![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
[size=4]Taal maakt DEEL uit van Cultuur, zoals een blad deel uitmaakt van een boom...[/size] |
|
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Dus het Nederlands, Frans en Duits maken deel uit van de Belgische cultuur. Ok?
|
![]() |
![]() |
#44 |
Burgemeester
|
![]() Ik vergelijkte Cultuur al met een boom. Nu, laten we de vergelijking verdertrekken. Een Belgische taal bestaat niet. Dus da's iets dat de Belgische Cultuur ontbreekt.
Een boom zonder bladeren blijft niet overeind he. Welnu, een cultuur zonder taal ook niet. Net zoals een cultuur zonder specifieke wetten (ander voorbeeld dan taal) dat niet blijft. Er is niets mis met de eis van Jan voor colleges in de taal van de regio... Daar is immers jaren voor gestreden door de Vlaamse beweging. |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij zijn een Belgisch volk, dat zich ontwikkeld heeft sinds 1830. Niets bepaalt hoe ver men in de geschiedenis moet gaan om van een "cultuur" te kunnen spreken. Er bestaat geen enkele regel die zegt dat mensen met dezelfde "cultuur", dezelfde taal moeten spreken. Cultuur is een veelzijdig begrip. Als het ooit (hopelijk snel) tot een referendum komt, dan zal u zien dat het merendeel van de Vlamingen niet genegen is met de Vlaamse identiteit.
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(als deze reply niet onder uw bericht verschijnt, is er iets mis met het forum...)
![]() |
#51 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#52 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
hmm, een boom zonder bladeren (incl. naalden dan) blijft niet zeg je, dus een boom met heel veel bladeren is stevig en stabiel, dus een cultuur met heel veel talen is stevig en stabiel... De Belgische cultuur is dus stevig en stabiel... QED
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat een boom vooral wortels nodig heeft om overeind te blijven! Wat doe je trouwens met naaldbomen? driewerf
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 2 augustus 2004 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() West vlamingen, antwerpenaars en limburgers hebben verschillende dialecten, maar wel een gemeenschappelijke standaardtaal: het Algemeen Nederlands, dat eenieder van hen met gemak kan begrijpen omdat het de gemene deler is van al die dialecten. Walen spreken dialecten van het frans.
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
zoals iedere linguist zal bevestigen is het Waals veel ouder als het Frans.
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan nog. Het punt is dat het klassieke argument met betrekking tot taal dat westvlamingen en limburgers elkaar niet verstaan gewoonweg irrelevant is door het bestaan van een eenheidstaal, het nederlands.
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1. De Walen spreken Waals (denk maar aan de cijfers) 2. Mijn op en top West-Vlaamse grootmoeder zit in Tongeren in een serviceflat. Ondanks onze mooie eenheidstaal verstaat zij hen niet en omgekeerd. Wat is het nut van het AN als niemand het kent??