Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2013, 12:21   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Levenslang is in Belgie max 30 jaar geloof ik. Verbeter me als ik daar fout zit.
Ik dacht ook zoiets.

Edit: blijkbaar dacht ik verkeerd

Citaat:
BelgiëIn België betekent "levenslang" dat de veroordeelde voor onbepaalde tijd in gevangenschap zit en in de praktijk vrijwel altijd na een aantal jaar vrijkomt door middel van een beroep, gratie of een voorwaardelijke invrijheidstelling. VI is mogelijk na een detentie van minimaal 10 jaar. In tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen, betekent levenslange opsluiting in België wel degelijk dat de veroordeelde levenslang kan worden opgesloten. Levenslange opsluiting is in België bijgevolg niet - zoals vaak wordt gesteld - gelijk aan 30 jaar. België kent evenwel geen vorm van levenslange opsluiting waarbij de veroordeelde niet om zijn voorwaardelijke invrijheidstelling kan verzoeken via de Wet Lejeune.
uit wiki

http://nl.wikipedia.org/wiki/Levensl...af#Belgi.C3.AB

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 februari 2013 om 12:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 12:38   #42
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Tot gisteren ging ik ervan uit dat deze persoon ontoerekeningsvatbaar was. Nu volg ik eerde de piste van een aantal mensen die op basis van wat we nu horen ervan moeten uitgaan dat het een sadistische narcistische etter is, met een heleboel kantjes af, maar weldegelijk toerekeningsvatbaar toen hij de daden pleegde.

Zelfs nu zit hij te grijnzen als ze foto's van het slachtoffer laten zien.

De manier waarop hij zijn advokaat voor schut zet is ook zoiets : Wie zegt dat Haentjes hem ooit heeft opgedragen om net te doen of hij stemmen hoort? Volgens mij beweerde hij dat zelf en uit vrije wil.

In ieder geval iemand die net zomin als Dutroux nog ooit in de maatschappij mag komen. Was levenslang toch maar levenslang in dit apenland! Indien hij gecolloqueerd wordt kan men weldegelijk levenslang gecolloqueerd worden.
Die grijns op zijn gezicht bij het zien van gruwelijk fotomateriaal spreekt boekdelen. Je merkt ook dat hij tracht te manipuleren en de touwtjes zelf in handen wil nemen. Toerekeningsvatbaar.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 12:52   #43
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Dat ze hem dan per moord veroordelen in plaats van alles in één proces te steken. beter een paar keer levenslang dan ene keer met de kans dat er een MM-scenario komt...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 12:58   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dat ze hem dan per moord veroordelen in plaats van alles in één proces te steken. beter een paar keer levenslang dan ene keer met de kans dat er een MM-scenario komt...
ha! daar pleit ik dus ook voor. Ik heb nooit begrepen waarom je voor één moord evenveel kan krijgen als voor vier moorden (zie Martin vs. Clottemans bijvoorbeeld)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 13:00   #45
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik dacht ook zoiets.

Edit: blijkbaar dacht ik verkeerd

uit wiki

http://nl.wikipedia.org/wiki/Levensl...af#Belgi.C3.AB
Correct antwoord.

Laat mij toe om ook te zeggen dat er daadwerkelijk levenslange veroordeelden zijn die nooit meer vrij zullen komen, denk aan Horion (Dutroux zit daar uiteraard ook tussen). Indien hij veroordeeld wordt, zou De Gelder zou daar ook onder kunnen vallen, gezien de feiten en de manier waarop hij reageert.
Oud 26 februari 2013, 13:10   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waarom zou De Gelder niet levenslang in de gevangenis blijven zitten als hij tot levenslang (wat de verwachting ook is) veroordeeld wordt?
Omdat er nu eenmaal een wettelijke regeling bestaat om hem na verloop van tijd vrij te laten.

Om een aantal redenen, zo laat men liever de vakbonden en ziekenkassen de maatschappij leegzuigen in plaats van met het geld cellen bij te bouwen.
Oud 26 februari 2013, 13:11   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correct antwoord.

Laat mij toe om ook te zeggen dat er daadwerkelijk levenslange veroordeelden zijn die nooit meer vrij zullen komen,
denk aan Horion (Dutroux zit daar uiteraard ook tussen). Indien hij veroordeeld wordt, zou De Gelder zou daar ook onder kunnen vallen, gezien de feiten en de manier waarop hij reageert.
In de praktijk zijn het enkel diegenen die ontsnapt zijn die einde straf doen.
Oud 26 februari 2013, 14:09   #48
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In de praktijk zijn het enkel diegenen die ontsnapt zijn die einde straf doen.
Totale bullshit.
Oud 26 februari 2013, 14:36   #49
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Waar is dit toch allemaal voor nodig? Is dit nu het niveau van de 'moderne media'?
Je dacht toch niet dat de mainstream media bestonden om ons over de écht belangrijke zaken te informeren, ofwel?

Af en toe uitgebreid een eenzaam, geïsoleerd 'monster' opvoeren, en het volk heeft zijn verhaaltje over 'goed vs kwaad' weer gehad.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 14:56   #50
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Ik lees net dat hij uitvliegt tegen de voorzitter wanneer die hem vraagt of hij een rusthuis in Vrasene ook heeft "bezocht".
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 16:00   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Totale bullshit.
Noem ze anders eens op, diegenen die levenslang binnen zaten.
Oud 26 februari 2013, 16:11   #52
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noem ze anders eens op, diegenen die levenslang binnen zaten.
Van de 4 die al meer dan 30 jaar binnenzitten, zijnde Staf Van Eyken, Freddy Horion, Roland Feneulle en Jan Caubergh (http://focus.knack.be/entertainment/...0170680363.htm), is enkel Horion blijkbaar al eens ontsnapt.

Philippe Lacroix, ooit ter dood veroordeeld en ontsnapt uit Sint-Gillis, is daarentegen al een tijdje vrij.

Leg het mij eens uit?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 26 februari 2013 om 16:11.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 16:14   #53
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Live?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 16:43   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van de 4 die al meer dan 30 jaar binnenzitten, zijnde Staf Van Eyken, Freddy Horion, Roland Feneulle en Jan Caubergh (http://focus.knack.be/entertainment/...0170680363.htm), is enkel Horion blijkbaar al eens ontsnapt.

Philippe Lacroix, ooit ter dood veroordeeld en ontsnapt uit Sint-Gillis, is daarentegen al een tijdje vrij.

Leg het mij eens uit?
Ik zie daar niemand tussen staan die levenslang gezeten heeft. De kandidaten daartussen die het wel gaan doen, zijn Horion en zijn compagnon, omdat ze ontsnapt zijn.

En voor Lacroix heeft Van Oers - of hoe heet hij ook al weer, al zijn contacten gebruikt om hem vrij te krijgen.

Nog eens, diegenen die echt levenslang doen zijn diegenen die ontsnapt zijn, wat niet wil zeggen dat iedereen die ontsnapt is levenslang doet. Als ze mensen voor altijd willen binnen houden wordt de ontsnapping daarvoor aangewend als reden om einde straf te doen.
Oud 26 februari 2013, 16:48   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie daar niemand tussen staan die levenslang gezeten heeft. De kandidaten daartussen die het wel gaan doen, zijn Horion en zijn compagnon, omdat ze ontsnapt zijn.

En voor Lacroix heeft Van Oers - of hoe heet hij ook al weer, al zijn contacten gebruikt om hem vrij te krijgen.

Nog eens, diegenen die echt levenslang doen zijn diegenen die ontsnapt zijn, wat niet wil zeggen dat iedereen die ontsnapt is levenslang doet. Als ze mensen voor altijd willen binnen houden wordt de ontsnapping daarvoor aangewend als reden om einde straf te doen.
Jan Caubergh zou het niet meer lang uitzingen.
Oud 26 februari 2013, 16:53   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Jan Caubergh zou het niet meer lang uitzingen.
Ook hij is ontsnapt nadat hij een cipier neerstak.
Oud 26 februari 2013, 16:58   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook hij is ontsnapt nadat hij een cipier neerstak.
ik lees nergens dat dit invloed heeft op zijn straf. meer zelf, er wordt bijgezegd dat de straf dat hij krijgt voor dat neersteken in feite niet uitmaakt.
Oud 26 februari 2013, 17:04   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik lees nergens dat dit invloed heeft op zijn straf. meer zelf, er wordt bijgezegd dat de straf dat hij krijgt voor dat neersteken in feite niet uitmaakt.
Dat geloof ik graag, dat je het nergens leest. Je kan zo ook nergens lezen hoe het leven werkelijk is in de gevangenis, alleen diegenen die er gezeten hebben weten dat.

En als die er over spreken, dan zijn het diegenen die er nooit geweest zijn die het staan afstrijden.
Oud 26 februari 2013, 17:11   #59
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste is het enkel Horion die ontsnapt is, niet Feneulle. Uw bewering klopt al niet meer...
Ten tweede: wanneer zouden Van Eyken en Caubergh dan vrijkomen?

Wil je iemand die nooit meer vrij is gekomen, ondertussen overleden is, en nochtans nooit ontsnapt is? Peter Carlier:
http://www.vandaag.be/binnenland/259...psluiting.html
O ja, je gaat mij zeggen dat het niet telt omdat hij zelfmoord heeft gepleegd en dat hij wel op een of andere dag vrijgelaten zou zijn? En met Pandy zal ik ook vals spelen gezien zijn ouderdom?

In Wallonië, Ernest Marchal : nooit ontsnapt en toch binnen sinds 1984.
http://archives.sudpresse.be/detenus...all=5273&nav=1

Citaat:
Zoals eerder gezegd, complete bullshit. De reden om ze niet vrij te laten is gewoon het risico op recidive die bij die mannen zo hoog ligt, dat zij nooit ofte nooit meer naar buiten mogen. Alle, ik overdrijf, zij zullen misschien op hun sterfbed vrijgelaten worden, of als ze volledig dement zijn geworden.

Maar geloof maar verder dat de Aarde plat is, al heb je alle bewijzen gekregen dat dit niet het geval is. Nu ja...
Oud 26 februari 2013, 17:57   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste is het enkel Horion die ontsnapt is, niet Feneulle. Uw bewering klopt al niet meer...
...
Ik wil niet lastig doen, maar:

Citaat:
Nog tijdens zijn voorhechtenis waagde Freddy Horion in oktober 1980 zijn eerste poging, samen met zijn spitsbroeder Roland Feneulle. Met een namaakpistool bedreigde hij de cipiers, maar zou enkele uren later van het dak van de gevangenis worden geplukt.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=411HMRUI

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 februari 2013 om 17:58.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be