Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2012, 17:41   #41
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Leefloon dient leefbaar te zijn
Maar wat is" leefbaar? " Minstens een auto, een grote flatscreen en een GSM voor ieder lid van de familie enz?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 17:49   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maar wat is" leefbaar? " Minstens een auto, een grote flatscreen en een GSM voor ieder lid van de familie enz?
Als je die sommen ziet waar het over gaat, 500€ en dergelijke, ben je dan werkelijk van mening dat tegen dat de huishuur/brandverzekering/gas /electriciteit, eten/kledij en medische kosten betaald zijn er nog voldoende over is om een paar honderd € opzij te zetten om met nieuwjaar een grote wagen en flatscreen te kopen?

Of ben je het nu speciaal in het belachelijke aan het trekken?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 17:50   #43
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Egoïsme ten top gedreven.

Mensen die werken verdienen niet genoeg en de sukkelaars met een leefloon moeten daar voor boeten.

En er is niemand die hier iets verkeerd mee ziet?
Wat verkeerd is is dat er nog teveel werklozen zijn die geen werk wensen te vinden, werklozen die gezien hun gezinssituatie het niet nodig hebben, werklozen die van overal op de planeet hier komen toegestroomd , werklozen die leugenachtige verklaringen afleggen betreffende samenwonen of niet, werklozen die toch aan het werk zijn enz
enz enz
Van onze allochtonen werkt niet eens de helft...
Waarom laten we die hier,zelfs levenslang, zitten, liggen en rondlopen?
Meer controleurs op de baan aub voor het helemaal de spuigaten uitloopt...

Laatst gewijzigd door andev : 12 december 2012 om 17:51.
Oud 12 december 2012, 17:53   #44
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je die sommen ziet waar het over gaat, 500€ en dergelijke, ben je dan werkelijk van mening dat tegen dat de huishuur/brandverzekering/gas /electriciteit, eten/kledij en medische kosten betaald zijn er nog voldoende over is om een paar honderd € opzij te zetten om met nieuwjaar een grote wagen en flatscreen te kopen?

Het is blijkbaar niet onmogelijk:

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-children.html

Citaat:
- Leanna Broderick plans to give children designer outfits, iPads and jewellery
- The 20-year-old has never worked and claims nearly £15,500 a year
- Claims she is better off on benefits and last year saved £2,500
- Said there was 'no point' getting minimum wage job and paying for childcare

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 12 december 2012 om 17:54.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 17:53   #45
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik verslikte me even in mijn koffie toen ik dit zag, snappen die mensen nu écht niet dat dat geld ergens vandaan moet komen?!
Citaat:
‘Zo krijgt een alleenstaande nu een leefloon van 801,34 euro, dat is 200 euro onder de EAG van 1.000 euro. Wie samenwoont, krijgt voortaan 534,22 euro, ook meer dan 200 euro onder de EAG', zo stelt de VVSG. ‘Helemaal belabberd is de situatie voor ouders met twee kinderen: zij krijgen een leefloon van 1.068,45 euro, terwijl dit minstens 2.101 euro per maand zou moeten zijn, of ruim 1.000 euro te weinig'.

Moest geld aan de bomen groeien, ik zou zeggen, doen! maar helaas, het groeit niet aan bomen. Dit is gewoon krankzinnig.

http://www.standaard.be/artikel/deta...21211_00398836

Ik heb meer kinderen en minder loon.
Waarom ga ik dan eigenlijk vijf dagen per week werken?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 17:55   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik verslikte me even in mijn koffie toen ik dit zag, snappen die mensen nu écht niet dat dat geld ergens vandaan moet komen?!

Moest geld aan de bomen groeien, ik zou zeggen, doen! maar helaas, het groeit niet aan bomen. Dit is gewoon krankzinnig.

http://www.standaard.be/artikel/deta...21211_00398836
Bomen ?
Kijk eens op "Ygor uit Poperinge" (You tube)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 17:55   #47
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Omdat je niet opgevoed bent als een leegaard?
Oud 12 december 2012, 17:57   #48
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat de mensen van het OCMW tegen mij vertelden. Ik ben daar eens geweest omdat ik geen inkomen had, ze vertelden me dat ik maar moest gaan werken. Ik toonde hun de diagnoses van de dokters - ze waren toen ongeveer zes maanden oud, dat ik niet kon gaan werken, bleek dat die veel te oud waren, alle diagnoses moesten allemaal opnieuw gemaakt worden. We spreken dan diagnoses in de psychiatrie, neurologie, endo-crinologie en neuro-liguistiek. Die onderzoeken daar gaat minstens 18 maand over, er is op de neurologie alleen al een wachtlijst van zes maand om een eerste afspraak te krijgen.

Toen ik het OCMW vroeg hoe ik al die medische onkosten moest betalen zonder inkomen vertelden ze me dat ik dat maar moest gaan lenen, en ik mocht oprotten.

Dus, gelieve mij niet te vertellen dat het OCMW mij gaat helpen, want dat is de waarheid niet.
Dat is schrijnend maar heeft niets te maken met de misbruikers van onze hangmatmaatschappij!
Oud 12 december 2012, 17:57   #49
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Omdat u uw verantwoordelijkheid neemt.
Oud 12 december 2012, 17:58   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat verkeerd is is dat er nog teveel werklozen zijn die geen werk wensen te vinden, werklozen die gezien hun gezinssituatie het niet nodig hebben, werklozen die van overal op de planeet hier komen toegestroomd , werklozen die leugenachtige verklaringen afleggen betreffende samenwonen of niet, werklozen die toch aan het werk zijn enz
enz enz
Van onze allochtonen werkt niet eens de helft...
Waarom laten we die hier,zelfs levenslang, zitten, liggen en rondlopen?
Meer controleurs op de baan aub voor het helemaal de spuigaten uitloopt...
Uw post is een oproep om de sociale zekerheid af te schaffen. Ik heb het al gepost, in deze draad en andere, liever vandaag dan morgen. Niet dat het voor mij enig verschil maakt, ik krijg niets en ik draag niets meer bij, ik ben uit het systeem gezet.
Oud 12 december 2012, 17:59   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is schrijnend maar heeft niets te maken met de misbruikers van onze hangmatmaatschappij!
Akkoord, maar dit heeft niets te maken met het feit dat mensen met het leefloon niet in staat zijn om toe te komen.
Oud 12 december 2012, 18:00   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vroeger zei men, het zijn zotten die werken, al lachende. Ondertussen is dit in Belgie bittere realiteit geworden.
Oud 12 december 2012, 18:00   #53
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw post is een oproep om de sociale zekerheid af te schaffen. Ik heb het al gepost, in deze draad en andere, liever vandaag dan morgen. Niet dat het voor mij enig verschil maakt, ik krijg niets en ik draag niets meer bij, ik ben uit het systeem gezet.
Maar Xeno, natuurlijk draag jij nog bij: je betaalt toch BTW en accijnzen?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 december 2012 om 18:01.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 18:06   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maar Xeno, natuurlijk draag jij nog bij: je betaalt toch BTW en accijnzen?
Ja, ok, dat klopt.

Maar ja, ik rook en drink niet, ik probeer het te beperken tot een minimum die bijdrage.
Oud 12 december 2012, 18:07   #55
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat de mensen van het OCMW tegen mij vertelden. Ik ben daar eens geweest omdat ik geen inkomen had, ze vertelden me dat ik maar moest gaan werken.
1) op leefloon heb je altijd recht.
2) ben je autist en heb je een officiele erkenning vd FOD sociale zekerheid dan ben je vertrokken en dan erkend de Vlaamse overheid je ook voor allerlei toestanden/tegemoetkomingen/...
heb je die erkenning niet dan zou ik daar rap werk van maken.
nu ja, misschien denk jij dat je autist bent en zeggen de artsen van niet (dat kan ook), maar feit blijft dat jij internet, eten en dak boven je hoofd hebt (iemand betaalt dat)

jij lijkt nu al zo'n beetje op groentje. die lulde ook maar wat uit haar nek zonder dat ze wist waar het over ging.
zou die haar domicilie al veranderd hebben?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 18:07   #56
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen, ik wens het helemaal niet in het belachelijke te trekken, het is erg genoeg voor diegenen die het verdienen geholpen te worden! Maar er zijn er teveel waar vraagtekens moeten bijgezet worden!
Men moest eens meer controleren bij sommige werklozen, wat ze krijgen, waarom, hoe hun financiële situatie echt is, in welke omstandigheden ze leven, wat ze echt tekort hebben, waar ze hun geld aan besteden enz
Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat stof zou inzitten voor vele leuke tv-programmatjes!
Bvb eindelijk eens nakijken wie een eigendom heeft in het buitenland of er één aan het bouwen is...en hier ondertussen leefloon, kindergeld, sociale woning enz opsoupeert op onze kosten!
Nog eens: gooi alles en iedereen eruit die niet in het systeem thuishoort, er zal meer geld zijn voor wie overblijft en het zal goedkoper zijn op het eind van de rekening! Nu heeft gans de wereld hier "recht op..." als ze het een beetje handig aan boord leggen!
Oud 12 december 2012, 18:09   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt mij meer een pleidooi om de sociale zekerheid te gebruiken waar ze voor opgericht is, voor mensen die er ook aan bijgedragen hebben. Eenrichtingverkeer maakt sociale zekerheid onbetaalbaar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2012, 18:11   #58
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar ga jij uit afleiden dat ik de sociale zekerheid wil afschaffen????
Ik wil de misbruiken uit de sociale zekerheid er zien uithalen. Het zijn toch nog niet allemaal misbruikers zodat samen met hen de sociale zekerheid verdwijnt? Dat zou straf zijn...
Oud 12 december 2012, 18:14   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
1) op leefloon heb je altijd recht.
2) ben je autist en heb je een officiele erkenning vd FOD sociale zekerheid dan ben je vertrokken en dan erkend de Vlaamse overheid je ook voor allerlei toestanden/tegemoetkomingen/...
heb je die erkenning niet dan zou ik daar rap werk van maken.
nu ja, misschien denk jij dat je autist bent en zeggen de artsen van niet (dat kan ook), maar feit blijft dat jij internet, eten en dak boven je hoofd hebt (iemand betaalt dat)

jij lijkt nu al zo'n beetje op groentje. die lulde ook maar wat uit haar nek zonder dat ze wist waar het over ging.
zou die haar domicilie al veranderd hebben?
Ik zou nog eens kunnen herhalen dat mijn syndroom van Asperger niet alleen is vastgesteld door de psychiater maar ook nog eens bevestigd is door de neurologie/neuro-linguïstiek, en dan is er nog de ziekte van Graves-Blasedow en narcolepsie, maar ik heb de indruk dat je me niet wil begrijpen dus ga ik het hier maar bij laten.

Edit: Oh, toevalligerwijze, vandaag in de brievenbus, een brief van het FOD, waar in ze stellen dat ze hebben vastgesteld dat iik een aanvraag heb lopen, ze gaan me op de hoogte houden van de gang van zaken. Dit onderzoek loopt van in februari, ze hebben het nu vastgesteld na een negental maanden...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 december 2012 om 18:17.
Oud 12 december 2012, 18:18   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar ga jij uit afleiden dat ik de sociale zekerheid wil afschaffen????
Ik wil de misbruiken uit de sociale zekerheid er zien uithalen. Het zijn toch nog niet allemaal misbruikers zodat samen met hen de sociale zekerheid verdwijnt? Dat zou straf zijn...
Ja, goed. Ik hoop dat je het voor mekaar krijgt.

De grootste profiteurs zijn de ziekenkassen en de vakbonden, begin daar al paal en perk aan te stellen, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be