![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als we elke kleine vorm van besparing a priori "nutteloos" gaan noemen zijn we toch niet goed bezig, dat is mijn mening. Laatst gewijzigd door NVG : 20 juli 2004 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Een licht uitdoen is goedkoper én milieuvriendelijker dan zo van die foefelarijkes. Ziedaar uw volgende muggepiske. 3. Graag zou ik ook eens een studie willen zien die een vergelijking maakt tussen spaarlampen, lichten aan- en uitdoen, en van die timers met elektronische bewegingsdetectie (die moeten trouwens toch ook permanent gevoed worden, niet soms?). Eens zien of het werkelijk een besparing betreft of niet...
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het staat als een paal boven water dat de 'duurzame ontwikkeling' economisch niet de beste manier is om huidige groei te maximalizeren. Het is dan ook een zekerheid dat mijn toekomst gehypothekeerd wordt door Freya's maatregelen. Desondanks dat mijn toekomst gehypothekeerd wordt door zulks gedrag, laat ik de "duurzame" jongens vrij om "duurzaam" ontwikkelende produkten te kopen, en bedrijven op te starten die alternatieven maken die economisch minder aantrekkelijk zijn enz. onder het motto dat hun nood om die produkten te kopen moet ingevuld worden. Voor onze groene jongens is dat echter niet genoeg, zij willen namelijk mijn manier van leven gaan verbieden, staatsgelden gebruiken om hun research te financieren en verder ook kunstmatig hun produkten goedkoper te gaan maken. En dat is nu precies wat omschreven wordt als ecofascisme. Freya's maatregelen gaan overduidelijk een stap te ver in die balans.
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() PS: NVG, N= Niels?
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Graag had ik ook van NVG vernomen waar ik woorden heb verdraaid.
![]() |
#48 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Vanaf nu trouwens Els Van Weert die dit zal overnemen, benieuwd naar haar accenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Aangezien echter VDB baas is van haar kabinet, mag zij naar eigen goeddunken beslissen of u nu met premier grade wc papier dan wel met oude gazetten de resten van uw behoefte afveegt. Ik vind het echter wat gemakkelijk om te zeggen dat "op het kabinet aan duurzame ontwikkeling wordt gedaan" omdat "er timers werden geïnstalleerd op de toiletten". Daar ging 't hem over.
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Antwoord: ze stort in elkaar en we gaan allemaal terug in de boomkes moeten leven ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Alweer een stemmenkanon voor het blok
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
BTW: in 1991 viel het redelijk mee om werk te vinden, OK, er zijn betere tijden geweest, maar ik ben toen ook afgestudeerd en mij en de meeste van mijn jaargenoten is het toch vrij snel gelukt.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 20 juli 2004 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als we echter met z'n allen het voorbeeld volgen en individueel trachten te besparen waar mogelijk, dan denk ik wel dat we collectief best wat resultaat kunnen boeken. En hoe zou u reageren als zij richtlijnen zou geven en mensen BEWUST wil maken van de noodzaak van besparen en zelf totaal NIETS deed, noch persoonlijk, noch op de kabinetten? Ik kan me voorstellen als één van de eerste om te roepen : "zij heeft makkelijk praten, dat ze eens eerst bij zichzelf beginnen !" En zo kunnen we altijd alles en iedereen afbreken, als we willen ![]()
![]() |
![]() |
#56 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wel, en ik was vaak bij de laatsten die 's avonds vertrok en deed mijn toerke vooraleer af te sluiten, MENSEN DOEN GEEN LICHTEN UIT ! Het was gewoon elke dag hetzelfde liedje, tot in de opslagplaats en het archief toe, steeds brandden daar de lampen nog. Het is ook onbegonnen werk om 500 mensen daar in "op te voeden" ~ zo'n schakelaar is dan inderdaad een goede oplossing. Ik heb dat in ons bedrijf toen ook erdoor gekregen, tot in de kantoren toe waren er sensors die het licht uitschakelden als er een bepaalde tijd geen beweging was en de lichten gingen onmiddellijk aan als je binnenkwam. Dat is toen berekend door dat electriciteitsbedrijf wat de meest rendabele tijden waren om uit te schakelen etc. Zeker in toiletten en ruimtes waar niet constant mensen rondlopen (archief, bergingsruimtes, opslagruimtes, vergaderzalen, leslokalen, kantine etc.) heeft dat eens te meer zin. Die investering hadden ze er op minder dan een jaar uit en het heeft mij ook nog eens een leuke bonus opgeleverd als voorstel ![]() Citaat:
Ik veronderstel dat ook de ministeries goed bevolkt zijn, dan is dat heel snel terugverdiend. Het lichtverbruik is met de HELFT !!! gedaald. Om je dit aan te tonen heb ik de moeite gedaan om daar een goeie bron voor te vinden en dat is me dan ook redelijk gelukt, het is een pdf-site over een soortgelijke energiebesparing voor scholen, dat is redelijk vergelijkbaar. Er is ook een vergelijking qua soorten lampen en het verbruik per soort. Als je dit efficiënt aanpakt met enkel lampaanpassingen dan kan je tot 60% besparen, zodra je daar echter zo'n intelligent licht-regelsysteem aan koppelt spaar je al snel 75% !! procent uit. Veel leesplezier en als dit je overtuigd heeft dan is er deze info nog, dan zie je wat je THUIS allemaal kan besparen. Dat loont de moeite hoor.
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() In de galerij van de 'domste ministers' vinden we Gabriëls, Anciaux en nu ook Bourgeois en Van Weert... allemaal ex-VU!
Kan dat toeval zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door NVG : 21 juli 2004 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Schepen
|
![]() In de debatten waarin ik Van Weert aan het werk gezien heb heeft ze me tot op heden nooit kunnen overtuigen van een politica die naam waardig te zijn.
Ik hoop dat mijn indrukken steevast verkeerd waren en dat ze als staatssecretaris het tegendeel bewijst, ik wacht af in spanning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af hoe onze Dorus zou reageren moest hij tegengehouden worden door de politie en direct een boete van 400€ krijgen voor dronkenschap achter het stuur, zonder ademtest of zonder bloedtest afgenomen te hebben. Wedden dat hij dan van "onrechtvaardigheid" zou spreken ![]() |
|
![]() |
![]() |