Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2013, 09:30   #41
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Hebben ze geprobeerd bij de Ø-VLD
Probeer het eens bij de N-VA. Eens zien wat er gebeurt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 09:38   #42
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Frank Hosteaux (PVDA+) : "in mijn partij zitten rare mannen !" --------------------------------------------------------------------------------

Hier op het forum ook
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 10:05   #43
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Hebben ze geprobeerd bij de Ø-VLD
Daar hebben ze nu Gwendolien. De uitdaging om langer dan 5 minuten naar die stem te luisteren voor een bak duvel blijft.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 10:07   #44
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht

Lees het nog eens rustig opnieuw en tracht het dit keer te begrijpen.

Zelfs de meeste andere dom-rechtsen kunnen het.
Blijkbaar heb jij nog altijd moeite met sarcasme. Daarenboven kan ik niet uitmaken uit jouw posting dat je de PVDA ongunstig genegen bent.

Als je dat dom noemt, tsja, dan is het wel zeer moeilijk om op hoogstaand niveau te discussiëren, nietwaar.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 26 februari 2013 om 10:09.
Oud 26 februari 2013, 10:14   #45
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Vreemd is nu wel dat buiten een non-bericht van subocaj, er niemand van de PVDA-forumvertegenwoordigers op deze uitsluiting van een "kameraad" reageert.
Waar zijn Kallikles, Lampedeir, suqar_7loe, Tommm,enz , die anders zo frenetisch uit de hoek kunnen komen als het gaat om de vrije meningsuiting te verdedigen ... als het weliswaar om andere partijen gaat?
Iedereen herinnert nog hun verontwaardiging bij b.v. de verwijdering van ene dope-dame Geybels.
Vreemd en ongewoon die stilte nu.
Even vreemd is dat buiten non-berichten van alle rechtse rakkertjes ik nooit iets hoor over de beleggingskunst van 13,5 miljard VLAAMSE belastingcenten die reeds aan bedrijven gegeven zijn, maar waarvoor alle VLAAMSE werknemers bij de banken garant staan.

Laatst gewijzigd door subocaj : 26 februari 2013 om 10:15.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 10:25   #46
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Even vreemd is dat buiten non-berichten van alle rechtse rakkertjes ik nooit iets hoor over de beleggingskunst van 13,5 miljard VLAAMSE belastingcenten die reeds aan bedrijven gegeven zijn, maar waarvoor alle VLAAMSE werknemers bij de banken garant staan.
Zeer interessante ideologische discussie! Open daar eens een draad over. Ik zie echter niet meteen in wat dit te maken heeft met Frank Hosteaux en de PVDA.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 10:27   #47
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
'Vermoedens' zijn niet nodig wanneer men het zelfs niet tracht te verbergen. Wijlen Ludo Martens is de auteur van een negationistisch boek met als titel Een andere kijk op Stalin. Geschreven in 2003.

Kijk, ik zeg niet dat iedere PVDA'er een ultra-orthodoxe communist zonder enig ethisch besef is. Ik ken zelf mensen die voor die partij hebben gestemd. Maar de harde kern bestaat nog steeds uit walgelijke dogmatici die de gruwelijkste misdaden goedpraten. Achter die leuke populistische slogans zitten de goelags, de Holodomor en de Grote Sprong Voorwaarts. Dat zijn regimes die ze letterlijk, openlijk en zonder schaamte verdedigen. Om dat soort mensen gaat het, en dat mogen we nooit uit het oog verliezen, hoe onbetekenend ze momenteel ook zijn.
Je verliest een zaak uit het oog, na wereldoorlog II en nu bij wereldoorlog III, die al bezig is, zorgen de rechtse kapitalistische geldwolven, ongeacht het aantal doden, dat niemand aan hun gestolen rijkdom kan raken.

Later volgt het boek, een andere kijk op G. Bush.

Trouwens de tsaar was voor de communisten een echt lieverdje, daardoor kon die revolutie ontstaan met zoveel medestanders.?
Oud 26 februari 2013, 10:54   #48
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer interessante ideologische discussie! Open daar eens een draad over. Ik zie echter niet meteen in wat dit te maken heeft met Frank Hosteaux en de PVDA.
Als de PVDA toch niet die massale doorbraak kent zal het ook de fout zijn van de NVA.
Oud 26 februari 2013, 12:26   #49
subocaj

Standaard

Citaat:
Ik zie er de traditionele ideologie van de N-VA in en ik ben er zeker van dat Frank hierover hetzelfde denkt als ik.
Dat jullie dit thema telkens "ontwijken" en "ontduiken" zelfs in draden die hierover gaan en je ook van de andere traditionele partijen het grootste stilzwijgen krijgt, bevestigd enkel dat jullie je ongemakkelijk voelen.

Dit bewijst enkel dat ook de N-VA een supertsjeefse, traditionele rechtse rakkertjes partij is, die enkel de moed heeft de zwaksten in de samenleving aan te pakken en kruipt voor het grootkapitaal en dit tracht te bereiken door iedereen tegen iedereen op te zetten.

Maar wat is er anders te verwachten van hoog afgestudeerde egoïstjes in de partij cenakels, die enkel aan hun eigen pens denken.
Oud 27 februari 2013, 14:37   #50
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Vandaag op de HLN- site.
De selectieve verontwaardiging wordt met de dag duidelijker.
Nu hoor je het ook eens van een ander !

Citaat:
van Meterke
De stilte is enorm bij de zgn "sociale" partijen of zijn ze niet zo sociaal als ze beweren....zelfs de PVDA de eerste roeper tegen ongelijkheid is oorverdovend stil?
NVA-bashen heeft prioriteit tgo de bedrogen bevolking door wanbeleid!
27/02/13 09u52
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 14:53   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... wereldoorlog III, die al bezig is...

Wie, waar, (sinds) wanneer?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 15:20   #52
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Wie, waar, (sinds) wanneer?

Sinds 14/10/2012. In mei 2014 wordt een nieuw dictatoriaal regime geïnstalleerd.
Oud 27 februari 2013, 21:39   #53
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je verliest een zaak uit het oog, na wereldoorlog II en nu bij wereldoorlog III, die al bezig is, zorgen de rechtse kapitalistische geldwolven, ongeacht het aantal doden, dat niemand aan hun gestolen rijkdom kan raken.
Vandaag houdt vooral ACW zich daar mee bezig.
Citaat:
Trouwens de tsaar was voor de communisten een echt lieverdje, daardoor kon die revolutie ontstaan met zoveel medestanders.?
Inderdaad, als hij dezelfde technieken had toegepast als Stalin, dan was hij nu nog altijd tsaar.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 21:40   #54
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt ge nu echt niets beters te doen dan dat soort leugens te blijven herhalen?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 00:08   #55
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Blijkbaar heb jij nog altijd moeite met sarcasme.
Bijlange niet, het is eerder de vraag waar in uw opmerking deftig sarcasme waar te nemen valt.

Citaat:
Daarenboven kan ik niet uitmaken uit jouw posting dat je de PVDA ongunstig genegen bent.
Oei, dus toch geen sarcasme?

En waarom zou je dat überhaupt uit mijn posting(s) moeten kunnen opmaken? Heb je nood aan bevestiging?

Citaat:
Als je dat dom noemt, tsja, dan is het wel zeer moeilijk om op hoogstaand niveau te discussiëren, nietwaar.
De ene is daar beter voor geschikt dan de andere. Wie het schoentje past, trekt het aan.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 00:29   #56
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Nog iets over Frank Hosteaux en waarom de PVDA+ zich aan deze persoon mispakt heeft.
Als ex-dokwerker kent FH Antwerpen-Noord, Seefhoek/Stuivenberg door en door.
Hij vertolkt, meestal ongezouten, de mening die daar heerst en uit zich met het directe taalgebruik wat men daar gewend is.
De man is er populair en sociaal zeer actief en zit en/of stimuleert een groot aantal burgerinitiatieven en wijkcomités.
In haar strijd tegen het Vlaams Belang heeft P.Janssen hem gerecruteerd en gebruikt als middel om die partij in haar bolwerk uit te dagen.
Met succes, want vanop een onverkiesbare plaats kwam hij in de gemeenrteraad.
Achteraf noemde PJanssen Hosteaux een splinterbom in zijn partij en zorgde ervoor dat hij als onafhankelijke moest verder zetelen.
Er werd toen gefluisterd dat deze man eerder in de partij van Dewinter thuishoorde.
De PVDA+ moet het parcours van Hostiaux gekend geweest zijn en was dus gewaarschuwd, maar de zucht naar stemmengewin heeft het gehaald op het verstand.
Nu zitten zij met de patatten.
Ik zie niets verkeerds aan de man of z'n uitspraken. Een man van het volk met de tong op het hart, zo zouden er meer politici moeten zijn. De doodstraf bestaat in tal van communistische landen waaronder China en Vietnam. Ik heb hen altijd aangeraden meer mainstream te worden maar ze mogen nooit hun volkse, maoïstische achtergrond verloochenen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 00:54   #57
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Logisch toch. De PVDA is sinds haar oprichting een partij van en voor linkse blanken uit de hogere middenklasse, ook al hebben ze nu in Antwerpen wat allochtoon kiesvee kunnen binnenhalen. Een echte arbeider die vertolkt wat er onder de lagere klassen leeft past daar dus absoluut niet bij. En dan krijg je dit. Met Abou Jahjah was het eigenlijk iets soortgelijks.

Maar eigenlijk is het een beetje vreemd dat de PVDA tegen de doodstraf is. Dat zal wellicht enkel in de context van kapitalistische staten zijn. Want de grote helden Stalin en Mao hadden er geen enkel probleem mee om (echte en vooral vermeende) 'vijanden van de revolutie' op die manier uit de weg te ruimen.
Dat klopt helaas ergens wel, zo was ik op deze zomer in Bredene, en wat ik zag stond me niet aan. Veel rasta's en andere alternativelingen, weinig werkmensen, veel lege solgans, weinig echte voorstellen om de maatschappij te hervormen. Nochtans doet Mertens wel z'n best maar het is niet genoeg. M'n onbegrensd respect voor geneeskunde voor het volk maar ik denk dat de meerderheid van de pvda leden toch niet bestaat uit mensen uit de "lagere sociale strata". Nochtans zouden ze moeten weten dat het succes van maoïstische partijen in China, Nepal en talloze andere landen net lag bij het feit dat de meeste leden gerecruteerd werden en worden uit de klassen die de revolutie zullen moeten verwezenlijken, namelijk degene die aan de verliezende kant staat van de maatschappij, in die landen zijn dat de boeren, bij ons behoren de mensen die de PVDA aan de macht zouden kunnen brengen tot de arbeidersklasse. Ze kunnen op dat vlak veel leren van de Nederlandse SP.
Oud 28 februari 2013, 01:03   #58
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zie niets verkeerds aan de man of z'n uitspraken. Een man van het volk met de tong op het hart, zo zouden er meer politici moeten zijn. De doodstraf bestaat in tal van communistische landen waaronder China en Vietnam. Ik heb hen altijd aangeraden meer mainstream te worden maar ze mogen nooit hun volkse, maoïstische achtergrond verloochenen.
Maar de man van het volk wordt wel uit die PVDA+ gezet heb ik begrepen.
Die partij heeft nu dus de volkse achtergrond verloochend.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 10:32   #59
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Maar de man van het volk wordt wel uit die PVDA+ gezet heb ik begrepen.
Die partij heeft nu dus de volkse achtergrond verloochend.
Ergens wel. De PVDA is in hetzelfde bedje ziek als SPA en Groen! Ze bestaat voornamelijk uit hoogopgeleide universitairen die uit de middenklasse afkomstig zijn. Mensen die het heel goed menen, maar met een visie op de maatschappij die toch wel verschillend is van de "arbeidersklasse". Het verdedigen van sans-papiers en dergelijke is allemaal goed en wel, maar daarmee zul je de "volksstem" niet winnen, die terecht vindt dat er reeds genoeg "vremde" in BelgiË zijn en die zijn levensomstandigheden achteruit ziet gaan als gevolg van de crisis, die niet door hen veroorzaakt werd.

De SP in Nederland is op dat vlak heel wat succesvoller dan de PVDA. Volgens de laatste peilingen zijn ze opnieuw de grootste partij, en bij veel mensen leeft de overtuiging dat ze bedot zijn geweest door de Nederlandse PVDA (was te verwachten, maar goed)

Het verdedigen van de doodstraf is controversieel maar het had volstaan als de PVDA dit afdeed als "zijn persoonlijke mening, waarover geen consensus bestaat in de partij". Persoonlijk ben ik trouwens ook voor de doodstraf, bvb. in het geval van roofmoord, of bij extreme gevallen zoals Kim Degelder. Vind ik trouwens humaner dan iemand levenslang tussen 4 muren op te sluiten. De doodstraf bestaat en wordt toegepast in tal van communistische landen die de PVDA als voorbeeld neemt.

Laatst gewijzigd door tomm : 28 februari 2013 om 10:36.
Oud 28 februari 2013, 11:19   #60
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ergens wel. De PVDA is in hetzelfde bedje ziek als SPA en Groen! Ze bestaat voornamelijk uit hoogopgeleide universitairen die uit de middenklasse afkomstig zijn. Mensen die het heel goed menen, maar met een visie op de maatschappij die toch wel verschillend is van de "arbeidersklasse". Het verdedigen van sans-papiers en dergelijke is allemaal goed en wel, maar daarmee zul je de "volksstem" niet winnen, die terecht vindt dat er reeds genoeg "vremde" in BelgiË zijn en die zijn levensomstandigheden achteruit ziet gaan als gevolg van de crisis, die niet door hen veroorzaakt werd.

De SP in Nederland is op dat vlak heel wat succesvoller dan de PVDA. Volgens de laatste peilingen zijn ze opnieuw de grootste partij, en bij veel mensen leeft de overtuiging dat ze bedot zijn geweest door de Nederlandse PVDA (was te verwachten, maar goed)

Het verdedigen van de doodstraf is controversieel maar het had volstaan als de PVDA dit afdeed als "zijn persoonlijke mening, waarover geen consensus bestaat in de partij". Persoonlijk ben ik trouwens ook voor de doodstraf, bvb. in het geval van roofmoord, of bij extreme gevallen zoals Kim Degelder. Vind ik trouwens humaner dan iemand levenslang tussen 4 muren op te sluiten. De doodstraf bestaat en wordt toegepast in tal van communistische landen die de PVDA als voorbeeld neemt.
De PVDA heeft toch afstand genomen van die communistische landen? Wie in Vlaanderen succesvol wil zijn moet naar het centrum kruipen en dat is wat de PVDA nu al doet, nog voor ze de kiesdrempel gehaald hebben.

Het momentum vd SP is in Nederland wel voorbij hoor denk ik, in welke recente peiling zijn die nog de grootste? Tegenwoordig heb je een bejaardenpartij die daar in de lift zit (zegt veel over de westerse samenleving anno 2013).
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be