![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap niet wat het jou allemaal nog kan schelen na zo'n heel leven vol zelfstandigheid en huurgelden. Als je je nu nog zorgen moet maken over geld, dan zal dat voor de rest van je leven zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 24 februari 2013 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik wil je wel doen lachen. Ik vind het sneu voor je dat je heel de tijd koppijn en zorgen moet hebben. Als ik je dan eens kan doen lachen, ben ik blij.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dokter: heb je een bed? Ik: ja. Dokter: heb je een douche? Ik: ja. Dokter: kan je een biefstuk bakken? Ik: onder begeleiding, ja. Dokter: onder begeleiding, hoe bedoel je? Ik: als ik alleen ben en mijn aandacht wordt afgeleid, dan vergeet ik dat ik aan het koken ben, met bekende gevolgen natuurlijk. Dokter: Welke medicijnen pak je? Ik: een assortiment bloeddruk pillen, betablokkers voor mijn hart en Dafalgan Codeine in geval van migraines. Dokter: Ah voila, de enige reden waarom je niet functioneert is omdat je een morfine verslaafde bent. Dit onderzoek is afgelopen, u krijgt de uitslag toegestuurd langs de post. Goedemiddag. Een maand later een envelop in de brievenbus, "Ik heb de eer u mede te delen dat u niet aanvaard bent als invalide.' Dat is niet beschamend, dat is gewoon een farce.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werknemers zijn geen idioten die het systeem van verloning niet kunnen begrijpen, hoor!
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n loodgieter?
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 24 februari 2013 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Klarekijk, ik ben zelfstandige in bijberoep, mijn dochter is zelfstandig verzekeringsagent in bijberoep en hulpboekhoudster in een bedrijf en mijn zoon is zelfstandig ITer in bijberoep. Mijn zoon zijn vriendin haar ouders zijn zelfstandige boekhouders, mijn oudste zuster is eigenaar van een bedrijf met 6 werknemers, een andere zuster heeft 20 jaar café gehouden, en van mijn nichtjes en neefjes zijn er nog meerdere die als zelfstandige werken en personeel in dienst hebben. Je moet dus niet afkomen dat het allemaal zo moeilijk en ingewikkeld is en dat de lonen te hoog liggen. Trouwens er zijn hier op het forum nog verschillende werkgevers actief, maar geen van hen is jou komen ondersteunen in je aanvallen op de werknemers. Trouwens, hoeveel betaal jij je werknemers om van thuis naar jou te komen en om zich om te kleden voor ze aan hun job kunnen beginnen? Hoeveel krijgt een werknemer betaald om zijn papierwerk te doen, want ja ook een werknemer moet papierwerk doen voor de staat. En vaak mag de werknemer ook nog eens een dag verlof gaan nemen om dat papierwerk te kunnen rond krijgen, hij moet dus inleveren om zijn verplicht papierwerk te kunnen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan enkel maar opnieuw vaststellen dat er met Klarekijk even terug iets gebeurd is. Voordien kon er nog gelachen worden, sinds kort is Klare één brok frustratie. Dat is jammer.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het voorstel van Klarekijk is natuurlijk hilarisch, want wanneer hij geen bedienden wil die hij moet betalen om de administratie in orde te houden en gewoon zijn werknemers wil wegsturen met het brutoloon, hoe denkt hij dan economische werkloosheid, klein verlet, ziekte, tijdskrediet,ouderschapsverlof,eindejaarspremie, verlofdagen, kinderbijslag en andere zaken te regelen?
Wanneer niemand deze zaken correct doorgeeft, kan een sociaal secretariaat natuurlijk ook geen correcte uitbetalingen doen aan werkgevers! Dan mopperen omdat je daarvoor personeel betaald, zegt iets over je houding tegenover je werknemers, ik zou hen aanraden een baas te zoeken die een iets socialere instelling heeft en niet enkel belangstelling heeft voor wat het werkvee opbrengt, maar ook er achter staat dat werknemers een correcte loonadminsitratie hebben. De weergave van netto uurloon doet me ook huiveren, dat is gelijk aan wie werkt in de sociale economie, zonder afbreuk te willen doen aan het respect voor deze werknemers, lijkt het me niet normaal dat een baas die zo schettert over de deskundigheid van zijn bedrijf dan blijkbaar werknemers niet vergoed op basis van die deskundigheid, werknemers te weinig betalen en dan nog kankeren op normale kosten die het runnen van een bedrijf meebrengt zegt iets over de baas, niet over werknemers die mogelijk zeer terecht de vraag stellen waaarom zij zo weinig verdienen wanneer de baas een 45 euro per uur aanrekent aan de klant! De tijd van Daens is afgelopen, wakker worden hoor, Klarekijk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Indien 'Klarekijk' handel drijft in 'verbruiksgoederen, dat eveneens grootscheeps door 'Grootverdelers' verhandeld worden, wetende dat deze laatste wegens: een constante strakke concurrentiesituatie, stelselmatig hun prijzen dumpen, kan ik zijn standpunt best begrijpen.
Als men niet over alle elementen van een vraagstuk beschikt, heeft men er belang bij: zich van vooroordelen te mijden! Dit doe ik nu ook! In het voorgaand voorbeeld, is het dan ook niet onmogelijk, bij de 'officiële' groothandel spullen duurder aan te kopen, dan de normale verkoopprijs in de 'Groot distributie sector'.
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor hetzelfde geld heb je mensen die heel netjes praten en schrijven, maar daar stopt het dan ook vaak. Trouwens zijn er duizenden mensen die niet eens kunnen schrijven maar wel weten hoe ze hun leven moeten runnen en hun zaken. Tot er zogezegd slimmere mensen aankomen en heel de context met een pennestreek wegvagen. Prachtig hoor. Ik hou van taal en van schrijverij, maar ik zal de laatste zijn om dat op een voetstuk te plaatsen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zgn. voor het gewone volk, Txiki de Terroristenvriend, maar iemand die niet zonder fouten kan schrijven, mag van hem geen werkgever zijn. En politieagenten mogen worden vermoord. Laatst gewijzigd door Illusie 3.0 : 25 februari 2013 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Illusie. Het is niet omdat je je voordoet als een "3 punt 0"dat dat je geloofwaardig bent. Als je niet kan schrijven zou je best je muil houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |