Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 22 januari 2013, 19:06   #41
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kent gij de voornamen van de negen huidige gouverneurs en van de 'hoge functie die iets gelijkaardigs is in het BHG' ?
Weet gij welke jobkes hun vaders deden ?
Wanneer ze hun ontslag gaven in hun vorige functies ?

Nu geef ik wel toe dat ik vragen heb/had bij het 'erven' van zijn huidige functie. Maar tegelijk toch ook al in de krant gelezen dat hij durfde er een frisse wind te laten waaien. Zowel muzikaal als op vlak van HRM.
En blijkbaar kon hij wel schipperen tussen de verschillende (machts-)partijen, want anders hadden ze zijn 'muziekkorpske' wel op droog zaad gezet op subsidie-gewijze methode.
En dat is al veel meer dan we wisten wat we konden verwachten van de huidige gouverneurs, die enkel bewezen hadden sub-toppers op politiek vlak te zijn.

.
Ben alvast blij dat je ook vragen hebt bij de erfopvolging. Ik ga géén kritiek geven op zijn werk bij het festival van vlaanderen want daar weet ik de eerste knop niet over. Mee eens dat hij een politieke feeling moet hebben want dergelijke organisaties leven bij de gratie van de uitgestoken hand, en de subsidie potten. Waar ik persoonlijk niet akkoord mee ben is om Denys en overigens nog andere gouverneurs met de vinger te wijzen. Denys heeft zijn job voor mijn part altijd goed gedaan. Hij was niet de enige. De vorige gouverneur van west vlaanderen heeft zeker ook geen brokkenparcours nagelaten. (hoe moeilijk het voor mij ook is om dat toe te geven over een tsjeef).
Jan-junior krijgt die post omdat hij een vriend is van Ben Weyts, de rest is zever. Wat wel positief is, is dat Weyts tenminste iemand uitpikte die over kwaliteiten beschikt, en niet omdat hij ooit nog voor Tak militeerde of aan vendelzwaaien heeft gedaan in zijn jeugd.
Wie weet is het ne goeie
peter1962 is offline  
Oud 22 januari 2013, 19:12   #42
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het ziet ernaar uit dat de zaak opgelost is. Nu nog een laatste rondje dikke show en wat drama voor het verdelen van de posten en we zijn vertrokken.
De vlaams blokkers zijn hierbij bedankt voor hun aangeboden hulp bij het onbaatzuchtig aanbieden van hun welgemeende steun vanuit de oppositie. Maar het zal niet nodig zijn. Drie democratische partijen hebben samen een meerderheid, en Denderleeuw ontsnapt aan de chaos. Niets dan winnaars. High fives all around, sla het vat maar aan.

En Annemans mag zijn hoop op glorie opbergen, ook hij boekt hetzelfde schitterende resultaat als zijn voorgangers. Nul op tien.
peter1962 is offline  
Oud 22 januari 2013, 20:11   #43
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Het ziet ernaar uit dat de zaak opgelost is. Nu nog een laatste rondje dikke show en wat drama voor het verdelen van de posten en we zijn vertrokken.
De vlaams blokkers zijn hierbij bedankt voor hun aangeboden hulp bij het onbaatzuchtig aanbieden van hun welgemeende steun vanuit de oppositie. Maar het zal niet nodig zijn. Drie democratische partijen hebben samen een meerderheid, en Denderleeuw ontsnapt aan de chaos. Niets dan winnaars. High fives all around, sla het vat maar aan.

En Annemans mag zijn hoop op glorie opbergen, ook hij boekt hetzelfde schitterende resultaat als zijn voorgangers. Nul op tien.
Met dank aan Annemans om de SP.A buiten te manoeuvreren
fonne is offline  
Oud 22 januari 2013, 20:58   #44
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nee fonne, dank jij die brave gouverneur Denys maar die door zijn inzet de partijen ervan overtuigde om een oplossing te zoeken. Wie van de vier eruit viel is niet het punt van discussie.
Het enige belangrijke is dat er een meerderheid is van democratische partijen, en geen minderheid die naar de pijpen moet dansen van wat blokkers om een beslissing te kunnen nemen. En het allerbelangrijkste is dat het cordon overeind blijft. De rest is dorpspolitiek. Om de paar kilometer is er een andere coalitie aan de macht.
peter1962 is offline  
Oud 23 januari 2013, 00:11   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daiwa is offline  
Oud 23 januari 2013, 00:14   #46
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denys heeft zijn job voor mijn part altijd goed gedaan.
Toen men bij Denys kanker vaststelde moest hij zich laten vervangen en niemand die het verschil opmerkte, zo moelijk zal die job dan toch niet zijn.
Zelfs een cafébaas kan het.
daiwa is offline  
Oud 23 januari 2013, 11:34   #47
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Geen idee. Het gaat om het principe. Men moet rekening houden met alle partijen. Als het VB bijvoorbeeld de verkiezingen wint, dan moet daar rekening mee gehouden worden.
Waarom wel?
Dus als VB en PVDA beiden vooruitgaan moeten zij opgenomen worden in de regering of gemeentebestuur. Wat een gezeik zeg.
Democratie = 50%+1 en al de rest is geleuter.
speurneus is offline  
Oud 23 januari 2013, 18:36   #48
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Waarom wel?
Dus als VB en PVDA beiden vooruitgaan moeten zij opgenomen worden in de regering of gemeentebestuur. Wat een gezeik zeg.
Democratie = 50%+1 en al de rest is geleuter.
Dergelijk gelul horen we al sinds '91 in zowat elke café discussie als het over politiek en het vlaams blok gaat. Het is hopeloos, die mensen denken echt dat ze "moeten" opgenomen worden in coalities enkel maar omwille van het feit dat ze bestaan.
peter1962 is offline  
Oud 23 januari 2013, 20:00   #49
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dergelijk gelul horen we al sinds '91 in zowat elke café discussie als het over politiek en het vlaams blok gaat. Het is hopeloos, die mensen denken echt dat ze "moeten" opgenomen worden in coalities enkel maar omwille van het feit dat ze bestaan.
Dat kan je dus van Groen ook zeggen.
Vrijheideerst is offline  
Oud 23 januari 2013, 20:04   #50
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Andre Denys heeft zicht op een oplossing, door de coalitie uit te breiden met de liberalen zodat er een meerderheid is. Zo kan er een meerderheid ontstaan zonder die schabouwelijke gedoogsteun van het blok. Nu nog een bestuursakkoord samenstellen en een nieuwe voordracht door de gemeenteraad. http://www.standaard.be/artikel/deta...30114_00432426
Mooi zo.
mooi zo, inderdaad.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 23 januari 2013, 20:05   #51
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
tsk tsk, van waar die gebetenheid op SP.A ?

4x10E6 is offline  
Oud 23 januari 2013, 20:07   #52
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Toen men bij Denys kanker vaststelde moest hij zich laten vervangen en niemand die het verschil opmerkte, zo moelijk zal die job dan toch niet zijn.
Zelfs een cafébaas kan het.
meer nog: Carl Decaluwé is het.

4x10E6 is offline  
Oud 23 januari 2013, 21:02   #53
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
tsk tsk, van waar die gebetenheid op SP.A ?
Ik kijk zo nu en dan eens op mijn loonafrekening en vraag me af wat ze met dat vele geld dat ze me ontroven zoal zouden uitsteken. Het komt nogal eens in de zakken van de SP.A en vriendjes terecht, stel ik vast.
fonne is offline  
Oud 24 januari 2013, 00:01   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kijk zo nu en dan eens op mijn loonafrekening en vraag me af wat ze met dat vele geld dat ze me ontroven zoal zouden uitsteken. Het komt nogal eens in de zakken van de SP.A en vriendjes terecht, stel ik vast.
Hier sluit ik me volmondig bij aan!
daiwa is offline  
Oud 24 januari 2013, 20:25   #55
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
u stelt vast. wat factueel van u. ik stel aansluitend vast dat proportioneel gesproken meer in de zakken van zij terecht moet komen die men bezwaarlijk SP.A, noch SP.A vriendjes noemen kan. mag ik? ja toch.

4x10E6 is offline  
Oud 25 januari 2013, 08:51   #56
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
u stelt vast. wat factueel van u. ik stel aansluitend vast dat proportioneel gesproken meer in de zakken van zij terecht moet komen die men bezwaarlijk SP.A, noch SP.A vriendjes noemen kan. mag ik? ja toch.
Natuurlijk, ieder zijn fantasietjes nietwaar
HRobin is offline  
Oud 25 januari 2013, 13:54   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Allez zeg Denderleeuw,

wanneer krijgen we nieuws over het aantal postjes dat in de schoot zou vallen van dat kleine partijtje daar ?

't Is precies toch niet zo vanzelfsprekend ??

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 januari 2013, 10:27   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard Denderleeuw heeft gekozen.

Maar 't is niet wat jullie dachten:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30124_00444846

Afijn, ik spot maar met de bemoeienissen van de nationale hoofdkwartieren en de ongerustheid van zelfs onze francofone ministers ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 januari 2013 om 10:28.
De schoofzak is offline  
Oud 29 januari 2013, 17:46   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Denderleeuw,
komt er nog wat van ?

Dat kan toch niet blijven duren. Oud peeke gouverneur van blauw bloed en provinciaal kazakkendraaier heeft jullie opgeroepen !!

.

De schoofzak is offline  
Oud 31 januari 2013, 14:05   #60
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Schoof moet niet langer ongerust zijn : 't is opgelost.
http://www.hln.be/hln/nl/13816/Verki...derleeuw.dhtml
peter1962 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be