![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In het onzinnige debat over de homo T-shirt bij de Antwerpse stadsdiensten, viel mij het twitterbericht van de oppertjeef Wouter Beke op. Daar stelde hij dat homoseksualiteit niet zoals is als een ideologie of een geloof. Je bent homo of je bent hetero en daarmee uit. Ik vond dat nogal een rare stellingname eerlijk gezegd.
Ik wil meneer Beke er op attent maken dat wij allemaal geboren worden met met een mannelijk of vrouwelijk geslachtsorgaan die een heteroseksuele relatie moeten mogelijk maken. Je wordt niet dus niet geboren als homo of lesbienne. Het is zo dat homoseksualiteit afwijkend seksueel gedrag is, die ingaat tegen de wil van God. Die homoseksuele gedachten of gevoelens kunnen in de loop van het leven komen door interactie met de buitenwereld. Echter wij hebben als mensen nog altijd ons verstand, onze hersenen en wij kunnen dus zelf een keuze maken of we aan die eventuele gedachten of gevoelens zullen toegeven of niet. In dat opzicht is homosekualiteit wel degelijk een keuze die je maakt. Geef je daaraan toe dan weet je dat je ingaat tegen de wil van God en dat het je na je dood ook zal aangerekend worden. Rare hersenkronkels heeft die Wouter Beke toch. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 4 februari 2013 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Homoseksualiteit versus pedoseksualiteit.
Beiden zijn seksueel afwijkend gedrag en voor beiden komen deze afwijkende gedachten of gevoelens voor in de loop van het leven. Ook een iemand die met pedofiele verlangens zit heeft de keuze om al dan niet toe te geven aan zijn verlangens en dus al dan niet een pedofiele pervert te worden. Kardinaal Bertone had dus gelijk toen hij de link maakte tussen pedofilie en homoseksualiteit. Echter het grote verschil tussen de twee is wel dat een kind nooit toestemming kan geven en er altijd sprake is van misbruik en/of verkrachting. Pedofilie is naast afwijkend gedrag ook crimineel gedrag, homofilie is dat niet omdat beide partners ervoor kiezen. Echter ze zondigen wel tegenover God. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel een zéér ingewikkelde kwestie. Met een niet te onderschatten invloed van de psychologie van de betrokken persoon. Ondermeer door homosexuele onderzoekers is er reeds koortsig gewroet in het genetisch materiaal van de mens. Een onbetwistbaar en keihard bewijs van een homo-gen is blijkbaar nog niet gevonden. Men heeft het nog steeds over aanwijzingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De wil van God kan me gestolen worden (dat is altijd de doorslag van de wil van iemand anders)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Iemand die mensen van het andere geslacht niet aantrekkelijk vind en niet wil zondigen tegen de wil van God, kan dus perfect geen relatie aangaan en alleen blijven. Het is dus een keuze die je maakt, maar dan ook moet respecteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Bij sommigen is het een keuze, bij anderen een onweerstaanbare aandrift waarmee ze geboren zijn. Je kan ook perfect van twee walletjes knabbelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Door het feit dat homoseksuelen voor hun handelingen wederzijdse toestemming geven, vind ik niet dat homo's moeten vervolgd of opgesloten worden zoals in sommige landen.
Als ze hun handelingen in de slaapkamer doen en niemand heeft daar last van, vind ik niet dat de overheid daar mee moet moeien. Die mensen maken een keuze, maar ze weten weldegelijk dat ze zondigen tegenover God en dat ze daar na hun dood rekenschap moeten geven. Daarom ben ik voorstander van een gedoogbeleid voor homo's en lesbiennes, maar niet voor erkenning en zeker niet voor de propaganda die dit regime voor deze zonde aan de dag legt. Daarom ben ik grote voorstander dat Bart Dewever in Antwerpen pro-homo kledij wil verbieden in de stadsdiensten. Ik roep hem op om nog verder te gaan om allerhande homo-propaganda te verbannen in de stad en hard op te treden tegen openbare zedenschennis die we al te vaak zien op gay-prides. Eigenlijk zou niemand nog met openlijke homo-kledij mogen rondlopen, omdat dit de zonde propageert. Homo's kunnen enkel gedoogd worden als zij in het openbaar zo normaal mogelijk gedragen. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 4 februari 2013 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Hoezo "dus"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Euhm...
![]() Is dit topic ernstig bedoeld, of moet het een soort van komische karikatuur voorstellen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Het staat niet bij koeien en kalveren, dus is het hier ernst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Toch niet, daar worden homo's opgehangen, zo ver wil ik niet gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kerels die eerst vrolijk met een meisje huwen, er dikwijls meerdere kinderen bij verwekken... En dan, plots "ontdekken" ze dat ze homo zijn... . Dat is iets waarbij ik revolteer. Want het feit dat ze in staat waren om bij die jonge vrouw kinderen te verwekken is een duidelijk bewijs dat bij hen een jonge vrouw wel degelijk een sexuele begeerte kan opwekken. Dan heb ik in dergelijke situatie serieuze twijfels over die homofilie. Ik kan slechts één situatie bedenken waarin een homo met een vrouw huwt. Namelijk wanneer het gaat om een soort "gedwongen" huwelijk. Gedwongen omwille van ergens een familiefortuin, of het imago van een familie naar de buitenwereld. Maar dit is een situatie die, in tegenstelling tot vroegere tijden, nog zelden voorkomt. Bovendien, als het om een échte homo gaat, zal het omzeggens niet tot sexuele betrekkingen met die jonge vrouw komen. Dat was bv. het drama met het huwelijk van 19e eeuwse Russische componist Peter Tchaikowski. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks wordt uw computer nog bovengehaald, wanneer u voor God staat! Misschien wordt jij wel aan de kant geschoven en gaan alle homo's voor en zwaait God naar u met het vingertje en zegt" de eersten zullen de laatsten zijn" Oppassen hoor.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ik heb het hierboven al uitgelegd: Verbod op openlijke propaganda van homoseksualiteit, geen juridische erkenning, wel een gedoogbeleid voor homo's die op een discrete manier samenleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar, alle gekheid op een stokje: ![]() |
|
![]() |
![]() |