen tussen vakbonden en werkgevers, wat betreft het sluiten van sectorale akkoorden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 12:00   #44
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En ik vraag me trouwens af wat de regering te zeggen heeft over de besprekingen tussen vakbonden en werkgevers, wat betreft het sluiten van sectorale akkoorden.
als er geen akkoord komt, moet de regering beslissen.
aangezien de werkgevers dit weten, gaan ze bij die sectorale akkoorden uiteraard geen loonsverhogingen toegeven, ze weten toch dat de regering sowieso dat niet zullen doen.
Oud 20 november 2012, 12:01   #45
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als er geen akkoord komt, moet de regering beslissen.
aangezien de werkgevers dit weten, gaan ze bij die sectorale akkoorden uiteraard geen loonsverhogingen toegeven, ze weten toch dat de regering sowieso dat niet zullen doen.
ah bon
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 12:15   #46
ray
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niets.

dus eigenlijk passeert de werkgever twee keer langs de kassa: de werkgeversbijdrage die wordt verlaagd en een loonmatiging.
ray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 12:56   #47
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Het werd hier al eerder aangekondigd en nu is het werkelijkheid geworden. Di Rupo viseert het vele geld op Vlaamse spaarboekjes met een verhoging van 4% roerende voorheffing. Wat meent hij hiermee te bereiken? Mensen af te schriken om het er nog te laten staan want:

1. Je verdient er niet veel mee

2. En als je er veel mee wenst te verdienen kan je dokken.
Oud 20 november 2012, 13:16   #48
december
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Het werd hier al eerder aangekondigd en nu is het werkelijkheid geworden. Di Rupo viseert het vele geld op Vlaamse spaarboekjes met een verhoging van 4% roerende voorheffing. Wat meent hij hiermee te bereiken? Mensen af te schriken om het er nog te laten staan want:

Elke cent is er natuurlijk één te veel, maar zo rampzalig is het ook weeral niet.

Bovendien wordt de roerende voorheffing terug bevrijdend, wat een zeer goede maatregel is. Onze anonimiteit wordt weer een stukje groter, en de neus van de fiscus iets korter.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 13:20   #49
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Die eikeltjes dus die elke dag in hun lease-auto in de file gaan staan om op hun 9 tot 5 job te komen? Hard werken in een kantoortuin?

De zweep erover godverdomme.

Je kunt deze luitjes fiscaal niet hard genoeg aanpakken.
Ik ben zo'n eikeltje met een leasewagen. Ik ben IT'er, werk hard en veel, en betaal dan ook veel belastingen. Die belastingen vloeien terug naar de maatschappij.

(Persoonlijk vind ik dat er teveel terugvloeit, wan er is bijna geen land waar de belastingdruk hoger is, dus zijn er naar mijn mening teveel profiteurs die eerder "de zweep" verdienen. Maar da's een andere discussie.)

Wat ik wou vragen is; wat heb ik misdaan in jouw ogen?

Draag ik niet genoeg mijn steentje bij?
Is enkel handenarbeid écht "werk"?

Of ben je jaloers op mijn auto? Het is een BMW coupé. Rappertjes zien dat model graag.

Met dank bij voorbaat voor een eerlijk antwoord.
(probeer eens niet te trollen)
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 13:24   #50
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Tommm, dit is mijn negeerlijst
Negeerlijst, dit is Tommm
Haha!
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 13:45   #51
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Herlees het artikel nog eens rustig. Dan zul je zien dat spaarboekjes buiten deze regel vallen. Daar wijzigt niets.
Voor zover je intentieproces dat Di Rupo het geld op de vlaamse spaarboekjes viseert...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 13:48   #52
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Herlees het artikel nog eens rustig. Dan zul je zien dat spaarboekjes buiten deze regel vallen. Daar wijzigt niets.
Voor zover je intentieproces dat Di Rupo het geld op de vlaamse spaarboekjes viseert...
Yep, ik had eerst het artikel op de standaard gelezen en daar werd het niet vermeldt. Nu zie ik wat jij zegt op de morgen staan.

Allee meneer Di Rupo die krijgt ge cadeau.

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 20 november 2012 om 13:50.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 13:51   #53
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Elke cent is er natuurlijk één te veel, maar zo rampzalig is het ook weeral niet.

Bovendien wordt de roerende voorheffing terug bevrijdend, wat een zeer goede maatregel is. Onze anonimiteit wordt weer een stukje groter, en de neus van de fiscus iets korter.
Inderdaad. We zullen in de komende dagen wel horen wie dit belangrijke punt erdoor heeft kunnen sleuren tijdens de onderhandelingen. Dat zal wel MR en O-VLD zijn vermoedelijk. Het zal een heel zware hinderpaal voor de fiscus vormen om op termijn een soort vermogenskadaster aan te maken nu deze RV terug bevrijdend is.
Oud 20 november 2012, 13:55   #54
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Ik ben zo'n eikeltje met een leasewagen. Ik ben IT'er, werk hard en veel, en betaal dan ook veel belastingen. Die belastingen vloeien terug naar de maatschappij.

Wat ik wou vragen is; wat heb ik misdaan in jouw ogen?

Je betaalt gewoon te weinig belasting, omdat de overheid te weinig vraagt.
Dat moet veranderen.
Of dacht je dat collectieve goederen gratis waren?

Buiten dat is het de lethargische middenklasse geweest die hersenloos heeft gestemd op partijen die de crisis mogelijk hebben gemaakt. Logisch dus dat deze zelfde groep het nu ook mag gaan betalen.

Citaat:
Draag ik niet genoeg mijn steentje bij?

Nee.

Citaat:
Is enkel handenarbeid écht "werk"?
Beweer ik dat?

Een electricien of loodgieter verdient als ie een beetje oplet veel meer dan een kantoorslaaf.

Maar er zijn nogal wat beroepen waar viezehanden worden gemaakt die zeer slecht betaald worden

Citaat:
Of ben je jaloers op mijn auto? Het is een BMW coupé.
Grapjas. Daar doen huismoeders hier hun boodschappen mee.

Citaat:
Het is een BMW coupé. Rappertjes zien dat model graag.
Helicopters en gele Ferrari's man....

http://www.youtube.com/watch?v=_IgQULPIyP8
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 13:56   #55
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Alweer zo zuur. Na een maand heeft Di Rupo met 6 partijen in volle crisistijd een begroting op weten te stellen. In een maand tijd heeft de zwoerd in een gemeente nog steeds geen coalitie weten bijeen te brengen.
Inderdaad, afspraak in 2014.
Hij heeft dan ook tijd tot 1/1/2013, knuppel.

Bovendien heeft diezelfde 'zwoerd' (heel volwassen overigens) ondertussen flux de 'één en ondeelbare' Stadslijst uit elkaar gefietst en kan men, samen met de VLD en CD&V een centrumrechtse coalitie uitbouwen, terwijl links staat waar het hoort te staan: aan de zijlijn.

Inderdaad, afspraak in 2014. Het worden weer zilte tranen in de Waalse hoofdkwartieren en die van hun Vlaamse slippendragers.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 13:57   #56
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tja ik stel maar vast wie er resultaat bereikt en wie niet...
Liever geen resultaat dan een slecht resultaat. En de gestrikte clown heeft een belachelijk slecht resultaat bereikt. Alweer.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 13:57   #57
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Yep, ik had eerst het artikel op de standaard gelezen en daar werd het niet vermeldt. Nu zie ik wat jij zegt op de morgen staan.

Allee meneer Di Rupo die krijgt ge cadeau.
Best even gaan kijken op tijd.be in de rubriek "netto". Daar staat een vrij goede samenvatting van de maatregelen.
Oud 20 november 2012, 14:15   #58
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvr74262
Dit is een boekhoudkundige begroting. PUNT. Geen structurele aanpassingen aan het beleid en de arbeidsmarkt. Als ik in mijn bedrijf spreek van "saneren" dan betekend dat minder uitgeven. Bij "Di Rupo" is dat ook "nog meer belastingen innen" Dit is een regering die gestuurd wordt door de syndicale achterban. Di Rupo - 1 ste minister- weet je wel, gaat eerst zijn achterban raadplegen vooraleer een akkoord te maken.
Dit is niet van mij, maar ik kan mij er bij aansluiten.

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 20 november 2012 om 14:16.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 14:36   #59
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling Bekijk bericht
En hoe moet men onderstaande interpreteren?

Komt uit Knack http://www.knack.be/nieuws/belgie/ke...0210398903.htm

Al wie rond de 1600€ verdient, wel degelijk netto, valt onder 'het minimumloon' ofwat!?
Vlaanderen heeft een probleem: er zijn enorm veel laaggeschoolde werklozen maar amper hooggeschoolden beschikbaar voor de arbeidsmarkt. De minimumlonen verhogen betekent de laaggeschoolden duurder maken en dus nog meer van de arbedsmarkt uitsluiten. Dat is dus een dwaze contraproductieve maatregel.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 14:41   #60
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alweer zo zuur. Na een maand heeft Di Rupo met 6 partijen in volle crisistijd een begroting op weten te stellen. In een maand tijd heeft de zwoerd in een gemeente nog steeds geen coalitie weten bijeen te brengen.
Inderdaad, afspraak in 2014.
Psttt, Di Rupo had daar al vanaf Juni de tijd voor, maar hij moest de verkiezingscampagne voor het burgemeesterschap van Mons voeren. Na het reces moest er op 7 Oktober een beleidsverklaring komen, maar bij gebrek aan beleid werd die maar afgeschaft. Tegen 15 Oktober moest de ontwerp-begroting bij de EU zijn. Einde deze week zal op de EU-top zeer zwaar uitgehaald worden naar het onvermogen van België om een geloofwaardige begroting op te stellen. En dan moeten ze de hele begroting nog in wetten gieten en door de praatbarakken sturen. Een echte Tommm-lul, die Di Rupo.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be