Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2012, 20:02   #41
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dus jij noemt een dalende OLO rente zand in de ogen van de bevolking strooien....

You can't fool the markets.
Jaja,we zullen zien wat de toekomst brengt,zo hoog van de toren moeten ze nog niet blazen....
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 20:03   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat die regeringspartijen in 2014 minstens 95% van de stemmen zullen wegkapen ( in Wallonië is dat al niet moeilijk ). Er zullen natuurlijk nog wel enkele hardvochtige Vlaams-nationalisten en PVDA'ers in de weg liggen. Maar 95% moet makkelijk realiseerbaar zijn voor zulke bekwame bestuurders.
Je raaskalkt. Om alleen het over Wallonië te hebben, daar zie ik Ecolo nog groter worden dan de PS.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 20:04   #43
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Je raaskalkt. Om alleen het over Wallonië te hebben, daar zie ik Ecolo nog groter worden dan de PS.
Je meent het !!!????
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 20:06   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Jaja,we zullen zien wat de toekomst brengt,zo hoog van de toren moeten ze nog niet blazen....
Ze blazen niet echt hoog van de toren, ze mogen wel de balans opmaken na 1 jaar en na de recente state-of-the-union. Als er iets is dat deze regering kenmerkt is het gebrek aan voluntarisme, leiderschap en te veel gekakel in de media. Nu alle regeringen sinds Dehaene I kakelen voor mij teveel in de media.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 30 november 2012, 20:06   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je meent het !!!????
Ja.

Oud 30 november 2012, 20:09   #46
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze blazen niet echt hoog van de toren, ze mogen wel de balans opmaken na 1 jaar en na de recente state-of-the-union. Als er iets is dat deze regering kenmerkt is het gebrek aan voluntarisme, leiderschap en te veel gekakel in de media. Nu alle regeringen sinds Dehaene I kakelen voor mij teveel in de media.
Ze voeren oppositie tegen de oppositie (in vlaanderen, want in wallonie is er toch geen noemenswaardige)
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 20:09   #47
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Voka is niet echt de belangenbehartiger van de middenstand.
Van alle zelfstandigen die zich lid maken van VOKA.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 20:14   #48
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat weet ik niet. Maar ook de Kredietbank is moeten ondersteund worden. Dus niet alleen de bank van het christelijk syndicaat. Bovendien moeten vakbonden niet voor bankiertje willen spelen. Het zal hen leren! Alhoewel, zelfs de 'echte' bankiers bedotten ons.

En niet alleen ons. In heel Europa en zelfs tot in Amerika toe hebben ze de kleine belegger goed liggen gehad. En dan is men verwonderd dat nog maar weinigen aandelen kopen...

Maar daar gaat het eigenlijk niet over. Deze regering blijkt goed te kunnen besturen. Ze doet wat ze moet doen in zeer moeilijke omstandigheden. En ze probeert de doorsnee-mensen zo weinig mogelijk financieel pijn te doen en de hoogste inkomens de hoogste lasten te laten dragen. En zo hoort het. En dat is op zichzelf al een huzarenstukje in onze moeilijke economische - en financiële tijden.
IK herinner me niet dat de Kredietbank ooit steun nodig gehad heeft !
Wanneer was dat dan wel volgens jou ?
Oud 30 november 2012, 20:18   #49
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
IK herinner me niet dat de Kredietbank ooit steun nodig gehad heeft !
Wanneer was dat dan wel volgens jou ?
http://www.hbvl.be/nieuws/economie/w...steun-kbc.aspx

Of hoe wafelijzer politiek ons land om zeep helpt
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)

Laatst gewijzigd door Perzik : 30 november 2012 om 20:19.
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 20:30   #50
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Dalende rente......Denk je nu dat ik daar echt van wakker lig....
Ik zie dat m'n belastingen volgend jaar nog meer gaan stijgen....en daar is het om te doen.....
.....zeveraar
Ambiorix1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 20:34   #51
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Maar N-VA zakt in de peilingen.
Dat is wellicht ook zand strooien ?
reculer pour mieux sauter
Oud 30 november 2012, 20:39   #52
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Dalende rente......Denk je nu dat ik daar echt van wakker lig....
Ik zie dat m'n belastingen volgend jaar nog meer gaan stijgen....en daar is het om te doen.....
.....zeveraar
400 euro extra. Het is maar een peulschil. Het blijft voor mij veruit de beste regeing ooit.
Oud 30 november 2012, 20:51   #53
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij noemt een dalende OLO rente zand in de ogen van de bevolking strooien....

You can't fool the markets.
Zoals ik al zei, je leest enkel de krantenkoppen.

Weet je waarom de rentes dalen? Overal, trouwens?

Kan je me ondertussen al zeggen die wie staatsobligaties eigenlijk koopt?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 20:52   #54
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
400 euro extra. Het is maar een peulschil. Het blijft voor mij veruit de beste regeing ooit.
400 euro is nogal veel op mijn bankrekening.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 20:56   #55
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
400 euro is nogal veel op mijn bankrekening.
Op de mijne ook. Maar het blijft een schitterende regering. Ik wil mijn vrienden Henri1, systemke en Another Jackske ECHT niet verliezen.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 30 november 2012 om 21:17.
Oud 30 november 2012, 21:01   #56
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, ik stel enkel een redelijk belangrijke vraag en wist al op voorhand dat jij er geen degelijk antwoord op zult geven. Jij leest immers, net als 99 % van de bevolking, alleen maar de krantenkoppen en stelt verder geen vragen. Want dat zou te zeer doen.
Ei zo na unaniem ?
Een super-absolute-meerderheid dan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 21:03   #57
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Miseriebelasting...jaloeziebelasting...wa gaan ze nog uitvinden.
Waarom geen supportersbelasting opleggen aan degene die toch zo vol zijn over deze regering, bij hen kan wellicht door het nodige enthousiasme nog wat afgeroomd worden.
Ambiorix1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 21:20   #58
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Op de mijne ook. Maar het blijft een schitterende regering. Ik wil mijn vrienden Henri1, systemke en Another jack ECHT niet verliezen.
De term 'schitterend' laat ik voor uw rekening. Maar het is wel een regering die doet wat ze moet doen in economische moeilijke omstandigheden. En sommigen hadden verwacht dat ze dit nooit zou aankunnen.

Daarom liet de NVA ook alles aanmodderen bij de regeringsonderhandelingen, zodat de internationale rente fenomenaal steeg. Dat was ook haar bedoeling. De zaak zodanig laten verrotten dat de andere partijen met knikkende knieën zouden moetn komen vragen aan de NVA om toch maar a.u.b. mee te doen. Edoch, deze partij, de NVA, was natuurlijk van begin af aan nooit van plan om een een federale regering te stappen. Dat ziet ge van hier. Maar ondertussen was de boel wel naar de haaien aan het gaan en de internationale rente voor België stond torenhoog.

'Goed zo'! redeneerden deze Vlaams-nationalistische kornuiten van de NVA. Hoe hoger de rente voor België, hoe liever wij het hebben. En NVA-voorzitter deed er nog een schep bovenop door in Duitsland luidop te oreren: " Pas op, België is de zieke man van Europa!"

Maar helaas voor hen, ze hebben hun kuiperijen niet waar kunnen maken. Ze hebben zich van waard vergist en te vroeg gejuicht! Na één jaar en een niet al te gemakkelijke start, ontpopt deze regering zich meer en meer tot een vrij efficiënte regering. Die reeds een hele resem degelijke maatregelen nam, BHV ontmijnde, het begrotingstekort drastisch aanpakte, en de crisis op een zo menselijke mogelijke manier tackelde. Pech voor de Vlaams-nationalisten!

Laatst gewijzigd door system : 30 november 2012 om 21:22.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 21:24   #59
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De term 'schitterend' laat ik voor uw rekening. Maar het is wel een regering die doet wat ze moet doen in economische moeilijke omstandigheden. En sommigen hadden verwacht dat ze dit nooit zou aankunnen.

Daarom liet de NVA ook alles aanmodderen bij de regeringsonderhandelingen, zodat de internationale rente fenomenaal steeg. Dat was ook haar bedoeling. De zaak zodanig laten verrotten dat de andere partijen met knikkende knieën zouden moetn komen vragen aan de NVA om toch maar a.u.b. mee te doen. Edoch, deze partij, de NVA, was natuurlijk van begin af aan nooit van plan om een een federale regering te stappen. Dat ziet ge van hier. Maar ondertussen was de boel wel naar de haaien aan het gaan en de internationale rente voor België stond torenhoog.

'Goed zo'! redeneerden deze Vlaams-nationalistische kornuiten van de NVA. Hoe hoger de rente voor België, hoe liever wij het hebben. En NVA-voorzitter deed er nog een schep bovenop door in Duitsland luidop te oreren: " Pas op, België is de zieke man van Europa!"

Maar helaas voor hen, ze hebben hun kuiperijen niet waar kunnen maken. Ze hebben zich van waard vergist en te vroeg gejuicht! Na één jaar en een niet al te gemakkelijke start, ontpopt deze regering zich meer en meer tot een vrij efficiënte regering. Die reeds een hele resem degelijke maatregelen nam, BHV ontmijnde, het begrotingstekort drastisch aanpakte, en de crisis op een zo menselijke mogelijke manier tackelde. Pech voor de Vlaams-nationalisten!
Ik hoop echt dat de mensen als ze hun belastingsbrief volgend jaar gepresenteerd krijgen ook met jou zullen blijven akkoord gaan. Maar eerlijk gezegd: ik vrees ervoor.
Oud 30 november 2012, 21:34   #60
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, je leest enkel de krantenkoppen.

Weet je waarom de rentes dalen? Overal, trouwens?

Kan je me ondertussen al zeggen die wie staatsobligaties eigenlijk koopt?
De OLO's zitten voor 50% in Belgische handen. Als je jezelf er verder in verdiepen moet je de verslagen van het agentschap van de schuld er op nalezen.

De rentes zijn inderdaad bijna overal aan het dalen maar niet elk land kent zoals ons land een all-time-low rente.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 november 2012 om 21:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be