Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2013, 10:25   #41
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Leken me Zuid-Amerikaanse toestanden.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 10:25   #42
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Culluningus Bekijk bericht
Vanaf nu , speciaal voor jou : een executie-interventie. 5 man die op je kloppen tot je het begeeft, deal?
Waar heb ik dat geschreven ?
gelijk wat die man heeft misdaan of hoe hij zich gedragen heeft , hem dood slaan is geheel onverantwoord .

Maar mag men nog de vraag stellen of de videobeelden alle agressie heeft laten zien ? ik bedoel ook die van het slachtoffer .

Als het echt zo'n zacht doetje was , vraag ik me af waarom de politie van Mortsel dat speciaal team heeft opgeroepen ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 10:28   #43
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er heeft niemand gezegd dat het een doetje was. Maar waarom ze dat met acht man moesten doen kan er bij mij dus niet in.
Oud 22 februari 2013, 10:30   #44
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
net DAAROM moeten die mensen duidelijk identificeerbaar gemaakt worden door een rug, schouder helmnummer.
Nu komen ze er vanaf met : "ik weet niet wie er sloeg, ik was het niet "
Op de beelden in de reportage is er inderdaad geen enkele agent herkenbaar . maar in die beelden is er ook wel serieus geknipt .

ik betwijfel of men niet zal kunnen uitmaken wie de fatale slagen toebracht .

Bovendien is de agent die de onnodige vuistslagen toebracht gesitueerd aan de bovenzijde van zijn lichaam , hoofd en schouder .

Ik denk dat de fatale lever en buikader blessure veel eer is veroorzaakt door een agent onderaan het beeld die met zijn knie in zijn lever en nbuik heeft gestampt.

Van een blauw oog sterf je niet hoor ,
Oud 22 februari 2013, 10:30   #45
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
net DAAROM moeten die mensen duidelijk identificeerbaar gemaakt worden door een rug, schouder helmnummer.
Nu komen ze er vanaf met : "ik weet niet wie er sloeg, ik was het niet "
Op de beelden in de reportage is er inderdaad geen enkele agent herkenbaar . maar in die beelden is er ook wel serieus geknipt .

ik betwijfel of men niet zal kunnen uitmaken wie de fatale slagen toebracht .

Bovendien is de agent die de onnodige vuistslagen toebracht gesitueerd aan de bovenzijde van zijn lichaam , hoofd en schouder .

Ik denk dat de fatale lever en buikader blessure veel eer is veroorzaakt door een agent onderaan het beeld die met zijn knie in zijn lever en nbuik heeft gestampt.

Van een blauw oog sterf je niet hoor ,
Oud 22 februari 2013, 10:33   #46
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Er heeft niemand gezegd dat het een doetje was. Maar waarom ze dat met acht man moesten doen kan er bij mij dus niet in.
Heb je gezien wat voor een beer die man was , hoe sterk en dan in een toestand dolgedraait door drugs en overdosis . die kan lelijk herry schoppen hoor .

als je een man richt op elke arm , elk been en twee om hem vast te binden of te boeien , heb je er zes hé
Oud 22 februari 2013, 10:35   #47
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Heb je gezien wat voor een beer die man was , hoe sterk en dan in een toestand dolgedraait door drugs en overdosis . die kan lelijk herry schoppen hoor .

als je een man richt op elke arm , elk been en twee om hem vast te binden of te boeien , heb je er zes hé
Dan nog: met een man of twee minder kon dit ook. En wat jij komt te zeveren over dat blauw oog: dus eigenlijk was die "agent" hem gewoon maar een blauw oog aan het slaan?

We zijn allemaal voor een sterke politiestaat, tot als we er zelf mee te maken krijgen, mijnheer.
Oud 22 februari 2013, 10:38   #48
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Flikken executeren. Daarmee gedaan.
idd. een zwaarder bewapende BBBT oprichten die de BBT onder vuur neemt.
(er steeds streng op toe zien dat niemand zijn hersens gebruikt)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 10:39   #49
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Voelt geen enkele van de usual suspects nu de drang om op de VRT te kappen ? Dat is toch die regime zender ? Of zijn ze nu plots wel bezig met goede journalistiek ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 10:42   #50
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Voelt geen enkele van de usual suspects nu de drang om op de VRT te kappen ? Dat is toch die regime zender ? Of zijn ze nu plots wel bezig met goede journalistiek ?
Daar zit wel iets in...

Al ik kan ik wel toegeven dat er nog goede presentatoren/reportages zijn op de B...euh VRT hoor.

(Bart De Bie maakte dan weer de omgekeerde route, snap je...)
Oud 22 februari 2013, 11:25   #51
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Deze windstilte is te begrijpen, want in de reportage werden er ook geen verbindingen gelegd naar politieke verantwoordelijkheden.
Dit is verrassend, want dikwijls, meestal in feite, gaat men in zo'n geval een politiek verantwoordelijke het vuur aan de schenen leggen; b.v. de minister van binnenlandse zaken en/of justitie of beter nog de betrokken burgemeester.
Is deze discretie geen toeval omdat het hier om Janssen(SP.a) of om Pira (Groen!) ging ?
Mag men dezelfde terughouding veronderstellen indien dit zou gebeurd zijn onder de verantwoordelijkheid van burgemeester De Wever ?
We zullen het nooit te weten komen.
Maar goed ook ! Het gekrakeel zou beslist jaren geduurd hebben.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 11:37   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat vechten leek mij nu echt wel niet nodig. Hij ging heel rustig mee naar de cel. Het was zelfs niet nodig hem te boeien. Er met z'n zessen op gaan zitten was een *beetje* overdreven. Duwvorken en slaan was al helemaal niet nodig. Eerst op een kalme manier proberen die mens te boeien was genoeg geweest. Dan kunt ge spuitjes geven zoveel ge wilt.
Het probleem begint al dat flikken, van welke slag ook, zelfs niet eens een notie hebben van wat psychose is.
hoop dat het resultaat van heel deze zaak wel meer dan een onderzoek naar het gedrag van individuele agenten gaat zijn (terecht onderzoek uiteraard, daar niet van)

hoop dat er vragen gesteld worden over de organisatie en verantwoordelijkheid in B

psychiatrische gevallen en drugsverslaafden zijn mijn inziens geen taak voor politie en gevangenis ...

dat er ook een 'stevig' interventieteam moet zijn om deze mensen op een efficiente wijze te 'imobiliseren' tijdens een crisis staat ook buiten twijfel ... alleen dit moet m.i. door mensen uit de zorgsector bemand zijn, niet door mensen uit de politie.

dat moet de essentie worden van het onderzoek, lijkt mij ... niet dat ik hoopvol gestemd ben in deze ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 11:39   #53
giserke
Banneling

Standaard

En welke dwaas beslist er om iemand onder invloed van drugs nog eens plat te gaan spuiten?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 11:58   #54
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En welke dwaas beslist er om iemand onder invloed van drugs nog eens plat te gaan spuiten?
Idd, beter hem gewoon laten uitrazen in die cel.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 14:01   #55
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
en toch die "maar ..."

Welk slachtoffer? Weet jij eigenlijk wel waarover het gaat? Welk slachtoffer? Welk misdrijf?

Je lijkt het allemaal niet zo goed te kunnen volgen en nu begrijp ik (alweer ) waarom.
Je hebt niet eens de moeite gedaan de voorgeschiedenis te weten te komen.
Ik volg ook Uw redenering .

Maar , alweer een maar . sorry

personen moeten ofwel geinterneerd worden omdat ze wilsonbekwaam zijn , of volwassen mensen moeten hun verantwoordelijkheid nemen . en dat betekend , U aan de wet houden , en op politie bevel U zonder weerstand ter beschikking stellen .

Wanneer je uzelf op welke manier gaat drogeren dat je niet meer normaal kan functioneren , dat kan je inderdaad met geweld overmeesterd worden .

Ik keur de aanpak niet goed . maar wie met vuur speelt .....

Ik herhaal nogmaals , ik vermoed dat er in de reportage heel wat geknipt is en het acht mij hoogst onwaarschijnlijk dat de Politie dat team er had bijgeroepen indien de man geen abnormale agressie had geuit .
Oud 22 februari 2013, 14:02   #56
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu ook al dokter?
Flauwe reactie , zever zelfs
Oud 22 februari 2013, 14:03   #57
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Dat speelt allemaal geen rol. Hij is dood.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 14:07   #58
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Deze windstilte is te begrijpen, want in de reportage werden er ook geen verbindingen gelegd naar politieke verantwoordelijkheden.
Dit is verrassend, want dikwijls, meestal in feite, gaat men in zo'n geval een politiek verantwoordelijke het vuur aan de schenen leggen; b.v. de minister van binnenlandse zaken en/of justitie of beter nog de betrokken burgemeester.
Is deze discretie geen toeval omdat het hier om Janssen(SP.a) of om Pira (Groen!) ging ?
Mag men dezelfde terughouding veronderstellen indien dit zou gebeurd zijn onder de verantwoordelijkheid van burgemeester De Wever ?
We zullen het nooit te weten komen.
Maar goed ook ! Het gekrakeel zou beslist jaren geduurd hebben.
ALLE HUP , Bartje moet er weer bij komen als calimero . is hij dan toch de calilero bij uitstek ?

Weet je wat ik me eerlijk gezegt afvraag . stel dat het slachtoffer een marokaan of moslim was geweest .

Ik denk dat de abjectiviteit hier heel anders was geweest .

Men hed op zijn graf staan dansen en feesten . Zo objectief zijn de reacties hier .

Ze moesten het filmpje tonen in de scholen en studentenhuizen , dat ze weten hoe het kan eindigen als men drugs en andere smeerlapperij tot zich neemt .
Oud 22 februari 2013, 14:09   #59
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat speelt allemaal geen rol. Hij is dood.
Ja , das jammer , maar de man heeft ook risico genomen en met vuur gespeelt , door spul te nemen en zo ver af te dwalen van de beheersing .
Oud 22 februari 2013, 14:12   #60
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Toch eens opmerken dat ik zwaar onder de indruk was van het geduld, inlevingsvermogen en hulpbereidheid die de Mortselse Politie hier tentoonspreid. Ik woon knal op de grens met Mortsel, en ik voel me alvast een stuk geruster nu ik gezien heb dat die flikken echt professioneel zijn.

Die patsers van het BBT da's een ander verhaal. Zij behandelden de patient als een boelzoeker. Wat de flikken zelf nooit gedaan hebben. Al bij al een spijtig voorval waar de grootste fouten gemaakt zijn door de kliniek.

De verantwoordelijkheid bij het slachtoffer leggen is het bestaan van patienten ontkennen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 februari 2013 om 14:13.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be