Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2013, 09:29   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Uw cafepraat neem ik absoluut niet serieus. Bekijk de aangegeven feiten en zever niet mijn beste.
Welke feiten ?
De man slaagde erin zijn land volkomen te isoleren van de beschaving.
Retoriek van uit de jaren '50 waarmee je je in elk land met een beetje ontwikkeling compleet belachelijk zou maken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 09:33   #42
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat gebeurt er, uw eigen berichten staan lezen?
Ik meende daadwerkelijk wat ik U schreef, maar goed doet U maar verder zo. Ik had DAT van U NIET/NOOIT verwacht.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 09:38   #43
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Welke feiten ?
Retoriek van uit de jaren '50 waarmee je je in elk land met een beetje ontwikkeling compleet belachelijk zou maken.
ISOLEREN?

(nogmaals) C E L A C!!! (en de niet gealigneerde landen)

Bekijk dat eens. En nee, ik sta absoluut niet voor alles wat deze man gedaan heeft.

edit : jaren 50 ???????

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 maart 2013 om 09:40.
Oud 6 maart 2013, 09:46   #44
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ISOLEREN?

(nogmaals) C E L A C!!! (en de niet gealigneerde landen)

Bekijk dat eens. En nee, ik sta absoluut niet voor alles wat deze man gedaan heeft.

edit : jaren 50 ???????

93 procent van de export van Venezuela is olie . Het land produceert dus omzeggens niets dat elders kan verkocht worden, buiten olie .
Het feit dat het BNP de laatste jaren stijgt is enkel te wijten aan de stijging van de olieprijs op de internationale markten . Ik zie niet goed in welke verdienste Chavez daar aan had, want hij bepaalt de prijs van de olie niet.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 09:48   #45
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meende daadwerkelijk wat ik U schreef, maar goed doet U maar verder zo. Ik had DAT van U NIET/NOOIT verwacht.
Wat had u niet verwacht, dat ik het bericht van Pericles grappig vind?
Is gewoon grappig, klaar.
Oud 6 maart 2013, 09:49   #46
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke feiten ?
Nog meer aan de grondwet morrelen dan Belgische politici.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 09:52   #47
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
93 procent van de export van Venezuela is olie . Het land produceert dus omzeggens niets dat elders kan verkocht worden, buiten olie .
Het feit dat het BNP de laatste jaren stijgt is enkel te wijten aan de stijging van de olieprijs op de internationale markten . Ik zie niet goed in welke verdienste Chavez daar aan had, want hij bepaalt de prijs van de olie niet.
U schiet naast het doelwit, wat heeft dit alles te maken met de verdiensten van Chavez (zoals oa. CELAC)????

Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat U zich misschien een beetje gepakt voelt omdat Chavez op eerste plaats goedkope brandstoffen aan het zuid-Amerikaanse blok wou leveren. Maar natuurlijk waren de US$'s ook zeer aantrekkelijk.

edit : en niet zomaar eender welke olieproducent... de vierde grootste ofzo? Euhm euhm...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 maart 2013 om 09:56.
Oud 6 maart 2013, 09:57   #48
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat had u niet verwacht, dat ik het bericht van Pericles grappig vind?
Is gewoon grappig, klaar.
Bad taste buddy...
HIER
Oud 6 maart 2013, 10:04   #49
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Had em in de verkeerde draad gepost blijkbaar:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz Bekijk bericht
Het mag nu wel overduidelijk wezen dat Chavez een machtsgeile dictator was, zelfs op z'n sterfbed wilde hij het gezag over z'n land niet lossen.

Mij maak je niet wijs dat dit onverwacht was, ik heb nu al genoeg mensen in mijn omgeving de strijd met kanker zien verliezen, dokters informeren je nu eenmaal enkele maanden op voorhand dat de zaak terminaal is, tenzij ze volledig onbekwaam zijn maar ik denk niet dat dit het geval was.

Ik geloof nooit dat toen hij kort geleden van Cuba hij terug kwam van zijn behandeling de dokters hem daar niet zouden verteld hebben dat hij op zijn laatste beentjes liep.

Toch moest hij zijn land blijven dicteren tot zijn laatste adem...

Nevertheless,
RIP Hugo Chavez
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 10:09   #50
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De creatie van Celac, een nieuw Amerikaans blok dankzij Mr. Hugo...

La Nacion - Nace la Celac, un nuevo bloque americano impulsado por Hugo Chávez

Google vertaling :

Caracas -. Latijns-Amerikaanse en Caribische leiders beweerden dit vrijdagavond in Noord-onafhankelijkheid in Caracas een top open voor het CELAC, de Gemeenschap van Latijns-Amerikaanse en Caribische staten gevonden, maar waren verdeeld over de rol die deze nieuwe regionale lichaam zonder VS moeten aannemen in de richting van de OAS.

"We zijn de eerste steen leggen hier voor de eenheid, onafhankelijkheid en ontwikkeling", aldus de Venezolaanse president Hugo Chavez zei tijdens een ceremonie in het Teresa Carreño Theater van Caracas, die de top van de twee begonnen, bestaande uit 33 landen .

"Fast forward zonder aarzeling, omdat aarzeling is verloren", toegesproken de president tijdens een toespraak waarin hij verdedigde de strijd van de Latijns-Amerikaanse volkeren voor hun onafhankelijkheid van de Europese grootmachten en de Verenigde Staten.

"Ik ben ervan overtuigd dat dit de tijd is en dit is het decennium van Latijns-Amerika, dus we moeten haasten onze stappen op weg naar integratie", zei hij aan zijn zijde Mexicaanse president Felipe Calderon.

De staatshoofden en regeringsleiders van de regio, of hun vertegenwoordigers, begon de precieze vorm te analyseren zal CELAC - geroepen om in de eerste plaats een regionale politieke consensus te zijn - waarin leiders zal plaats bieden heterogeen.

"Unidad, eenheid, eenheid!" Chavez vroeg. "We moeten leren leven met deze verschillen en de beste manier om ze te vullen vinden," zei de president, promotor van een regionale alliantie van linkse regeringen (ALBA).

... (lees verder via de doorverwijzing)

Net zoals de zio-freaks de Non-Aligned Movement niet respecteren, moet men ook niet verwachten dat ze de CELAC respecteren, dat is een onderdeel van hun strategie.

Maar heden is het CELAC-EU en alhoewel de EU niet al teveel in de pap te brokken heeft was trol Herman & Co aanwezig.

Anderen kijken naar het Oosten, aldanniet met tapijtje en/of traditionele hoofddeksels. Jammer genoeg moeten we vanuit die richting niet al teveel verwachten, buiten grootse wanorde en vuile spelletjes...

Maak geen vergissing, zonder de CELAC bevindt de EU zich op korte termijn weerom een stapje dichter bij de afgrond.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 maart 2013 om 10:19.
Oud 6 maart 2013, 10:16   #51
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

wacht het is een complot !
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 10:22   #52
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Nope nope nope... het is @Santos die even langskomt en zich totaal 'onverhoopt' losbandig laat gaan. Oude complotter!
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 maart 2013 om 10:25.
Oud 6 maart 2013, 10:27   #53
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Niemand wacht hier, ga maar door, AUB. Thanks!
HIER
Oud 6 maart 2013, 10:29   #54
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een understatement. De man heeft zijn land volledig de afgrond in geduwd, ondanks de mega-rijkdom aan grondstoffen.
The Chávez Administration at 10 Years: The Economy and Social Indicators

Citaat:
Among the highlights:
  • The current economic expansion began when the government got control over the national oil company in the first quarter of 2003. Since then, real (inflationadjusted) GDP has nearly doubled, growing by 94.7 percent in 5.25 years, or 13.5 percent annually.
  • Most of this growth has been in the nonoil sector of the economy, and the private sector has grown faster than the public sector.
  • During the current economic expansion, the poverty rate has been cut by more than half, from 54 percent of households in the first half of 2003 to 26 percent at the end of 2008. Extreme poverty has fallen even more, by 72 percent. These poverty rates measure only cash income, and does take into account increased access to health care or education.
  • Over the entire decade, the percentage of households in poverty has been reduced by 39 percent, and extreme poverty by more than half.
  • Inequality, as measured by the Gini index, has also fallen substantially. The index has fallen to 41 in 2008, from 48.1 in 2003 and 47 in 1999. This represents a large reduction in inequality.
  • Real (inflationadjusted) social spending per person more than tripled from 1998-2006.
  • From 1998-2006, infant mortality has fallen by more than onethird. The number of primary care physicians in the public sector increased 12fold from 1999-2007, providing health care to millions of Venezuelans who previously did not have access.
  • There have been substantial gains in education, especially higher education, where gross enrollment rates more than doubled from 1999/2000 to 2007/2008.
  • The labor market also improved substantially over the last decade, with unemployment dropping from 11.3 percent to 7.8 percent. During the current expansion it has fallen by more than half. Other labor market indicators also show substantial gains.
  • Over the past decade, the number of social security beneficiaries has more than doubled.
  • Over the decade, the government's total public debt has fallen from 30.7 to 14.3 percent of GDP. The foreign public debt has fallen even more, from 25.6 to 9.8 percent of GDP.
  • Inflation is about where it was 10 years ago, ending the year at 31.4 percent. However it has been falling over the last half year (as measured by threemonth averages) and is likely to continue declining this year in the face of strong deflationary pressures worldwide.

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 6 maart 2013 om 10:31.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 10:46   #55
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
De 'auteurs' van deze website zijn een groep linkse activisten die vooral actief zijn in het protesteren tegen 'ongelijkheden' in Zuid-Amerika en die deel uitmaken of uitmaakten van allerhande zogenoemde anti-oorlog groeperingen.

Niet je meest onafhankelijke analyse, me dunkt...
Oud 6 maart 2013, 10:50   #56
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je "beschaving" reduceert tot "alles wat pro VS is", ja dan heb je gelijk.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 10:51   #57
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Overigens is Chavez wel degelijk elke verkiezing opnieuw verkozen geweest.

Dit in tegenstelling tot andere, meer bevriende staatshoofden zoals die van pakweg Saoudi Arabië.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2013, 10:56   #58
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Verwijst U deze info maar naar de dichtsbijzijnde prullenverteerder, volgens de maestro zit er links tuig van de richel achter dit artikel...

In @toon we trust... (NOT)
HIER
Oud 6 maart 2013, 11:08   #59
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verwijst U deze info maar naar de dichtsbijzijnde prullenverteerder, volgens de maestro zit er links tuig van de richel achter dit artikel...

In @toon we trust... (NOT)
Wel ik heb dit met opzet geschreven om u in de val te lokken, en het is gelukt (ik dacht wel dat het een makkie zou zijn). Want de informatie op deze website mag voor mijn part zeker worden vergeleken met de kritische nota's over Chavez' werk, al moet men rekening houden met de achtergrond.

Ik wilde vooral aantonen dat ondanks dat voor u alle informatie tegen Chavez alleen maar propaganda is, alle artikelen, alle cijfers, alle documentatie zijn volgens u steeds weer 'gefabriceerd' voor de 'officiële' media en ten gunste van de 'kapitalisten' en de 'imperialisten'

Maar wanneer een viertal linkse rakkers een paar betere cijfers op papier neerpennen ten voordele van Chavez, dan moet dat aanvaard worden als juist en mag dat niet worden beschouwd als eenzijdig wegens de pro-Chavez achtergrond van de auteurs.

Eigenlijk hebt u hier met één enkele reactie uw ontelbare en ellenlange uiteenzettingen in ongeveer alle discussies zelf naar de prullebak verwezen.

I rest my case.
Oud 6 maart 2013, 11:16   #60
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ik heb dit met opzet geschreven om u in de val te lokken, en het is gelukt (ik dacht wel dat het een makkie zou zijn). Want de informatie op deze website mag voor mijn part zeker worden vergeleken met de kritische nota's over Chavez' werk, al moet men rekening houden met de achtergrond.

Ik wilde vooral aantonen dat ondanks dat voor u alle informatie tegen Chavez alleen maar propaganda is, alle artikelen, alle cijfers, alle documentatie zijn volgens u steeds weer 'gefabriceerd' voor de 'officiële' media en ten gunste van de 'kapitalisten' en de 'imperialisten'

Maar wanneer een viertal linkse rakkers een paar betere cijfers op papier neerpennen ten voordele van Chavez, dan moet dat aanvaard worden als juist en mag dat niet worden beschouwd als eenzijdig wegens de pro-Chavez achtergrond van de auteurs.

Eigenlijk hebt u hier met één enkele reactie uw ontelbare en ellenlange uiteenzettingen in ongeveer alle discussies zelf naar de prullebak verwezen.

I rest my case.

Ik vraag het nog een laatste maal... Wat is nu eigenlijk Uw probleem? Are you losing it completely? Duh!

The Center for Economic and Policy Research is an independent, nonpartisan think tank that was established to promote democratic debate on the most important economic and social issues that affect people's lives. CEPR's Advisory Board includes Nobel Laureate economists Robert Solow and Joseph Stiglitz; Janet Gornick, Professor at the CUNY Graduate School and Director of the Luxembourg Income Study; Richard Freeman, Professor of Economics at Harvard University; and Eileen Appelbaum, Professor and Director of the Center for Women and Work at Rutgers University.

Zoals ik reeds opmerkte, ik verwacht van iemand van Uw kaliber toch beter.

Ik heb veel info (Video's, zelfs een collectie ivm CELAC) gegeven, niets maar dan ook niets bekijkt U.

Zit U in een tunnel met dikke zwarte rook of zoiets? What's up bro?

Of hebt U nog wat anders te doen en bent U, zonder bvb. de info ivm CELAC-EU-Chavez te bekijken, toch verplicht tot het verkopen van deze soort van onzin hier?

Ok... dit is uiteindelijk pure draadvulling, dat is wat U doet. U hebt op geen enkel van mijn eerdere postings in deze draad gereageerd (vele video's, nieuwsberichten, analyses, reportages, docu's), laat staan vernoemd.

Adios @toon. C ya...

edit : U slaat er flink naast en Uw typisch conspiracygezever zal U vooral deze maal opnieuw niet redden. Am so sorry bud. Oja, kant noch wal dus...

edit : Ga maar rusten...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 maart 2013 om 11:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be