![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het zal zo niet lopen, eender welke uitslag de N-VA haalt, ze zullen opzij gezet worden door de traditio's die zonder al de langdradige komedie van vorige keer Di Rupo II zullen vormen.
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Geen idee, 2014 lijkt nog veraf en met de moddergevechten die nu al actief zijn zie ik ze echt niet tot 2014 bijeen zitten
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
elke keer hij BDW bekrititseert, wint hij stemmen de partijen die met hem in de regering zitten moeten alles slikken of hij dreigt ermee zelf een punt achter deze regering te zetten ... deze communicatie was bedoeld voor de regeringspartners, en Vanackere heeft de boodschap begrepen : zwijgen en slikken. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Of het moest zijn dat de N-VA in zijn eentje de Vlaamse meerderheid haalt. Blijkbaar zou dat de traditio's op federaal vlak nog goed uitkomen ook. Geen last van de N-VA bij de federale regeringsvorming + de mogelijkheid te kunnen wijzen naar de N-VA op Vlaams niveau (blokkering ?)... Moeten alle "N-VA-versterkende aanvallen" van de laatste dagen in die optiek gezien worden ? Zo "cunning" kan zelfs het plan van de traditio's niet zijn |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het ogenschijnlijke tegengespartel van CD&V en VLD is ook enkel bedoeld voor intern Vlaams gebruik, niet voor Di Rupo. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb nu pas de uitzending kunnen zien op videozone, en ik geef je gelijk. De draadopstarter heeft mij op het verkeerde been gezet. Ik wens hem daarvoor veel jeuk toe, en korte armpjes. Toch voor twee weken aan één stuk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Kijk, ik begrijp dat ge geen VRT-fan zijt (dat ben ik ook niet hoor, weg met de publieke televisie!). Maar door zo te reageren geeft ge aan uw politieke tegenstanders munitie. Munitie die zijn doel mist, maar het blijft munitie. Het zou beter zijn om die munitie bij u te houden.
|
|
|
|
#50 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Daarom willen ze ook maar federale verkiezingen om de 5 jaar zodat er in 2014 direct een federale regering is die 5 jaar tijd heeft om de NVA vanzelf te laten krimpen. Ze kunnen er wel vanuit gaan dat op die tijdsduur de wereldeconomie vanzelf wel aantrekt en dan doen ze alsof de beter draaiende economie hun realisatie is. Door alleen daar op te focussen, zullen velen er nog in trappen ook. Met een termijn van vijf jaar, valt de politieke zelfmoord wel mee. Het zou een moord op de Vlaamse democratie zijn, maar dat kan hun natuurlijk niets schelen. Het gaat hier niet over waarden, het gaat voor hen over macht. Daarom wil CD&V in 2014 dan ook eerst een federale regering en pas daarna een Vlaamse, vormen. Een Vlaamse regering vormen met een sterke NVA(waarschijnlijk wel minstens een derde van stemmen, exacte % ga ik niet proberen te voorspellen) zou betekenen dat die regering zich tegenover het federale assertief zou op stellen. Het is voor de traditionelen net belangrijk dat ze dan slaafs en mak zal zijn om de federale te ondersteunen. Alles zal er dus van afhangen of er voor de Vlaamse regeringsvorming een meerderheid kan zijn met of zonder de NVA. Als het zonder kan, mag is NVA totaal zonder macht. Als de NVA nodig is, heeft ze een troef in handen waarmee ze de plannen van de traditionelen kan blokkeren. Laatst gewijzigd door JongeGentenaar : 9 januari 2013 om 02:01. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een moderator ...
Een moderator dient een gesprek, discussie in goede banen te leiden, bijvoorbeeld bij een verkiezingsdebat. Hij stelt de vragen, verleent of ontneemt deelnemers het woord, betrekt eventueel vragen uit het publiek in de discussie. Het is dan synoniem van gespreksleider. Dat is de definitie van moderator zijn en de in het vet weergegeven zin neemt die de Ivan De Vadder al jaren echt wel heel letterlijk op en laat zijn eigen mening in veel gevallen wel vlotjes blijken in bepaalde gesprekken/discussies. Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 januari 2013 om 05:23. |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Sorry, ik kan me niet ontdoen van de indruk dat hij de N-VA en enkel de N-VA de schuld heeft van de blokkage.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 9 januari 2013 om 09:38. |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Parlementsvoorzitter
|
De strategie tot 2019 ligt al vast :Basel 3
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...3095.art?ckc=1 In plaats van disciplinering, krijgen de banken versoepeling van de regels ! Kicking the can . Het probleem wordt nogmaals opgeschoven naar later, in de hoop dat 'alles sal reg kom'. Het gesjoemel bij de banken is nog groter dan in 2008. Balansen zijn sprookjesboeken geworden met aandelen en hypotheken die gemarkeerd worden 'to model', niet aan marktwaarde. Een grote bende Zombiebanken regeert de wereld. Struisvogelpolitiek ! We zijn gedoemd tot 2019 voor er iets kan veranderen nu. Bende soepkiekens. met of zonder BDW. |
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
om BHV te hersplitsen ? omdat één partij op één niveau niet aan de bak kan ? om wat ? |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|