![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Charles Rogier (van geboorte een Fransman) sprak meteen over het vernietigen van het Germaanse element in België, en dat gebeurde ook bijna. De grondwettelijke vrijheden van de talen werd opgevat als de vrijheid voor een Franstalige om in heel België Frans te spreken, want al heel snel kwam er een wet die stelde dat het Frans de enige officiële taal is van de staat. "La Belgique sera latine, ou elle ne sera pas". De Vlamingen met enige welstand gingen allemaal Frans spreken, allemaal collaborateurs zoals Bruno, zonder respect voor hun eigen identiteit en cultuur. Bruno heeft al openlijk toegegeven dat ie de taalracistische Wet van Bismarck correct vindt (en d�*t terwijl er op de webstek van de BUB altijd gekakt wordt op de Vlamingen als zouden zij taalracisten zijn, HYPOCRIET ![]() In Secessie staat overigens een interessant artikel over de mate waarin België een zwakke kloon is van Frankrijk, altijd met de Fransen geheuld heeft, ook al is dat staatsvijand nummer 1 en hoe dit tot uiting komt in hun monumenten (een soortgelijk verwijt kan je ook de Vlamingen maken, met het verschil dat Duitsgezinde monumenten hier niet mogelijk zouden zijn, gelukkig maar).
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ah, dienen Bismarck... Daarnet nog op VTM toonden ze "Everybody loves Raymond". Een familie van Italiaanse afkomst die Engels spreekt. Toch zei Raymond in die éne aflevering: "We're Italian". Madonna is ook Engelstalig, toch liep ze met dat T-shirt "Italians do it better". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
I.v.m dat taalrascisme: de site is tweetalig hoewel er ook Duits gesproken wordt in België ... Wo steht die Deutsche Übersetzung eure Texten? Oder darfen die Deutschen beim nächsten Wahlen nicht wählen?? Ich frage mich ...
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Patriot doet wel zijn best om dit zo goed mogelijk te verdoezelen. Superstaaf doet een weinig overtuigende poging om zijn vaderlandbeschermers ter hulp te komen maar van al de rest druipt de Vlamingenhaat eraf. Vooral Tacitus blinkt daarin uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De argumentatie op onze site is inderdaad voor het grootste deel op Vlaamse nationalisten gericht; niet omdat we Vlaminghaters zijn, verre van, want dan zou ik mijn eigen taal haten, maar omdat het nationalistisch probleem in Vlaanderen veel acuter is dan in Wallonië waar het nationalisme/rattachisme helemaal niet sterk staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En over energie gesproken, gelooft de BUB nog in koude fusie? Het is plots stil rond jullie gedurfd milieustandpunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Heb je suggesties ? Uiteindelijk moeten we naar de argumenten van beide partijen luisteren. Weet iemand een franstalig forum, genre politics.be. Btw, indien ik eraan zou deelnemen, zal ik dezelfde nick gebruiken .
![]() |
![]() |
#52 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we kunnen dat zelf doen e ... maar die zal wel onmiddellijk gekaapt worden door flaminganten 'In Vlaendren spreeckt men Nederlandsch!' ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Inderdaad. Je leert bij, Patriot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een taal is maar een communicatiemiddel. Er is daar niks heiligs aan. Dat wij van u geen respect konden afdwingen, dat wisten wel, hoor. En elkaar gezegd, het laat ons steenkoud. ![]() De B.U.B. is voor een unitaire meertalige staat genaamd België in een verenigd Europa. Brussel is een stad in volle opmars. Het is het economisch en administratief hart van België. Het Frans biedt Brussel, tot spijt van wie het benijdt, een zeer internationaal karakter. Het Engels dat er nu gesproken wordt nog meer. Daar kan het nederlands inderdaad niet altijd tegen op. Maar erg is dat niet, dat is het leven nu eenmaal. Hoedanook blijft Nederlands nog lang één van de Belgische nationale talen, dus zo vlug zal het nog niet verdwijnen. Maar dat de grenzen van Brussel moeten herzien worden is een economische wetmatigheid waar de flaminganten NIETS aan zullen kunnen veranderen. Want het gaat hier niet alleen om België, maar ook over het belangrijke internationale karakter van Brussel, hoofdstad van Europa, die duizenden mensen van alle hoeken van de wereld aantrekt. En die spreken nu eenmaal vlugger Frans of Engels dan Nederlands. En daaraan zullen 100 Zenootjes niets kunnen veranderen... Wat franstalige fora betreft, ik ben op het franstalig forum van rendez-vous.be begonnen in het jaar 2000 (met véél volk!) toen er op het nederlandstalig forum van diezelfde website nog geen kat kwam opdagen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |