Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2013, 17:41   #41
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Bij velen is gewoon te lomp zijn en of niet willen en gebrek aan verantwoordelijkheid gevoel .

Ik ben geen leerschool meer voor anderen . Ik betaal niet langer een dik loon om bij mij te komen leren en dus gelijktijdig niet productief te zijn en daarna zijn ze weg .
Wat wil je dan?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 17:42   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreek u uit voor je aanvalt , en dan ?
Ik snap niet wat het jou allemaal nog kan schelen na zo'n heel leven vol zelfstandigheid en huurgelden. Als je je nu nog zorgen moet maken over geld, dan zal dat voor de rest van je leven zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 24 februari 2013 om 17:43.
Oud 24 februari 2013, 17:44   #43
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik snap niet wat het jou allemaal nog kan schelen na zo'n heel leven vol zelfstandigheid en huurgelden. Als je je nu nog zorgen moet maken over geld, dan zal dat voor de rest van je leven zijn.
hahahhahahaaa , laat me niet lachen , sukkel
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 17:45   #44
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hahahhahahaaa , laat me niet lachen , sukkel
Ja, ik wil je wel doen lachen. Ik vind het sneu voor je dat je heel de tijd koppijn en zorgen moet hebben. Als ik je dan eens kan doen lachen, ben ik blij.
Oud 24 februari 2013, 17:52   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als U echt een handicap hebt waardoor je in deze maatschappij niet kan functioneren op de arbeidsmarkt , dan vind ik dat beschamend voor deze maatschappij .
Ik heb van de psychiater de diagnose 'syndroom van Asperger' gehad, autisme dus. Nu, over beschamend gesproken, ik weet niet zeker ofdat dit wel de juiste benaming is voor mijn geval. Ik heb kortgeleden een onderzoek ondergaan van het FOD om vast te stellen ofdat ik invalide ben. Dat onderzoek dat ging door in de Pelikaanstraat in Antwerpen, het duurde ongeveer een kleine 10 minuten en dat ging zo:

Dokter: heb je een bed?
Ik: ja.
Dokter: heb je een douche?
Ik: ja.
Dokter: kan je een biefstuk bakken?
Ik: onder begeleiding, ja.
Dokter: onder begeleiding, hoe bedoel je?
Ik: als ik alleen ben en mijn aandacht wordt afgeleid, dan vergeet ik dat ik aan het koken ben, met bekende gevolgen natuurlijk.
Dokter: Welke medicijnen pak je?
Ik: een assortiment bloeddruk pillen, betablokkers voor mijn hart en Dafalgan Codeine in geval van migraines.
Dokter: Ah voila, de enige reden waarom je niet functioneert is omdat je een morfine verslaafde bent. Dit onderzoek is afgelopen, u krijgt de uitslag toegestuurd langs de post. Goedemiddag.

Een maand later een envelop in de brievenbus, "Ik heb de eer u mede te delen dat u niet aanvaard bent als invalide.'

Dat is niet beschamend, dat is gewoon een farce.
Oud 24 februari 2013, 18:14   #46
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is steeds een moeilijk begrip of verstandhouding tussen werkgever en werknemer , en dat vind ik een negatieve factor is een samenwerking die toch in een betere sfeer, vlotter zou verlopen en aangenamer zijn.

Nu is er steeds het gemekker van werknemers die menen dat zij veel RSZ en andere betalen op hun loon . ................................ .

Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 18:18   #47
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben dan ook een loodgieter dakwerker die zijn vak kent en geen flut bediende .

ik verdien mijn brood op de werf en niet op mijn bureau .
de klanten willen me op de werf en niet aan de telefoon .

Ik doe dan ook enkel vrij technische en complexe zaken waar je geen bekwaam personeel voor vind , DUS moet ik er bij zijn .
Ah? Zo'n loodgieter waarvoor een mens op zijn knieën moet gaan zitten om hem te doen komen? Zo'n loodgieter die altijd alles naar boven afrondt? Zo'n loodgieter die gewone mensen een vodje papier geeft als afrekening en een groot deel van zijn inkomsten niet doorgeeft aan de belastingen?
Zo'n loodgieter?
Oud 24 februari 2013, 22:07   #48
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van de pot gerukt man .
Mijn klanten zijn niet verantwoordelijk voor de loonkost , dat ben ik .
en het afgeleverd werk moet perfect zijn of ik wordt niet betaald , Maar als er een werknemer prullenwerk geleverd heeft ben ik alsnog zonder enig mogelijk verzet verplicht hem te betalen .
Dus als iemand jouw simplistische redeneringen verderzet is het plots 'van de pot gerukt' ? Niet leuk hé, als iemand je een spiegel voorhoudt. ...Enfin, 't zou niet leuk zijn moest je kijken en zien, natuurlijk, maar je bent daar niet toe in staat....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 24 februari 2013 om 22:08.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 07:29   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij velen is gewoon te lomp zijn en of niet willen en gebrek aan verantwoordelijkheid gevoel .

Ik ben geen leerschool meer voor anderen . Ik betaal niet langer een dik loon om bij mij te komen leren en dus gelijktijdig niet productief te zijn en daarna zijn ze weg .
Een dikke pree zal je dan wel niet betalen, want als ze na een tijdje het afbollen, wil dat zeggen dat ze met hun competentie bij een ander bedrijf meer kunnen verdienen.

En Klarekijk, ik ben zelfstandige in bijberoep, mijn dochter is zelfstandig verzekeringsagent in bijberoep en hulpboekhoudster in een bedrijf en mijn zoon is zelfstandig ITer in bijberoep. Mijn zoon zijn vriendin haar ouders zijn zelfstandige boekhouders, mijn oudste zuster is eigenaar van een bedrijf met 6 werknemers, een andere zuster heeft 20 jaar café gehouden, en van mijn nichtjes en neefjes zijn er nog meerdere die als zelfstandige werken en personeel in dienst hebben.

Je moet dus niet afkomen dat het allemaal zo moeilijk en ingewikkeld is en dat de lonen te hoog liggen.

Trouwens er zijn hier op het forum nog verschillende werkgevers actief, maar geen van hen is jou komen ondersteunen in je aanvallen op de werknemers.

Trouwens, hoeveel betaal jij je werknemers om van thuis naar jou te komen en om zich om te kleden voor ze aan hun job kunnen beginnen?
Hoeveel krijgt een werknemer betaald om zijn papierwerk te doen, want ja ook een werknemer moet papierwerk doen voor de staat. En vaak mag de werknemer ook nog eens een dag verlof gaan nemen om dat papierwerk te kunnen rond krijgen, hij moet dus inleveren om zijn verplicht papierwerk te kunnen doen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 08:22   #50
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik kan enkel maar opnieuw vaststellen dat er met Klarekijk even terug iets gebeurd is. Voordien kon er nog gelachen worden, sinds kort is Klare één brok frustratie. Dat is jammer.
Oud 25 februari 2013, 10:16   #51
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het voorstel van Klarekijk is natuurlijk hilarisch, want wanneer hij geen bedienden wil die hij moet betalen om de administratie in orde te houden en gewoon zijn werknemers wil wegsturen met het brutoloon, hoe denkt hij dan economische werkloosheid, klein verlet, ziekte, tijdskrediet,ouderschapsverlof,eindejaarspremie, verlofdagen, kinderbijslag en andere zaken te regelen?
Wanneer niemand deze zaken correct doorgeeft, kan een sociaal secretariaat natuurlijk ook geen correcte uitbetalingen doen aan werkgevers!
Dan mopperen omdat je daarvoor personeel betaald, zegt iets over je houding tegenover je werknemers, ik zou hen aanraden een baas te zoeken die een iets socialere instelling heeft en niet enkel belangstelling heeft voor wat het werkvee opbrengt, maar ook er achter staat dat werknemers een correcte loonadminsitratie hebben.
De weergave van netto uurloon doet me ook huiveren, dat is gelijk aan wie werkt in de sociale economie, zonder afbreuk te willen doen aan het respect voor deze werknemers, lijkt het me niet normaal dat een baas die zo schettert over de deskundigheid van zijn bedrijf dan blijkbaar werknemers niet vergoed op basis van die deskundigheid, werknemers te weinig betalen en dan nog kankeren op normale kosten die het runnen van een bedrijf meebrengt zegt iets over de baas, niet over werknemers die mogelijk zeer terecht de vraag stellen waaarom zij zo weinig verdienen wanneer de baas een 45 euro per uur aanrekent aan de klant!
De tijd van Daens is afgelopen, wakker worden hoor, Klarekijk!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 11:37   #52
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Indien 'Klarekijk' handel drijft in 'verbruiksgoederen, dat eveneens grootscheeps door 'Grootverdelers' verhandeld worden, wetende dat deze laatste wegens: een constante strakke concurrentiesituatie, stelselmatig hun prijzen dumpen, kan ik zijn standpunt best begrijpen.

Als men niet over alle elementen van een vraagstuk beschikt, heeft men er belang bij: zich van vooroordelen te mijden! Dit doe ik nu ook!

In het voorgaand voorbeeld, is het dan ook niet onmogelijk, bij de 'officiële' groothandel spullen duurder aan te kopen, dan de normale verkoopprijs in de 'Groot distributie sector'.
Oud 25 februari 2013, 12:29   #53
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik zou een baas die zoveel schrijffouten maakt als jij, niet serieus kunnen nemen. Zo eenvoudig is dat. Als je telkens voor alles een jufje nodig hebt die je gekrabbel verbetert, jawadde....
Ik wel want het correct schrijven heeft in se niets te maken met het runnen van een onderneming. Een onderneming is niet altijd een PR-gedoe.

Voor hetzelfde geld heb je mensen die heel netjes praten en schrijven, maar daar stopt het dan ook vaak.

Trouwens zijn er duizenden mensen die niet eens kunnen schrijven maar wel weten hoe ze hun leven moeten runnen en hun zaken. Tot er zogezegd slimmere mensen aankomen en heel de context met een pennestreek wegvagen. Prachtig hoor.

Ik hou van taal en van schrijverij, maar ik zal de laatste zijn om dat op een voetstuk te plaatsen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 14:47   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als werkgever vind ik dat ik dat de totale loonkost veel te hoog is ,
Klarekijk. Je bent dus een werkgever.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 15:11   #55
Illusie 3.0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik wel want het correct schrijven heeft in se niets te maken met het runnen van een onderneming. Een onderneming is niet altijd een PR-gedoe.

Voor hetzelfde geld heb je mensen die heel netjes praten en schrijven, maar daar stopt het dan ook vaak.

Trouwens zijn er duizenden mensen die niet eens kunnen schrijven maar wel weten hoe ze hun leven moeten runnen en hun zaken. Tot er zogezegd slimmere mensen aankomen en heel de context met een pennestreek wegvagen. Prachtig hoor.

Ik hou van taal en van schrijverij, maar ik zal de laatste zijn om dat op een voetstuk te plaatsen.
²

Zgn. voor het gewone volk, Txiki de Terroristenvriend, maar iemand die niet zonder fouten kan schrijven, mag van hem geen werkgever zijn. En politieagenten mogen worden vermoord.

Laatst gewijzigd door Illusie 3.0 : 25 februari 2013 om 15:13.
Illusie 3.0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 15:12   #56
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Klarekijk. Je bent dus een werkgever.
Ja Rudy, zover waren we al!
Oud 25 februari 2013, 15:17   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illusie 3.0 Bekijk bericht
²

Zgn. voor het gewone volk, Txiki de Terroristenvriend, maar iemand die niet zonder fouten kan schrijven, mag van hem geen werkgever zijn. En politieagenten mogen worden vermoord.
Beste Illusie. Het is niet omdat je je voordoet als een "3 punt 0"dat dat je geloofwaardig bent. Als je niet kan schrijven zou je best je muil houden.
Oud 25 februari 2013, 15:22   #58
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja Rudy, zover waren we al!
lieve Alice. weet ik wel. doe gewoon, alsof we niet bestaan
Oud 25 februari 2013, 15:41   #59
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Illusie. Het is niet omdat je je voordoet als een "3 punt 0"dat dat je geloofwaardig bent. Als je niet kan schrijven zou je best je muil houden.
Welke betekenis heeft '3 punt 0'?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 15:48   #60
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lieve Alice. weet ik wel. doe gewoon, alsof we niet bestaan
Zou je dat echt graag willen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be