![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De seksuele geaardheid van ieder mens zit ergens op die verdeling, niet uit keuze, maar omdat je geaardheid aangeboren is.Om het dichter bij jezelf te brengen, jij bent niet hetero omdat je dit wilt, maar omdat je dit bent. Hetzelfde geldt voor homo en biseksuelen. Moraliteit, echter, is niet aangeboren, dat is wel een keuze, u kiest ervoor om homo's uit te sluiten , te discrimineren, rechten te ontzeggen, verwachten dat de samenleving je immorele ( want dat is voor mij discriminatie, uitsluiting ) standpunten delen is meerdere bruggen te ver. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Aangeboren, keuze, whatever.
Iedereen doet tussen de lakens toch wat hij wil en zolang het niet terecht strafbaar is (pedofilie, etc...) en alle partijen uit vrije wil en bewust aan zo'n relatie beginnen, heeft niemand anders zich daar mee te moeien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je vergist je als je zegt dat dat nu 'nauwelijks of helemaal niet' meer het geval is. Mannen die vandaag in de dertig of veertig zijn, zijn opgegroeid in de jaren zeventig en tachtig. Homoseksualiteit was toen nog een marginaal gegeven. Er waren nauwelijks verenigingen en al zeker niet in landelijker gebieden. 'Coming out' was nog een kwestie van enkele dapperen. De 'grondstroom' in Vlaanderen was er één van doodzwijgen of veroordelen. Degelijke informatie was amper beschikbaar. Je kon als homoseksuele jongen opgroeien zonder ook maar één andere homoseksueel te kennen. Dus nee, een homo die in een heterohuwelijk - was er tot voor kort een ander? - stapte was verre van uitzonderlijk en gebeurde al zeker niet met de uitdrukkelijke bedoeling om de vrouw te schaden. Er was gewoon niets anders. Dat was je leven, dat was wat van je werd verwacht. Bij sommigen leidde dat tot een cultuur van verdringing, gevoed door angst. Ik situeer de ommekeer in de jaren negentig: ik herinner me dat homoseksualiteit in een programma van Goedele Liekens nog echt werd "geproblematiseerd". Het ging dan niet eens om het huwelijk of adoptie, maar over het "zijn" zelf. In diezelfde jaren negentig zie je echter ook dat holebi's zich steeds beter gaan organiseren. Er ontstaat bijvoorbeeld een uitgebreid netwerk van holebi-jongerenverenigingen die voor mensen zoals ik een kleine zegen betekenden. Het politieke draagvlak voor gelijke rechten nam ook zienderogen toe, zelfs bij de CVP. De generatie die vandaag opgroeit en stilaan op huwbare leeftijd komt, zal niet zo vaak meer in die val trappen, dat is waar, maar als we vandaag over homo's in een heterohuwelijk spreken dan gaat het wel degelijk nog om een generatie die in een ander tijdperk is opgegroeid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de booslims hun zin krijgen.
![]()
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij wil de mogelijkheid dat homosexualiteit eventueel niet genetisch overdraagbaar zou zijn evenmin zeggen dat het een 'vrije keuze' zou betreffen. Recent begint men er in wetenschappelijke kringen van te spreken dat homosexualiteit iets epigenetisch zou zijn. Maar waarom vragen we niet aan homoseksuelen zelf of homosexualiteit voor hen een vrije keuze betreft of eerder een geaardheid? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 februari 2013 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Homoseksualiteit of enige welke seksuele richting, is volgens mij zeker niet aangeboren.
Wat wel is aangeboren zijn fysieke kenmerken en een stel hersens en hormonen (of potentie voor hormonen). Wat zich verder ontwikkeld, is de seksualiteitsrichting, al dan niet in combinatie met gender. Is het in die context gek om niet-heteroseksualiteit als afwijking te zien? Misschien niet ... Heeft de overheid propaganda gemaakt voor homoseksualiteit zoals hier gesteld wordt? Ja, er zijn campagnes geweest om homoseksualiteit aanhangig te maken bij het brede publiek, en men probeert tevens stigmatisering te voorkomen, zelfs als dat soms ten koste gaat van de volksgezondheid (bv in HIV campagnes expliciet niét verwijzen naar MSM, maar men gaat bv ook niet verwijzen naar prostituees, de overheid voorkomt stigma's en stereotypering, en maar goed ook). Die campagnes bleken redelijk doeltreffend, maar inmiddels is de socio-culturele context weer zodanig veranderd, dat ze een maat voor niets leken (hoewel de "homo-haat" mogelijks nog veel erger was geweest, indien ze nooit hadden plaatsgevonden). Dat maakt volgens mij niet dat er een keuze is. Net zoals genoemd bij pedoseksualiteit, dat zal ook zeker geen keuze zijn, mag ik toch hopen. Het is allicht eerder een lust, van aard in niets verschillend van de heteroseksuele lust, maar wel van doel.
![]() |
![]() |
#53 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel dat er erchte mannen zich zouden profileren en hun ego uitbraken zoals homo's doen , dan zouden die mannen ( EN terecht ) door de vrouwen uitgekafferd worden als een sexistische vent die met zijn lul denkt en geen verstand heeft . Enkel homo's mogen hun pervese onnatuurlijke sexlust tot uiting brengen. Maar als een gezonde man zegt dat hij graag beft , is hij een sexist . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is nog een derde mogelijkheid. Er zit hier iemand die niet uit de kast durft te komen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een groot deel van die beweging wordt gebruikt door mensen en groepen die streven naar een onbegrensde publieke seksbeleving of naar het erkennen van hun specifieke fetisj. Het is jammer dat die beweging zich daartoe ook voor een groot deel leent (zeker niet alle homofielen m/v zijn daar gelukkig mee.). Met het bestaan van homofilie (ook al vallen daar lang niet alle mensen onder die zich zo benoemen) heb ik geen enkel probleem.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als je nu begint over het al dan niet bestaan van 100% heteros kunnen we nog een paar boekdelen volzeuren... ![]() Durf jij hier uit de kast komen? ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Because he is not a machine is hier even geldig uiteraard.
![]() Wat dit soort reacties moet bijdragen kan ik dus even niet volgen...
![]() |
![]() |