Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moet de islam verboden worden?
Ja 30 55,56%
Neen 24 44,44%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2004, 00:48   #41
Fezz
Vreemdeling

Standaard

Met alle respect, maar een goddienst zoals de islam komt hier in onze westerse samenleving weinig zoeken(vrouwen moeten de man gehoorzame, homo's op de brandstapel...), kan iemand mij de multiculture verrijking van "de islam" even verduidelijken.... want die heb ik tot hede nog altijd nie gevonde...
Fezz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 11:33   #42
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fezz
Met alle respect, maar een goddienst zoals de islam komt hier in onze westerse samenleving weinig zoeken(vrouwen moeten de man gehoorzame, homo's op de brandstapel...), kan iemand mij de multiculture verrijking van "de islam" even verduidelijken.... want die heb ik tot hede nog altijd nie gevonde...
De culturele verrijking van de islam heeft slechts een goeie 5 eeuwen geduurd en is zo'n 800 jaar geleden stilgevallen.

Sedert de verovering van Constantinopel door de moslims zo'n 550 jaar geleden, hebben de moslims praktisch NIKS meer bijgedragen aan de vooruitgang van de mensheid.

De enige islamitische verrijking vandaag is creativiteit in het uitvoeren van terroristische aanslagen. Zoals 9/11 : geniaal gewoon in zijn eenvoud en doeltreffendheid en het bood een onvergetelijk spektakel bovendien...
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 12:24   #43
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fezz
Dat zijn hopeloos verkeerde interpretaties van eeuwenoude teksten. Dat soort dingen moet aangevochten worden maar het verbieden van de Islam gaat daar niks nada niente aan bijdragen.

Lees anders volgende thread eens:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=17915

Moeten we het christendom ook maar verbieden dan?
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 14:19   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Geen slecht idee, dat christendom verbieden.

Helaas is alles wat verboden is lekkerder dan wanneer hetzelfde toegelaten is.

Nu, het verbieden van de Islam gaat alleen maar meer miserie veroorzaken. Helaas, het toelaten van de correcte interpretatie van de koran-volgens diezelfde Koran- is ook een recept voor dikke mest.

Mijn voorstelletje. We nemen regeljes uit de islam, en veranderen die een beetje. Alle godsdiensten krijgen dezelfde status en behandeling als wat de Islam toelaat aan Joden en Christenen. Iedereen gelijk voor de wet dan maar?
Oud 24 juli 2004, 14:54   #45
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Iedereen gelijk voor de wet dan maar?
Eigenlijk zou iemand eens een globaal systeem moeten verzinnen waarin iedereen effectief gelijk is voor de wet maar waarin iedereen denkt dat ze beter af zijn dan al de rest. Alle problemen de wereld uit....
Oud 24 juli 2004, 15:02   #46
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Eigenlijk zou iemand eens een globaal systeem moeten verzinnen waarin iedereen effectief gelijk is voor de wet maar waarin iedereen denkt dat ze beter af zijn dan al de rest. Alle problemen de wereld uit....
Denk je ?
Waarschijnlijk gaat de ene dan nog de andere jennen met zijn 'voordelenstatus'
en we beginnen van voor af aan...
klein mannen hee inherent aan de mens vrees ik
Oud 24 juli 2004, 15:04   #47
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Denk je ?
Waarschijnlijk gaat de ene dan nog de andere jennen met zijn 'voordelenstatus'
en we beginnen van voor af aan...
klein mannen hee inherent aan de mens vrees ik
Misschien moet de mens dan ook maar verboden worden.
Oud 24 juli 2004, 15:08   #48
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien moet de mens dan ook maar verboden worden.
Hehe.. goed idee ~ dan zijn die circusdieren hun probleem ook ineens opgelost
Oud 24 juli 2004, 16:09   #49
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Ik zie de Islam ook liever verdwijnen uit Europa, maar het verbieden van een ideologie heeft nog nooit veel zoden aan de dijk gezet. De Islam is idd in een recept voor explosieve (kunst)mest, vermits iedereen maar naar behoeven kan interpreteren en er dus niet iets bestaat als 'de correcte interpretatie vd Islam'. Persoonlijk probeer ik zo genuanceerd mogelijk naar de Islam te kijken, maar tot op heden heb ik niks gevonden in de Islam wat navolging verdient door ons, geciviliseerde Westerlingen. Sites zoals faithfreedom.org (zie link in mijn signature) schetsen ook niet bepaald een rooskleurig beeld van de Islam ([SIZE=1]en de auteurs vd site zijn in vele gevallen ex-moslims...[/SIZE] )

8)
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 16:30   #50
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ja, ik wil een verbod op de islam en alle aanhangers moeten terugkeren. Het is de enige manier om de kolonisatie tegen te gaan en onze vrijheden veilig te stellen. De islam hoort niet thuis in de beschaafde wereld.
vreemd, jij verbind een bepaalde religieuze overtuiging met een soort van thuisland. er zijn echter genoeg moslims die in europa geboren en getogen zijn, naar waar moeten die dan?? Als ik bovendien morgen de Koran begin te bestuderen en actief geloof belijdt ben ik eveneens moslim, maar een beetje genuanceerd denken is nogal moeilijk waarschijnlijk. Je hebt trouwens nog altijd neit op mijn vraag geantwoord:

dus ik had het toch juist: jij wil de Islam verbieden om de radicale Islam hier weg te krijgen? een simpele ja of neen op deze vraag volstaat, Wolf. Ik hoop dat je verstaat dat het verbieden van de Islam enkel aan eht tegendeel van at doel zal werken: het radicalisme zal immers alleen maar fel toenemen, de polarisering wordt nog groter, etc. etc
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 16:54   #51
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

ik zal ons eens terug naar de topic katapulteren, zie:
"Carl I. Hagen replies to Dagbladet that these are not the views of the Progress Party, and that bad ideas should be fought with arguments and education, not bans. That's probably what most of the Progress Party belives. But what will he do about these rogue Islamophobes in Kristiansand? Is it at all acceptable for a Progress Party politician to oppose freedom of religion and call for a ban on an entire faith?"
(http://www.bearstrong.net/warblog/000750.html)

Carl I. HAgen is de voorzitter van de FRP, en neemt afstand van dit standpunt...

Dus niet "politici willen ban op islam",
maar "ENKELE politici willen ban op islam, terwijl de partijvoorzitter dit standpunt meteen afwijst"
Oud 24 juli 2004, 21:03   #52
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
er zijn echter genoeg moslims die in europa geboren en getogen zijn
In België waren er enkel en alleen vorig jaar al 300 die zich tot de islam bekeerden, in de VS is het de snelst groeiende godsdienst en het zijn voornamelijk Katholieken die zich bekeren.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 21:05   #53
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
In België waren er enkel en alleen vorig jaar al 300 die zich tot de islam bekeerden, in de VS is het de snelst groeiende godsdienst en het zijn voornamelijk Katholieken die zich bekeren.
Hehe, misschien moet Arafat eens oproepen om met z'n allen dan naar Palestina te trekken ~ met Cat Stevens op kop.
Oud 24 juli 2004, 22:33   #54
MiSTa SCienTiST
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Mijn beste vriend wolfje :

heb je ooit een dokter gezien ???
ten eerste :om een dokter te worden moet je jaren lang blokken !!!!
ten tweede : een chirurgische ingrijp volgens je redenering zou ook verboden moeten worden !!
ten derde : volgens jou redenering moeten al onsmakelijke medicamenten verboden worden !!
ten derde : volgens jou redenering mag een mens zoals dutroux vrij rondlopen !!
ten vierde : volgens jou mag een andere man jouw vrouw neuken in je eigen bed !!!
ten vijfde : volgens jouw redenering is een mens gelijk aan een dier , een dier heeft nog meer waardigheden dan een mens !!!
ten zesde : volgens jouw redenering moeten de ouders een de leerkrachten gehoorzamen aan de kinderen !!!
ten zevende : volgens jouw redenering hoeft een maatschapij geen justitie te hebben !!
ten achtste : volgens jouw redenering moet de wereld een chaotische speelplaats zijn !!!
zou de islam verboden worden dan is dat zoals een voetbalmatch zonder scheidsrechter !!!
daarbij heeft hitler één fout gemaakt de joden vervolgd een vernitiegd !!!
zou hij anders gehandeld hebben zoals de rest van de leiders van de wereld dan was duitsland een continent vanuit bagdad tot rabat een vanuit oslo tot kaapstad in zuid afrika !!!
het probleem van de koran in jullie ogen is , dat de koran kritiek levert een zeker op joden een christenen !!! kritiek dus is hier het taboe "in jullie ogen " een de waarheid kan soms niet smaken !!! als je de kritiek uit de koran aanvaard zul je geestelijk genezen !!!
Ik heb linkots e.a. al veeel zever weten uitkramen maar dit is toch weer een WALGELIJK STAALTJE LARIE EN APEKOOL (dat volgens mij alleen maar kan geproduceerd worden door ne moezelman).

U gelooft alleen uzelf.
Oud 25 juli 2004, 00:24   #55
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien omdat het een bende racisten is?
En daar liggen de franstaligen van wakker? Komaan jongen dat geloof je toch zelf niet.
Oud 25 juli 2004, 01:16   #56
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
vreemd, jij verbind een bepaalde religieuze overtuiging met een soort van thuisland. er zijn echter genoeg moslims die in europa geboren en getogen zijn, naar waar moeten die dan?? Als ik bovendien morgen de Koran begin te bestuderen en actief geloof belijdt ben ik eveneens moslim, maar een beetje genuanceerd denken is nogal moeilijk waarschijnlijk. Je hebt trouwens nog altijd neit op mijn vraag geantwoord:

dus ik had het toch juist: jij wil de Islam verbieden om de radicale Islam hier weg te krijgen? een simpele ja of neen op deze vraag volstaat, Wolf. Ik hoop dat je verstaat dat het verbieden van de Islam enkel aan eht tegendeel van at doel zal werken: het radicalisme zal immers alleen maar fel toenemen, de polarisering wordt nog groter, etc. etc
Je hebt al een antwoord gekregen en het was [size=7]ja[/size], voor de rest val je in herhaling.
Oud 25 juli 2004, 13:30   #57
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En daar liggen de franstaligen van wakker? Komaan jongen dat geloof je toch zelf niet.
Wie heeft het over de franstaligen binnen onze discussie?
Oud 25 juli 2004, 13:52   #58
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Wie heeft het over de franstaligen binnen onze discussie?
Wie kwam er discuteren? Met de rug tegen de muur en dan maar van tactiek veranderen?
Citaat:
Wat is er niet gelukt in het stemhokje en nu wel met het proces?
Citaat:
Misschien omdat het een bende racisten is?
Oud 25 juli 2004, 13:56   #59
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie kwam er discuteren? Met de rug tegen de muur en dan maar van tactiek veranderen?
Discuteren??? Ik stelde een paar vragen (die je dan ook nog eens quote hierboven) en jij begint over iets anders. Zeg dan gewoon dat je het niet weet. Ook niet erg.
Oud 25 juli 2004, 14:09   #60
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Discuteren??? Ik stelde een paar vragen (die je dan ook nog eens quote hierboven) en jij begint over iets anders. Zeg dan gewoon dat je het niet weet. Ook niet erg.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be