Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2004, 18:56   #41
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
1; "amerika's oliebelangen zijn toch ook onze oliebelangen" wel DAT ZIE JE DUS DUBBEL EN DIK VERKEERD !!!!

het is net vanwege onze anfhankelijkheid van fossiele brandstof dat de VS dergelijke politiek voert. Zelf hebben ze de irakvoorraad niet of niet direct nodig , maar als ze een US gewillige lakeiregering konden installeren, zouden ze Europa in de toekomst flink onder druk kunnen zetten.
Dat ik dit verkeerd zie, het kan zijn, maar dan zult U toch met andere argumenten moeten bovenkomen! U gaat mij niet kunnen overtuigen en ik U niet, dus zwijgen we er maar over. Mijn bedoeling was trouwens het nietsdoen van bepaalde leiders, landen en organisaties aan te klagen. Het gaat hier om honderdduizenden mensen die gegarandeerd de dood gaan vinden, zonder dat correct Europa één vinger heeft uitgestoken!

Citaat:
2. Ik ben geen linkse
Dat is niet mijn fout

Citaat:
3. europa is idd diplomatisch sterk en militair zeer zwak. is een grote handicap. Sun tzu zei het reeds : in tijden van vrede : bereid je voor op oorlog en sterke macht behoudt de vrede. wil ook liever mijn VOLLE vertrouwen in de internationale rechtsorde leggen, maar als je ziet dat zelfs een zogezegd 'beschaafd' land als de USA zijn voeten eraan veegt, omdat ze militair toch niemand te vrezen hebben....

Ben dus zeer zeker voor een sterke europese militaire macht/ Mag JIJ me meteen uitleggen waarom US kloon Gb in de europese unie constant de stoorzender van formaat is. De belgen hebben het voortouw genomen om een europees leger op poten te zetten, vermits het nu eenmaal nodig blijkt in de wereld van vandaag. wie is fervent tegen ? juist GB ...waarom ? nationale trots? welja miscchien , maar we weten ook dat DE USA europa het liefst verdeeld ziet en tegen elkaar uitspeelt , we hebben er nog een mooi staaltje van gezien tijden de Irak oorlog (the old europe...) het is ondertussen wel duidelijk dat GB zeer graag de stoorzender speelt in de verdere ontwikkeling van europa.
Met de internationale rechtsorde bedoelt U hopelijk de VN toch niet?!
En een sterk europese militaire macht dat vermeldt U hopelijk toch als een grappig tussendoortje? En dat juist ons landje het voortouw moest nemen om een sterk europees leger op poten te zetten... Dat spelletje had U kennelijk niet door...
Zou de EU niet eerst proberen een politieke en economische macht te worden? U zou het "weinige" geld dat in de EU nog aanwezig is, liever besteden aan de uitbouw van een leger? En tegen wie moet dat leger optreden of voor wie moet het een bedreiging zijn?
Tegen de VS, tegen Rusland (ja, lach maar), de moslimfundamentalisten of China, Noord-Korea...? Een leger, waarvan de VS schrik zouden hebben? Waar gaat U de centjes halen? En bent U zeker U niet van vijand te vergissen?

Citaat:
4; hoewel ik geen linkse ben , ken ik,ook linksen die dienen in bepaalde onderdelen van het ABL. als ge ze wil beschuldigen van bla bla en niet veel lef te hebben , is dat een zeer onverstandige en vooral ongezonde uitspraak.
Tja, ik ken er geen, wat natuurlijk niet wil zeggen dat die niet zouden bestaan (maar schijnbaar kent U er ook maar een paar)...

Citaat:
5. laffe optreden van de VN in ruanda, akkoord...maar waaronder ONS LANDJE ??? zal eveneens deze boodschap overmaken , denk dat ge niet goed weet waarover ge spreekt . orders opgevolgd volgens het boekje en daarna zich nog met de moed der wanhoop geweerd.
Tja...
<<Noodkreten van militairen en diplomaten op het terrein, die in de jaren, maanden en dagen voor de slachting gewaarschuwd hadden voor de op til zijnde moordpartij, waren door de hoogste instanties (onder wie de Verenigde Naties) in de wind geslagen. Toen op 6 april 1994 het vliegtuig van de Hutu-president Juvénal Habyarimana werd neergehaald, kon de gruwel beginnen. Na de moord op tien Belgische blauwhelmen trok Brussel zijn troepen terug. België maakte daarmee een einde aan het laatste sprankeltje hoop voor honderdduizenden: de aanwezigheid van een VN-vredesmacht.

Tussen de 800.000 en één miljoen mensen - hoofdzakelijk Tutsi's en gematigde Hutu's - werden op beestachtige wijze verkracht, verminkt en afgeslacht. De westerse mogendheden haalden hun burgers uit Rwanda weg en keerden het land vervolgens de rug toe.>>
(De Standaard 7/4/04 - "Tien jaar later" )

Ik ontzeg U het recht niet anders te denken dan duizenden anderen, maar ik heb wel zo mijn eigen bedenkingen...

Citaat:
6. Wat hebt GIJ al gedaan ???
En wat bedoelt U daarmee? Wat heeft U al gedaan, buiten mijn post met bruut geweld behandeld te hebben?

In al uw bruut geweld vind ik geen enkele kritische noot op hetgeen de VN en de EU verwaarlozen te doen... namelijk die moordpartijen te doen stoppen!

En bekijk vooraleer U te slapen te leggen, onderstaande foto nog maar eens goed...

[size=1]O ja, ik zou nog vergeten te vermelden dat[/size]
[size=1]de EU gisteren beslist heeft de regering [/size]
[size=1]van Soedan nog een paar weken de tijd [/size]
[size=1]te geven om de situatie in Darfoer te normaliseren...[/size]
[size=1]Want van bruut geweld zal hier nog geen sprake zijn, zeker?![/size]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 19:29   #42
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Dat ik dit verkeerd zie, het kan zijn, maar dan zult U toch met andere argumenten moeten bovenkomen! U gaat mij niet kunnen overtuigen en ik U niet, dus zwijgen we er maar over. Mijn bedoeling was trouwens het nietsdoen van bepaalde leiders, landen en organisaties aan te klagen. Het gaat hier om honderdduizenden mensen die gegarandeerd de dood gaan vinden, zonder dat correct Europa één vinger heeft uitgestoken!
correct amerika steekt ook geen vinger uit....dat praat niet goed dat er niet gereageerd wordt. oliebelangen regeren nu eenmaal de wereld en het olieverhaal en europese belangen in irak zijn ondertussen bekend, dat u dan liever wil zwijgen is uw zaak....
Citaat:
Dat is niet mijn fout
als u het verwijt maakt dat het de linkiewinkies zijn , dan is dat met deze meteen weerlegd !
Citaat:
Met de internationale rechtsorde bedoelt U hopelijk de VN toch niet?!
En een sterk europese militaire macht dat vermeldt U hopelijk toch als een grappig tussendoortje? En dat juist ons landje het voortouw moest nemen om een sterk europees leger op poten te zetten... Dat spelletje had U kennelijk niet door...
Zou de EU niet eerst proberen een politieke en economische macht te worden? U zou het "weinige" geld dat in de EU nog aanwezig is, liever besteden aan de uitbouw van een leger? En tegen wie moet dat leger optreden of voor wie moet het een bedreiging zijn?
Tegen de VS, tegen Rusland (ja, lach maar), de moslimfundamentalisten of China, Noord-Korea...? Een leger, waarvan de VS schrik zouden hebben? Waar gaat U de centjes halen? En bent U zeker U niet van vijand te vergissen?
1. het GEZAMELIJK defensiebudget van de europese staten die nu elk een redelijk tot krakkemikkig individueel legertje hebben , volstaat ruimschoots om een competente militaire krijgsmacht uit te bouwen indien ze gecentraliseerd zou zijn.
2. politieke eenheid ? is men mee bezig , is reeds een economische eenheid. zelfs het best geïntegreerde handelsblok in de wereld. voor NAFTA en anderen
3. een leger heeft geen directe vijand nodig om zichzelf te moeten valideren. het is naast diplomatie en het vaak geschonden vertrouwen in de menselijke ratio en beschaafdhied de beste garantie om je eigen gebied vrij te houden van militaire conflicten.
4. een leger heeft vandaag meerdere taken dan zuiver offensief op grote schaal te opereren zoals het in de koude oorlog verwacht werd. vredeshandhaving /hertstel in een regio zoals Darfur veronderstelt eveneens een KRACHTIGE militaire aanwezigheid.
5; grappig tussendoortje....wel ga naar darfur en zeg mijnh janjaweed : gelieve te stoppen met moorden en voedseltransporten door te laten zodat we de bevolking kunnen helpen... needless to say dat ik dat gesprek liever aan mijn FAL overlaat..

[quote=CHIPIE]
Tja, ik ken er geen, wat natuurlijk niet wil zeggen dat die niet zouden bestaan (maar schijnbaar kent U er ook maar een paar)...

so ? is het een kwestie van kwantiteit ? als ge ze beledigt van veel bla bla te verkopen en dus laf te zijn , zullen het wel meer dan voldoende zijn om u van gedacht te doen veranderen...
Citaat:
Tja...
<<Noodkreten van militairen en diplomaten op het terrein, die in de jaren, maanden en dagen voor de slachting gewaarschuwd hadden voor de op til zijnde moordpartij, waren door de hoogste instanties (onder wie de Verenigde Naties) in de wind geslagen. Toen op 6 april 1994 het vliegtuig van de Hutu-president Juvénal Habyarimana werd neergehaald, kon de gruwel beginnen. Na de moord op tien Belgische blauwhelmen trok Brussel zijn troepen terug. België maakte daarmee een einde aan het laatste sprankeltje hoop voor honderdduizenden: de aanwezigheid van een VN-vredesmacht.

Tussen de 800.000 en één miljoen mensen - hoofdzakelijk Tutsi's en gematigde Hutu's - werden op beestachtige wijze verkracht, verminkt en afgeslacht. De westerse mogendheden haalden hun burgers uit Rwanda weg en keerden het land vervolgens de rug toe.>>
(De Standaard 7/4/04 - "Tien jaar later" )

Ik ontzeg U het recht niet anders te denken dan duizenden anderen, maar ik heb wel zo mijn eigen bedenkingen... !

Uiteraard ! en wat vroegen ONZE TROEPEN ? dat weet je niet he...
Belgie trok zijn troepen terug omdat het niet ALLEEN in die oorlog verzeild wou geraken en dacht dat de fransen het wel zouden overnemen. onze troepen en ons land van lafheid beschuldigen is zeer onterecht

Citaat:
En wat bedoelt U daarmee? Wat heeft U al gedaan, buiten mijn post met bruut geweld behandeld te hebben?

In al uw bruut geweld vind ik geen enkele kritische noot op hetgeen de VN en de EU verwaarlozen te doen... namelijk die moordpartijen te doen stoppen!

sure...zal het dan maar eens zeggen he. dacht dat zoiets logisch was, maar kom/ de moordpartijen moeten stoppen ! en hoe ga je dat doen ? ... JUIST MET EEN STERKE MILITAIRE AANWEZIGHEID !

Citaat:
En bekijk vooraleer U te slapen te leggen, onderstaande foto nog maar eens

heb al ergere beelden gezien in levende lijve in centraal afrika, dus bespaar me uw litanie. is erg en moet gehandeld worden
Citaat:
persoonlijke aanval die enkel frustratie uit ... en me compleet koud laat.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 29 juli 2004 om 19:32.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 19:50   #43
Chipie
Banneling

Standaard Bruut Geweld was waarschijnlijk een held..0

Meneer Geweldig Bruut,

Zou het kunnen zijn dat U zelf in Rwanda aanwezig was tijdens de bedoelde genocide?

Als dit niet het geval was, dient U daar niet op te antwoorden want zo fel geniet ik niet van uw liefde- en begripvolle postings (U van de mijne ook niet en daarvoor heb ik alle begrip).

Spijtig dat mijn bekommernis voor de ellende in Sudan, uitgemond is tot een dergelijk brutaal gezever.

Maar U mag gerust 'winnen' hoor... Vlam er maar terug op los! Mij niet gelaten...

De groetjes

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 juli 2004 om 19:52.
Oud 29 juli 2004, 19:52   #44
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IS DIT ONRECHT al bezig SINDS 50 !!!! jaaar zoals bij israel (dat nu ook maar pas echt kritiek begint te krijgen van de gehele bevolking)?

Zijn het de soedanezen hier die elke kritiek verontwaardigd van de hand schuiven als antisemitsich /negationistisch/nazistisch?

Is het soedan dat al zovele Un resoluties aan zijn laars lapt ?

Zijn het de soedanezen die met hun zeer selectieve verontwaardiging beginnen te jammeren met bij elke kritiek op joden/israel van : zie ne keer hoeveel antisemitisme ?!! , maar zelf niet anders kunnen dan racistische islamofobe praat verkopen ?

DACHT HET NIET !!!

en het is al eerder gezegd , kritiek op israel is terecht en is almaar groeiende , proberen de aandacht te verplaatsen naar een ander land (ook met ernstige problemen) maakt hoegenaamd geen verschil ....
@Bruut Geweld

Deze thread gaat over Sudan,en de genocide die moslims ook daar aanrichten.
Het enige wat jij met deze post bewijst is dat je een fanaticus bent,en wel in de zin dat Churchill die beschreef:"Een fanatikus is iemand die niet van onderwerp kan veranderen,en niet van mening wil veranderen".....jij dus!

Verander je nick maar van "Bruut Geweld" in "Grove Stommerik"......

Laatst gewijzigd door Thor : 29 juli 2004 om 20:07.
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 20:38   #45
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
@Bruut Geweld

Deze thread gaat over Sudan,en de genocide die moslims ook daar aanrichten.
Het enige wat jij met deze post bewijst is dat je een fanaticus bent,en wel in de zin dat Churchill die beschreef:"Een fanatikus is iemand die niet van onderwerp kan veranderen,en niet van mening wil veranderen".....jij dus!

Verander je nick maar van "Bruut Geweld" in "Grove Stommerik"......
WEL WEL ....8)
als je wat verder keek dan je neus lang is , had je door dat ik op DEZE VRAGEN ANTWOORDDE ...

Wie kent de president van Sudan? Wie kent de hoofdstad? Wie kent de naam van de arabische moordenaars? Wie kent de naam van de verzetstrijders?

Gaat men in België een proces aanspannen tegen Sudan? Gaat de VN dat veroordelen? Gaat het internationaal gerechtshof in Den Haag iets gevraagd worden? Gaan de linksen elke week voor de Sudanese ambassade protesteren? Gaan de Ngo's een educative brochure over Sudan maken? Gaan dezelfde Ngo's Sudanese producten boycotten
?

dus IK veranderde niet van onderwerp. en andere posts handelden WEL degelijk over deze topic. dat je dan zo die post wil verdraaien getuigt eerder van JOU fanatisme...
wat je KINDERLIJKE opmerking betreft : ik moet de EERSTE inhoudelijke post van jou nog lezen , dus dat valt wel dik mee..
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 29 juli 2004, 20:41   #46
bruut geweld
Minister-President

Standaard

tja chipie, als ik punt voor punt uw argumenten uiteen haal en ze inhoudelijk beantwoord en je dan daar niet meer verder meekan...

kan je nog altijd persoonlijk beginnen doen..
beste bewijs van ongelijk.

maar doe gerust hoor !
Oud 30 juli 2004, 09:26   #47
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
tja chipie, als ik punt voor punt uw argumenten uiteen haal en ze inhoudelijk beantwoord en je dan daar niet meer verder meekan...
ach, emoties en persoonlijke veranderingen helpen niet om de realiteit te veranderen. Democratische landen zetten hun militairen niet graag of snel in tenzij om eigen belangen te verdedigen. Een verzameling democratische landen (EU, NAVO of VN) zal dat dus logischer wijs nog minder snel doen...

Foto's posten op deze site verhelpt dat niet. Ga met de collecte-bus rond en neem een PMC (zoals Executive Outcomes destijds) onder de arm, Chipie, of probeer via politieke weg iets te veranderen aan het proces om ons leger in te zetten.

btw, nu we het toch hebben over de reden tot morele verontwaardiging du jour wanneer gaat er iemand es iets doen aan die Khoni en z'n Lord's Resistance Army in Uganda?
Geen stoute moslims (Thor: minder Rode Ridders lezen) maar evenzeer een humanitaire ramp...
Oud 30 juli 2004, 11:53   #48
Chipie
Banneling

Standaard

Hi JoeQpublic,

Natuurlijk heeft U gelijk (ik durf dat alleszins toch niet betwisten), maar met een dergelijke ingesteldheid gaan we inderdaad totaal niets kunnen veranderen aan om 't even welke miserie.
Natuuurlijk kunnen we ons gemakkelijk wegsteken... Daarom zijn wij, Europeanen, tegenwoordig ook diplomaten (uit eigenbelang zoals U zo mooi heeft verwoord).
Enkel spijtig dat als we de laatste honderd jaar van de Europese geschiedenis bekijken, we praktisch ook 100 miljoen slachtoffers van oorlogen, linkse regimes enz. kunnen optellen...

Het is mij alleszins duidelijk (daarom uiteraard nog niet de waarheid) dat U van niet veel zult wakker liggen. En ja, daar heeft U weeral gelijk in... van iets wakker liggen, dat lost toch niets op.
Met een collectebus zie ik U gegarandeerd niet rondgaan!

Groetjes
Oud 30 juli 2004, 15:19   #49
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

damn, dubbel gepost. Zal aan het weer liggen...

Laatst gewijzigd door JoeQpublic : 30 juli 2004 om 15:29.
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 15:28   #50
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
met een dergelijke ingesteldheid gaan we inderdaad totaal niets kunnen veranderen aan om 't even welke miserie.
hoi CHIPIE, misschien ben ik wel een beetje een moeilijke mens, maar leg me aub es uit waarom uw ingesteldheid wel iets zou veranderen aan om het even welke miserie?
emotionele reacties en oproepen om plots de dingen drastisch te veranderen laat ik over aan de dromers, de idealisten en de naiëvelingen...
Citaat:
Enkel spijtig dat als we de laatste honderd jaar van de Europese geschiedenis bekijken, we praktisch ook 100 miljoen slachtoffers van oorlogen, linkse regimes enz. kunnen optellen..

tiens, wist niet dat bvb de caudillo 'links' was. 'n Interessant discussiepunt als ik nog es in Spanje ben
Begrijp trouwens nog steeds niet wat dit schijn-onderscheid in deze discussie doet, maar sommige mensen vinden de vorm misschien interessanter dan de inhoud. To each his own...

Ik zal wellicht een gebrek aan realiteitszin aan de dag leggen als ik durf beweren dat net die redelijk recente geschiedenis (2 Wereldoorlogen, de-kolonisatie en de vele war by proxy's tijdens de Koude Oorlog) aan de basis ligt van de nodige omzichtigheid om met onze (Europese) militairen in het buitenland in te grijpen.

En jawel, ingrijpen onder VN-mandaat lijkt mij persoonlijk nog steeds getuigen van beter beheer van budget en burgers dan tussen de soep en de patatten en zonder mede-staanders en bondgenoten het probleem rap te zullen oplossen.
Citaat:
Het is mij alleszins duidelijk (daarom uiteraard nog niet de waarheid) dat U van niet veel zult wakker liggen. En ja, daar heeft U weeral gelijk in... van iets wakker liggen, dat lost toch niets op.
morele verontwaardiging is niet slecht, maar ik bewaar ze voor zaken waar ik wel degelijk iets aan kan veranderen, heb persoonlijk geen zin in maagzweren of depressies.

In m'n originele bijdrage aan deze discussie staan een reeks feiten. Ok, de wereld is niet ideaal, maar zeggen dat we nu niks doen en in de toekomst nog minder, is de waarheid onrecht aandoen.
Ingrijpen blijft mogelijk, het zal echter niet voor het komend weekend zijn.

Enkel in Hollywood mobiliseert men op 2 dagen tijd een multi-nationale troepenmacht om een humanitaire crisis aan te pakken in een ander continent.
Oud 30 juli 2004, 21:31   #51
Chipie
Banneling

Standaard Binnen een maand zullen de diplomaten van de EU en de VN er nog eens over denken...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
En jawel, ingrijpen onder VN-mandaat lijkt mij persoonlijk nog steeds getuigen van beter beheer van budget en burgers dan tussen de soep en de patatten en zonder mede-staanders en bondgenoten het probleem rap te zullen oplossen.
Ja, over goed beheer van budget gesproken (genoeg zullen de heren wel verdienen)...
Citaat:
morele verontwaardiging is niet slecht, maar ik bewaar ze voor zaken waar ik wel degelijk iets aan kan veranderen, heb persoonlijk geen zin in maagzweren of depressies.
Bewaarmiddelen zult U voor uw geweten niet nodig hebben, veronderstel ik...
Citaat:
Ok, de wereld is niet ideaal, maar zeggen dat we nu niks doen en in de toekomst nog minder, is de waarheid onrecht aandoen. Ingrijpen blijft mogelijk, het zal echter niet voor het komend weekend zijn.
U heeft het juist gezien... Zoals onderstaand vermeld zullen de heren van de VN na een maand eens zien wat ze zullen gaan doen.
Hieronder heb ik met wat losse flodders geschoten, wetende dat U niet om een losse flodder verlegen zit.
Citaat:
"Humanitaire ramp dreigt in Oost-Congo"
De Verenigde Naties luiden intussen de noodklok over de situatie in het oosten van Congo, onze ex-kolonie. Hulporganisaties heben zich vanwege het aanhoudende geweld teruggetrokken uit het gebied. Dat betekent dat ruim drie miljoen mensen aan hun lot zijn overgelaten. Jan Egeland, VN-coördinator voor Humanitaire Zaken, waarschuwt dat “de wereld niet heeft begrepen hoe groot de omvang van de ramp is en wat er op het spel staat”.
(http://www2.rnw.nl/rnw/nl/achtergron...0615_con.html)
Ruim drie miljoen mensen dat is natuurlijk maar kinderspel tov Leopolds regime:
Citaat:
"De gevolgen van die gewelddadige uitbuiting waren rampzalig. Hele gebieden raakten ontvolkt. Volgens demografisch onderzoek zakte de Congolese bevolking tussen 1880 en 1920 -- met de rubbercampagne in het midden daarvan -- met zeker de helft in aantal als gevolg van moorden, honger, uitputting, ziekte, ontbering en een sterk gedaald geboortecijfer. Dat betekent dat Leopolds regime tien miljoen Congolezen het leven heeft gekost. Dat getal verklaart waarom sommigen daarvoor weleens termen als genocide of zelfs holocaust in de mond nemen".
(De Standaard 14/02/2004 - "Het Congo van koning Leopold: 100 jaar controverse"
Tja, als we de genocide in Rwanda nog meetellen (circa 1.000.000 doden)...
In Sudan gaat het per slot van rekening maar om enkele honderdduizenden slachtoffers... Waarom ons druk maken? De oerrechter van de wereld doet het immers in onze plaats. Men heeft vandaag beslist over een maand te oordelen wat er dient te gebeuren... U heeft volkomen gelijk op de VN te rekenen om humanitaire drama's te voorkomen...

Citaat:
"Veiligheidsraad neemt resolutie over Sudan aan"
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft na dagen van discussies een resolutie aangenomen die de regering van Sudan onder druk moet zetten om iets te doen aan het geweld in de regio Darfour. De resolutie stelt dat secretaris-generaal Kofi Annan van de VN over een maand moet oordelen of de Sudanese regering actie heeft ondernomen tegen de Arabische Janjaweed-milities, die in Darfour de zwarte burgerbevolking naar het leven staan .
(bron: digitale krant De Standaard - 29/7/04).
Ja, de VN en de EU... twee handen op één (dikke) buik... Wat kan er dan nog scheef gaan in de wereld?
U heeft vertrouwen in de VN... Ik persoonlijk krijg daar emotionele braakneigingen van (gelukkig nog geen maagzweren... die zal het onderstaand kindje waarschijnlijk wel hebben).

[size=1]Zou die kleine geen mobieltje hebben, zodat we zouden[/size]
[size=1]kunnen vragen of dat het nog een jaar of twee kan wachten[/size]
[size=1](diplomaten zijn nu niet van de rapste. Nog een geluk dat[/size]
[size=1]deze niet per dode betaald worden)[/size]

Als men dat allemaal optelt:
  • de kleine honderd miljoen mensen die de laatste honderd jaar in Europa werden omgebracht (een niet onaardig gemiddelde van een miljoen per jaar)
  • de tientallen miljoenen doden in onze ex-kolonie (Rwanda en Burundi niet vergeten...)
  • en ga zo maar verder...
dan vraag ik me af waarom U zich druk maakt omtrent de Irakezen (tussen 10 en 20.000 slachtoffers - circa 1.000 Amerikanen, wat ongeveer overeenstemt met de weekendverkeersdoden in ons landje)?!
Nogal een geluk dat U een keiharde bent en uw emoties bewaart voor 'betere' zaken...

Heden staat in De Standaard:

Citaat:
De Verenigde Staten, die de resolutie hadden opgesteld, moesten dagenlang onderhandelen over de tekst. Pas toen de Amerikanen de ontwerpresolutie afzwakten en niet meer expliciet dreigden met sancties, gingen dertien van de vijftien leden in de raad akkoord. Nu verwijst de tekst naar artikel 41 van het VN-handvest, dat de mogelijkheid van sancties schept.
China en Pakistan onthielden zich tijdens de stemming. De Chinese vertegenwoordiger in de Veiligheidsraad zei zelfs niets te zien in een impliciete verwijzing naar strafmaatregelen.
Dat de mensen die heil zien in de VN zich vooral niet druk maken om de miljoenen en miljoenen onschuldige mensen, die door het schuldig verzuim van onze VN, de dood vinden...
Dat China zich zelfs met deze bijzondere flauwe resolutie niet akkoord kon verklaren, dat vind ik normaal... Anders kunnen ze, als permanent lid (met vetorecht) van de VN (de behoeder van de mensenrechten), niet meer ongestoord studenten met tanks platwalsen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 31 juli 2004 om 11:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be