Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2013, 16:01   #41
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Hoe concludeer jij dat dan? Als de Franstaligen er zelfs van profiteren wanneer we straatarm zijn, dan wilt dat toch zeggen dat ze absoluut geen centen aan Vlaanderen willen betalen? Wat zou er dan gebeuren met La Belgique mochten ze ertoe gedwongen worden?
Uw voorbeeld beantwoordt mijn voorstel dus niet gezien er, volgens uw bronnen althans, op dat ogenblik ook geen transferts waren van Wallonië naar Vlaanderen.

Ik herhaal mijn voorstel aldus.
Oud 8 maart 2013, 16:07   #42
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Uw voorbeeld beantwoordt mijn voorstel dus niet gezien er, volgens uw bronnen althans, op dat ogenblik ook geen transferts waren van Wallonië naar Vlaanderen.

Ik herhaal mijn voorstel aldus.
Proficiat. Ik steek het bij in de doos met Vive's voorstellen omtrent een samenwerking tussen de N-VA en het VB.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 16:12   #43
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Proficiat. Ik steek het bij in de doos met Vive's voorstellen omtrent een samenwerking tussen de N-VA en het VB.
Bedankt! Of niet... Mag het niet in een andere doos?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 8 maart 2013 om 16:13.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 16:31   #44
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Een garantstelling van de Vlaamse belastingbetaler voor de banken voor 13,5 miljard aan de privé.
Meevolgen he subo ...

Citaat:
België en KBC sloten drie jaar geleden een regeling over de staatsgaranties voor de bank. Die had toen betrekking op een totale portefeuille van 20 miljard euro. Die is intussen geslonken tot 12,2 miljard euro, waarvan nu nog 9,4 miljard onder de staatswaarborg valt. KBC betaalt voor die staatswaarborg zo'n 340 miljoen per jaar. Na drie jaar bedraagt de factuur al ruim 1,2 miljard euro.
linkje
Oud 8 maart 2013, 17:08   #45
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Beste bewijs dan dat de transferts verre van de eerste "motivatie" zijn van de Franstaligen om in België te blijven.
Wel, als je als baseline een evenredige verdeling van de lasten neemt, dan was er wel degelijk sprake van transfers van transfers uit Vlaanderen, althans aan inkomstenzijde. De belastingen in Vlaanderen waren abnormaal hoog, en die in Wallonie waren abnormaal laag.

Ook zijn er de uitspraken van de huidige generatie Franstalige politici, dat als er ooit sprake is van een einde aan de "solidariteit" of er en confederatie zou komen, dat ze dan geen reden meer zien voor Belgie. We zien zo alleszins hoe diep de vaderlandsliefde gaat.

Ik weet niet of het einde van de transfers het einde van Belgie zou betekenen, dat is hypothetisch. Wat ik wel weet is dat we in de hele geschiedenis van Belgie nog steeds wachten op de eerste daad van solidariteit vanwege de Franstaligen naar Vlaanderen toe.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 17:18   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

@Nuquist

De belastingen zijn in gans het land hetzelfde geweest. Recent is er wat eigenheid in successierechten, verkeersbelasting, provincieheffingen, milieu etc. Voor 99% wordt je hetzelfde belast in Brussel, Vlaanderen, Duitstalig gewest of Wallonië. In die overige 1% liggen de tarieven trouwens ook dicht bij elkaar.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 17:26   #47
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Nuquist

De belastingen zijn in gans het land hetzelfde geweest. Recent is er wat eigenheid in successierechten, verkeersbelasting, provincieheffingen, milieu etc. Voor 99% wordt je hetzelfde belast in Brussel, Vlaanderen, Duitstalig gewest of Wallonië. In die overige 1% liggen de tarieven trouwens ook dicht bij elkaar.
Komkom, niet disingenieus zijn. De beroepsactiviteiten waren zeer verschillend in Vlaanderen en Wallonie. Nijverheid, ambachten, landbouw werden zwaar beslast, industrie niet of nauwelijks.

Het resultaat was dat Vlaanderen, een van de armste regios van Europa, zelfs terwijl het door een acute hongersnood ging, per capita nog altijd evenveel betaalden als Wallonie, een van de rijkste industriele regios van de hele wereld op dat moment.

Uw argument, dat de staalindustrie in Vlaanderen dezelfde voorwaarden kreeg als in Wallonie, en dat er dus geen sprake was van discriminatie, vind ik om eerlijk te zijn een beetje onbetamelijk.
Oud 8 maart 2013, 18:19   #48
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Komkom, niet disingenieus zijn. De beroepsactiviteiten waren zeer verschillend in Vlaanderen en Wallonie. Nijverheid, ambachten, landbouw werden zwaar beslast, industrie niet of nauwelijks.

Het resultaat was dat Vlaanderen, een van de armste regios van Europa, zelfs terwijl het door een acute hongersnood ging, per capita nog altijd evenveel betaalden als Wallonie, een van de rijkste industriele regios van de hele wereld op dat moment.

Uw argument, dat de staalindustrie in Vlaanderen dezelfde voorwaarden kreeg als in Wallonie, en dat er dus geen sprake was van discriminatie, vind ik om eerlijk te zijn een beetje onbetamelijk.
Het zijn feiten. Het is niet omdat transferstudies profiterende en bijdragende regio's aanduiden dat er sprake is van verschillende belastingvoeten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 18:22   #49
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Spijtig dat jouw favoriete partij niet federaal wou vertegenwoordigt zijn zodat ze dat er kon doorduwen.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=fLrpBLDWyCI
Oud 8 maart 2013, 20:15   #50
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zijn feiten. Het is niet omdat transferstudies profiterende en bijdragende regio's aanduiden dat er sprake is van verschillende belastingvoeten.
Je argumenten worden er niet vernuftiger op. Je probeert dit te reduceren tot verschillende belastingsvoeten, iets waar ik nooit over sprak.

Ik sprak wel over de doelmatige onrechtvaardigheid van het systeem, dat Vlaanderen benadeelde en Wallonie bevoordeelde. Als je dat niet eens kan erkennen, ben ik eerlijk gezegd niet geinteresseerd in de discussie.
Oud 8 maart 2013, 20:18   #51
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Een nieuwe hobby zal zeer binnenkort ontstaan: sossen afbranden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 02:35   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Wat ik wel weet is dat we in de hele geschiedenis van Belgie nog steeds wachten op de eerste daad van solidariteit vanwege de Franstaligen naar Vlaanderen toe.
Dat hebben de Vlamingen mogen ondervinden tijdens de grote hongersnood.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be