Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2013, 11:45   #41
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Denk je dat een fabriek kort en klein slaan je kans op een job verhoogt?

Ik zou er juist voor zorgen dat ik vooraan in de rij sta voor een nieuwe job, terwijl de rest tijd verliest met zinloos geweld.
Je kunt ook vooraan de rij staan, en toch de boel kort en klein slaan.
Dat zijn de hele slimme.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 12:40   #42
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je kunt ook vooraan de rij staan, en toch de boel kort en klein slaan.
Nee, want je kan niet op twee plaatsen tegelijk zijn.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 12:43   #43
giserke
Banneling

Standaard

Sommigen kunnen snel zijn hoor.
Oud 22 februari 2013, 12:52   #44
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Get over it, get over it.
Ge zult er maar werken als koppel met een hypotheek en ne kleine.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 12:59   #45
giserke
Banneling

Standaard

Iemand die in het zelfde bedrijf werkt als zijn vrouw, noem ik een ezel met lange oren.
Oud 22 februari 2013, 13:25   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eigenaardig: over dit "breaking news" geen enkel woord op radio noch tv...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 13:36   #47
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Voorlopig gaat het dan ook maar over wat dreigementen van één of andere topman van Ford.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 13:40   #48
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Laatste wat ik gehoord heb was in de orde van € 10.000 per man. Als ik Ford arbeider was met zo'n twintig jaar op mijn conto, zou ik die best willen riskeren om de fabriek kort en klein te slaan.
Waarom?
Waarom zou een Ford-werknemer recht hebben op een hogere ontslagvergoeding dan de wettelijk bepaalde. Waar ieder ander Belgische werknemer ook recht op heeft?
Zouden de heren en dames van Ford er willen rekening mee houden dat ze gemiddeld 20 tot 25% hoger uurloon kregen dan hun collega's voor hetzelfde werk in andere toeleveringsbedrijven? Dat zij dit loon mede te danken hadden aan overheidssteun.
Zou het dus niet veel beter en correcter zijn als iedere FORD-werknemer dezelfde ontslagvergoeding en werkloosheidsuitkering zou krijgen dan elk andere Belgische werknemer. Iedere ontslagen werknemer kent dezelfde problemen. Of die nu op FORD werkte of bij de plaatselijke schijnwerker die zijn zaak moet sluiten vanwege de concurrentie van zwartwerkende doppers (met prépensioen).
Dat de overheid als vertegenwoordiger van de belastingbetaler het onderste uit de kan haalt om zo veel mogelijk van de gegeven subsidie te recupereren. Dat dit bedrag geïnvesteerd wordt in het creëren van werkgelegenheid.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 17:46   #49
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waarom?
Waarom zou een Ford-werknemer recht hebben op een hogere ontslagvergoeding dan de wettelijk bepaalde. .
Omdat nergens in de wet staat dat het verboden is om met succes hogere ontslagvergoedingen af te dwingen.

En ford weet dat ook, daarom doen ze ook voorstellen, die opnieuw afgewezen zullen worden tot er een voorstel op tafel ligt dat voor de meerderheid aanvaardbaar zal zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 17:57   #50
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Omdat nergens in de wet staat dat het verboden is om met succes hogere ontslagvergoedingen af te dwingen.
Gij zijt dus akkoord dat een hogere ontslagvergoeding geen recht is. Dat een hogere vergoeding er enkel kan komen door (straat-)geweld. Door de macht van de sterkste.
Als ge zelf kiest voor de macht van de sterkste moet ge ook niet verwonderd zijn dat dit zich tegen u keert. M.a.w. Dat werkgevers hun macht gebruiken om werkgelegenheid naar elders te verplaatsen. En dan moet ge de schuld voor het verdwijnen van banen ook niet in de schoenen van de regering schuiven. Dan moet ge gewoon erkennen dat ge gevochten hebt. Dat ge mogelijk een overwinning (hogere ontslagvergoeding) behaalt en uiteindelijk de oorlog (werkgelegenheid voor u, en uw en mijn kinderen ) verliest.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 18:21   #51
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat een hogere vergoeding er enkel kan komen door.....
Door te onderhandelen.

Op het einde van de rit zal niemand gelukkig zijn.

Ford niet omdat ze gedwongen worden vele keren meer te geven dan het wettelijke.

Wij niet omdat we meer hadden verwacht.

En jullie allemaal niet, omdat wat we zullen krijgen, vele, vele keren meer zal zijn dat wat jullie ons gunnen.
Omdat het een doorn in jullie ogen zal zijn.
Oud 22 februari 2013, 18:24   #52
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Iemand die in het zelfde bedrijf werkt als zijn vrouw, noem ik een ezel met lange oren.
Het is maar dat tegenwoordig de jobs voor het rapen liggen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 18:51   #53
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Men heeft met de vorige sluitingen van autofabrieken te hoge bedragen uitbetaald.
Uiteraard verwacht men hetzelfde in Genk.
Oud 22 februari 2013, 18:54   #54
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat een hogere vergoeding er enkel kan komen door (straat-)geweld.
Zijt ge ook al zo een minderwaardig type vol met complexen die vind dat belgische ford werknemers minder moeten krijgen dan hun engelse of duitse collega's.

Daar hebben ze dat echt niet gekregen omdat men graag sinterklaas speelt in Engeland of Duitsland maar omdat men dat afgedwongen heeft.
Maar als men in Belgie iets dergelijks afdwingt moet men zich schuldig voelen, dan is dat ongezien. ?

Als men om een arbeider in Genk 10 euro netto over te laten houden er 48 euro brutto nodig zijn en elders om dezelfde 10 euro netto over te houder er maar 28 euro nodig zijn dan mag men de schuld wel degelijk in de schoenen van de belgische regering steken. Want de loonkost is een federale bevoegdheid.

De Vlaamse regering probeerde de pil nog wat te verzachten door 100 miljoen euro te beloven op 10 jaar tjd, waarvan er geen 50 miljoen effectief betaald werd op 10 jaar tijd.

50.000.000 / 4300 directe ford werknemers = +/- 11000 euro of 1100 per jaar of 91,5 euro per maand. Om maar aan te tonen dat de link die ge maakt "subsidies - hoge lonen - werkbehoud" te zot voor woorden is.

In dezelfde periode kreeg de belgische regering bijna 4 miljard aan RSZ van ford.

ja maak het uw soortgenoten maar wijs dat ford open bleef door die subsidies, iemand met het uiterste minimum aan verstand weet wel beter.
Oud 22 februari 2013, 18:57   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit stervende conglomeraat van een zeer grote auto-assemblagefabriek en errond de meest strategische toeleveranciers was eminent succesvol in tijden dat er nog wagens vervaardigd werden die ook goed verkochten....

Maar nu,nu er een soort van stervensbegeleiding toegepast moet worden op wat essentieel een aantal verschillende bedrijven zijn,nu is het alsof men katten in een roedel wil leren lopen....

Ik weet niet of de Ford directie inderdaad zo bot zal zijn als in de draadstart gesuggereerd wordt,maar het kan zo niet verder...Bedoeling was dat Ford zijn boetiek sluit en in de tussentijd nog,op kadans,kwaliteitsvolle wagens aflevert(er zijn nog steeds tienduizenden bestellingen uit te voeren,dat vergeet men wel eens!), en dat de toeleveranciers op hun niveau hetzelfde doen...

Als dat,om gelijk welke reden,niet zal lukken,welaan dan,beter er NU mee te stoppen .....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 februari 2013 om 19:00.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 19:11   #56
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Get over it, get over it.
Ge zult er maar werken als koppel met een hypotheek en ne kleine.
Krijgen ze van de vakbonden ook niets extra? Waardepapieren of winstbewijzen of zo...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 19:14   #57
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Als ik Ford arbeider was dan zou ik nu al naar een andere baan beginnen zoeken, en niet tijd verliezen met het kort en klein slaan van een fabriek.

Ik denk dat iemand die gaat solliciteren ipv. te betogen veel meer kans op een nieuwe job maakt...
Ja, dat bang-maak-verhaaltje wordt nu al jaren aaneen afgezaagd.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 19:15   #58
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Wat is die inhoud waard als je arbeiders niet meer willen werken en gewoon een grote ontslagpremie willen binnenrijven? Het wordt tijd dat de vakbond eens gaat opdraaien voor de schade die ze toebrengen, het is niet omdat je staakt dat je een complete inhoud van een fabriek mag vernielen of gijzelen.

En dan klagen diezelfde vakbonden dat grote firma's niet meer willen investeren en alleen saneren, je zou voor minder. Onze vakbonden jagen investeerders weg, tegenwoordig doen ze veel meer kwaad dan goed.
Ze willen de fabriek in Valencia heropstarten remember. Ik wil graag je raming horen van de waarde in die fabriek. Ik heb ze gezien, dus ik weet waarover ik hier spreek. Maak je geen illusies, dat is een hele grote belangrijk pokerkaart die de vakbonden in handen hebben.
Oud 22 februari 2013, 19:17   #59
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
En al die 'arbeiders' een miljoenen proces aan hun been, dat zou pas rechtvaardig zijn. Vakbonden denken hier dat ze boven de wet staan en zo handelen ze ook.
Als je kunt bewijzen wie het gedaan heeft. Begin maar alvast. Nee jongen, geloof het maar niet. Trouwens ik zou het niet in de fik steken, ik zou niet willen dat Ford ook nog eens uitbetaald zou worden door zijn verzekeraar.
Oud 22 februari 2013, 19:18   #60
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Men heeft met de vorige sluitingen van autofabrieken te hoge bedragen uitbetaald.
Uiteraard verwacht men hetzelfde in Genk.
Nu Volvo & Audi nog EN... alweer een sector weg uit belgië.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be