Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2004, 18:15   #41
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
En wat is dat, zo een 'politiek correct onderzoek'? Een onderzoek dat niet in uw kraam past?
Een onderzoek dat gevoelige thema's uit weg gaat en/of de mogelijkheid biedt om het onderzoek te interpreteren naargelang de politieke voorkeur van de onderzoekers zelf.

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 1 augustus 2004 om 18:15.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 18:17   #42
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
P.S. Op welke pagina's van het onderzoek vind ik de door u geplaatste stukjes tekst terug?
Die quote's komen, zoals je weet, niet uit het onderzoek zelf maar aan het daaraan verbonden politiek correcte-persbericht. Voor meer van hetzelfde: http://www.socialestaat.nl/2004-9/nl/acrobat/moslimsamenvatting.pdf (pagina 45 tot 51)
Oud 1 augustus 2004, 18:18   #43
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Een onderzoek dat gevoelige thema's uit weg gaat en/of de mogelijkheid biedt om het onderzoek te interpreteren naargelang de politieke voorkeur van de onderzoekers zelf.
8) En je had natuurlijk liever, een onderzoek dat enkel conform is met JOUW politieke voorkeur ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2004, 18:30   #44
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Nog een argument waarom dit onderzoek weinig geloofwaardig is:
Citaat:
[font=Verdana]Een laatste opmerking tenslotte over het risico van opkomend fundamentalisme onder moslims in Nederland. In dit rapport werd herhaaldelijk geconstateerd dat het enthousiasme voor, wat in dit rapport overigens wordt aangeduid als ‘religieus exclusionisme’, onder Turken en Marokkanen bepaald gering is. Deze constatering berust zoals gezegd op antwoorden van respondenten in verschillende grote enquêtes. Wij realiseren ons dat dit type onderzoeksmateriaal slechts tot op zekere hoogte inzicht biedt in wat er onder Turkse en Marokkanen in Nederland leeft. (omdat moslims onbetrouwbare en leugenachtige wezens zijn) Daarnaast mag wellicht ten overvloede worden opgemerkt, dat ook een gering potentieel voor religiues extremisme onder omstandigheden voldoende kan zijn voor een aanzienlijke maatschappelijke ontregeling. [/font]
Oud 1 augustus 2004, 18:32   #45
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) En je had natuurlijk liever, een onderzoek dat enkel conform is met JOUW politieke voorkeur ??
Neen, een onderzoek dat objectief is en niet de gevoelige thema's uit de weg gaat omdat de etnische verhoudingen in Nederland op scherp staan en moslims volgens het SCP minder bereid zijn aan onderzoeken mee te werken.
Oud 1 augustus 2004, 20:33   #46
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een onderzoek dat handelt over de geschiedenis van de aardappel is dus per definitie - het behandelt immers geen gevoelig thema - politiek correct, of wat bedoel je?
Welke gevoelige thema's gaat dit onderzoek trouwens uit de weg? Het onderzoek handelt over de geloofsbeleving van moslimminderheden, dat lijkt mij toch een gevoelig thema te zijn of niet soms?
En dit wist je misschien nog niet, maar ondanks er richtlijnen bestaan voor het interpreteren van statistische gegevens zijn onderzoeken als deze altijd voor interpretatie vatbaar! Voor de ene is het glas immers half vol wanneer het voor de ander reeds half leeg is.

Citaat:
Die quote's komen, zoals je weet, niet uit het onderzoek zelf maar aan het daaraan verbonden politiek correcte-persbericht.
Neen dat wist ik niet. Vind je dat zelf niet een beetje een merkwaardige strategie, aan de hand van stukken tekst die niet voorkomen in het onderzoek proberen aan te tonen dat het onderzoek niet deugt?

Citaat:
Voor meer van hetzelfde: http://www.socialestaat.nl/2004-9/nl...menvatting.pdf (pagina 45 tot 51)
Ik zie niets merkwaardigs staan in die conclusie.

Citaat:
Nog een argument waarom dit onderzoek weinig geloofwaardig is:Een laatste opmerking tenslotte over het risico van opkomend fundamentalisme onder moslims in Nederland. In dit rapport werd herhaaldelijk geconstateerd dat het enthousiasme voor, wat in dit rapport overigens wordt aangeduid als 'religieus exclusionisme', onder Turken en Marokkanen bepaald gering is. Deze constatering berust zoals gezegd op antwoorden van respondenten in verschillende grote enquêtes. Wij realiseren ons dat dit type onderzoeksmateriaal slechts tot op zekere hoogte inzicht biedt in wat er onder Turkse en Marokkanen in Nederland leeft. (omdat moslims onbetrouwbare en leugenachtige wezens zijn) Daarnaast mag wellicht ten overvloede worden opgemerkt, dat ook een gering potentieel voor religiues extremisme onder omstandigheden voldoende kan zijn voor een aanzienlijke maatschappelijke ontregeling.
En dat zou moeten aantonen dat dit onderzoek op geen blaas trekt en politiek correct is?! Een onderzoek dat zichzelf nuanceert en niet propageert De waarheid te verkondigen, dat is inderdaad wel onwaarschijnlijk en nooit gezien in een wetenschappelijke publicatie. Er vervolgens dan nog op wijzen dat zelfs de aanwezigheid van een zeer gering potentieel voor religieus extremisme voldoende kan zijn om voor een aanzienlijke maatschappelijke ontregeling te zorgen, is inderdaad wel heel politiek correct en het wijst er vooral niet op dat zelfs een klein aantal extremisten een gevaar kan vormen.
Dat u het absoluut nodig vindt om een citaat te vervalsen door er een zin aan toe te voegen - omdat moslims onbetrouwbare en leugenachtige wezens zijn -, zegt meer over u en uw wijze van debatteren dan het zegt over het ganse onderzoek.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.

Laatst gewijzigd door Dies : 2 augustus 2004 om 16:43.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 13:57   #47
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Geloof jij maar lekker wat je wil Diesje. Ik ga geen moeite meer doen om op uw gezwets te reageren, nutteloos en tijdverspillend.
Oud 4 augustus 2004, 21:39   #48
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof jij maar lekker wat je wil Diesje. Ik ga geen moeite meer doen om op uw gezwets te reageren, nutteloos en tijdverspillend.
Je zou natuurlijk ook eens de moeite kunnen doen om te argumenteren, maar inhoudloos liggen brallen is en blijft natuurlijk vele malen eenvoudiger.
Nu ja, ik had waarschijnlijk beter moeten weten dan te denken een discussie op basis van argumenten te kunnen voeren met iemand als u.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 5 augustus 2004, 08:54   #49
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Dies irae, dies illa...

Dies locuta!

Het wordt alsmaar armzaliger op de fora. De linkadors vermijden elke dicussie, zelfs een zinvol gesprek is niet meer mogelijk.
Zij hebben gelijk, zij hebben het monopoly van het intellect, zij zijn de enigen die bepalen wat juist en wat vals is, wat correct en incorrect is..

Zij, zij, zij, zij....zalig zijn zij...
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 09:47   #50
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Dies irae, dies illa...

Dies locuta!

Het wordt alsmaar armzaliger op de fora. De linkadors vermijden elke dicussie, zelfs een zinvol gesprek is niet meer mogelijk.
Zij hebben gelijk, zij hebben het monopoly van het intellect, zij zijn de enigen die bepalen wat juist en wat vals is, wat correct en incorrect is.
dorus, uw punten voor Latijn zullen wel hoog geweest zijn indertijd (of heb je gewoon een boekje met gevleugelde spreuken naast je klavier liggen?) maar voor begrijpend lezen zie ik u nog niet slagen.

Bedankt overigens om de door Dies verdedigde argumenten van de debattafel te vegen door tegengestelde conclusies of cijfers uit één of meer onderzoek van een vergelijkbaar instituut aan te halen: hallelujah, ik heb het licht gezien!

Iets in de krant gelezen hebben, iets gehoord hebben van iemand die iemand kent, ben benieuwd hoeveel thesissen op basis van dergelijke argumenten gestaafd worden. Ach, zal ook wel aan politiek-correcte linkie-winkie academici liggen...

Laatst gewijzigd door JoeQpublic : 5 augustus 2004 om 09:51.
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 16:47   #51
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

dorus, je kan misschien ook eens proberen om iets bij te brengen tot de discussie, een argument naar voren te brengen, een mening te ventileren, ... en indien dat allemaal teveel moeite gevraagd is, zwijg dan gewoon, uw gespeel op de man - zoals u hierboven doet - leidt immers nergens naar en hoort - volgens de forumreglementen - eigenlijk zelfs niet thuis op dit forum.
Oud 5 augustus 2004, 17:06   #52
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
vertaling: Dies heeft gelijk, ik vlucht snel weg.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 17:12   #53
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
vertaling: Dies heeft gelijk, ik vlucht snel weg.
Dat is uw interpretatie, ik zou ook gewoon verder kunnen doen maar ik zie er eerlijk gezegd het nut niet van in. Voor mij is verdere discussie gewoon tijdverspilling en volkomen nutteloos, niets meer maar ook niets minder.
Oud 5 augustus 2004, 17:12   #54
Astenblieft mensen
Minister

Astenblieft mensen's schermafbeelding

Standaard

Dorus irae, Dorus illa...

Dorus locuta!

Het wordt alsmaar armzaliger op de fora. Dorus vermijdt elke dicussie, zelfs een zinvol gesprek is niet meer mogelijk.
Hij heeft gelijk, hij heeft het monopoly van het intellect, hij is de enige die bepaalt wat juist en wat vals is, wat correct en incorrect is..

hij, hij, hij, ....zalig is Dorus...
Astenblieft mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 17:27   #55
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Dat is uw interpretatie, ik zou ook gewoon verder kunnen doen maar ik zie er eerlijk gezegd het nut niet van in. Voor mij is verdere discussie gewoon tijdverspilling en volkomen nutteloos, niets meer maar ook niets minder.
Als bedoelt: het is zinloos want ik kan mijn gelijk niet halen, dan heb je gelijk. Als je bedoelt: het is zinloos want Dies saboteert de discussie, dan heb je ongelijk. Dies brengt m.i. constructieve argumenten aan, en is een van de meest serene en respectvolle debaters op dit forum.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 19:32   #56
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Als bedoelt: het is zinloos want ik kan mijn gelijk niet halen, dan heb je gelijk. Als je bedoelt: het is zinloos want Dies saboteert de discussie, dan heb je ongelijk. Dies brengt m.i. constructieve argumenten aan, en is een van de meest serene en respectvolle debaters op dit forum.
Zolang hetgeen hij zegt maar in uw kraam past zeker?
Het is zinloos want we zijn beiden een andere mening toegedaan en het ligt niet in mijn bedoeling om hem te overtuigen.

Mijn mening:
Onderzoek is een lachertje omdat:

1. Politiek correct van aard, dus voor mij onbetrouwbaar.
- De onderzoekers waren van plan een grote enquête onder moslims te houden, maar zagen daar vanaf door de 'gespannen etnische verhoudingen na 11 september 2001' (staat in het SCP-rapport).
- Percentages die als positief mogen beschouwd worden zijn duidelijk vermeld, wanneer de percentages wat gevoeliger liggen heeft men het over bvb: "overgrote meerderheid" en "slechts een zeer klein deel"...
- Geen onderzoek waar en hoe moslims de preken van radicale imams weten te waarderen.

2. Samenraapsel van vroegere onderzoeken, twee van de drie onderzoeken dateren van voor de aanslagen op 9/11 (oude wijn in nieuwe zaken).

3. Er is enkel onderzoek verricht bij Turken en Marokkanen ( 1/3 van de moslimgemeenschappen zijn niet ondervraagd dus een vertekend beeld van het onderzoek).

4. Onderzoekers relativeren de uitkomst van het onderzoek
Citaat:
Wij realiseren ons dat dit type onderzoeksmateriaal slechts tot op zekere hoogte inzicht biedt in wat er onder Turkse en Marokkanen in Nederland leeft.
dus ongeloofwaardig voor mij. Punt.

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 5 augustus 2004 om 19:33.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2004, 09:03   #57
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ge nooit op een univ onderzoek moogt doen.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2004, 11:50   #58
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ge nooit op een univ onderzoek moogt doen.
Ik ben dan ook moeilijk politiek correct te noemen.
Oud 7 augustus 2004, 16:09   #59
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Zie, hoe moeilijk ze het hebben, de linkadors. Pagina's lang gezever. Geen enkel argument. Brallen en braken. Schelden en tieren.

Arm, arm links Vlaanderen! Zoveel leegheid, zoveel intellectuele armoe.
Af en toe enkele stadhuiswoorden om zich een geleerd veegje te geven. Een schaamlapje.

Zie hoe arm ze zijn.
Straks zullen ze weer zeggen: laat maar. Ze zullen zich weer terugtrekken in de ivoren torens van hun heilig gelijk.
Ze zullen weer erg verongelijkt zijn. Dat is dan hun gelukkig moment! Cocoonen in hun grote gelijk, hun grote onbegrepenheid.
Vae victis!

Datis nepis potentis negro te!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2004, 22:34   #60
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Zie, hoe moeilijk ze het hebben, de linkadors. Pagina's lang gezever. Geen enkel argument. Brallen en braken. Schelden en tieren.

Arm, arm links Vlaanderen! Zoveel leegheid, zoveel intellectuele armoe.
Af en toe enkele stadhuiswoorden om zich een geleerd veegje te geven. Een schaamlapje.

Zie hoe arm ze zijn.
Straks zullen ze weer zeggen: laat maar. Ze zullen zich weer terugtrekken in de ivoren torens van hun heilig gelijk.
Ze zullen weer erg verongelijkt zijn. Dat is dan hun gelukkig moment! Cocoonen in hun grote gelijk, hun grote onbegrepenheid.
Vae victis!

Datis nepis potentis negro te!
En hoe noem je in godsnaam dit soort posts dan??

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be