![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Moet de islam verboden worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
30 | 55,56% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
24 | 44,44% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Vreemdeling
|
![]() Met alle respect, maar een goddienst zoals de islam komt hier in onze westerse samenleving weinig zoeken(vrouwen moeten de man gehoorzame, homo's op de brandstapel...), kan iemand mij de multiculture verrijking van "de islam" even verduidelijken.... want die heb ik tot hede nog altijd nie gevonde...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sedert de verovering van Constantinopel door de moslims zo'n 550 jaar geleden, hebben de moslims praktisch NIKS meer bijgedragen aan de vooruitgang van de mensheid. De enige islamitische verrijking vandaag is creativiteit in het uitvoeren van terroristische aanslagen. Zoals 9/11 : geniaal gewoon in zijn eenvoud en doeltreffendheid en het bood een onvergetelijk spektakel bovendien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lees anders volgende thread eens: http://forum.politics.be/showthread.php?t=17915 Moeten we het christendom ook maar verbieden dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen slecht idee, dat christendom verbieden.
Helaas is alles wat verboden is lekkerder dan wanneer hetzelfde toegelaten is. Nu, het verbieden van de Islam gaat alleen maar meer miserie veroorzaken. Helaas, het toelaten van de correcte interpretatie van de koran-volgens diezelfde Koran- is ook een recept voor dikke mest. Mijn voorstelletje. We nemen regeljes uit de islam, en veranderen die een beetje. Alle godsdiensten krijgen dezelfde status en behandeling als wat de Islam toelaat aan Joden en Christenen. Iedereen gelijk voor de wet dan maar?
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk gaat de ene dan nog de andere jennen met zijn 'voordelenstatus' en we beginnen van voor af aan... klein mannen hee ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() Ik zie de Islam ook liever verdwijnen uit Europa, maar het verbieden van een ideologie heeft nog nooit veel zoden aan de dijk gezet. De Islam is idd in een recept voor explosieve (kunst)mest, vermits iedereen maar naar behoeven kan interpreteren en er dus niet iets bestaat als 'de correcte interpretatie vd Islam'. Persoonlijk probeer ik zo genuanceerd mogelijk naar de Islam te kijken, maar tot op heden heb ik niks gevonden in de Islam wat navolging verdient door ons, geciviliseerde Westerlingen. Sites zoals faithfreedom.org (zie link in mijn signature) schetsen ook niet bepaald een rooskleurig beeld van de Islam ([SIZE=1]en de auteurs vd site zijn in vele gevallen ex-moslims...[/SIZE] )
8)
![]() |
![]() |
#50 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dus ik had het toch juist: jij wil de Islam verbieden om de radicale Islam hier weg te krijgen? een simpele ja of neen op deze vraag volstaat, Wolf. Ik hoop dat je verstaat dat het verbieden van de Islam enkel aan eht tegendeel van at doel zal werken: het radicalisme zal immers alleen maar fel toenemen, de polarisering wordt nog groter, etc. etc
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik zal ons eens terug naar de topic katapulteren, zie:
"Carl I. Hagen replies to Dagbladet that these are not the views of the Progress Party, and that bad ideas should be fought with arguments and education, not bans. That's probably what most of the Progress Party belives. But what will he do about these rogue Islamophobes in Kristiansand? Is it at all acceptable for a Progress Party politician to oppose freedom of religion and call for a ban on an entire faith?" (http://www.bearstrong.net/warblog/000750.html) Carl I. HAgen is de voorzitter van de FRP, en neemt afstand van dit standpunt... Dus niet "politici willen ban op islam", maar "ENKELE politici willen ban op islam, terwijl de partijvoorzitter dit standpunt meteen afwijst"
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | |