![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kunnen we eindelijk eens op een zondag naar het stadhuis gaan om het een en het ander te regelen. Hoeven we geen verlof meer te nemen. Of een afspraak maken met je bankier. Of je post krijgen op zondag. Je auto laten herstellen op zondag. Geen zondagsregelingen meer voor het openbaar vervoer. Elke zondag lekker vroeg opstaan om te gaan werken. Ja, goed idee. Laat de winkels en alle bedrijven en overheden open blijven op zondag. Kunnen we allen lekker langer werken, meer geld verdienen, en kunnen we meer uitgeven... Hopla, de crisis is opgelost ! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() ...... nog meer gaan bevuilen, zich nog meer gaan ziek vreten. Nog meer Co2 uitstoten en allerlei rotzooi naar de ruimte en, binnenkort, geen planeet meer om ons: generatie na generatie, dood te kunnen consumeren.
Behoudens voor de kapitalisten en al deze die dezelfde koers aanhouden, is het uiterste 'boe' woord momenteel: GROEI!. Laat de mensen massaal verantwoordelijk en planeetvriendelijk leven en de helft van de industrie gaan door de knieën! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de bakker niet meer één sluitingsdag per week moet naleven ... ga ik toch niet meer eten. Sluitingsdagen zijn afspraken tussen concurrenten om het wat gemakkelijker te maken voor mekaar. Het enige praktische economische gevolg is dat nieuwkomers, die bereid zouden zijn om de eerste twee jaren (of meer) toch 7 dagen op 7 te werken, gehinderd worden. Het enige praktische gevolg voor ons, gebruikers, is een sturing van ons winkel-gedrag en -cultuur. Wat niet maakt dat mijn mening is dat al deze regeltjes afgeschaft mogen worden. Zo bijvoorbeeld zie ik niet in waarom een gewone kruidenier niet zou mogen overschakelen op een regime van "nachtwinkel" die zelfs overdag open is. Of omgekeerd. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat men kan doen is dan voor (middel)grote zaken een sluitingsdag verplicht houden, en de kleinere (eenmans)zaken geen sluitingsdag meer opleggen.
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Dat is voor mij de essentie. Waarom moet de staat "collectief" bepalen wanneer winkels mogen open zijn of niet? Als een supermarkt 7/7, 24/24 wil open zijn, waarom mag die dat dan niet? Waar haalt de staat het recht om dat in de plaats van de zelfstandigen te beslissen?