Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 20 november 2012, 19:25   #41
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Die bordjes passen binnen een reeks maatregelen die bedoeld zijn om het Nederlandstalige en Vlaamse karakter van de gemeente te benadrukken. Het symbolische is inderdaad van ondergeschikt belang in vergelijking met de institutionele aanpak, maar daarom nog niet te versmaden.
Meh.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 20 november 2012, 19:37   #42
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Vandaag Oost-Vlaanderen en Antwerpen, morgen de rest van België! Ze zullen niet rusten tot de Vlaamse leeuw wappert aan de top van het belfort van Karelskoning.
Koenraad Noël is offline  
Oud 20 november 2012, 19:44   #43
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Diegene die wakker liggen uit angst van die leeuwembleempjes op straatbordjes in een Vlaamse stad zijn diegene met het probleem. Niet de n-va.
Liederik is offline  
Oud 20 november 2012, 19:45   #44
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Wat een zever.

N-VA zegt daar niks over restaurants. Dat sleurt de Morgen er god weet waarom zelf bij.

Er wordt wel gesproken over taalgebruik in een kantoorcomplex en een standbeeld voor gesneuvelde soldaten. Heb je daar bezwaar tegen? Heb je liever een standbeeld van Bart De Wever om tegenaan te zeiken?
Niet helemaal, er is ook sprake van "maatregelen tegen anderstalige opschriften in handelszaken". Ik vermoed dat de opschriften van restaurants daar onder vallen, al stel ik mij wel de vraag hoe zoiets opgedrongen zou kunnen worden...

En passant, zij spreken ook van standbeelden van Vlaamse groten uit Temse. Zijn er dan andere groten uit Temse?
Oud 20 november 2012, 19:46   #45
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diegene die wakker liggen uit angst van die leeuwembleempjes op straatbordjes in een Vlaamse stad zijn diegene met het probleem. Niet de n-va.
Ik vind het gewoon verschrikkelijk nutteloos. Dat geld kan beter ergens anders in gestoken worden.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 20 november 2012, 19:55   #46
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
In verschillende randgemeenten rond Brussel wordt een gelijkaardige Vlaamsgezinde politiek al sedert jaar en dag bedreven door de traditionele partijen aldaar. Maar ja, als een N-VA bestuur zoiets durft voorstellen zien sommigen de gaskamers alweer opdoemen aan de einder, he.
Kunnen we niet eens systematisch de Goelag-archipel, Stalin en het uithongeren van de Oekraïnse boeren, het vermoorden van de Poolse officieren in Katyn, Mao, Pol Pot, Kim IL Sung enz. te berde brengen telkenmale iemand iets positiefs over de sossen poogt te vertellen? Ik ben van de jongste niet meer. Maar ik herinner me nog heel levendig de loftuitingen die veel sossen hielden over de zogezegde "volksdemocratieën" in Oost-Europa. Wanneer ik hen in discussies onder de neus wreef dat voor de Tsjechen, de Polen, de Hongaren enz. de bevrijding in 1945 nooit had plaatsgevonden maar wél een inwisseling van de ene dictatuur tegen een andere, dan stikten ze van woede en verontwaardiging.
quercus is offline  
Oud 20 november 2012, 19:57   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Vraag:

Wie hier wil Vlaamse bordjes in zijn dorp/stad?
Weet je welke bordjes ik heel graag zou zien vervangen worden? Die in de ouwe onwelriekende cocotte "Bruxelles". Ik heb me al dikwijls geërgerd wanneer ik zie in wat een schabouwelijk "Nederlands" de benaming van de Brusselse straten werd vertaald.
quercus is offline  
Oud 20 november 2012, 21:29   #48
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

De Zever kan ni meer naar restaurant. Hij is verzuurd en vol haat nu in plaats van vet. Gericht tegen alles dat Frans klinkt.
Oud 20 november 2012, 21:29   #49
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een zever.

N-VA zegt daar niks over restaurants. Dat sleurt de Morgen er god weet waarom zelf bij.

Er wordt wel gesproken over taalgebruik in een kantoorcomplex en een standbeeld voor gesneuvelde soldaten. Heb je daar bezwaar tegen? Heb je liever een standbeeld van Bart De Wever om tegenaan te zeiken?
de gesneuvelde soldaten in kwestie zijn de broertjes Van Raemdonck. Wat mij betreft kan Temse geen groot genoeg standbeeld optrekken om hen maar vooral de ongein van de vlaamse mythes in gedachten te houden.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 20 november 2012, 21:32   #50
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Vraag:

Wie hier wil Vlaamse bordjes in zijn dorp/stad?
bordjes zijn zo passé, ik heb een tom-tom.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 20 november 2012, 21:39   #51
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Is de Héél Grote Boot Naar Het Midden Van De Oceaan nu nog niet klaar?
Onder leiding van Capt. De Zever:

Ene paar fascisten minder...
Oud 20 november 2012, 21:40   #52
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Allergie ten opzichte van vlaamse bordjes of een vlaamse vlag is een vorm van racisme.
Dat doen overkomen als een "opkomen tégen racisme" heet belgicisme.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 20 november 2012, 21:41   #53
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
K&K.

Misschien moeten we een sub-forum "troldraden" opstarten.
TROLOLO

KKK?
Oud 20 november 2012, 21:55   #54
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niet helemaal, er is ook sprake van "maatregelen tegen anderstalige opschriften in handelszaken". Ik vermoed dat de opschriften van restaurants daar onder vallen, al stel ik mij wel de vraag hoe zoiets opgedrongen zou kunnen worden...

En passant, zij spreken ook van standbeelden van Vlaamse groten uit Temse. Zijn er dan andere groten uit Temse?
Er staat al een standbeeld van Jommeke en eentje van Arthur Wilford.
fonne is offline  
Oud 20 november 2012, 21:56   #55
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Op dezelfde manier zoals het in o.a. Overijse gebeurt: gewoon een vrijblijvende suggestie om Nederlandstalige opschriften of een Nederlandstalige naam te gebruiken. En gezien de zittende burgemeester daar in Overijse herkozen is, lijkt het me dat de mensen aldaar toch tevreden zijn over het gevoerde beleid...
SDG is offline  
Oud 20 november 2012, 21:59   #56
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie spreekt er over angst? Waarom wensen NVA'ers altijd angst bij hun tegenstanders? Ik maak me vrolijk over het beleid voorstaat. Kan het nog veel kneuteriger?
Oud 20 november 2012, 22:00   #57
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kunnen we niet eens systematisch de Goelag-archipel, Stalin en het uithongeren van de Oekraïnse boeren, het vermoorden van de Poolse officieren in Katyn, Mao, Pol Pot, Kim IL Sung enz. te berde brengen telkenmale iemand iets positiefs over de sossen poogt te vertellen? Ik ben van de jongste niet meer. Maar ik herinner me nog heel levendig de loftuitingen die veel sossen hielden over de zogezegde "volksdemocratieën" in Oost-Europa. Wanneer ik hen in discussies onder de neus wreef dat voor de Tsjechen, de Polen, de Hongaren enz. de bevrijding in 1945 nooit had plaatsgevonden maar wél een inwisseling van de ene dictatuur tegen een andere, dan stikten ze van woede en verontwaardiging.
Maar verwar die arme TOMM de communist toch niet steeds met mij. Ik ben niet extreem links, gewoon links...
Oud 20 november 2012, 22:04   #58
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Ene paar fascisten minder...
„Wij zijn tegen fascisten,... en dat kloppen we eruit.”
Weyland is offline  
Oud 20 november 2012, 22:07   #59
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Wie spreekt er over angst? Waarom wensen NVA'ers altijd angst bij hun tegenstanders? Ik maak me vrolijk over het beleid voorstaat. Kan het nog veel kneuteriger?
Ik vind jouw posts wat betreft de n-va anders toch niet van veel vrolijkheid getuigen, maar eerder van frustratie en onmacht.
Liederik is offline  
Oud 20 november 2012, 22:07   #60
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nooit iemand horen reclameren dat een Brusselse gemeente het logo van het Brussels gewest op straatnaamborden zet.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be