Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2004, 09:42   #41
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
De zg. Antwerpse Kristalnacht was in werkelijkheid niet meer dan enkele kleine relletjes waarbij enkele winkels en woningen werden vernield. Wat Hugo zedig verzwijgt is dat de daders naderhand op de Feldkommandantur ontboden en berispt werden, en dat de Joden, die schade geleden hadden, zonder ook maar enige vorm van proces vergoed werden.
Is dat zo, mijnheer ThePiano ?
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2004, 11:38   #42
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Is dat zo, mijnheer ThePiano ?
Onzin natuurlijk, maar zodra de Olympische Spelen voorbij zijn, zal ik er wel op antwoorden. Ik heb nu geen zin en geen tijd in de forums. Tot later.

Laatst gewijzigd door thePiano : 15 augustus 2004 om 11:39.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 22:30   #43
The Desertfox
Vreemdeling

Standaard

Laat Piano maar zeveren om amnestie tegen te gaan. De kans zit er toch dik in dat, wanneer er voldoende tijd over gegaan is, Adolf Hitler heilig verklaard wordt door het Vaticaan daar er zoveel linken te leggen zijn tussen Hitler en Jezus Christus hetgeen in een ander thread reeds aangehaald is en niet te weerleggen is.
Dus dat ver-van-mijn-bedshow over destijdse jodenvervolging zal al snel vergeten worden in de toekomst.
Het merendeel van de mensen schenken er nu reeds geen aandacht meer aan.
Alsof de wereld wakker ligt van een paar joden meer of minder ...
The Desertfox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 14:28   #44
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
De zg. Antwerpse Kristalnacht was in werkelijkheid niet meer dan enkele kleine relletjes waarbij enkele winkels en woningen werden vernield. Wat Hugo zedig verzwijgt is dat de daders naderhand op de Feldkommandantur ontboden en berispt werden, en dat de Joden, die schade geleden hadden, zonder ook maar enige vorm van proces vergoed werden.
Ik zie dat thepiano terug online is, dus nogmaals proberen om de waarheid te achterhalen. Is het werkelijk zo gegaan, mijnheer thepiano ?
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
Oud 19 augustus 2004, 16:58   #45
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Als de joden schadevergoeding krijgen voor iets van 60 jaar terug,wel ik ben napoleon nog niet vergeten en eis daarom een rente van 1 salami pur porc tot aan mijn dood als schadevergoeding!

Vlaming vergeet nooit de spaanse furie,ik eis een hacienda in Andalucia!

Moest ik niet getrouwd zijn ik zou een blonde wulpse Zweedse deerne willen als vergoeding voor invallen van Noormannen.

1 x per maand een pizza rustica(parmezaanse kaas-stukjes tomaat-verse rucola) aan huis gebracht als genoegdoening voor dat akkefietje met juul caesar.

En als de negers in de Congo wat willen zend ze naar bert bubber want die heeft het fortuin van leopold II .

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2004, 16:39   #46
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

thepiano schreef o.a. :

Citaat:
Zeg prutske, we zullen die centen bij het Vlaams Blok halen. Goed zo?
Het Blok krijgt jaarlijks een overheidstoelage van bijna een kwart miljard oude Belgische franken, het zal er wel af kunnen denk ik.
Allez thepiano ... je onderschat de :

financiële MACHT van het Blok !

Correcter zou geweest zijn :

sinds de laatste verkiezingen, raapt het Vlaams Blok aan

-overheidstoelagen
-zitpenningen in de commissies en die nog opnieuw moeten samengesteld worden in het vlomsche parlement, wat het zodadelijk geciteerde eindbedrag nog zal verhogen
-zitpenningen in allerlei organisaties en ... herhaling hogerstaande opmerking

-en zo kan ik verdergaan ...

in totaal jaarlijks een slordige :

1,5 miljard oude Bef

op.

Opmerking.

Je mag dit BASISbedrag gerust als juist beschouwen.
Oud 25 augustus 2004, 17:03   #47
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
ThePiano ????????????
Geen zin om hier dieper op in te gaan ?
Tja, als het niet in je kraam past....
Oud 26 augustus 2004, 21:17   #48
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Speciaal voor thePiano, terug naar boven in de rij.

Als thePiano dit niet kan weerleggen, en hij maakt er ook geen gewag van op zijn website, dan mag het duidelijk wezen dat zijn website niet objectief is en enkel bedoeld om ZIJN waarheid te verkondigen... Waar/wanneer pasten ze die techniek nog toe ? Even denken.
Oud 26 augustus 2004, 22:06   #49
thePiano

Standaard

Citaat:
De zg. Antwerpse Kristalnacht was in werkelijkheid niet meer dan enkele kleine relletjes waarbij enkele winkels en woningen werden vernield.
Behalve vele woningen, winkels en magazijnen van joodse eigenaars werden er ook twee synagogen geplunderd, de inhoud op straat gegooid en in brand gestoken. Ook in de synagogen zelf werden vuurhaarden aangestoken. Na de rellen kreeg de stad Antwerpen een 200-tal aanvragen tot schadevergoeding (zie verder)

Citaat:
Wat Hugo zedig verzwijgt is dat de daders naderhand op de Feldkommandantur ontboden en berispt werden,
Onzin. Zelfs de Duitse Propaganda Abteilung was vooraf op de hoogte gesteld van wat er tevoren gepland werd en was reeds ter plaatste met cameramensen en fotografen nog voor de rellen begonnen. De rellen duurden overigens nog enkele dagen voort met opnieuw een piek op 17 april. Deze keer waren het vooral Duitse militairen en Duitse staatsburgers die ruiten kapot smeten in de Somerstraat, Lange Kievitstraat en Provinciestraat.

Wat wel waar is dat is dat Eggert Reeder woedend reageerde op deze Antwerpse pogroms. Reeder streefde -met het oog op soepele deportatie van de joden- op een zo soepel mogelijke samenwerking met de Belgische instanties. Maar er werd verder geen gevolg gegeven aan Reeder toen die zag dat er geen reactie kwam vanuit het Antwerpse publiek en het na de pogroms verder rustig bleef in de metropool.

Citaat:
en dat de Joden, die schade geleden hadden, zonder ook maar enige vorm van proces vergoed werden.
Er werden inderdaad schadeclaims ingediend. Het was echter VNV-schepen Jan Timmermans (die later Delwaide zal opvolgen op het einde als oorlogsburgemeester) die protesteerde dat ook joodse eigenaars in aanmerking zouden komen voor schadevergoeding en beklaagde zich daarover bij de Feldkommandantur. Die beval op 17 maart 1942 het stadsbestuur dat er absoluut geen schadevergoeding aan de joodse eigenaars mocht worden uitgekeerd. Op 23 mei 1942 schreef de Feldkommandantur dat haar beslissing was bekrachtigd door Militärbefehlhaber von Falkenhausen.

Kort gezegd: de joden werden twee keer de dupe: hun woningen werden vernield en ze moesten zelf opdraaien voor de kosten.

Bron: [font=Arial]Vreemdelingen in een Wereldstad - Antwerpen en zijn Joodse bevolking (1880-1944); Lieven Saerens; Lannoo 2000; ISBN 9020941097; [/font][font=Arial]www.lannoo.be[/font][font=Arial][/font]

Laatst gewijzigd door thePiano : 26 augustus 2004 om 22:09.
Oud 26 augustus 2004, 22:53   #50
thePiano

Standaard

Speciaal voor Khaled en radicaal, terug naar boven in de rij. 8)
Oud 27 augustus 2004, 13:07   #51
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Speciaal voor thePiano, terug naar boven in de rij.

Als thePiano dit niet kan weerleggen, en hij maakt er ook geen gewag van op zijn website, dan mag het duidelijk wezen dat zijn website niet objectief is en enkel bedoeld om ZIJN waarheid te verkondigen... Waar/wanneer pasten ze die techniek nog toe ? Even denken.
Dat heb je natuurlijk met dat soort gratuite statements van extreemrechts. Die posteren een zinnetje bv "Alle Marokkanen zijn dieven", en dan heeft de oppositie 12 pagina's nodig met statistieken, tabellen enz.. nodig om één slogan te weerleggen.

Idem dito met dit statement van radicaal. Een kort statement over de Antwerpse Kristalnacht van 14 april 1941: "Het was allemaal niks en ze kregen alles terug betaald".

Hij verantwoord zich niet, geeft geen bronnen aan, in feite is het regelrecht revisionisme maar daar heeft hij blijkbaar allemaal geen moeite mee.

Dat is ook één van de belangrijkste redenen geweest waarom ik mijn website hebt gemaakt. Een soort argumentenbox waar ieder die te maken krijgt met dit soort nonsens �* la radicaal, meteen kan counteren met werkelijk feitenmateriaal, voorzien van foto's , documenten en bronnen.

Maar goed, door het feit dat radicaal andermaal de jondevervolging in Vlaanderen, en dan in het bijzonder in Antwerpen, andermaal tracht te bagatelliseren en minimaliseren, zal ik mijn artikel een beetje meer vervolledigen, want anders begint dat binnen een paar maanden -als iedereen het weer is vergeten- weer van voor af aan.

Laatst gewijzigd door thePiano : 27 augustus 2004 om 13:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be